بازدید 6111
۳

واکنش آمریکا به اعلام فعالیت فرا زمینی بر فراز آسمان

پس از آنکه ارتش امریکا سه شئی هوایی ناشناس را بر فراز اسمان این کشور پس از بالون چینی، سرنگون کرد، سخنگوی کاخ سفید گفت که نشانه ای از فعالیت فرا زمینی در حریم هوایی ایالات متحده آمریکا وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 14 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در کاخ سفید در واشنگتن گفت که هیچ نشانه ای از فعالیت فرازمینی بر فراز حریم هوایی آمریکا وجود ندارد.

کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید افزود: می‌خواهم به مردم آمریکا بگویم که هیچ نشانه ای از فعالیت های فرازمینی یا موجودات فضایی بر فراز آمریکا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که نگرانی‌ها و سوالاتی در این خصوص وجود دارد اما خیر، هیچ نشانه‌ای از فضایی ‌ها یا فعالیت فرازمینی در حوادث اخیر وجود ندارد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت که اطلاعات مربوط به این اشیا هنوز در حال جمع‌آوری است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی در بدو ورود به فرودگاه بروکسل به خبرنگاران گفت اشیای هوایی ناشناسی که چند روز گذشته در آسمان آمریکای شمالی سرنگون شدند، تهدید نظامی برای اهداف روی زمین محسوب نمی‌شدند.

وزیر دفاع آمریکا برای شرکت در نهمین نشست گروه ارتباطی دفاعی اوکراین و دیدار با وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو به بلژیک سفر کرده است و سپس در نشست وزرای دفاع ناتو شرکت خواهد کرد.

لوید آستین در ادامه گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه بروکسل،در عین حال افزود: اشیای سرنگون شده تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی و تهدید بالقوه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات بودند و به زودی جزئیات بیشتری از آنها بدست می‌آوریم.

رئیس پنتاگون گفت: به دلیل آنکه نتوانستیم ماهیت اشیای هوایی را تعیین کنیم، مجبور به اقدام اضطراری برای حفاظت از امنیت و منافع خود شدیم. هنوز قطعات اشیای هوایی سرنگون‌ شده اخیر در آسمان کانادا را پیدا نکرده‌ ایم.

ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته چهار شئی را بر فراز آمریکای شمالی ساقط کرده است که اولین مورد آن یک بالون اطلاعاتی چینی در سواحل کارولینای جنوبی در ۴ فوریه بود.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی دوم فوریه (۱۳ بهمن ماه) برای نخستین بار بصورت علنی اعلام کردند که ایالات متحده در حال ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چین بوده که برای چند روز بر فراز حریم هوایی این کشور مشاهده شده است.

نخستین پیامد کشف و شناسایی بالون اطلاعاتی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، تعویق سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن بود.

سرانجام عصر شنبه به وقت محلی، چهارم فوریه (۱۵ بهمن ماه) ارتش آمریکا بالون چینی را که باعث افزایش تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، با جنگنده اف ۲۲ در سواحل کارولینا سرنگون کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
امیدوارم فرا زمینی ها امریکا را تنبیه ودر نهایت نابود کنند تا مردم روی زمین نفس راحتی بکشند امریکا نابود شود چی بشود
همش برای فراموش شدن افتضاح فایزر بود
این که خودش فرازمینیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان