بازدید 3194

بسیج کامل امکانات حزب الله لبنان برای کمک به سوریه

حزب الله لبنان همه امکانات خود را برای کمک به زلزله زدگان سوریه بسیج می کند.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 10 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از المیادین، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از بسیج همه امکانات این سازمان برای کمک به زلزله زدگان سوریه خبر داد.

در همین ارتباط نیز حزب‌الله اعلام کرد: در برابر فاجعه‌ای که در سوریه رخ داد، مسئولیت حقوقی و انسانی ما ایجاب می‌کند که همه ظرفیت‌های خود را در خدمت دولت سوریه قرار دهیم.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: در روزهای گذشته برای جمع‌آوری غذا، دارو، کمک‌های اولیه و سایر نیازهای ضروری کار کردیم.

حزب الله لبنان در بیانیه خود می‌افزاید: علیرغم شرایط خاصی که مردم لبنان تجربه کرده اند، ما خواستار مشارکت گسترده در این کارزار بشردوستانه هستیم. از کسانی که مایل به کمک هستند می‌خواهیم به مراکز دفاع مدنی سازمان بهداشت اسلامی در همه مناطق مراجعه کنند.

در این بیانیه همچنین حزب الله لبنان حساب بانکی را برای کمک به سوریه اعلام می‌کند و می‌گوید که ما خواستار واریز کمک‌های مالی در شعب القرض الحسن هستیم تا بعداً در خدمت دولت سوریه و آژانس‌های آن قرار گیرد.

پیش از این، سفیر سوریه در روسیه از کمک‌های بشردوستانه مسکو در جریان زلزله اخیر در این کشور قدردانی کرده بود. «بشار الجعفری» سفیر سوریه در روسیه روز پنج شنبه تایید کرد که روسیه فعالانه در حال ارائه کمک به زلزله زدگان این کشور است و این کمک‌ها در دو سطح دولتی و عمومی صورت می‌گیرد.

سفیر سوریه در مسکو یادآور شد که دولت روسیه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه یا انجام عملیات جستجو و نجات در خاک سوریه از هیچ تلاش یا پولی دریغ نمی‌کند و این برای سوریه دلگرم کننده است که نه تنها سیاستمداران و دیپلمات‌ها، بلکه مردم عادی روس نیز می‌خواهند به سوریه کمک کنند.

الجعفری کمک‌های بشردوستانه مردم روسیه، سازمان‌های خصوصی و غیر دولتی و بنیادهای خیریه این کشور را گواه واقعی دوستی قوی بین دو کشور دانست.

سفیر سوریه با اشاره به عدم تمایل آمریکا و کشورهای غربی به لغو حداقل بخشی از تحریم‌های سوریه و کمک به این کشور آسیب دیده از زلزله، یادآور شد که موضوع تحریم‌ها فقط یک بهانه است که نشان می‌دهد کمک بشردوستانه نوعی سیاسی بازی برای کشورهای غربی است. دمشق سال هاست در شورای امنیت سازمان ملل این را اعلام می‌کند اما افراد کمی به حرف ما گوش دادند.

این مقام سوری تاکید کرد: حالا همه می‌توانند خودشان ببینند. این زمین لرزه ترکیه و سوریه را لرزاند. غرب اما تنها ترکیه را می بیند و فقط به ترکیه کمک ارسال می‌کند. انگار سوری‌ها برای آنها وجود نداریم. اینجا هیچ سیاستی در میان نیست، فقط سطح خاصی از انسانیت وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست