بازدید 28125
با سیصد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

دو برابر شدن نیروهای نظامی روسیه در جنگ / عقب نشینی اروپا از ارسال جنگنده به اوکراین / تکذیب پیشنهاد صلح بایدن و واگذاری بخشی از خاک اوکراین

سیصد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸ 02 February 2023

دو برابر شدن نیروهای نظامی روسیه در جنگ

بین الملل تابناک: سیصد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اتحادیه اروپا کمک نظامی جدید ۵۴۵ میلیون یورویی به اوکراین اعطا می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۰۰:۵۹

شورای اروپا از برنامه این اتحادیه برای اعطای هفتمین بسته کمک نظامی به کی‌یف به مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴۵ میلیون یورو برای تامین مالی ماموریت‌های آموزشی خبر داد.

به گزارش روزنامه لوموند، جوزپ بورل روز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: اقدام‌های جدید اتخاذ شده در روز جاری پیام روشنی را در یک زمان حیاتی ارسال می‌کند؛ ما تا زمانی که لازم و تا وقتی که ضروری باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

رئیس دیپلماسی اروپا همچنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، از شتاب گرفتن فرایند آموزش سربازان اوکراینی توسط اتحادیه اروپا در لهستان خبر داد.

بورل با یادآوری اینکه هدف اولیه این ماموریت، آموزش ۱۵ هزار سرباز بود، گفت: اما ما تعداد آنها را ۲ برابر کردیم و به ۳۰ هزار سرباز رساندیم.

تهدید پوتین: روسیه به اقدامات غیر دوستانه پاسخ سختی خواهد داد
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۲۲:۴۰

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه پس از گذشت ده‌ها سال از جنگ جهانی دوم، روسیه بار دیگر با تانک‌های لئوپارد آلمانی تهدید می‌شود تهدید کرد، مسکو به اقدامات غیردوستانه علیه روسیه پاسخ سختی خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین روز پنجشنبه با اشاره به تهدیدات قدرت‌هایی که به دنبال راه انداختن جنگ اعلام‌ نشده علیه روسیه هستند، تهدید کرد مسکو به اقدامات غیردوستانه علیه روسیه پاسخ سختی خواهد داد.

وی طی سخنرانی در کنسرتی به مناسبت هشتادمین سالگرد پیروزی شوروی در نبرد استالینگراد، از اینکه نازیسم در پوشش جدید بار دیگر روسیه را تهدید می‌کند، ابراز تاسف کرد و افزود: مسکو باید دوباره در برابر نیروهای غرب موضع بگیرد.

پوتین با اشاره به درگیری‌های جاری در اوکراین خاطرنشان کرد: قدرت‌های خارجی سعی می‌کنند از هواداران استپان باندرا (هم‌دست بدنام اوکراینی نازی‌ها در جنگ جهانی دوم) برای حمله به روسیه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: باور کردنی نیست اما این یک واقعیت است که ما یک بار دیگر با تانک‌های لئوپارد آلمانی که صلیب‌هایی بر روی بدنه آنها نقاشی شده است، تهدید می‌شویم.

رئیس جمهور روسیه هشدار داد: کسانی که به دنبال کشاندن آلمان به جنگی جدید هستند و امیدوارند در میدان نبرد به پیروزی برسند، ظاهراً درک نمی‌کنند که جنگ امروز با روسیه کاملاً متفاوت خواهد بود.

وی افزود: کشورهایی که تلاش می‌کنند جنگ اعلام‌نشده علیه روسیه به راه بیندازند، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

پوتین با بیان اینکه ما تانک به مرزهای آنها نمی‌فرستیم، گفت: با این حال روسیه هنوز ابزارهای دیگری برای مقابله‌به‌مثل دارد.

تکذیب پیشنهاد صلح بایدن و واگذاری بخشی از خاک اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۲۰:۳۳

کاخ سفید گزارش ها در خصوص پیشنهاد صلح جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر واگذاری بخشی از خاک اوکراین به روسیه را تکذیب کرد.

کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی، گزارش یک روزنامه اروپایی مبنی بر پیشنهاد ارائه یک پنجم از خاک اوکراین به روسیه جهت پایان جنگ را رد کرد.

نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی به نقل از یک روزنامه اروپایی نوشت که ویلیام برنز، رئیس سیا به عنوان بخشی از طرح صلح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ارائه کرده است.

شان داوت، معاون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، به نیوزویک گفت که گزارش روزنامه سوئیسی-آلمانی "دقیق نیست" و سیا نیز نظر مشابهی دارد.

این روزنامه اروپایی روز پنجشنبه گزارش داد که در اواسط ژانویه، رئیس سیا طرح صلحی را به کی یف و مسکو ارائه کرده است.

به گفته این روزنامه، این پیشنهاد "حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین" را در اختیار روسیه قرار می دهد. این مقدار تقریباً به اندازه منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، به نیوزویک گفت که این گزارش "جالب" است، اما او نمی‌تواند "در مورد گمانه زنی ها اظهار نظر کند."

ایالات متحده از آغاز جنگ اوکراین، ۲۷.۱ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده است.

اتریش چهار دیپلمات روس را اخراج کرد
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۹:۲۱

اتریش از اخراج چهار دیپلمات روس از جمله دو دیپلمات سازمان ملل متحد در وین خبر داد.

به گزارش تارنمای روزنامه لو فیگارو، وزارت امور خارجه اتریش روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فرانسه ارسال کرد، مدعی شد که این دیپلمات‌ها به شیوه‌ای ناسازگار با وضعیت دیپلماتیک خود عمل کردند.

این روزنامه پرشمارگان فرانسوی یادآوری کرده که اخراج دیپلمات‌ها در اتریش، کشوری بی‌طرف که به طور سنتی پیش از حمله به اوکراین به روسیه نزدیک بود، بسیار نادر است.

زلنسکی: روسیه قصد دارد از اوکراین و اروپا انتقام بگیرد
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۹:۱۹

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: روسیه نیروهای خود را متمرکز می‌کند تا از اوکراین و اروپا انتقام بگیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، ولودیمر زلنسکی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، روسیه را متهم کرد که نیروهای مسلح خود را برای انتقام گرفتن از اوکراین و اروپا به دلیل حمایت از کی‌یف در برابر تهاجم روسیه آماده می‌کند.

وی گفت: روسیه در حال تمرکز نیروهای خود است، همه ما این را می دانیم. او نه تنها از اوکراین بلکه از اروپای آزاد نیز می‌خواهد انتقام بگیرد.

در این دیدار رئیس کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد: قصد داریم دهمین بسته تحریمی اروپا علیه مسکو را تا ۲۴ فوریه یعنی دقیقا یک سال پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین اجرا کنیم.

فون در لاین با تخمین اینکه تعیین سقف قیمت نفت روسیه روزانه حدود ۱۶۰ میلیون یورو برای مسکو هزینه دارد، مدعی شد که تحریم‌های موجود اقتصاد روسیه را تخریب می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا ضمن اطمینان بخشی به کی‌یف از حمایت کامل این اتحادیه، افزود: اتحادیه اروپا از اقدامات ضد فساد اتخاذ شده توسط اوکراین اطمینان گرفته است.

فون در لاین از تلاش‌های اخیر اوکراین برای مبارزه با فساد در این کشور در بحبوحه جنگ و عضویت آتی آن در اتحادیه اروپا، استقبال کرد.

وی گفت: از اینکه سازمان‌های ضد فساد اوکراین را در حالت آماده‌باش می‌بینم و به سرعت موارد فساد را شناسایی می‌کنند، اطمینان دارم. این مبارزه نتایج ملموسی دارد.

رئیس کمیسیون اروپا در آستانه ورود به اوکراین نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خوشحالم که به کی‌یف برگشتم. چهارمین بار از زمان تهاجم روسیه. ما اینجا با هم هستیم تا نشان دهیم که اتحادیه اروپا قاطعانه در کنار اوکراین ایستاده است.

ناریشکین: روسیه ادامه جنگ تا «آخرین اوکراینی» را نمی‌خواهد
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۹:۱۹

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، مسکو تمایلی ندارد «تا آخرین اوکراینی باقیمانده» به درگیری با کی‌یف ادامه دهد.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین غرب را به ادامه تامین سلاح برای دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین با هدف طولانی شدن این درگیری متهم کرد.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی، مقام‌های ارشد مسکو از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور گفته‌اند که حامیان غربی اوکراین به دنبال این هستند که این جنگ تا گرفتن جان آخرین اوکراینی ادامه یابد.

اظهارات رئیس اطلاعات خارجی روسیه بر این اساس است که آمریکا و متحدانش خود را آماده می‌کنند تا برای هدف خود که همان تضعیف روسیه است، جان اوکراینی‌ها را قربانی کنند.

ناریشکین همچنین امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری نووستی گفت که مسکو نمی‌خواهد شاهد عملی شدن چنین سناریویی باشد. وی افزود: اگر ما درباره روسیه صحبت می‌کنیم که همینطور هم هست، نمی‌خواهیم تا جان آخرین اوکراینی، این جنگ را ادامه دهیم.

رئیس اطلاعات خارجی روسیه همچنین بار دیگر بر موضع این کشور مبنی بر اینکه مردم اوکراین، دشمن نیستند، تاکید کرد و در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما می‌دانیم که بسیاری از مردم اوکراین آدم‌های عادی هستند و می‌خواهند زندگی‌ای در آرامش داشته باشند اما آنها هم قربانی و هم گروگان رژیم مستبد کی‌یف هستند و هم قربانی سیاست‌های خصمانه بلوک ناتو.

به گفته ناریشکین، ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا تهدید اصلی برای ثبات و امنیت اروپا و فراتر از آن است.

به گزارش راشا تودی، اطمینان از اینکه اوکراین رسما خود را یک کشور بی‌طرف اعلام می‌کند که هرگز به ناتو نمی‌پیوندد، اتفاقی که امنیت روسیه را به شدت تضعیف می‌کند، تقریبا یک سال پیش توسط مسکو در میان دلایل آغاز حمله به کی‌یف ذکر شده است.

در این میان، روسیه مدت‌هاست که تاکید دارد جنگ در اوکراین به واقع یک جنگ نیابتی است که از سوی واشنگتن و متحدانش علیه مسکو ایجاد شده است.

ماه گذشته میلادی، ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه گفته بود که نیروهای مسلح این کشور مخالف غرب جمعی هستند. اخیرا نیز لاوروف گفته بود که روسیه همواره آماده مدنظر قرار دادن هرگونه پیشنهاد جدی برای حل بحران اوکراین از طریق روش‌های دیپلماتیک است اما آمریکایی‌ها نمی‌توانند پیشنهاد مناسبی ارائه دهند.

وی گفته بود، جدیدترین پیام از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده این بود که جنگ را متوقف کنید و از اوکراین بیرون بروید و بعد همه چیز خوب خواهد شد اما این ایده برای مسکو «غیر قابل قبول» است.

دو برابر شدن نیروهای نظامی روسیه در جنگ

روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه به نقل از ارزیابی منابع اطلاعاتی کی یف نوشته است که شمار کنونی نیروهای روسیه در اوکراین از ۳۲۰ تن فراتر رفته که نزدیک به دو برابر تعداد نظامیان مسکو در آغاز عملیات ویژه نظامی است.

 مقام های غرب و تحلیلگران نظامی همچنین گفته اند که مسکو اکنون میان ۱۵۰ هزار تا ۲۵۰ هزار نظامی ذخیره دارد که یا دوره های آموزشی می گذرانند و یا در پایگاه هایی در داخل روسیه برای پیوستن به نبرد در هر زمانی، در آماده باش هستند.

«دیو باتلر» سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه شب، با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای این ستاد اعلام کرد: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تلفنی با آندی یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهوری و ژنرال والری زالوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین گفت‌وگو کردند.

این گفت‌وگوها در حالی انجام شد که رسانه‌ها گزارش می‌دهند، آمریکا قصد دارد، بسته جدید نظامی به ارزش ۲ میلیارد دلار به اوکراین ارائه دهد. احتمال می‌رود این بسته شامل بمب‌های هوشمند با بُرد بالا باشد و آمریکا روز جمعه آن را رسما اعلام کند.

آمریکا و آلمان به تازگی برای انتقال تانک به اوکراین به توافق رسیدند؛ قرار است آمریکا تانک آبرامز و آلمان نیز تانک لئوپارد ۲ به اوکراین بدهند. آلمان همچنین به کشورهایی که تانک‌های ساخت این کشور را در اختیار دارند، اجازه می‌دهد که آنها را به اوکراین بفرستند.

روس‌ها و مخالفان حمایت نظامی غرب از اوکراین همواره هشدار داده‌اند که انتقال تسلیحات به آن کشور صرفا به تداوم جنگ و وخامت اوضاع منجر می‌شود؛ اما ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مدعی شد که ارسال سلاح به اوکراین، زمینه را برای صلح فراهم می‌کند.

به گزارش تارنمای روزنامه وال استریت ژورنال؛ اولکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین و مقام بلندپایه امنیتی این کشور به شبکه اسکای نیوز گفت که نیروهای روسیه آماده تهاجم بزرگ تازه ای در چند هفته آتی در خاک اوکراین می شوند.

به گفته دانیلوف، تهاجم تازه روسیه ممکن است با سالگرد آغاز حمله گسترده این کشور در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) همزمان باشد. روسیه آماده اوج گیری حداکثری تنش و درگیری می شود و همه امکانات موجود خود را شامل برگزاری رزمایش ها و آموزش ها، برای این هدف گردآوری و بسیج کرده است؛ این هشدار چند هفته پس از اشاره مقام های اوکراین و غرب به خطر تهاجم احتمالی تازه روسیه در ماه های آینده، منتشر شده است.

جبهه های درگیری نظامی اوکراین از هنگام بازپس گیری بخش های بزرگی از این کشور در نیمه دوم سال گذشته، شاهد تغییر و تحول عمده ای نبوده و تنها نیروهای روسیه توانسته اند به پیروزی هایی پیرامون شهرک کوچک باخموت در شرق اوکراین دست یابند؛ روسیه از سپتامبر سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار نظامی را از میان نیروهای ذخیره، بسیج کرده است.

بورل: اروپا برنامه‌ای برای ارسال جنگنده به اوکراین ندارد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ارسال جنگنده به اوکراین برای نبرد با روسیه در دستورکار اروپا قرار ندارد.

به گزارش «ال پائیس»، در حالی که غرب در تکاپو برای تشدید کمک‌های نظامی به اوکراین برای نبرد با روسیه است، بورل در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: «موضوع عرضه هواپیماهای جنگی به اوکراین منجر به اختلافات جدی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.»

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که روز گذشته (چهارشنبه)، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس گفت که لندن برای عدم ارسال جنگند‌ه برای اوکراین «تصمیم قطعی» ندارد؛ اما اکنون این رویکرد را درست نمی‌داند. 

بن والاس که کشورش با وجود اعلام قصد ارسال تانک‌های پیشرفته «چلنجر 2» برای اوکراین هنوز زمان‌بندی قطعی برای تحویل این تانک‌ها ارائه نداده، در گفت‌وگوی روز چهارشنبه با خبرنگاران با این پرسش روبه رو شد که چرا انگلیس برای اوکراین جنگنده نمی‌فرستد؟

وزیر دفاع انگلیس پاسخ داد: «من مدت نسبتا زیادی است که درگیر این موضوع بوده‌ام و دو چیز را یاد گرفته‌ام، هرگز به صورت قطعی چیزی را قبول یا رد نکنم.»

او گفت: «در این زمینه تصمیم قطعی وجود ندارد. فعلا فکر نمی‌کنم ارسال جنگنده، رویکرد درستی باشد؛ روندی که امسال در این جنگ رخ می‌دهد، توانمند شدن اوکراینی‌ها برای به کارگیری تجهیزات زرهی غربی علیه روسیه است.»

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه با تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، تنها به آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
عقب نشینی اروپا ؟؟؟ تازه دارند سلاح سنگین تهاجمی می دهند مثل تانک و موشک،قبلا بیشتر سلاحها دفاعی بود تحلیل های باحالی می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اروپا تازه داره متوجه کلاه گشادی که سرش رفته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
زلنسکی دلقک با حمایت غربگداها تا مسکو را فتح کرده کجای کارید ، مونده کاخ پوتین ، البته اگر از خواب نپره
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
امریکابااین جنگ هم روسیه وهم بخصوص اروپارادرگیرکرده تااقتصاداروپاراویران کند وموفق عم بوده وجالبه که اروپاآلت دست یک دلقکی مثل زنسکی شده اودستورمیدهد بقیه هم انجام میدهند اماخیلی دوام نخواهدداشت چون اروپاییهارفته رفته اگه جنگ ادامه یابد وبخواهندبیشترکمک کنند بامخالفت داخلی روبرو میشوند که آلمان شده استنفع این جنگ برای امریکاییهای گاوچرون یانکی است
دنیا باید جلوی روسیه متجاوز بایسته
پاسخ ها
سورنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مگه به کشور تو تجاوز کرده که دلت برا اروپایی ها میسوزد اگه آمریکا به ایران حمله کرده بود به نظرت اروپایی ها حمله آمریکا را محکوم می کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
البته منظور ایشان دنیا یعنی غرب متجاوز که همشون پرونده شون سیاه هست
باور کنید روسیه دیگر آن روسیه قدیم نیست ضعیف است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
؟چند نفر به یه نفر
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
فعلاکه روسیه بادنیای غرب وبهترین سلاح های آنهادارد میجنگد
اروپا و امریکا چاره ای ندارن که هر چی اوکراین میخواد بدن چون شکست اوکراین رو شکست خودشون تعریف کردن اونها در نهایت اگر اوکراین بخواد شکست بخوره حاضرن سربازاشونم راهی اوکراین کنن وگرنه روسها تا غرب اوکراین رو اشغال میکنن هر چند الان خیلی از این تجهیزات جدیدی که اومده داخل اوکراین توسط سربازهای ناتو که به عنوان داوطلب وارد اوکراین شدن مورد بهره برداری قرار میگیره چون در زمان کوتاه چطوری سربازای اوکراینی تونستن با انواع و اقسام سیستمهای غربی کار کنن
فعلا خطوط قرمز اروپا و امریکا و اسراییل برای ایران و روسیه جواب داده. ایران اگر به روسیه موشک بده مورد تحریم گسترده و لیست سیاه قرار میگیره. روسیه اگر از ایران موشک بالستیک وارد کنه امریکا و اروپا موشک میان برد 180 کیلومتری به اکراین میده که براحتی می تواند سرتاسر کریمه و شهرهای مرزی روسیه که مرکز تجمع و حمایت از خطوط جبهه در اکراین هست مورد هدف قرار دهد. روسیه اگر به ایران سوخو 35 بدهد اکراین سریع مسلح به اف 16 و اف 15 میشود و اسراییل هم شروع به حمایت تسلیحاتی از اکراین می کند. به هر حال این بازی شطرنج هست. فعلا موضع ایران و روسیه دفاعی شده و داریم در مورد حرکت بعدی در این شطرنج سبک و سنگین می کنیم.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
همیشه نقشه ها همینطوری که انتظار دارن پیش نمیره / فقط یه حرکت اشتباه و مات
فرود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
موضوع اینه که بی تدبیری دولتمردان روسیه دامی برای خود تنیده اند که غرب ازخدا خواسته منتظر این دام بود حالا برای غرب چه از این بهتر که برادران روسی بجان هم بیا فتند تا چنان روسیه تضعیف شود که دیگر درمعادلات جهانی حرفی برای گفتن نداشته باشد این جنگ فقط یک بازنده داآنهک ..
افزایش نیرو برای روسیه یعنی تعداد کشته ها و زخمی ها بیش از تصور روسیه بوده و موج اول با شکست مواجه شده. باید منتظر موج دوم بود. اوکراین خسته و روسیه خسته تر. با اینکه با سیاست های آمریکا مشکل دارم ولی حمله به کشور دیگه اصلا قابل توجیه نیست اونم برای کشور گشایی. روسیه قصد کشور گشایی داشت وگرنه ضمیمه نمی‌کرد. دفاع و ناتو بهانه بود. هر چند تصور میکنم روسیه و آمریکا در پشت پرده این جنگ را راه انداختن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اوکراین متلاشی ، روسیه ای که فراتر از اهداف کوچک و دفاعی اولیه خود را آماده می کند .
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
بخث کشورگشایی نبوده . خود صحبت اروپایی ها هم میگه این حمله ورای اون چیزیه که ما فکر میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
روسیه جلوی حمله آمریکای تروریست را گرفت
روسیه درنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
بازدارنده درندگان انگلوآمریکن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
درنده یا باز دارنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
درنده خو تر از ناتو و آمریکای تروریست نیست ، معلوم نیست این سر دنیا چه غلطی می‌کنه
لعنت بر کمونیست لعنت بر پوتین لعنت بر اولیاانوف که چشم نداشت برجام ما احیا بشه لعنت بر متجاوز وظالم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مرگ بر امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
با پرجم آمریکا خوب ذکر کردی ، برجام ما (آمریکا )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
روسیه نظامش سرمایه داریه
شما ها طرف دار ایران هستید یا طرف دار اسرائیل یا اروپایی کثیف که ۴۵ سال مردم ایران تحریم کردن بی چاره ها مگر ما چکار کردیم که اونها به ما ظلم می کنن وشما طرف داری می کنید این یک نوع تضعیف کشور شما اگر خوشت از ایران نمیاد بفر تشریف ببر اوکراین نزد همان شراب خورا شما چه کار به جنگ روسیه و اوکراین دارید لاقل روسیه بهتر از بقیه بود از زمان انقلاب‌ تاکنون اوکراین چه خدمتی به ایران کرده شماها که دفاع می کنید از اوکراین فقط به خاطر اون کارهای کثیف که داخل اوکراین انجام می گیر طرف دار کثیف کاری هستيد تشریف ببرین اوکراین ولی نظام زیر سوال نبرین هیچ کدومش نمی تونند غلطی بکنند اسرائیل مثل ... پار.. می کن زمان جنگ همه شون علیه ما بودن چه غلطی کردن
پاسخ ها
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
ایران تمام منابع ومعادن و حتی نیروی هوشمند کار و داره
حرف تو مانند اینه که بگی آمریکا رو تحریم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کاکام پوتین روسیه کشور گشایی نکرد کاری کرد ک ما باید با الهام کنیییم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
انشاالله روسیه تمام اوکراین را ضمیمه خاک خود کند تا دیگر نازی های صهیونیسم و اروپایی خاءن درس عبرتی بگیرن ،زنده باد پوتین
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کسانیکه علیه ایران کامنت میذارن یا باشادی ازامریکاطرفداری میکنند فقط وطن فروش نیستند که ...................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
احسنت واقعا گل گفتی
ایران وروسیه فعلا دیپلماسی نظامی واقتصادشون به هم گره خورده. اگر روسیه شکست بخوره مطمعنا برای ایران هم گران تمام خواهد شد. پس چه علنا ویا پشت برده باید هوای همو داشته باشن. شوخی نیست روسیه با ناتو درگیره یعنی با بیش از30کشور. ژاپن وکره جنوبی واسترالیا وکانادا. یعنی همه دنیا. روسیه کار سختی در پیش رو داره. البته چین وهند هم پیمان راهبردی با روسیه دارن. یکم کار دنیا سخت وپیچیده خواهد شد. انشاا... که به سمت سلاح هسته ای سوق پیدا نکند. چرا که هر طرف جنگ مغلوب بشه به سمت سلاح هسته ای تمایل خواهد گرفت مخصوصا روسیه بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
سیاست ایران کاملا مستقل هست روسیه چه موفق بشه چه نشه ، برای ایران هیچ فرقی نمیکنه ، جنگ هشت ساله روسیه هم طرفدار صدام بود ،
روسیه می خواست شوروی شود اما فکر نمی کرد در چنین گردابی بیفتد
همه این بدبختی‌ها برای اوکراین و روسیه و چین و ایران و. زیر سرآمریکاست
فکر می کنید نفعی برای روسیه داشته خیر فقط آمریکا اونو آنتیک کرده که هم اوکراین و هم روسیه با جنگ ضعیف شوند
داستان مثل جنگ ایران و عراق توی این یکی کی برد کرد ایران یا عراق هردو ضرر کردن داستان روسیه و اوکراین هم همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
دقیقا
امروز به دیوانگی هیتلر میخندیم و فردا به بی خردی پوتین .پوتین در دامی افتاد که با دستان خود تنیده است این موضوع را هرگز فراموش نکنید تا دور اندیشی یک کشاورز را از دامنه های زاگرس بختیاری دریابید
اخرش ما هم قاطی بازی شرق و غرب داخل اوکراین شدیم
آمریکا هم می خواد اورپارا نابود کنی اوکراین روسیه وآمریکا نقشه برای اورپا دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
تحلیل ها تو همجا رو نکن می دزدنت
اوکراین مردم آن روسی هستند مثل بحرین هرات شمال ایران جدا شد حق حقیقت؟ روسیه اگر شکست بخورد یعنی خودکشی روسیه پس با تمام قدرت حمله می‌کند پیروز ی صددرصد چند جنگ سخت تحمل کرده جهانی تمام ملت روسیه متحد پوتین هستند امریکا ناتو اسرائیل شروع جنگ اشتباه باخت آنها بود ؟ در خاورمیانه اشتباه کرد باخت تمام این جنگ ها کار صهیونیست؟ خطر روسیه از غربی‌ها برای ایران بیشتر مثل زمان قاجار ولی با این تحریم متحد روسیه باشیم درست در جنگ اوکراین نه ؟ تنها بفکر ایران ایرانی تمام ؟ جهان امروز همه بفکر خود هستند متحد حقیقی ما شیعه مسلمان خاورمیانه تمام از هر کشوری سلاح بگیریم درست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
پس بنشین و تماشا کن
طرف روسی میگه بیشتر مردم اوکراین خوب هستند و خواهان اتمام جنگ....
یعنی از آزادی بدشان میاد و خواهان حکومت متجاوزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مردم اکراین با روسها خیلی بیشتر اشتراک و تفاهم دارن تا امریکایی ها. نصف بیشترشون فامیل دارن توی روسیه .
بایدن مالیخولیایی یک پایش دم گور است ولی له له می زند واسه راه انداختن جنگ جهانی سوم. چون از جنگ جهانی دوم فقط امریکاییها سود کردند غافل از اینکه این دفعه مثل اون جنگ نیست‌
من در امریکا تحصیل و کار می کنم ‌‌‌ذهنیت غالب مردم ایران نسبت به امریکا کاملا اشتباه است اینجا خود مردم شدیدا از سیاست جنگ طلبی دولت بایدن شاکی هستند و همینطور کمک به اکراین. چون معتاد و کارتن خواب و فقیر زیاد هست خصوصا بعضی ایالتها
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
خوب برگرد همینجا سخت نگذره چقدر کارتون خواب داره اخش طفلکی ها
انشالله روسیه شکست بخوره و متلاشی بشه
انگار کل نیروهای قبلی روسیه کشته و زخمی شدند! انشالله ایندفعه شکست بخورند روشهای متجاوز و کمونیست کثیف!!!
جنگ در هر کجای جهان باشد خانمانسوز است ومانند ویروس به جان دیگر کشور ها می افتد به جز افراد بی گناه کسی دیگر گریبان آن نمی شود.
درود بر شما که واقعیت گفتید مردم در ایران فکر میکنند امریکا بهشته و هر کاری امریکا یی میکنه درسته یک امریکایی ضد جنگ بهتر از این ها مسایل را درک میکنه
درود بر شما که واقعیت گفتید مردم در ایران فکر میکنند امریکا بهشته و هر کاری امریکا یی میکنه درسته یک امریکایی ضد جنگ بهتر از این ها مسایل را درک میکنه
روسیه سه برابر هم نیرو بیاره کاری نمیتونه بکنه چون اکثر سربازان روسی الکلی هستند در ضمن متجاوز همیشه از سایه خودش هم می‌ترسه به امید پیروزی اکراین بر پوتین متجاوز.
اینایی که تو آمریکا زندگی میکنم ومیگن آمریکا بده منو یاد افغانی های توی ایران میندازه از ایران ناراضی هستن ولی مثل چی ازدرودیوار میان خوب عزیزم کی مجبورت کرده اونجا بمونی در کشور ایران به روت بازه
بزودی تانک های آلمان در مسکو رژه خواهند رفت و روسیه به دو بخش غربی و شرقی تقسیم خواهد شد و انتقام هیتلر از پوتین گرفته خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
هیتلر دوباره اومد
کار،کار انگلیس هست زمانی که از اتحادیه اروپا جدا شد.گفتم این روباه نقشه داره.تا آخر روسیه و اوکراین را درگیر کرد.خودش هم لوله گاز روسیه را زیر دریا خراب کرد.وحالا میدان گازی که با ایران شریک هست داره میفروشه و...
شما چقدر ساده لوحانه تفسیر می کنید روسیه خودش قطب نظامی از ایران موشک میخاد
فقط میخاد پای ایران ب معرکه باز کن
سران ما در خواب خواب خرگوشی هستن
دقت کنید ما چند سال s۴۰۰ میخوایم ب ما نمیدن بعد اونا از ما موشک و اسلحه میخان این با عقل جور در نمیاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار