بازدید 3396
۱

تیم امداد و نجات دولت چین وارد ترکیه شد

یک تیم امداد و نجات زلزله که توسط دولت چین اعزام شده بود بامداد چهارشنبه وارد فرودگاه آدانا ترکیه شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶ 08 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رویترز به نقل از رسانه‌های چینی از ورود تیم امداد و نجات چین به ترکیه خبر داده است.

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی دولتی سی سی تی وی بامداد چهارشنبه به وقت تهران گزارش داد، یک تیم امداد و نجات زلزله که توسط دولت چین اعزام شده بود بامداد چهارشنبه وارد فرودگاه آدانا ترکیه شد.

بر اساس گزارش‌ها، این تیم متشکل از ۸۲ عضو، ۲۰ تن تجهیزات و وسایل پزشکی و دیگر امکانات امدادی و همچنین چهار سگ جستجو و نجات است.

رسانه دولتی چین گفته است که این تیم با مقامات محلی، سفارت چین در ترکیه، سازمان ملل متحد و سایر آژانس‌ها در ماموریت‌هایی از جمله ایجاد یک فرماندهی موقت، انجام جستجو و نجات پرسنل و ارائه کمک‌های پزشکی همکاری خواهد کرد.

روز گذشته «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در سخنانی اعلام کرده بود که دولت ترکیه با تمام امکانات خود در حالت آماده باش به سر می‌برد.

وزیر کشور ترکیه در این خصوص ادامه داد: اولویت ما در مرحله کنونی عملیات جستجو و امداد نجات است. زلزله‌ای که ترکیه را لرزاند بزرگ‌ترین فاجعه‌ای است که در تاریخ خود با آن روبرو شده‌ایم. تنها در کوهرامان ماراش ۹۴۱ ساختمان فروریخت و ساختمان‌های زیادی آسیب زیادی دیدند.

روز دوشنبه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر همراه با چندین پس لرزه قوی و به دنبال آن زمین لرزه دیگری، بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند و هزاران خانه را واژگون کرد.

همچنین این زمین لرزه در کشورهای فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌هایی از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان به ثبت رسید.

همچنین آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که حداقل ۵۷ هزار پناهجوی فلسطینی تحت تأثیر زلزله ویرانگر ترکیه قرار گرفته‌اند. این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین درخواست ۲.۷ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای کمک به فلسطینی‌هایی که تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند را مطرح کرد.

«تامارا الریفای»، مدیر روابط خارجی و ارتباطات آن روا در سوریه در بیانیه‌ای در این وب‌سایت گفت: «به عنوان یک درخواست فوری: آن روا برای حمایت از حدود ۵۷۰۰۰ پناهجوی فلسطینی آسیب دیده از زلزله در سوریه به ۲.۷ میلیون دلار آمریکا نیاز دارد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
چرا عربستان به مسلمانان ترکیه کمک نمیکنه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی