بازدید 4245

دمای هوای آوج به منفی ۱۸ درجه رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین با اشاره به اینکه تمامی مناطق استان طی شبانه روز گذشته با کاهش دما و یخبندان روبرو بودند، گفت: دمای هوای شهرستان آوج به منفی ۱۸ درجه سانتیگراد رسید.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 10 February 2023

به گزارش «تابناک»، مهدی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فعالیت شبانه روزی سامانه بارشی که از ۲ روز گذشته وارد استان شده بود، بیشترین میزان بارش برف در سطح منطقه مربوط به شهرستان آبیک با ۲۵ سانتی متر به ثبت رسید.

وی با اشاره به ادامه استقرار هوای سرد در سطح استان، تصریح کرد: امروز و با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار، وزش بادهای شمالی و در پاره ای از مناطق، به ویژه ارتفاعات افزایش ابر، پدیده مه و بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: براساس پیش بینی های به عمل آمده از تصاویر ماهواره ای، از اواخر وقت فردا /شنبه/ تا ظهر دوشنبه استان تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می گیرد که پیامد آن بارش برف در برخی ساعات، گاهی وزش باد و پاره ای از مناطق نیز با پدیده مه و کولاک همراه است.

به گفته وی، برای این سامانه بارشی ۱۹ بهمن ماه جاری هشدار سطح زرد از سوی این اداره کل صادر شد و امروز نیز این هشدار در سطح نارنجی برای روز یکشنبه هفته آینده صادر شده و برهمین اساس تمام استان تحت تاثیر بارش برف، وزش باد با احتمال کولاک و پدیده مه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری، کاهش دید به ویژه در گذرگاه های کوهستانی و انسداد راه های روستایی در استان وجود دارد.

آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی ۱۸ و قزوین با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و کمینه دمای هوای مرکز استان نیز طی این مدت منفی ۶ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست