بازدید 18351

یک تخمین: کره شمالی ۷۰ کیلوگرم پلوتونیوم دارد

- کره جنوبی امروز پنجشنبه جدیدترین برآورد دفاعی خود را منتشر کرد که در آن برای اولین بار در شش سال گذشته، کره شمالی را دشمن خود توصیف کرد و از افزایش ذخایر پلوتونیوم با درجه تسلیحات پیونگ یانگ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ 16 February 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، این گزارش دوسالانه نگاهی اجمالی به زرادخانه در حال رشد تسلیحات و موشک‌های هسته‌ای کره شمالی و همچنین قابلیت‌های نظامی متعارف آن دارد. مقاله سال ۲۰۲۲ توصیف رژیم و ارتش کره شمالی به عنوان «دشمن ما» را احیا کرد که آخرین بار در نسخه ۲۰۱۶ آن استفاده شد و به توسعه مداوم تسلیحات پیونگ یانگ، تحریکات سایبری و نظامی و تصویر اخیر آن از جنوب به عنوان دشمن اشاره کرده است.

کره شمالی برای تقویت ذخایر هسته‌ای خود به بازفرآوری سوخت مصرف شده از راکتور خود ادامه داده و حدود ۷۰ کیلوگرم (۱۵۴ پوند) پلوتونیوم با درجه تسلیحات در اختیار دارد که از ۵۰ کیلوگرم تخمین زده شده در گزارش قبلی بیشتر است. کره شمالی همچنین مقادیر «قابل توجهی» اورانیوم بسیار غنی شده و «سطح قابل توجهی از توانایی» را برای کوچک کردن بمب‌های اتمی با شش آزمایش هسته‌ای تضمین کرده است، توصیفی که از سال ۲۰۱۸ بدون تغییر باقی مانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار