بازدید 4315

ورود دادستانی به پرونده مسمومیت دانش آموزان قمی

کد خبر: ۱۱۶۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶ 02 February 2023

مسمومیت سریالی دختران دانش آموز در مدارس قم درحالی به پنجمین مورد رسید که دادستان عمومی و انقلاب قم خواهان بررسی دقیق علت این حوادث شد.

به گزارش روابط عمومی دادستانی قم، در پی وقوع چهار حادثه مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس فاطمیه و نور قم، جلسه‌ای در دادستانی استان به ریاست دادستان عمومی و انقلاب قم و با حضور معاون استاندار و مسئولانی از پدافند غیرعامل، دانشکده علوم پزشکی، آتش‌نشانی، آموزش و پرورش استان و دیگر ارگان‌ها در دادسرای قم با محوریت بررسی ابعاد و علل بروز این حادثه و راهکارهای پیشگیری از حوادث مشابه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب دادستان قم در این جلسه بر ضرورت شناسایی علل حادثه ناگوار مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه دخترانه تأکید و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های استان تا حصول نتیجه و آرامش خاطر خانواده‌ها برای مدیریت صحیح و شایسته این امر بسیج شوند تا شاهد حوادث مشابه و ناگواری در این زمینه نباشیم.

معاون دادستان قم نیز دراین جلسه با بیان اینکه امنیت دانش‌آموزان و آرامش و اطمینان خانواده‌ها در اولویت امر قرار دارد اعلام کرد: از شروع این حوادث کارگروه ویژه‌ای برای بررسی موضوع تعیین و اقدامات و وظایف هر یک از دستگاه‌ها پیگیری و رصد شد و پیگیری و نظارت بر امور تا حصول نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.

در این جلسه مسئولان دستگاه‌های مربوطه گزارش‌هایی از اقدامات و نتایج حاصله را به‌طور مبسوط ارائه دادند.

رفع مشکلات زیرساختی تمامی مدارس استان، استاندارد‌سازی مراکز آموزشی بویژه سیستم تهویه و گرمایشی آنها، تجهیز کلیه مدارس به پایش تصویری، ابلاغ دستورالعمل اجرایی برای اعضای کارگروه در صورت بروز حوادث مشابه و دیگر موارد از پیشنهادات اجرایی این جلسه بود.

صبح روز چهارشنبه نیز 7 دانش‌آموز دختر و یک معلم مدرسه بلقیس برقعی در محله زنبیل آباد قم دچار علائم مسمومیت شدند که با آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان انتقال پیدا کردند. دانش‌آموزان این مدرسه علائمی چون تهوع، سردرد و بی‌حسی در اندام‌ها داشتند.

گفتنی است پیش از این نیز در پی وقوع چهار حادثه شبیه به هم، در روزهای ۹ و ۲۲ آذر در هنرستان نور منطقه یزدانشهر و ۸ و ۱۰ بهمن در دبیرستان فاطمیه منطقه صفاشهر، تعدادی از دختران دانش‌آموز قمی دچار مسمومیت تنفسی شده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی