پیش بینی بورس امروز ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

هفته گذشته برای بورس تهران با نوسانات بسیار زیادی همراه بود. اما در پایان هفته شاخص کل یک رشد ۰.۱ درصدی را ثبت کرد. بورس امروز چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۱۶۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 12 February 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بورس تهران پس از گذشت سه هفته از آغاز بهمن‌ماه، سرانجام شاهد ثبت کندل مثبت هفتگی بود.

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی این هفته به عدد یک میلیون و ۵۵۸ هزار واحد رسید و در مقایسه با هفته اخیر بازدهی ۰.۰۴ درصدی را ثبت کرد. در سوی دیگر بازار، شاخص فرابورس نیز همسو با شاخص کل بورس تهران حرکت کرد و با رشد ۰.۱ درصدی به تراز ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحدی رسید.

اما شاخص هم‌وزن مسیری برخلاف این دو شاخص پیش گرفت و سرخ‌پوش شد؛ شاخص هم‌وزن با کاهش ۰.۴۸ درصدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحدی ایستاد.

نگاهی به روند ارزش معاملات خرد بورس تهران طی چند هفته گذشته به خوبی نشان می‌دهد که شدت چالش خودرویی‌ها تا چه حد بر وضعیت کلی و رونق اخیر بورس تهران، تاثیرگذار بوده است. تا قبل از شروع داستان شورای رقابت و مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا، بورس تهران به دلایلی از جمله بهبود چشم‌انداز خودروسازان، افزایش نرخ دلار و انتظارات تورمی، بهبود قیمت کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی و... روز‌هایی صعودی و همراه با ورود پول را تجربه می‌کرد که با افزایش قابل توجه ارزش معاملات تا بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز همراه شده بود.

با این حال، اما این روند پرقدرت از اوایل بهمن ماه جای خود را به ریل نزولی داد و علاوه بر کاهش شاخص‌های قیمتی، ارزش معاملات نیز وارد مسیری کاهشی شد به طوری که در دو روز انتهایی هفته گذشته، این متغیر به کانال ۴ هزار میلیارد تومانی نزول کرد که نشان می‌دهد در این میان خریداران و فروشندگان در هر دو جبهه، در رابطه با اقدامات خود با شک و تردید همراهند. از آنجا که متغیر ارزش معاملات خرد سهام به عنوان پارامتری برای اندازه‌گیری رونق بورس تهران شناخته می‌شود.

خروج نقدینگی از بازار سهام

این هفته به واسطه تعطیلات تنها ۴ روز کاری داشت و بر همین اساس روز یکشنبه ۹۵۱ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۳۶۷ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۱۶۱ میلیارد و در نهایت روز چهارشنبه ۲۲۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار سرمایه داشتیم.

در مجموع در سومین هفته بهمن ماه شاهد خروج یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار سرمایه بودیم.

پیش‌بینی بورس فردا

در سومین هفته بهمن ماه شاخص کل روی مدار تعادل بود و به واسطه تعطیلات پیش رو احتمال می‌رود که شاخص کل این هفته نیز متعادل شود.

البته در چهارمین هفته بهمن ماه شاهد عرضه خودرو در بورس کالا خواهیم بود که این عرضه احتمالا گردش نقدینگی در بازار سهام خواهیم بود. البته این عرضه‌ها باعث می‌شود که تا حدودی اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش یابد.

بورس هفته آخر بهمن ۱۴۰۱ چه می‌شود؟


داوود آخرتی

در هفته پیش رو و در فاصله ۲۵ روز کاری مانده تا عید، شاهد معاملات کم حجم خواهیم بود که شاخص با روندی خنثی مابین محدوده یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد نوسان خواهد کرد.

با از سرگیری فروش خودرو از طریق بورس کالا و تلاش بانک‌ها برای فروش دارایی‌ها، پیش‎بینی می‌شود در هفته پیش‌‎رو، گروه بانکی و خودرویی مورد توجه اهالی بازار قرار بگیرند.

امین رئوف

فعلا هیچ چشم‌انداز مثبت بلندمدتی وجود ندارد و با توجه به این بی‌ثباتی، باید تصمیمات در بازه کوتاه مدت اتخاذ شود.

در چنین شرایطی حفظ سرمایه اولویت بالایی دارد؛ بنابراین انواع صندوق‌های سرمایه درآمد ثابت، سهامی و بخشی مخصوصاً در حوزه پتروشیمی به خاطر نوسان کم و بازدهی مناسب پیشنهاد می‌شوند.

طاهر عبدالزاده

با ثبات نسبی بازار‌های جهانی در هفته‌های اخیر، مهم‌ترین عامل اثرگذار بر بازار، نرخ ارز و تقابل شورای عالی بورس و شورای رقابت است.

با نهایی شدن عرضه خودرو در بورس کالا، به نظر می‌رسد در این هفته وضعیت متفاوتی برای بورس رقم بخورد.

رضا کشفی

انتظار می‌رود این هفته با ادامه روند عرضه خودرو‌ها در بورس کالا و با افزایش نرخ تدریجی قیمت پایه، روند مثبت در کلیت بازار با محوریت این گروه را شاهد باشیم.

تنها عامل نگران کننده این روز‌های بازار کاهش ارزش معاملات روزانه و ابهامات بودجه است.

احسان مدنی

بازار در محدوده‌های کنونی در نوسان خواهد بود و شاید با شیب ضعیفی به سمت پایین حرکت کند تا شاخص کل به حوالی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد و از اواسط اسفندماه حرکت رو به بالای خود را آغاز کند.

معمولاً تا اواخر اسفندماه بازار از فشار فروش رنج می‌برد و به همین دلیل در اسفندماه بازار پررونقی نخواهیم داشت.

علی مهدیون
با توجه به دیتا‌های اقتصادی، داده‌های رفتاری و با استناد به کاهش ارزش معاملات که به زیر ۵ هزار  میلیارد
رسیده، نمی‌توانیم انتظار  رشد پایدار از بازار داشته باشیم. در خوشبینانه‌ترین حالت، بازاری خنثی و متعادل خواهیم داشت.

برخی اخبار و تحرکات برجامی مهم‌ترین مبحث روز‌های آینده خواهد بود که نتیجه مخابره شده از  مذاکرات تاثیر زیادی بر روند بازار سرمایه خواهد داشت.

پرویز میرزایی

با توجه به فشار فروش موجود، افت ارزش معاملات و خروج پول از بازار؛ برای این هفته بازاری رو به پایین و نهایتاً متعادل پیش‌‎بینی می‌شود.

اگر در برخی روز‌ها شاهد رشد بازار باشیم، موقتی خواهد بود. سهامداران برای ورود به بازار حتماً صبر کنند.

صابر واحدی

با توجه به تورم انتظاری سال بعد و افرایش روز افزون حجم نقدینگی، پیگیری معاملات فلزات اساسی، سیمانی، مواد غذایی و مواد پتروشیمی در بورس کالا زمینه شناسایی سهام مستعد رشد را فراهم خواهد کرد.

با توجه به نزدیکی به پایان سال مالی و تسویه اعتباری کارگزاری‌ها و شناسایی سود در شرکت‌های سرمایه‌گذاری و اشخاص حقیقی برای پایان سال مالی، بازار کم حجمی را خواهیم داشت.

حامد همتی

با نهایی شدن وضعیت عرضه خودرویی‌ها در بورس کالا و همچنین رسیدن برخی گروه‌های شاخص ساز از جمله پالایشی‌ها به حمایت و کف‌های ماژور، روز‌های سبزتری را تجربه خواهد کرد. /شهربورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی