بازدید 2316

دادگاه ایالتی کالیفرنیا ایلان ماسک را تبرئه کرد

هیات منصفه در دادگاه ایالتی کالیفرنیا ایلان ماسک را در شکایت سهامداران شرکت تسلا که او رهبری می کند، بی گناه تشخیص داده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ 04 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، این شکایت بر اساس پستی از ماسک در توییتر در آگوست ۲۰۱۸ گفت که در حال بررسی خرید ۴۲۰ دلاری هر سهم تسلا است.

شاکیان ادعا کردند که انتشار این پست در نهایت با شکست مواجه و موجب سقوط ارزش سهام این شرکت شد که شمار زیادی از سهامداران میلیاردها دلار زیان کردند.

شاکیان ماسک خواستار خسارت های مالی خود شدند و هیات منصفه دادگاه ایالتی کالیفرنیا گفتند که شاکیان شواهد محکمی برای اتهامات وارده ارائه نکرده اند و او مسوول زیان های سرمایه گذاران نیست.

ماسک در واکنش به رای دادگاه در توییتر نوشت: خدا را شکر، خرد مردم پیروز شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز در سال ۲۰۱۸ از ماسک شکایت کرد و او را به جعل و گمراه کردن سهامداران با پست توییتری خود متهم کرد.

بر اساس توافق اولیه بین تسلا و کمیسیون که در سپتامبر همان سال به دست آمد، ماسک متعهد شد که ۲۰ میلیون دلار بپردازد و از ریاست هیات مدیره تسلا کناره گیری کند و در عین حال سمت خود را به عنوان مدیر عامل شرکت حفظ کند.

به خود شرکت نیز دستور داده شد که ۲۰ میلیون دلار بپردازد، علاوه بر این، دو مدیر مستقل در آن منصوب شدند.

شرکت تسلا توسط کارآفرین ایلان ماسک در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. دفتر مرکزی آن در آستین، تگزاس واقع شده است. در ابتدا، این شرکت به طور انحصاری در تولید وسایل نقلیه الکتریکی فعالیت داشت، اما بعداً شروع به ایجاد پنل های خورشیدی و سایر سیستم های ذخیره انرژی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل