بازدید 18362
با تحولات منطقه و جهان

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان / موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران / جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه / پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان، موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران، جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه، پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه و هشدار فلسطین به سازمان ملل نسبت تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ 08 February 2023

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان/ موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه/ پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه

بین الملل تابناک: پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان، موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران، جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه، پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه و هشدار فلسطین به سازمان ملل نسبت تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان

روز سه‌شنبه، یک مقام ارشد پنتاگون گفت که درگیری بین چین و تایوان در آینده نزدیک محتمل نیست.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در مصاحبه‌ای درباره احتمال درگیری چین و تایوان گفت: «نظر من این است: من هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه چنین چیزی در دو سال آینده قریب‌الوقوع باشد، نمی‌بینم.»

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور چین احتمالاً تصمیمی در خصوص انجام این عملیات خطرناک نگرفته است. من نشانه‌ای مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور چین معتقد باشد ارتش او آماده انجام این کار است نمی‌بینم.

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان/ موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه/ پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه

اظهارات این مقام آمریکایی با نظر «مایکل مینیهان»، فرمانده بخش تحرک هوایی ارتش آمریکا مغایرت دارد. او چندی پیش پیش‌بینی کرد ایالات متحده و چین ممکن است تا کمتر از دو سال دیگر وارد جنگ شوند و به نیروهای تحت امر خود گفته آماده‌سازی برای یک جنگ بالقوه را تسریع کنند.

این ژنرال نیروی هوایی ارتش آمریکا می‌گوید: حسم به من می‌گوید، ما تا ۲۰۲۵ با چین وارد جنگ می‌شویم. شی جین‌پینگ سومین دوره ریاست جمهوری خود را تثبیت کرده و در اکتبر ۲۰۲۲ شورای جنگ خود را هم تشکیل داده است.

به ادعای او، انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان در ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و این می‌تواند یک دلیل باشد. انتخابات ریاست‌جمهوری ما هم ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و این می‌تواند حواس آمریکا را پرت کند. فکر می‌کنم همه چیز برای ۲۰۲۵ برای چین هماهنگ باشد.

به دنبال این اظهارات، «مایکل مک‌کال»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت: «هر چند امیدوارم پیش‌بینی او اشتباه باشد، فکر می‌کنم حق با اوست.»

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی در اندیشکده چتم‌هاوس تصریح کرد، بدون وجود کانال برجام و کانال دوجانبه با ایران اوضاع بدتر خواهد شد.

گروسی گفت: «در مقطع کنونی، کانال برجام و کانال دوجانبه با ایران در بهترین وضعیت نیست. امیدوارم بتوانم این گفت‌وگوی گریزناپذیر را احیا، بازتنظیم و تقویت کنم. بدون این کار، اوضاع بدتر خواهد شد.»

رافائل گروسی حدود دو هفته پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود در ماه فوریه به ایران سفر خواهد کرد. او روز چهارم بهمن‌ماه گفت: «معتقدم من برای گفت‌وگو درباره این موضوع و دیگر موضوعاتی که برایتان شرح دادم، فوریه به تهران می‌روم؛ شاید برای گفت‌وگو در خصوص گفت‌وگوهای سیاسی‌ که بسیار ضروری هستند.»

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان/ موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه/ پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه

او گفت: آنها هنوز اشاعه هسته‌ای نکرده‌اند. به همین دلیل لازم است در تعامل باشیم.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته، برخی از ادعاهای مطرح‌ از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران چند ماه پیش تصریح کرد، تهران به سوالات مطرح‌ از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده؛ اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند ماه پیش قطعنامه‌ای به تصویب رساند که تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی در خصوص یافت شدن «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده» در «چندین مکان اعلام‌نشده در ایران» متهم می‌کند.

جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه

هشت عضو شورای امنیت به علت گزارشی ادعایی درباره سلاح شیمیایی در دوما، دمشق را به ارتکاب این حمله شیمیایی متهم و در مقابل دمشق و مسکو نسبت به بی‌طرفی این سازمان ابراز تردید کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، تعدادی از اعضای شورای امنیت در جلسه روز سه‌شنبه این شورا پس از انتشار گزارشی که دمشق را مسئول حمله با گاز کلر به دوما در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد، از سوریه خواستند تضمین‌هایی در خصوص ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی بدهد؛ اتهامی که از سوی دمشق و مسکو رد شد.

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان/ موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه/ پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اواخر ژانویه در گزارشی دمشق را متهم کرد که سال ۲۰۱۸ با استفاده از گاز کلر به شهر دوما واقع در نزدیکی دمشق حمله کرد و در آن حمله ۴۳ تن کشته شده‌اند.

در گزارش این سازمان آمده است، محققان به این نتیجه رسیدند که دلایل منطقی برای این گمان وجود دارد که در طول جنگ در سوریه، دست کم یک دستگاه بالگرد مدل ام ای ۱۷/۸ متعلق به نیروی هوایی سوریه دو سیلندر گاز سمی را روی شهر دوما پرتاب کرد.

هشت عضو شورای امنیت (آلبانی، اکوادور، فرانسه، ژاپن، مالت، سوئیس، انگلیس و آمریکا) پس از این نشست با انتشار بیانیه مشترکی، گزارش یاد شده را گامی مهم و ضروری برای اثبات حقیقت درباره حمله وحشتناک به دوما در سال ۲۰۱۸ دانسته و مدعی شدند، تضمینی در خصوص اینکه دمشق انبارهای سلاح‌های شیمیایی خود را از بین برده، وجود ندارند و سوریه هنوز تعهدات خود در توافقنامه بین‌المللی منع سلاح شیمیایی را که تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است، نقض می‌کند.

این هشت عضو شورای امنیت در ادامه بیانیه خود تاکید کردند: ما تا زمانی که از سازمان منع سلاح شیمیایی اطمینان حاصل نکنیم که سوریه اقدامات لازم را برای از بین بردن امکان استفاده از سلاح شیمیایی در هر مکان و هر زمانی و در تمامی شرایط در پیش گرفته، هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

نماینده انگلیس در شورای امنیت اظهار کرد: ما به شدت نگران این هستیم که دولت بشار اسد دست کم از سال ۲۰۱۸ به شکلی فعال برای پر کردن دوباره انبار سلاح شیمیایی خود تلاش می‌کند.

اما دولت سوریه بارها نتایج تحقیقات سازمان منع سلاح شیمیایی و استفاده از این سلاح را رد و تاکید می‌کند به موجب توافقنامه سال ۲۰۱۳ انبار خود را تحویل داده است.

در همین رابطه واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار کرد: سازمان منع سلاح شیمیایی به جای اینکه یک هیات بین‌المللی معتبر و بی‌طرف باشد که تعهد اعضا به توافقنامه را تضمین کند، به ابزاری بدون قدرت تبدیل شده که تحت کنترل گروهی از کشورهای غربی قرار دارد و تقلب و نقض‌های آشکار توافقنامه را پوشش می‌دهد.

دمشق و مسکو تاکید دارند که حمله به شهر دوما کار کلاه‌سفیدها (نیروهای دفاع مدنی سوریه در مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح، جیش الاسلام و ائتلاف مخالفان سوری) بوده؛ اما سازمان منع سلاح شیمیایی این امر را تکذیب می‌کند.

پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه

دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در پیامی در پی زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه، خواستار فراهم کردن فوری مایحتاج لازم برای زلزله زدگان شد.

سایت دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای آورده است: زمین لرزه شدیدی که اخیراً مناطق وسیعی از ترکیه و سوریه را لرزاند، تعداد زیادی قربانی و مجروح بر جای گذاشت و خسارات مادی هنگفتی به مسکن و زیرساخت‌های این دو کشور وارد کرده، طوری که به یک فاجعه انسانی بی‌سابقه در دوره اخیر منجر شده است.

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان/ موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه/ پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: مرجعیت عالیقدر در نجف اشرف، ضمن ابراز همدردی و همبستگی با بستگان جان باختگان این مصیبت بزرگ، از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحان شفای عاجل مسالت دارد. امید است با همت مسئولان ذیربط و عموم مردم خیر در جهت تامین هر چه سریعتر نیازهای ضروری آسیب دیدگان همکاری شود.

مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در ادامه تاکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که بلا را از همگان دفع کند و به آنها خیر و سلامتی عنایت فرماید و او ارحم الراحمین است.

هشدار فلسطین به سازمان ملل نسبت تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی

تشکیلات خودگردان فلسطین در پیام‌هایی به رؤسای سازمان ملل، مجمع عمومی و شورای امنیت نسبت به انفجار اوضاع در اراضی اشغالی در پی تشدید جنایات صهیونیست‌ها هشدار داد.

به نوشته روزنامه القدس العربی، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در این پیام‌ها نسبت به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در سایه بی‌توجهی جامعه بین‌الملل در قبال آن انتقاد کرد.

وی همچنین با اشاره به عدم مداخله فوری بین‌المللی برای توقف این جنایات‌ گفت از ابتدای سال جاری میلادی ۴۱ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

پیش بینی مقام پنتاگون از زمان حمله چین به تایوان/ موضع گیری جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ جلسه شورای امنیت با ادعای حمله شیمیایی در سوریه/ پیام آیت‌الله سیستانی در پی زلزله ترکیه و سوریه

در همین حال، رمزی خوری از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نیز از جامعه جهانی و تمامی نهادهای انسانی و حقوق بشری خواست برای توقف حملات شدید رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین، فورا وارد عمل شوند.

وی از دیوان کیفری بین‌المللی خواست در برابر جنایات و قتل‌عام‌های روزانه‌ای که اشغالگران اسرائیل علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شوند، «جدی و قاطعانه» عمل کند.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که «حمزه أمجد الأشقر» نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی در حمله بامداد امروز صهیونیست‌ها به شرق نابلس به شهادت رسید.

دوشنبه نیز در حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه «عقبه جبر» در اریحا هفت تن از اعضای مقاومت به شهادت رسیدند. نیروهای اسرائیلی پیکرهای این شهدا را تحویل نداده‌اند. رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی شب گذشته ۱۹ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

روز دوشنبه گردان اردوگاه عقبه جبر، از آغاز روزهای خشم علیه اسرائیل به دلیل محاصره این اردوگاه از سوی نیروهای اسرائیلی خبر داد. این گردان از ساکنان روستاهای مجاور خواست علیه نیروهای اسرائیلی وارد میدان شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۳
واقعا در پشت ظاهر فریبنده دنیای غرب عجب لحن و کثافتی جریان دارد سوریه بدنبال آشوب سازی مستقیم آمریکا که به اظهار سریع سران کشورش اعلام داشته آند با ساختن داعش خونین چندین ساله را بع مردم سوریه و کل منطقه تحمیل نمودند در تمام دوران حکومت سوریه کلیه سلاح ها و تجهیزات مهم سوریه تخت کلید سل مان مثلا پاسدار صلح بوده امروز مثل جریان عراق بدنبال سلاح شیمیایی میگردند در صورتی که دقیق در چند قدمی مرز سوریه لسرائیلی وجود دارد که دارای بمب‌های زیاد هسته ای می‌باشد و و تا کنون هم به هیچ عنوان پاسخگوی هیچ سازمان و قانونی نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اگه دقت کنی می‌بینی اولین کاری که سازمان ملل پس از تشکیل انجام داد اعلام دولت اسرائیل بود که تا اون موقع وجود خارجی نداشت. یه کشور بنام اسرائیل یه دفعه تشکیل و به دنیا اعلام بشه. پس می‌توان فلسفه تشکیل این نهاد رو فهمید. بقیه مسائل فیلم و شو هست و هیچ ارزشی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
وحشی تر و بی اخلاق تر لز غرب ندارین در تاریخ بشریت چنگیزخان مغول شرف داره به اینا چون حداقل ژست انسان دوستی نمی گرفت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
مدرکی که نشان دهد آمریکا داعش را بوجود آورد ارائه
فرمایید. سخنان منتسب به خانم کلینتون هم که دروغ از آب درآمدند
اگر اول که مردم بر ضد بشار اسد شعار دادند کناره گیری می کرد و به زور حکومت نمی کرد اینطور نمی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اونوقت الان جای اسد رهبر داعش نشسته بود واقعا عقل هم دارید شما مریدان و نوکران امریکا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
ناشناس 12:13
محض اطلاعات شما و بقیه همفکرانتون میگم :
تظاهرات بر علیه بشار اسد سال 2011 شروع شد و بعد از 7 سال سرکوب وحشیانه توسط حکومت که از زمین و هوا انجام میگرفت از سال 2018 گرو ههای تندرویی مثل داعش و جبهه النصره و ... پدید اومدن و طرفدار پیدا کردن !

بشار اسد به هیچ عنوان نمیتونه جنایاتش رو پشت داعش و ... پنهان کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
غربگدایان در مورد کشورهای دیگر هم همان منطق گدایی و نوکری را دارند
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل و مرگ بر عالسعود خاعن دشمن شناسی امام خمینی رحمت الله واقعا درست بود مرگ بر خاعن مرگ بر منافق مرگ بر طاغوتی های زمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
آل سعود و خائن
از غلط های املایی روشن ست که بی سوادی پس ایقدر چاپلوسی نکن تو باید شنونده باشی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
مرگ بر روسیه یادت دفت
قدیم می گفتن پیرهن عثمان الان می گن بالن جاسوسی
بارک اله فلسطین : هشدار هم میده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها