بازدید 3529
۱

محورهایی برای تغییر کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توضیحاتی درباره موضوع تغییر کتب درسی ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 13 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز نوزده بهمن ماه با اشاره به اختصاص بودجه قابل توجه برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفته بود که محتوای کتب درسی دانش‌آموزان برای سال آینده با تغییرات جدی همراه خواهد بود.

به دنبال این اظهار نظر بر آن شدیم تا از میزان تغییرات اعمال شده در کتب درسی مطلع شویم.

حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأیید این مطلب که کتب درسی با تغییراتی چاپ خواهند شد؛ گفت: کتاب‌ها به تدریج در حال طراحی و آماده سازی است محورها و اولویت‌هایی را در نظر گرفتیم و هر کتابی را بر اساس آن محورها و اولویت‌ها می‌سنجیم اگر با توجه به آن محورها کتاب نیاز به تغییراتی داشت آن تغییرات را اعمال می‌کنیم.

لطیفی با بیان اینکه تا زمانی که همه کتب بررسی نشده باشد نمی‌توانیم بگوییم که چه کتابی تغییر پیدا کردند؛ گفت: زمانی که چاپ سپاری کتب انجام شود، لیست نهایی کتاب تغییر یافته مشخص خواهد شد که به نظر می‌رسد اوایل تابستان باشد یعنی اوایل تابستان ما می‌توانیم به صورت قطعی اعلام کنیم که چه کتابی چه تغییراتی پیدا کردند.

آرامش فضای جامعه برای ما مهم است

وی با بیان اینکه آرامش فضای جامعه برای ما مهم است گفت: قطعاً قبل از سال تحصیلی آینده نسبت به اینکه چه تغییراتی در کتب خواهیم داشت اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهیم در حال تلاش برای ایجاد شرایطی هستیم که در داخل مدرسه این امکان را فراهم کنیم که کتابخانه‌های مدارس جدی تر و فعال‌تر شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: مسئله این است که در مدارس همه چیز بر اساس کتاب درسی نیست؛ تثبیت اهمیت کتاب غیر درسی و کتاب‌خوانی یک طراحی می‌خواهد؛ رویکرد ما این است که از مطالعه بیشتر کتاب غیر درسی حمایت کنیم و کمک کنیم تا این طراحی انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
اقاجون کلا مدارس رو ببندید و مکتب خونه ها را راه بندازین.شما که هدفتون همینه پس چرا این دست اون دست میکنین؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر