بازدید 20415

تمسخر زلزله زدگان ترکیه توسط «شارلی ابدو»

مجله طنز و کاریکاتور فرانسوی شارلی ابدو در کاریکاتوری نژاد پرستانه درباره زلزله ترکیه، نوشت: نیازی به ارسال تانک نداریم.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ 08 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از عصرایران از عصر ترکیه، کاریکاتور ضعیف و زننده این مجله که گویا از کشته و مجروح شدن دهها هزار انسان در زلزله ترکیه و سوریه خوشحال است، واکنش های متعددی را به دنبال داشته است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی جمله‌ای که در زمینه کاریکاتور نوشته شده را چنین برداشت کردند که منظور «شارلی ابدو» این است که برای کشتن ترک‌ها نیازی به ارسال تانک نیست زیرا آن‌ها در جریان زلزله کشته شدند.

«اومیت» یکی از کاربران ترکیه‌ای در توئیتر خطاب به گردانندگان مجله شارلی ابدو نوشت: شما هیچ سهمی از انسانیت ندارید! اگر فکر می‌کنید این [ کاریکاتور ] برای خنده یا آزادی بیان است، واقعاً در اشتباهید!

«میرفی» نیز توییت کرد: این آزادی بیان نیست! این نفرت محض است! این مربوط به اعتقادات یا نژاد شما نیست، بلکه مربوط به‌ عدم انسانیت شماست! شرم بر شما باد.

“اوزنر کوچکر” هم نوشت: “شما جرئت می کنید رنج یک ملت را به سخره بگیرید. هنوز کودکانی زیر آوار هستند که منتظر کمک هستند.”

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۳۵
آزادی بیان به سبک غربی:
دیروز تمسخر باورهای دینی یک میلیارد مسلمان
امروز تمسخر رنج و درد مردم زلزله زده!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
کسانی که تمسخر می‌گیرند انشاالله سر خودشان بیاید.بدانید که آنها بدست خودشان نابود خواهند شد.
شما که راست میگید!!!!!ولی عکس کامنتهارو بزارین لطفا!
جمع کنید
پاسخ ها
افتخاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اونها زبانشان طنز است وگرنه قصد مسخره کردن ندارند
تركيه طر تاريخ چند صد ساله خود كم ادم بيگناه نكشت
کشور فرانسه همواره خواستگاه نژادپرستان ودم دمی مزاجان وهرهری مذهبیان بوده و هست حالا چند تا اشکال مردم ترکیه را به باد تمسخر بگیرند مهم نیست مهم همدلی مردم ترکیه است که درحال کمک به ملت خودشان است
تانک رو به اوکراین می فرستند خرابی اوکراین است نه ترکیه
واقعا متاسفم . به مردم ترکیه و سوریه تسلیت عرض میکنم و برای مرحومان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگانشان صبر و بردباری را از خداوند منان خواستارم .
به هنگام سختی ها ودرد ورنج ها ومصیبت ها دوست از دشمن شناخته می شوند شارلی ابدو دشمن مسلمانهاست ومردم مسلمان ایران دوست مسلمانهای منطقه وهمسایگان ایران ودوست همه مستضعفان دنیا !
از صمیم قلب برای مردم ترکیه و سوریه و همچنین شهر خوی ناراحتم و عمیقا و قلبا از خداوند براشون صبر عظیم خواستارم . این کاریکاتور بسیار بدور از انسانیت هست انشالله بزودی از بین خوهند رفت
برادران و خواهران ترکیه ای شما تا حالا فکر کردین این اروپائیان بویی از انسانیت برده‌اند.این هم نتیجه آن همه ارتباط و نزدیکی به آنها پس چه بهتر که بیائید تا دیر نشده کنار هم باشیم این اسرائیلی ها هم از ناچاری آمدن کنار شما و ارتباط برقرار کردن .حواس خودتون رو جمع کنید.این صدام الهام رو هم نصیحت کنید تا دیر نشده.
خدایا یک زلزله عظیم هم برای اروپا بفرست. دوباره اینها گوساله پرست شدند. بلای بزرگ جنگ جهانی دوم که از هزاران زلزله، بدتر بود رو فراموش کردند. خودت یاداوریشون کن.
همگی الهی آمین بگید.
زلزله بی‌رحمانه می‌کشد یتیم می‌کند وچه کودکانی که بی‌سرپرست می‌شوند واقعا تلخ است ما این تجربه داشتیم ودرک میکنیم چه میکشن خدا صبرشان بده
تنها دردیه که تا تجربه نکردی هیچ درکی از تجربه آن نداری .
فقط خدا بداد افرادی برسد که زیر آوار حبس شده اند.
این کاریکاتور برای جنگ اوکراین هست نه زلزله ترکیه تاریخ انتشارش هم قبل از زلزلست.
فرانسه مهد ادم نماهای پر مدعا و به دور از انسانیت بوده و هست.
اروپایی ها خواستار کشتار در بعضی کشورها هستن
این تفسیر شماس شاید منظورش این بوده برای کشتن افراد نیاز به تانک نیست بی لیاقتی مسولین کافی است
سلام ۰یک ترک شرف داردبه کل اروپا۰
این فرانسوی ها همونهایی هستند که توی جنگ جهانی دوم با هیتلر پیمان عدم تخاصم بستند و سربازان نازی توی خیابون های پاریسبه کیف و حال مشغول بودند

بی غیرت ها
خدایی نظام حکومتی فرانسه از رژیم اپارتاید اسراییل کثیف تر و زشت تره . واقعا با دیدن این کاریکاتور ضایع ، آدمی خونش به جوش میاد .
این گردانندگان شارلی ابدو درک و تفسیر غلط از آزادی و آزادی بیان دارند. به نظرم اگر مردم فرانسه ازادی خواه هستن باید این عمل شارلی ابدو رو تقبیه کنند. شما هر چقدر هم با کشور، مذهب، سیاستمدار و .... هم دلخور باشی، حق نداری در یک چنین شرایطی نمک بر زخم هایشان بپاشی. در این شرایط طبق نظر تمامی روانشناسان، جامعه شناسان، سیاستمداران، حقوق دانان، حقوق بشری و انسانیت باید دست یاری برای مردمان مصیبت دیده دراز کنی و از نظر روحی، روانی، مادی کمک کننده و پشتیبان باشی. حتی اگر با ان کشور در جنگ و یا عدم رابطه سیاسی باشی.
واقعا این کاریکاتور یک فاجعه مطبوعاتی و مغایر با تمامی اصول هستش.
به نظر شارلی ابدو این کارها رو بیشتر برای دیده شدن انجام میده تا ....
بهتر بود جناب مکرون تانکهاش رو راهی ترکیه میکرد تا میدید سر ارتش بادکنکیش چه بلایی میاد. سالها از اینکه المان نازی تو فرانسه کشترهای زیادی کرده ناراحت شدیم. ولی گویا حقشون بوده. هنوز ادم نشدن. هنوز دلشون گوشمالی میخواد
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
شما هم که همون افکار رو دارید! بعد کی میخواد گوشمالی بده شما؟!
فقط میتونه کار یه مریض و روانی باشه
لعنت به این شارلی. آخه نا انسانها شما اسمتان را گذاشتید انسان خا بزرگ است بعد می‌بینید.
شارلی ابدو

من اصلا ناراحت نشدم و اگر کاریکاتور بلد بودم میکشیدم که ما حق بی خردی و اشتباه را باید بدیم واین به شما حتما میرسید
تانک به اوکراین می فرستید برای نابودی نسل بشر کافی است، بویی از انسانیت در شما نمی بینم.
حالا ما واقعا راضی به درد و رنج مردم فرانسه نیستیم ولی واقعیت اینه که دنیا گرده و دیر نیست زمانی که از این بلاها برای مردم فرانسه هم بیاد و اونوقت ما مسلمانها به دلیل انسانیت و آموزه های دینی هرگز از این کاریکاتورها براشون درست نمیکنیم.
شما چرا ترجمه دقیق جملات در کاریکاتور را ننوشتی برای خوانندگان ؟؟؟!!!!
الهی همینطور بادست خودت عزیزانت را از زیر خاک در بیاری
به دوستان نشریه فرانسوی که با شعار ازادی بیان نفرت ضد انسانی منتشر می کنند تبریک می گویم انشا الله همیشه همینطور شاد باشند و از فرط شادی بمیرند .....
ذات خراب معلوم شد
تمامیت شارلی ابدو یعنی کثافت محض که باید آنان را از روی زمین پاک کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار