بازدید 21934
با سیصد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

یک نظامی آمریکا در اوکراین کشته شد/ واکنش واشنگتن و مسکو به پیشنهاد واگذاری 20 درصد از خاک اوکراین در ازای صلح/ رئیس سیا: شش ماه آینده برای اوکراین حیاتی است/ آژیر قرمز در کی‌یف پیش از نشست اوکراین-اتحادیه اروپا

سیصد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 03 February 2023

واکنش واشنگتن و مسکو به پیشنهاد واگذاری 20 درصد از خاک اوکراین در ازای صلح/ رئیس سیا: شش ماه آینده برای اوکراین حیاتی است

بین الملل تابناک: سیصد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

2.2 میلیارد دلار کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۰۰:۳۴

واشنگتن روز جمعه از بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین خبر داد.

بر اساس اعلام واشنگتن، آمریکا ۲.۱۷۵ میلیارد دلار تسلیحات جدید به اوکراین ارسال خواهد کرد.

این تسلیحات شامل راکت‌های هدایت شونده و واحدهای شلیک دفاع هوایی هاوک و همچنین دیگر مهمات و تسلیحات است.

یک نظامی آمریکا در اوکراین کشته شد
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۲۲:۱۸

فاکس نیوز جمعه شب به نقل از خانواده نیروی کشته شده گزارش داد که "پیت رید" شهروند آمریکایی به عنوان یک داوطلب در جنگ اوکراین حضور یافت.

پیش از این شماری از نیروهای آمریکایی و غربی که با نیروهای اوکراین در جنگ همکاری می کردند، توسط نیروهای روسی دستگیر یا کشته شدند.

دولت بایدن از شهروندان آمریکایی از جمله نظامیان و کهنه سربازان خواسته است که بعنوان نیروی خارجی وارد جنگ اوکراین نشوند.

لهستان چند هزار سرباز اوکراینی را آموزش داد
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۲۱:۳۸

ماریوش بلاژچاک وزیر دفاع لهستان گفت که نیروهای مسلح کشورش چند هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، بلاژچاک جمعه در سفری به کی‌یف اظهار کرد: لهستان تاکنون چند هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده است.

به گفته وی، لشکر یازده مکانیزه لهستان مسئولیت آموزش نظامیان اوکراینی را بر عهده دارد.

وزیر دفاع لهستان همچنین گفت که در راستای تحویل تانک‌های لئوپارد ۲ به کی‌یف بزودی آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از این تانک‌ها را شروع خواهد کرد.

زلنسکی: نیازمند تسلیحات دوربُرد هستیم
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۲۰:۲۷

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در سخنانی بر ادامه ارسال تسلیحات توسط کشورهای غربی به اوکراین تاکید کرد.

وی در این سخنرانی افزود: «ما نیازمند تسلیحات دوربُرد برای تسریع در به سرانجام رساندن جنگ هستیم».

رئیس جمهور اوکراین در ادامه به تلاش‌های این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: «هدف ما واضح بوده و این هدف، آغاز مذاکرات درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپاست».

زلنسکی این سخنان را در حضور «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

پنتاگون بازپس‌گیری کریمه توسط اوکراین را بعید می‌داند
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۱۷:۵۶

یک ارزیابی محرمانه پنتاگون حاکی از آن است که اوکراین در آینده نزدیک قادر به بازپس‌گیری شبه جزیره کریمه از روسیه نخواهد بود.

نشریه پولیتیکو به نقل از چهار مقام برجسته پنتاگون، جزئیاتی از جلسه مقامات کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا را علنی کرده است که رهبران کی‌یف را درباره کریمه ناامید خواهد کرد، چراکه مقامات اوکراینی بازپس‌گیری این شبه جزیره را یکی از اهداف خود می‌دانند.

این مقامات آمریکایی معتقدند که نیروهای اوکراین در حال حاضر قادر به بازپس‌گیری شبه جزیره کریمه نیستند.

تیم پنتاگون که در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت شامل؛ لورا کوپر، دستیار وزیر دفاع این کشوردر امور روسیه، اوکراین و اوراسیا و ژنرال داگلاس سیمز، مدیر عملیات ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون در واکنش به این جلسه محرمانه گفت: ما نمی‌خواهیم در مورد جلسات محرمانه‌ای که پشت درهای بسته برگزار می‌شود، اظهارنظر کنیم و نمی‌خواهیم درباره عملیات‌های آینده صحبت کنیم و فرضیاتی یا گمانه‌زنی در مورد آنها داشته باشیم. از نظر توانایی اوکراین برای مبارزه و بازپس‌گیری برخی مناطق، باید بگوییم که عملکرد آنها در دفع حمله روسیه شگفت‌انگیز بوده است.

آژیر قرمز در کی‌یف پیش از نشست اوکراین-اتحادیه اروپا
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۱۷:۵۶

نشست رئیس‌جمهوری اوکراین و سران اتحادیه اروپا امروز در حالی در کی‌یف آغاز شد که این شهر شاهد به صدا درآمدن هشدار حملات هوایی بود.

به گزارش رویترز، هشدار حملات هوایی امروز جمعه و در شرایطی که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین میزبان سران کشورهای اروپایی است، در کی یف پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

هنوز گزارشی درباره حملات موشکی به اوکراین بعد از به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهر منتشر نشده است.

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا روز پنج شنبه تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به اوکراین سفر کردند.

افزایش تحریم های روسیه و پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا از جمله موضوعات نشست اوکراین و اتحادیه اروپا در کی یف است.

رئیس شورای اروپا امروز جمعه طی پیامی توئیتری از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اعلام حمایت کرد.

اوکراین چند روز بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در این کشور، درخواست عضویت را به اتحادیه اروپا ارائه کرد اما تا تحقق پیش شرط های این اتحادیه، کی‌یف راه درازی برای عضویت دارد.

در پیش نویس بیانیه مشترک زلنسکی، میشل و فون درلاین که در اختیار رویترز قرار گرفته، بر حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف تا پایان جنگ تاکید شده است.

هشدار بلغارستان و مجارستان درباره جنگ فرسایشی در اروپا
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۱۷:۵۵

در آستانه اولین سالگرد آغاز جنگ روسیه و اوکراین، رئیس‌جمهور مجارستان به بلغارستان سفر و با همتای خود درباره روابط دو جانبه و جنگ اوکراین رایزنی کرد.

منابع رسانه‌ای از صوفیه پایتخت بلغارستان خبر دادند که رئیس‌‌جمهور این کشور در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور مجارستان درباره تحولات اوکراین صحبت و اعلام کرد، هر دو کشور درباره جنگ اوکراین نگرانی دارند.

به گزارش خبرگزاری تاس، رومن رادوف در نشست مشترک با کاتالین نوواک گفت: «ما نگرانی مشترکی در زمینه وضعیت اوکراین داریم. این درگیری در حال تبدیل شدن به یک درگیری اقتصادی جهانی است که اکنون تمام اروپا را تهدید می‌‌کند. این در حال تبدیل شدن به جنگ فرسایشی نه تنها برای طرف‌های مستقیم درگیر بلکه همچنین به یک جنگ فرسایشی برای اروپا و اقتصاد و نظام اجتماعی ما است».

رئیس‌جمهور بلغارستان ادامه داد: «ما متقاعد شده‌ایم که راه حلی این درگیری با افزایش عرضه سلاح به دست نمی‌‌آید (بلکه) تنها با نشان دادن اراده برای مشارکت در گفت‌و‌گو و دیپلماسی، تنش‌ها باید کاهش یابد و خصومت‌ها باید متوقف شود».

به گفته او، «بحران (جنگ اوکراین) در حال حاضر یک سال است که ادامه دارد و متاسفانه ما هنوز شرایط صلح را در اوکراین نمی‌بینیم. اما ما باید تلاش کنیم تا بحران و فشار نظامی بیشتر از این تشدید نشود تا هر چه زودتر، شرایط برای صلح پایدار فراهم شود».

روسای جمهور بلغارستان و مجارستان طی دیدار در صوفیه ضمن صحبت درباره همکاری دو کشور در زمینه انرژی توافق کردند که با یکدیگر در زمینه تامین انرژی کار کنند. آنها همچنین بر اهمیت استفاده از انرژی هسته‌ای برای تامین انرژی مورد نیاز کشورهایشان تاکید کردند.

مخالفت سران این دو کشور شرق اروپا با تداوم کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین در شرایطی انجام شده که مقام‌های مجارستانی از ابتدای این جنگ مخالفت خودشان را با فشارهای آمریکا و برخی کشورهای اروپای غربی برای اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه اعلام کرده‌اند.

بمب‌های هدایت‌شونده آمریکایی در راه اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، آمریکا قصد دارد بمب های هدایت شونده ساخت "شرکت بوئینگ" و "گروه ساب" را در اختیار اوکراین قرار دهد. گفته می شود این تسلیحات بردی دو برابر موشک های هیمارس دارد که پیش از این واشنگتن در اختیار کی‌یف قرار داده است.

به گفته مقامات آمریکایی این موشک ها، جدیدترین نوع تسلیحاتی است که ایالات متحده قرار است در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گفته کارشناسان، این سلاح هیبریدی دوربرد، ترکیبی از دو قسمت عمده است؛ یک بمب با قطر کم که توسط ماهواره‌های جی‌پی‌اس هدایت می‌شود و در حال حاضر استفاده از آن رو به گسترش است و دیگری موشکی که پیش از این هم در اختیار دولت اوکراین قرار گرفته بود.

ارائه بمب های هدایت شونده آمریکا به اوکراین در حالی است که گفته می شود این تجهیزات مانند تسلیحات دیگر آمریکایی و اروپایی به این زودی در اختیار اوکراین قرار نمی گیرد. یک مقام صنعت تسلیحاتی در این خصوص گفت از زمانی که نیروی هوایی قراردادی را صادر می کند تا زمان تحویل دستکم ۹ ماه به طول می انجامد.

موافقت آلمان با ارسال «تانک ضدهوایی» به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۱۷:۵۴

در شرایطی که کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دارد، خبرها از برلین حاکی است که دولت آلمان با دادن تانک‌های لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرد.

روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» روز جمعه (امروز) خبر داد که دولت آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد ۱ به اوکراین از محل دارایی‌ها و انبارهای تسلیحاتی خود آلمان موافقت کرده است.

به گزاش رویترز، این رسانه آلمانی همچنین خبر داده که دولت آلمان در حال رایزنی با قطر برای بازخرید ضدهوایی خودکششی (تانک ضدهوایی) «گپارت» است. ضدهوایی خودکششی گپارت، ساخت آلمان است.

این روزنامه به نقل «منابع دولتی» گزارش داد که تحویل تانک‌های لئوپارد به اوکراین به محض تعمیر تانک‌ها ممکن است انجام شود.

گفته می‌شود که شرک آلمانی سازنده لئوپارد ۱ می‌خواهد تغییراتی در این تانک‌ها ایجاد کند و در صورت موافقت اوکراین آنها را به کی‌یف بفروشد.

در خبری دیگر، «یوناس گار استوره» نخست‌وزیر نروژ روز جمعه (امروز) اعلام کرد که این کشور برای کمک به اوکراین، سفارش تولید ده‌ها دستگاه تانک آلمانی «لئوپارد 2» را خواهد داد.

نخست‌وزیر نروژ تایید کرد که این کشور اروپای شمالی سفارش ۵۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ را می‌دهد و بعدا هم ۱۸ تانک دیگر را خریداری خواهد کرد.

او گفت: «ما از این موضوع اطمینان حاصل می‌کنیم که تعداد تانک‌های مشابهی با همسایگان در شمال اروپا و بسیاری از متحدان کلیدی ناتو (برای کمک به اوکراین) داشته باشیم. این کار بیش از قبل روابطمان را با آلمان تقویت می‌کند».

طبق گزارش رویترز، نروژ به عنوان کشور واقع در شمال اروپا دارای ۱۹۶ کیلومتر مرز با روسیه در قطب است.

این رسانه غربی افزود، نروژ در ابتدا برنامه داشت که ۷۲ دستگاه تانک از آلمان خریداری کند اما این تعداد را بعد از تاکیدات اخیر وزیر دفاع نروژ بر صرف هزینه بیشتر برای بالگرد، پهپاد و توپخانه‌های با برد بالا کاهش داد.

واکنش واشنگتن و مسکو به پیشنهاد واگذاری 20 درصد از خاک اوکراین به روسیه

روزنامه آلمانی NNZ ادعا کرد، جو بایدن رئیس سازمان سیا را در اواسط ماه ژانویه طی "ماموریتی محرمانه" ابتدا به مسکو و سپس به کی‌یف فرستاد.

به گزارش راشا تودی، کاخ سفید، سازمان سیا و کرملین این مساله را که ایالات متحده آمریکا ۲۰ درصد از اراضی اوکراین را به عنوان پیشنهاد صلح به روسیه واگذار می‌کند، رد کردند.

براساس مکالمات محرمانه با دو قانونگذار آلمانی، گویا ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا پیشنهادی مبنی بر "سرزمین در برابر صلح" مطرح کرده است که طی آن روسیه حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین - تقریبا به اندازه دونباس – را خواهد گرفت.

شان داوت، معاون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به نیوزویک گفت که گزارش روزنامه آلمانی NNZ "دقیق و درست" نیست؛ سازمان سیا هم همین مساله را تکرار کرد.

یک مقام رسمی سازمان سیا هم بعدا گزارش "سفر محرمانه" برنز به مسکو و یا "پیشنهاد صلح" در این باره را "اساسا غلط" خواند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (جمعه) نیز این گزارش را یک "حقه" خواند.

سخنگوی کرملین گفت: این اخبار گمراه‌کننده و نادرست هستند. مدیر سیا به مسکو سفر محرمانه نداشته است.

ترامپ: توقف ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین به جنگ پایان می‌دهد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت، با توقف ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین و تشویق دو طرف به انجام مذاکرات به رهبری ایالات متحده، جنگ یک ساله مسکو - کی‌یف پایان می‌یابد.

به گزارش ایندیپندنت، ترامپ روز پنجشنبه (به وقت محلی) در مصاحبه با یک برنامه رادیویی هوادار جمهوری‌خواهان در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده باید جنگنده‌های چند منظوره F-۱۶ به اوکراین بفرستد، گفت: من فکر نمی‌کنم که آمریکا باید به ارسال کمک‌های نظامی بیش از حد به کی‌یف ادامه دهد بلکه مقامات واشنگتن برای دستیابی به صلح، باید در حال مذاکره با مقامات کشوری که تهاجم به اوکراین را آغاز کرد، باشند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا به طور صریح خواستار پایان دادن به کمک‌های آمریکا برای دفاع از اوکراین است، پاسخ داد: (در صورت راه یابی مجدد به کاخ سفید) می‌خواهم کاری کنم که اوکراین و روسیه مجبور شوند برای آخرین بار و یک بار برای همیشه با هم بجنگند و بعد صلح برقرار شود.

وی افزود: اگر ایالات متحده به رویه کنونی خود در ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین ادامه دهد، جنگ هرگز متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، ترامپ روز دوشنبه در رسانه اجتماعی سوشال تروث ادعا کرد که حق داشته به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مقایسه با مقامات اطلاعاتی آمریکا اعتماد کند.

ترامپ گفت: به خاطر دارم زمانی که در هلسینکی یک خبرنگار درجه ۳ از من پرسید، اساساً به چه کسی بیشتر اعتماد دارم، پوتین یا افراد فرومایه «اطلاعاتی» آمریکا. در آن زمان من چنین اعتقادی داشتم که ما افراد بسیار بدی به شکل جیمز کومی، مک کیب (که هیلاری کلینتون فاسد به همسر او کمک می‌کرد)، برنان، پیتر استرزوک و معشوقش، لیزا پیج داشتیم. حال مکگونیگال و سایر فرومایه‌ها را به این لیست اضافه کنید. چه کسی را انتخاب می‌کنید، پوتین یا این افراد نامناسب را؟

ترامپ ۲۵ تیر سال ۱۳۹۷ در هلسینکی پایتخت فنلاند پس از دیدار با پوتین هرگونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت پوتین در جلسه خصوصی با او دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده، دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام داده باشد.

رئیس سیا: شش ماه آینده برای اوکراین حیاتی است

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا) ضمن ادعای اینکه ولادیمیر پوتین برای مذاکرات "جدی به نظر نمی‌رسد"، گفت که شش ماه آینده برای جنگ اوکراین "حیاتی" خواهد بود.

 خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز به نقل از «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا در توییتر نوشت: من فکر می‌کنم که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شرط می‌بندد که می‌تواند زمان را برای خود بخرد؛ اما مساله کلیدی میدان جنگ در شش ماه آینده خواهد بود؛ به عبارتی شش ماه آینده برای جنگ اوکراین "حیاتی" خواهد بود.

وی مدعی شد: "نابودی غرور و اعتماد به‌نفس کاذب پوتین" مشخص می‌کند که او نه تنها قادر به پیشروی بیشتر در اوکراین نخواهد بود، بلکه هر ماه که می‌گذرد، خطر از دست دادن سرزمینی که تاکنون به طور "غیرقانونی" از اوکراین گرفته است، بیشتر و بیشتر می‌شود.

برنز ادعا کرد: مسکو و پوتین هیچ علاقه‌ای به مذاکرات صلح ندارند و در این راستا جدی نیستند.

این اظهارات رئیس سیا درحالی منتشر شده که مقامات اوکراینی مدعی هستند نیروهای روسیه آماده "حمله‌ای اساسی" به شرق اوکراین می‌شوند.

برنز در قسمت دیگری از اظهاراتش مدعی شد که یک سازمان "مزدور" موسوم به "گروه واگنر" که روسیه از آن حمایت می‌کند، نفوذش را به تعدادی از کشورهای آفریقایی از جمله مالی و بورکینافاسو گسترش می‌دهد.

وی گفت: این گسترش "عمیقا خطرناک" است و ما سخت تلاش می‌کنیم تا با آن مقابله کنیم زیرا این مساله تمام قاره آفریقا را در حال حاضر تهدید می‌کند.

ویلیام برنز همچنین با اشاره به کشور چین عنوان داشت: چین دهه‌هاست که همچنان "بزرگترین چالش ژئوپلیتیکی" آمریکا محسوب می‌شود. شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین جاه طلبی کم ندارد؛ اما او چندان به خود افتخار نمی‌کند. او چالش‌های مختلفی در داخل کشورش از جمله سیاست "کووید صفر" و چالش‌های اقتصادی دارد. البته او می‌تواند طی چند سال آینده آن‌ها را بهبود بخشد؛ اما در این چند سال اخیر "ضعف بی‌سابقه‌ای" داشته است.

رئیس سیا در ادامه ادعاهایش بیان داشت: شی درحالیکه از نزدیک تجربه پوتین در اوکراین را رصد می‌کند، احتمالا از عملکرد "ضعیف" روسیه "آشفته" شده؛ اما تاکنون به شراکتی که دو کشور در سال گذشته میلادی اعلام کردند "متعهد" مانده است.

برنز در پایان افزود: اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد که شی به "ارتش آزادی‌بخش خلق چین" دستور داده تا برای انجام یک "حمله نظامی موفق" به تایوان تا سال ۲۰۲۷ آماده شوند. البته این بدان معنا نیست که رئیس‌جمهوری چین قصد داشته باشد تا ۲۰۲۷ یا هر سال دیگری به جزیره تایوان حمله کند، بلکه این مساله می‌تواند یادآور "تمرکز و جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای" او باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۱
تجاوز روسیه به اوکراین نه تهاجم روسیه به اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
تهاجم ناتو به روسیه درستشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
فعلا که در حال حاضر این روسیه است که به خاک یک کشور دیگر تجاوز کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست
و اروپایی های کثیف فرماسون باید به درک واصل شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
غرب وحشي كارت تمومه
بااین شجاعت مثال زدنی که ازمردم اوکراین وازهمه مهمتراز رهبرآنهازلنسکی دیده میشودغیرممکن است قبول کنند ۲۰ درصد که خیربلکه یک درصدخاکش رابدهدکه روسیه ازتجاوز دست برداردآنهاقبول میکنندهمکی نابودشوندتاشاهدنابودی کشورشان باشنددرست مثل فلسطینیها وآذری ها که هرچند همگی سالهاست دارندمیجنگندکشته میشوندولی نه تسلیم به اسرائیل میشوندونه تسلیم ارمنستان متجاوز امریکا همه راباچشم خودش میبیندکه پس از۲۰ سال حضورش در افغانستان یک شبه کوله بارش راجمع کردورفت وافغانهای بی پناه راگرفتار طالبان کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
عجب
!
ولی آمریکا از طالبان هم شکست خورد و حتی از کره شمالی هم می‌ترسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
روسیه در حال حاضر با شیطان بزرگ آمریکا می‌جنگد
رژیم اشغالگر قدس فقط در یک روز پنج فلسطینی را به شهادت رساند اما هیچ صدای اعتراضی از آمریکا، آلمان و فرانسه بلند نشد. بنابراین حقوق بشر صرفاً ابزاری در دست غرب برای فشار به کشورهای مستقل است.
غربی‌ها فقط ژست دفاع از مردم و حقوق بشر به خود می‌گیرند. جنایت‌های آنان به بشریت نشان داده که اعتقادی به این مسائل ندارند و فقط دنبال امیال حیوانی خود هستند و هیچ ارزش و حقوقی برای دیگران قائل نیستند.
نشریه اکونومیست بر روی شماره جدید خود اروپای یخ‌زده را به تصویر کشیده و پیش‌بینی کرده ‌امسال 741 هزار نفر در اروپا بر اثر سرما و بالا رفتن قیمت انرژی جان خود را از دست بدهند. واقعیت این است که آمریکا با جنگ اوکراین اروپا را قربانی منافع خود کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
نگو غربگداهای داخلی بهشون بر می خوره.
حوادث نشان می‌دهد هر ‌اندازه که زمان می‌گذرد نگاه غربی‌ها نسبت به زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و غرب‌گرایان این کشور کم‌رنگ‌تر می‌شود. البته چاره‌ای جز مواجهه با واقعیت‌ها را ندارد و نباید بابت آن دیگران را سرزنش کند. شاید بهتر بود او به عرصه سیاست پا نمی‌گذاشت و امروز چنین سرنوشت محتومی را برای خود و کشورش رقم نمی‌زد.
جنگ اوکراین در جهت گسترش قلمرو آمریکاست.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
چه ربطی به آمریکا داره روسیه برای کشور گشایی حمله کرده اگر نه چرا خاک ضمیمه کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
احتمالا شما یادت نمیاد اما در طول جنگ تحمیلی، ایران مرتبا خواستار تنبیه متجاوز میشد زیرا عراق آغازگر آن جنگ ویران کننده بود
حالا هم شما دقت کن که آغاز کننده جنگ، روسیه بوده و نه اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
حال تو خریدارم عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
حرف دوتاتون هم اشتباهه
بر اساس اخبار قیمت گوشت پاک کرده در اسانبول و انکارا و فروشگاههای اینترنتی ترکیه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومن یعنی معادل ایران هست . قیمت گوشت در افغانستان و ارمنستان و عراق و پاکستان و.... حتی کمتر از ترکیه هست. حالا ان مدیرانی که برای اوردن عذر گرانی گوشت در ایران میگویند دام زنده هزار هزار به کشورهای همسایه قاچاق میشود باید توضیح صادقانه بدهند چطور برای قاچاقچی میصرفد با این همه هزینه و ریسک دام زنده را از ایران به ترکیه قاچاق کند تا گوشت ان به قیمت تهران در ترکیه فروش رود؟ قیمت گوشت در ایران باید بک چهارم ترکیه باشد تا قاچاق ان بصرفد. واقعا کسی هست این مدیران را پاسخگو کند
تاسف بار است اگر ترامپ دوباره رییس جمهور آمریکا بشود

که قطعا طرف روسیه را در مقابل اوکراین را خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
مطمئن باش با این گندی که دموکراتها زدن اگر هم خود ترامپ سر کار نیاد قطعا یه جمهوری خواه می آد و بساط قاچاق انسان و مفت خوری و دزدی امثال زلنسکی برچیده می شه. هر چند به نفع کشور ماست که ابرقدرتها بزنن تو سر و کله هم. ولی اگر مردم امریکاذره ای عقل داشته باشن به کسی که جنگ اکراین و ساپورت کرده رأی نمی دن.
بیل گیتس:
نظام اوکراین مافیایی و توسط چند مزدور اداره میشود! قابل توجه غربگداها! از بیل گیتس که دیگه بالاتر نیستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
غربگداها فعلا ترامپ و تحریم کردن چون از پوتین تعریف کرده الانم می گن بیل گیس بده :))) گیج شدن بیچاره ها
ترامپ دیوانه است
اگر کمکهای اروپا به اکراین نبود تا الان کل اکراین جزو روسیه کمونیست شده بور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
اتفاقا ترامپ درسته آدم درستی نیست ولی تاجره و مغز ش خوب کار می کنه. از شکم مردم اروپا و امریکا زدن ریختن تو حلق اکراین و اسلحه ها همه داره تو بازارسیاه فروخته می شه به داعش و القاعده و امثالهم
مث ، روسی ها میگید عملیات ویژه.
نه برادر من حمله روسیه آدم‌کشی، از بین بردن زیر ساخت، عملیات کثیف، روس‌ها، بی شرافتی پوتین است ، تازه نصف جهان فعالانه علیه پوتین آدمکش دارن میجنگند پس این پوتین هست که باید از جنگ بترسد نه کشورهای قدرتمند جهان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
البته اون نصف جهان کلا یک سوم چین هم جمعیتش نیست. به جمعیت باشه الان سه چهارم طرف اکراین هستند یک سوم دنیا طرف اکراین.
هر چی ابرقدرتها با هم درگیر باشن به نفع ایرانه زمان ترامپ پوتین و کاخ سفید با هم هماهنگ بودن که ترامپ جرات کرد برجام و پاره کرد. هر چند در کل سگ روسها شرف داره به امریکاییا که نزدیکترین متحداشونم می فروشن و فروختن از شاه ایران بگیر تا قزافی و صدام و نخست وزیر افغانستان و نفر بعدی هم زلنسکی خواهد بود.
باز همون پیشنهاد گلستان حتماً بعداً ترکمن چای آخال هم هست گلداسمیت یک دو خانقین ارزروم و سعدآباد تاریخ تکرار شده اینبار برای اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
از اولم عین روز روشن بود.
الان یک ساله هر ماه میگن چند ماه بعد برای اکراین حیاتی است و با همین حربه جنگ را کش میدهند. بابا صلح کنید این جنگ مزخرف را تمام کنید.
قبل از خوندن هم مطمئن بودم شما شهروند امریکایی رو نوشتید نظامی امریکایی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
الان تو چرا بهت برخورد
بیل گیتس :
دولت اوکراین مزدور و فاسد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
چند بار مینویسی . باشه تو هم بیل گیتس رو میشناسی. سلام بهش برسون. بگو همین اختلالات پارانوییدی رو داشت که زنش ولش کرد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
نگو به غربگدا بر می خوره
آخرش این غربی ها که استاد دور زدن هستند اکراین و زلنسکی را دور خواهند زد چون‌ هزینه جنگ برای غرب سرسام اور و‌در حال عبور از خط قرمز است و داد مردم اروپا و امریکا در آورده است و تظاهرات بزرگ لندن و پاریس تازه آغاز کار است ،
نظامی امریکایی اونجا چه غلطی می کرده
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
همون غلطی که نظامی روسی میکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
غربگداها چه جلز و ولز می کنن به ناموسشون برخورده :)))
می خوام بگم که هم امریکاهم روسیه ازتمام عواقب جنگ برای خودشون ودیگران اگاه بودن واساساچندماه قبل ازجنگ با توافق هم وارد این جنگ شدن هدف روسیه گرفتن چند منطقه اوکراین بعنوان حایل در مقابل ناتو بود وهدف امریکا تضعیف روسیه ازنظراقتصادی ومتحد کردن دوباره کشورهای ناتو والبته فروش سلاح به کشورهای ناتو وغیرناتو ازترس روسیه یعنی هردو به هدفشون رسیدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل