بازدید 3260

اردوغان: شمار جان‌باختگان زلزله از ۲۱ هزار تن گذشت

رئیس جمهوری ترکیه از افزایش شمار قربانیان زمین لرزه اخیر به بیش از ۲۱ هزار کشته خبر داده و برخی جریان‌های سیاسی کشورش را به سوء استفاده از شرایط کنونی متهم کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 11 February 2023

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از رسانه‌های خبری عرب زبان نوشت: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه عصر امروز (شنبه) طی سخنانی در جریان بازدید از مناطق زلزله زده در استان کردنشین دیاربکر در جنوب شرق این کشور، تایید کرد که شمار قربانیان زمین لرزه ویرانگر و مرگبار دوشنبه گذشته در استان قهرمان مرعش در جنوب کشورش، به ۲۱ هزار و ۴۳ کشته افزایش یافته در حالی که ۸۰ هزار و ۹۷ فرد زخمی نیز نجات پیدا کردند.

اردوغان ضمن تاکید بر این که حافظه ترکیه مملو از فجایع مرتبط با زمن لرزه است، اعلام کرد که زمین لرزه اخیر قهرمان مرعش سه برابر قدرتمندتر و ویرانگرتر از زمین لرزه مرگبار سال ۱۹۹۹ میلادی در شمال غرب کشورش بوده است.

رئیس جمهوری ترکیه ضمن اعلام این که زمین لرزه اخیر باعث ویرانی در یک منطقه جغرافیایی با مساحت ۵۰۰ کیلومتر گشته و در فاصله هزار کیلومتری از مرکز آن نیز احساس شده، تاکید کرد که با بررسی مناطق زلزله زده کشورش، متوجه شدند که با یک فاجعه بزرگ روبرو هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی