پیش بینی بورس فردا ۲۴ بهمن

در معاملات امروز شاخص کل بورس تهران از نیمه کانال ۱.۵ میلیونی پائین آمد. شاخص‌های فرابورس نیز نزول کردند. فردا بازار به کدام سمت خواهد رفت؟ در این گزارش به پیش بینی بورس فردا با مهشید داداش زاده، کارشناس بازار سرمایه خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ 12 February 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز یکشنبه بیست و سوم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش ۱۲ هزار و ۱۱۰ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۷۰ واحد پائین آمد. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۴ هزار و ۷۱۴ واحدی در رقم ۴۸۰ هزار و ۸۵۱ واحدی ایستاد. در این گزارش به پیش بینی بورس فردا با مهشید داداش زاده، کارشناس بازار سرمایه خواهیم پرداخت:

شاخص با اصلاح ده درصدی از یک میلیون و ششصد و نود وسه هزار واحدی  به یک محدوده رنج و حمایتی یک میلیون و  پانصد و بیست هزار واحدی رسیده است و در هفته گذشته این سطح حمایتی حفظ شده است. امروز نیز با کاهش هفتاد و هشت صدم درصدی در نزدیکی همین سطح قرار گرفت است. بازار در روز‌های اخیر بیشتر با چالش‌های ریسک سیستماتیک مواجه هست و به دلیل لیدری صنعت خودرو و مسائل ایجاد شده در عرضه یا عدم عرضه خودرو‌ها در بورس کالا، تقاضا این صنعت هماهنند قبل نیست و هنگامی که هیجانات خرید فروکش کند حتی با بهبودی شرایط برگشت اعتماد سرمایه گذاران مشکل خواهد بود. افزایش قیمت دلار نیز یکی دیگر از ریسک‌های سیستماتیک بازار هست که باعث افزایش تقاضا در این بازار شده و توجه‌ها به بورس کاهش یافته است.
با نگاهی به کندل‌های ماهانه بورس، این بازار در دوره‌های مختلفی وارد یک فاز رکوردی بلندمدتی می‌شود و پس از سپری شدن این رکود یک رالی و جهش قوی قیمت‌های سهام در بازار رخ می‌دهد. این نگاه اجمالی و کلی در سال‌های ۱۳۷۵-۱۳۷۷، ۱۳۸۷-۱۳۸۳، ۱۳۹۵-۱۳۹۲ و ۱۳۹۹ تا کنون بوده است؛ لذا با توجه به دیتای گذشته انتظار یک رالی صعودی در ماه‌های آتی و حتی برای سال ۱۴۰۲ از بورس وجود دارد.
شاخص کل در بازدهی‌هایی که از سال هزار و چهارصد داشته است سه بار با رشد چهل و شش، سی و دو و سی و پنج درصدی از حمایت‌های یک میلیون و یک میلیون و دویست هزار واحد تجربه کرده است، ولی با وارد شدن به کانال یک میلیون و ششصد هزار واحدی موفق به ادامه مسیر نشده است. در این مقاومت‌ها ما شاهد نرخ دلار بیست و شش هزار تومانی تا چهل و چهار هزار تومانی بوده ایم. البته نرخ دلارنیمایی برای تحلیل شرکت‌های بورسی مرجع است، اما این دیدگاه صرفا از جاماندگی رشد این مارکت از سایر بازار‌ها بوده و حتی به اندازه تورم نیز بازدهی نداشته است. به عنوان مثال رشد شاخص کل برای سال هزار و چهارصد و یک تا به امروز تنها دوازده و پنجاه و پنج درصد بوده است.  

فردا بازار به کدام سمت می رود؟ 

با نگاهی به تحلیل‌های بنیادی نیز بازار در صنایع مختلف همچنان ارزندگی دارد، اما جو حاکم بر بازار یک جو خنثی است و لذا فردا بازاری متعادلی به مثبت تنها در صنایع خاص و تک سهم‌های پیش بینی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها