بازدید 2231
۱

انگلیس به دنبال انتشار ارز دیجیتال

بانک مرکزی انگلستان و وزارت دارایی این کشور اعلام کردند احتمالاً در اواخر این دهه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) با نام احتمالی بریت کوین منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 07 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، جرمی هانت وزیر دارایی انگلیس دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «در کنار پول نقد، پوند دیجیتال صادر شده و تحت حمایت بانک انگلستان می‌تواند روش جدیدی برای پرداخت باشد که در عین حال قابل اعتماد، در دسترس و با استفاده آسان خواهد بود».

اما اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس هشدار داد پیامدهای یک پوند دیجیتال - از جمله مسائل مربوط به حریم خصوصی - باید در نظر گرفته شود.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس که در سال ۲۰۲۱ وزیر دارایی بود، از بانک مرکزی خواسته بود پرونده ارز دیجیتال ملی را بررسی کند.

سایر بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا نیز در حال بررسی راه اندازی CBDC‌های خود هستند. ۱۱ کشور تا کنون ارز ملی خود را راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش رویترز، برخلاف دارایی‌های دیجیتال دیگر، پوند دیجیتال توسط بانک مرکزی صادر می‌شود و نه بخش خصوصی و ارزش آن ثابت خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اگر ایران به جای ریال دیجیتال طلای دیجیتال میساخت مردم ریال را تبدیل به طلا در معاملات میکردند حجم نقدیگی کنترل و ارزش ان بالا میرفت و تورم کنترل میشد مثل سیستم مالی و جهانی perfectmoney که مشتریان دلار را میتوانند بصورت طلا نگهداری کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل