بازدید 50855
با سیصد و سی و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اوکراین: نمی‌توانیم با موشک‌های بالستیک ایران مقابله کنیم / ترامپ: پوتین را به «عتیقه‌های» اطلاعاتی آمریکا ترجیح می‌دهم!

سیصد و سی و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 31 January 2023

اوکراین: نمی توانیم با موشک های بالستیک ایران مقابله کنیم

بین الملل تابناک: سیصد و سی و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین در «موج اول» کمک 120 تا 140 تانک دریافت می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۷

وزیر امور خارجه اوکراین امروز سه‌شنبه اعلام کرد، این کشور در «اولین موج» کمک‌های متحدان خود که ائتلافی متشکل از۱۲ کشور را شامل می‌شوند ۱۲۰ تا ۱۴۰ دستگاه تانک دریافت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «دمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین در یک نشست خبری اعلام کرد: «نیروهای مسلح اوکراین در چارچوب اولین موج ارسال تانک، 120 تا 140 دستگاه تانک‌های مدرن از مدل‌های غربی دریافت خواهد کرد. این مدل‌ها شامل لئوپارد-2، چلنجر-2 و ام1 آبرامز هستند و ما خیلی زیاد روی دریافت تانک‌های فرانسوی لوکلر نیز حساب می‌کنیم.»

اوایل ماه جاری میلادی، متحدان غربی اوکراین به صورت رسمی به این کشور وعده اعطای تانک‌های جنگی اصلی با هدف کمک به آن در جنگ با روسیه‌ای که در حال کسب پیشروی‌های تدریجی در شرق اوکراین است را دادند.

کولبا گفت:‌ «ائتلاف ارسال کنندگان تانک حالا 12 عضو دارد. من می‌توانم متذکر شوم در اولین موج کمک‌ها، نیروهای مسلح اوکراین بین 120 تا 140 تانک غربی دریافت می‌کنند.»

وزیر امور خارجه اوکراین که کشورش از ابتدای عملیات ویژه روسیه در خاک این کشور همواره دریافت تسلیحات و کمک‌های مختلف را از متحدان غربی‌اش طلب کرده، اظهار کرد، کی‌یف در پشت صحنه مشغول تلاش هایی برای جلب کشورهای بیشتری به ارسال تانک به اوکراین است.

او در این نشست مطبوعاتی گفت: «ما به کار خود برای اینکه هم تعداد اعضای ائتلاف ارسال کنندگان تانک را افزایش دهیم و هم کمک‌های بیشتری از اعطاکننده‌های فعلی دریافت کنیم ادامه می‌دهیم.»

به نوشته رویترز، اوکراین در حال برنامه‌ریزی برای اجرای یک ضد حمله بزرگ برای بازپس‌گیری بخش های از اراضی تحت کنترل روسیه در جنوب و شرق این کشور است اما آمریکا به کی‌یف گفته، اجرای این عملیات‌های نظامی را تا زمان ورود موج جدید کمک‌های نظامی غربی‌ها به اوکراین معلق کند.

اوکراین همچنین اظهار نگرانی کرده، روسیه ممکن است در هفته‌ها یا ماه‌های آینده دست به یک حمله‌ بزرگ بزند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه درباره زمان رسیدن تانک‌های چلنجر 2 این کشور به اوکراین گفت، این تانکها «تابستان به اوکراین خواهند رسید اما زمان دقیق آن هنوز تایید نشده است».

روز یکشنبه هم وزارت دفاع انگلیس در توئیتی اعلام کرد، سربازان ارتش اوکراین با هدف گذراندن آموزش به کارگیری تانک‌های چلنجر اعطایی لندن به کی‌یف وارد انگلیس شده‌اند.

انگلیس اولین کشوری بود که متعهد به ارسال تانک‌های پیشرفته برای اوکراین شد و آلمان و آمریکا هم بعد از کشمکش‌هایی تصمیم خود را برای ارسال تانک‌هایشان برای نیروهای ارتش اوکراین اعلام کردند.

لوپن: دخالت ناتو در اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۲۲:۴۳

مارین لوپن رهبر فراکسیون اتحاد ملی فرانسه در پارلمان این کشور گفت: دخالت ناتو در اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، مارین لوپن سه‌شنبه در جلسه پارلمان فرانسه (مجلس سفلای این کشور) که با حضور الیزابت بورن نخست‌وزیر فرانسه برگزار شد، درباره وضعیت اوکراین اظهار کرد: در صورتی که ناتو به امید یک پیروزی فرضی (برای کی‌یف) به مشارکت حداکثری در جنگ اوکراین اقدام کند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این درگیری به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

وی افزود: تامین تدریجی سلاح‌های تهاجمی برای نیروهای نظامی اوکراین می‌تواند این درگیری را به یک جنگ صدساله تبدیل کند.

رهبر بزرگ‌ترین جناح اپوزیسیون دولت فرانسه در مجلس این کشور خاطرنشان کرد: با عرضه تسلیحات دفاعی مخالف نیست اما خواستار «طرح سوال در مورد شدت گرفتن بیش از پیش درگیری‌ها در جنگ اوکراین که عواقب آن مشخص نیست» شد.

لوپن تاکید کرد: ادامه این درگیری ممکن است برای همیشه توازن قدرت را در جهان تغییر دهد.

این سیاستمدار فرانسوی گفت: این درگیری تاکنون منجر به قطع روابط اروپا و روسیه شده و مسکو را به شریک ممتاز پکن و دهلی‌نو تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: وقت آن فرا رسیده است که اقدامات خود را در سمت و سوی برقراری صلح در اوکراین هدایت کنیم.

لوپن خطاب به بورن گفت: بنابراین خانم نخست‌وزیر، من رسماً از طریق شما این درخواست را از رئیس جمهور (امانوئل مکرون) مطرح می‌کنم تا به گوش جهانیان نیز برسد که لازم است یک اجلاس فراگیر برای برقراری صلح و با مشارکت همه طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین سازماندهی شود.

یونان هیچ تانکی به اوکراین نمی‌دهد
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۲۱:۱۷

کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان گفت کشورش هیچ تانک لئوپاردی در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.

به گزارش آناتولی، نخست‌وزیر یونان عصر سه‌شنبه با اعلام این خبر، افزود: آتن با ارسال نفربرهای زرهی قبلا حمایت‌های نظامی قابل توجهی از کی‌یف کرده است.

میتسوتاکیس گفت: تانک‌های لئوپاردی که در اختیار یونان قرار دارد، برای وضعیت دفاعی کشور ما ضروری هستند و حمایت از اوکراین نمی‌تواند به بهای به خطر انداختن توان نظامی خودمان تمام شود.

یونان در حالی گفته است که هیچ تانک لئوپاردی در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد که ایالات متحده پیشتر اعلام کرده تانک‌های آبرامز به اوکراین می‌فرستد و آلمان نیز وعده ارسال تانک‌های لئوپارد را به کی‌یف داده است.

کرملین: کشورهای بالتیک موضع تهاجمی علیه روسیه دارند
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۸:۳۴

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره عواقب موضع تهاجمی کشورهای منطقه بالتیک علیه مسکو هشدار داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «روسیه قبل از عملیات نظامی ویژه، به دونباس کمک نظامی نکرد؛ اما شاهد نظامی شدن اوکراین [و پمپاژ سلاح به این کشور] و تمایل کی‌یف برای حل اختلافات با زور بود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین توضیح داد: «رهبری روسیه اطمینان دارد که تصمیم برای آغاز عملیات نظامی ویژه برای نجات مردم دونباس صحیح و ضروری بوده است».

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به موضع تهاجمی کشورهای بالتیک علیه مسکو، هشدار داد که آنها آماده انجام هر کاری برای افزایش رویارویی با روسیه هستند و به عواقب آن نیز فکر نمی‌کنند.

طبق این گزارش، پسکوف در این‌باره اضافه کرد، شرم‌آور است که کشورهای بزرگ اروپایی به این رویکرد تهاجمی و تنش‌زایی کشورهای بالتیک و لهستان پایان نمی‌دهند.

وی درباره اظهارات سران سابق اوکراین، آلمان و فرانسه اظهار داشت: «پروشنکو، مرکل و اولاند تاکید کرده بودند که توافقات مینسک برای کشورهایشان، به معنای جبهه‌ای برای آماده شدن جهت یک سناریوی نظامی در دونباس است».

سخنگوی کرملین همچنین خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه با دادستان کل این کشور دیدار می‌کند که تا حد زیادی حول محور عملیات ویژه در دونباس خواهد بود.

ترکیه فعلا به عضویت سوئد در ناتو بله نمی‌گوید
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۸:۳۲

چانه‌زنی‌های ترکیه درباره درخواست عضویت سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ادامه دارد و وزیر خارجه این کشور در سفر به مجارستان موضع آنکارا را تشریح کرد.

منابع رسانه‌ای از بوداپست پایتخت مجارستان خبر دادند، وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای مجارستانی خود گفت که ترکیه نمی‌تواند با الحاق سوئد به ناتو موافقت کند.

بنا بر گزارش «تی‌آر‌تی»، مولود چاووش اوغلو در این نشست خبری بار دیگر موضع دولت ترکیه درباره لزوم اجرای شرط و شروط این کشور برای اعلام موافقت با الحاق سوئد به ناتو را تکرار کرد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: «ما نمی‌توانیم به پیشنهاد سوئد (برای الحاق به) ناتو بله بگوییم مگر اینکه آنها کارهایی را که در مادرید بر سر آن توافق شده است انجام دهند. آنها می‌دانند که اگر موافقت ما را بخواهند باید به چه شرایطی پایبند باشند. اگر این کار را انجام دهند، ما آماده گفت‌و‌گو هستیم».

این مقام ارشد ترکیه‌ای در بخش دیگری از اظهاراتش در بوداپست افزود: «سوئد به خاطر روسیه و تهدیدات تروریستی می‌خواهد به ناتو ملحق شود. این غیرقابل قبول است که مقابله ما علیه تروریسم توسط سوئد نادیده گرفته می‌شود. آنها می‌دانند که ما بر سر چه چیزی در مادرید توافق کردیم. ما هیچ چیز کمتر یا بیشتری نمی‌خواهیم».

از زمان مطرح شدن بحث الحاق سوئد و فنلاند به ناتو، ترکیه به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف نظامی غربی شروطی را برای اعلام موافقت با عضویت آنها در ناتو اعلام کرده است. عضویت یک کشور تازه در ناتو طبق اساسنامه این ائتلاف، به موافقت همه کشورهای عضو نیاز دارد.

به دنبال اقدام هتاکانه در سوئد، روابط متشنج این کشور با ترکیه دچار تنش‌های تازه‌ شده و آنکارا سفر از قبل برنامه ریزی شده اخیر وزیر دفاع سوئد به آنکارا را لغو کرد.

پیش از این، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تن ندادن سوئد به خواسته‌های انکارا گفته بود، ممکن است ترکیه تصمیم متفاوتی در خصوص پیوستن فنلاند به ناتو اتخاذ کند که باعث شوکه شدن سوئد خواهد شد.

ترامپ: پوتین را به «عتیقه‌های» اطلاعاتی آمریکا ترجیح می‌دهم!
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۸:۳۱

دونالد ترامپ بار دیگر اظهارنظر جنجالی خود را تکرار کرد و گفت که به ولادیمیر پوتین بیشتر از مقامات اطلاعاتی آمریکا اعتماد دارد!

به گزارش پایگاه خبری ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیش از این در سال ۲۰۱۸ در حالی که کنار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ایستاده بود، به گزارشگران گفت که به پوتین بیشتر از سازمان‌های اطلاعاتی کشور خودش اعتماد دارد.

این اظهارات ترامپ در آن زمان با واکنش گسترده‌ای از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا مواجه شد.

اما ظاهرا او از این انتقادات درس نگرفته و روز دوشنبه بار دیگر در شبکه اجتماعی خود به نام «تروث سوشال» به این مسئله اشاره کرد.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا و اف ‌بی ای مانند جیمز کامی و اندرو مک‌کابی را افرادی «پَست» خواند که باعث می‌شوند ترامپ به کسانی مثل ولادیمیر پوتین اعتماد بیشتری داشته باشد.

ترامپ در انتهای این پست نوشت: شما بودید کدام را انتخاب می‌کردید؟ پوتین را؟ یا این «عتیقه‌ها» را؟

اوکراین: نمی توانیم با موشک های بالستیک ایران مقابله کنیم

در شرایطی که کی‌یف در حال لابی برای گرفتن جنگنده‌های غربی است، «یوری اینات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین مدعی است که روسیه در تلاش برای دریافت موشک‌های بالستیک ایرانی است.

منابع رسانه‌ای از کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر دادند که یک مقام ارشد نظامی اوکراین در یک نطق تلویزیونی اعلام کرده که این کشور توانمندی مقابله با موشک‌‎های بالستیک ایران را ندارد.

به گزارش سی‌ان‌ان، «یوری اینات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در این نطق مدعی شد که روسیه در تلاش برای دریافت موشک‌های بالستیک ایرانی است.

وی گفت: «روسیه هنوز هم مایل است که پهپادها و موشک‌های فاتح و ذوالفقار از ایران دریافت کند. اینها موشک‌های بالستیک هستند. ما ابزارهای مورد نیاز برای شکست آنها را نداریم.»

اظهارنظر این مقام اوکراینی درباره تلاش روسیه برای دریافت موشک‌های ایران در شرایطی مطرح شده که مقامات این کشور و حامیان غربی آن بارها ادعاهای بی اساس زیادی در این باره مطرح کرده بودند.

«سی‌ان‌ان» در گزارش قبلی خود به نقل از «مقامات یک کشور غربی» مدعی شده بود: «از ماه نوامبر (۲۰۲۲)، ایران در حال آماده شدن برای ارسال حدود ۱۰۰۰ سلاح دیگر، از جمله موشک‌های بالستیک کوتاه برد زمین به زمین و پهپاد‌های بیشتر به روسیه برای استفاده در جنگ خود علیه اوکراین بود.»

خبرگزاری «رویترز» هم در ماه اکتبر ۲۰۲۲ در گزارشی ادعا کرده بود که ایران با ارسال پهپاد‌ها و موشک‌های «فاتح» و «ذوالفقار» به روسیه موافقت کرده بود.

این ادعاهای رسانه‌ای با اظهارات برخی مقام‌های اوکراینی همراه شد و مسئولان این دولت غربگرا هم این ادعاها را تکرار کردند. ایران و روسیه بارها این ادعاها را بی پایه خوانده و رد کرده‌اند.

«یوری اینات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در نطق تلویزیونی شامگاه دوشنبه (دیشب) خود از کشورهای غربی خواست که پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی خود را به کی‌یف بدهند.

به گفته این مقام اوکراینی، «برای شکست دادن تهدیدهای بالستیک» موجود، این کشور به آخرین نسل سامانه آمریکایی «پاتریوت» آمریکا و «سام» فرانسه نیاز دارد.

سی‌ان‌ان در پایان گزارش خود به وعده چندی قبل آمریکا برای ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین اشاره کرد.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «ایالات متحده جزئیاتی درباره سامانه پدافند هوایی پاتریوت که قصد دارد به اوکراین ارائه بدهد، اعلام نکرده است؛ اما قرار شد آموزش سامانه موشکی پاتریوت به نظامیان اوکراینی اوایل ماه جاری آغاز شود.»

توسل دوباره اوکراین به ادعاهای ضد ایرانی برای جلب موافقت کشورهای غربی جهت ارسال تسلیحات و سامانه‌های پیشرفته‌ نظامی در شرایطی انجام شده که اظهارنظر خصمانه مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین علیه ایران تنش زیادی در روابط تهران و کی‌یف ایجاد کرده است.

«میخائیلو پودولیاک» مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین در واکنش به حمله به تاسیسات دفاعی ایران در اصفهان توئیت منتشر کرد و نوشت که این حمله به جنگ اوکراین مرتبط است.

در پی انتشار موضع عجیب و مغرضانه از سوی مشاور دفتر ریاست‌ جمهوری اوکراین در رابطه با اقدام تروریستی علیه تأسیساتی در اصفهان، کاردار سفارت اوکراین در تهران توسط رئیس اداره سیاسی در حوزه اورآسیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

انگلیس زمان انتقال تانک ها به اوکراین را اعلام کرد

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت تانک های اهدایی بریتانیا به اوکراین قبل از تابستان در خط مقدم خواهند بود.

به گزارش رویترز، والاس وزیر دفاع انگلیس دوشنبه شب در پاسخ به این که در تانک های انگلیسی چه زمانی در میدان جنگ اوکراین مستقر خواهند شد، گفت: " این زمان تابستان یا ماه می خواهد بود؛ احتمالاً نزدیک به زمان عید پاک.

وی در ادامه افزود که دلایل امنیتی او را از تعیین جدول زمانی آموزش برای نیروهای اوکراینی در مورد استفاده از تانک ها باز می گذارد.

انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که طبق برنامه تانک های ارسالی این کشور به اوکراین تا پایان ماه مارس (فروردین) خواهند رسید.

انگلیس پیشتر (۸ دی) همزمان با ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین اعلام کرد، در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار) دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

وزیر دفاع انگلیس با اعلام این خبر گفت: برخی از این کمک‌ها شامل حمایت‌های غیرنظامی و بشردوستانه است. انگلیس در سال ۲۰۲۲ نیز ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرد.

اختلاف غرب برای ارسال جنگنده اف- ۱۶ به اوکراین

همزمان با پیش‌روی‌های اخیر روسیه و پس تسلیم شدن آلمان در برابر فشار چندماهه واشنگتن و هم پیمانانش در ناتو برای ارسال تانک‌های تهاجمی لئوپارد۲ به اوکراین، کی‌یف اکنون به سراغ جنگنده‌های نسل چهارم مانند جنگنده‌ اف‌۱۶ رفته است.

در حالی که اظهارات اخیر مقامات فرانسه و لهستان نشان از تمایل این دو کشور به ارائه جنگنده‌ها به کی‌یف دارد، جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا عصر روز گذشته در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا واشنگتن جت‌های جنگنده اف-۱۶ در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، گفت: خیر.

روز گذشته و پیش از اظهارات بایدن در واشنگتن، امانوئل مکرون رییس‌جمهوری فرانسه در رابطه با احتمال ارائه جنگنده‌ها نسل چهارم به اوکراین به خبرنگاران گفته بود: در تعریف حمایت نظامی هیچ سلاحی کنار گذاشته نمی‌شود.

وی همچنین تاکید کرده بود که هر اقدام این چنینی به شاخص‌های متعددی بستگی دارد؛ از جمله پرهیز از تنش‌زایی و اطمینان از اینکه جنگنده‌ها «خاک روسیه را لمس نمی‌کنند.» [برای حمله به خاک روسیه به‌ کار گرفته نمی‌شود]

ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان نیز در اظهاراتی پیش از سخنان شب گذشته بایدن، آمادگی این کشور را برای ارائه جنگنده‌های اف‌۱۶ به اوکراین اعلام کرد.

وی در تارنمای خود در این باره نوشت: هر گونه نقل و انتقال در این زمینه با «هماهنگی کامل» اعضای ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) انجام خواهد شد.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز دو روز پیش و در واکنش به درخواست کی‌یف برای ایجاد ائتلاف جنگنده‌های غربی گفته بود برلین هیچ جنگنده‌ای در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد.

در همین رابطه،‌ قرار است الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین، امروز در پاریس با رییس‌جمهوری فرانسه دیدار کند.

هچند زلنسکی بر تسریع ارسال کمک‌های نظامی به ‌کی‌یف اصرار دارد، از صدها تانک مدرن و خودرو زرهی که در هفته‌های گذشته غرب اعلام کرد در اختیار اوکراین قرار ‌می‌دهد، اکثریت ‌آن‌ها ماه‌ها تا زمان تحویل فاصله دارند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز گذشته بدون اینکه زمان دقیقی تعیین کند، اعلام کرد که تانک‌های چلنجر این کشور تا آوریل یا مِه (اردیبهشت یا خرداد ماه) به اوکراین تحویل می‌شوند.

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان نیز در این باره اظهار داشت: نخستین گروه از تانک‌های جنگی لئوپارد از آلمان تا حدود سه ماه دیگر به اوکراین فرستاده خواهد شد.

در این میان، هفته گذشته دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست ‌جمهوری روسیه، یک روز پس از اعلام خبر تصمیم آلمان برای ارسال تانک‌های تهاجمی لئوپارد۲ به اوکراین در اظهاراتی تاکید کرد: ناتو با ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف مستقیم در جنگ اوکراین دخالت دارد.

وی با بیان اینکه دخالت غرب در جنگ روند افزایشی دارد، تاکید کرد: کمک‌های نظامی روز افزون غرب به اوکراین هیچ تاثیری بر روند درگیری‌ها ندارد.

اندیشکده مطالعات جنگ در آمریکا درباره روند جنگ اوکراین و پیش‌روی‌های اخیر روسیه نوشت: ناتوانی غرب در تامین نیازهای اوکراین در سال گذشته دلیل اصلی توقف کی‌یف در ماه‌های اخیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
پوتین واقعا مرده شروع کننده نجات دنیا از چنگال آمریکا. باید همه کمک کنیم و گوش به زنگ باشیم سربازهامون رو باید برای کمک بفرستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
لطفا تو اول از همه برو جنگ
شاید برای باورت کشته شدی و بشریتو نجات بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
عقل کل! اصلا چرا با آمریکا دشمن شدیم؟ بخاطر استکبار! حالا که پوتین خودش شده استکبار چه فرقی میکنه روس باشه یا آمریکایی؟ حداقل آمریکایی ها دنبال جهان پیشرفته و آزاد هستن برعکس روس ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
آمریکا یک کشور نجس آلوده و هستش که میخواد جهان رو به بی راهه و تباهی بکشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
روسیه با غرب مرتد کافر فرماسون می‌جنگد
tvchki
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
همون قسمت اول پوتین واقعا مورده (مرده)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
غرب کداها بهشون برخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
سربازهاتون؟
اوکراین با این ادعا میخواهد تسلیحات پیشرفته تری از حامیانش دریافت کند البته این رفتار اوکراین را باید درک کرد وبه فراست آنها آفرین گفت
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اوکراین بازیچه دست غرب شده کشورش را داغون کرده و مردمش را از لحاظ روحی و جسمی عذاب شدید داده و میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
اره خیلی باهوشه ، کشور خودشو سنگ بلای امریکا کرد . این ادم از احمق هم احمق تره
یادمان باید باشد که همین روزنامه کیهان و بعضی از مقامات در همان هفته اول جنگ، با افتخار از پیروزیهای رعد آسای کشور برادر و دوست روسیه، صحبت می‌کردند و اینکه ظرف دو و نهایت سه هفته سربازان روسیه در کیف رژه خواهند رفت. حالا ببینید که کار به کجا رسیده، اولا که روسیه در باتلاقی بدتر از افغانستان گیر کرده و از همه بدتر اقتصاد آن کشور که به ذلت تمام رسیده و کشورشان مجددا” به پنجاه سال عقبتر هول داده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
نه که امریکا در افغانستان گل کاشت:)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
جنگ اوکراین مرحله ای از شکست آنگلوآمریکن در برقراری سلطه جهانی ( نظم نوین ) پس از عقب نشینی ذلیلانه از افغانستان و ناکامی در شورش ـ جنگ قزاقستان است . آمریکا باید به بیانیه ویلسون برگردد و تحلیل پل کندی در مورد سقوط قدرت های بزرگ را سرمشق قرار دهد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
سه روزه هم به کی یف رسیدند ولی اربابت ناتو به کمک اوکراين رسید
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
تا پیروزی و شکست رو چی تعریف کنی؟ 4 استان اوکراین ازش جدا شده و رای به پیوستن به روسیه دادن،اروپا با سیلی صورت خودش رو سرخ نگه داشته و انرژی رو گران تر تهیه میکنه....نفتی که به خاطر کرنا زیر 20 دلار رفته بود در تمام مدت جنگ زیر 85 دلار نیومده.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اشتباهی مثبت دادم!!!
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
دوست غربگرای تاگردن فرورفته توحایت کوروبیسوادسیاسی نظامی وژئیولتیکی واستراتژیکی،غرب توسط یک یهودصهیونیست به طمع منابع آب شیرین ونفت وگازومنابع کنارمرزهای روسیه سرپل گرفته واین نقشه صهیونیست جهانخواه نژادپرست هست هرابرقدرتی حق داره تهدیدبرون مرزی کشورشدراپیش دستانه نابودکنه
رستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
باشه خیلی تاثیر گذار بود،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
دروغ نگو لطفاً هیچ رسانه ای نگفت سه هفته ای. دوماً اوکراین رفته تو باتلاق آمریکا و اروپا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
زلنسکی می خواهد یهودی جهانخوار باشد یا یک دلقک باشد یا هر چیز دیگر یک چیز کاملا مشخص هست و ان اینکه با تمام قدرت در برابر یک متجاوز گر ایستاده است شما اگر جای او بودید چه می کردید ایا کشورتان را دودستی تقدیم یک اشغالگر می کردید حال به ه ر بهانه ای که باشد چطور در قضیه اسرائیل ۴۴سال کوتاه نیامده ایم ولی در مورد روسیه برعکس هست متجاوز متجاوز هست چه روس باشه چه اسرائیلی چه بعثی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
امریکا و ناتو یه هفته بکشند کنار تا حد مقاومت دلقک را بفهمید
یکی از اخبار عجیبی که این چند روزه درز کرد این بود که در اکراین چند نفر از سران نظامی کشته شدند و آزوف (راست افراطی) دستها و سر اینها رو قطع کرده که مثلا روسها نتونن هویت اونا رو شناسایی کنن!! ولی در نهایت هویتشون معلوم شده که لهستانی و اسراییلی بودن.....ببینید اینا دیگه چه جوونورهایی هستن. من به پوتین حق می دم که دست پیش و گرفته و حمله کرده. وگرنه قطعا روسیه رو می کردن سوریه و افغانستان و .... تروریستها از همه جای دنیا فراخوانده شدن به اکراین. دست آمریکا درد نکنه با این صدور دموکراسی و حقوق بشر!
سلام
حتی یک بالگرد جنگی درست و حسابی برای اوکراين نفرستادن
با اینکه اوکراين یک کشور کاتولیک اروپایی متحدشان بود و در پیمان بوداپست قول داده بودند با تمام قوا از اوکراين حمایت کامل داشته باشند

باز چطور بعضی غربگدا های بدبخت فکر می‌کنند اگر کشور مسلمان شیعه ایران، با پذیرش قرارداد های ننگین ذلیل و حقیر شود و تسلیم و خلع سلاح را بپذیرد
هنگام خطر و تهدید برای ایران،
آن ها از ایران دفاع خواهند کرد؟ برعکس آن ها حتی برای دشمنان ماهم تسلیحات می‌فرستند
قبلاً هم سابقه چنین غلطی رو داشتند.
یک کلام صدام
برای قتل و عام و کشتار مردم این کشور صدام رو با انواع جنگنده و موشک و تسلیحات زرهی و تجهیزات انفرادی و جنگ افزار های خوشه ای و شیمایی و.... مجهز ساختند
تا وقتی که حتی یک عدد سوخو 35 نگرفتید حتی یک موشک هم برای روسیه نفرستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
و مواظب باشید که اطلاعات و قطعات شون دست امریکا نیفته. امریکا در روسیه هم نفوذی داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
سوخ ۳۵ چه برتری نسبت به میگ ها دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
سوخو 35 بهترین جنگنده دنیاست
وقتی به اخبار و واقعیت‌هایی که در این چند ماه گذشته دقیق شویم به خوبی روشن است که اکراین نیز قربانی سیاستهای آمریکا شده است چون آمریکا و ناتو بودند که خودشان را به مرزهای روسیه نزدیک کردند و روسیه حمله را آغاز کرد پس از آن اگر دقیق شویم مانورهای مشترک از طرفی بین آمریکا و متحدانش و در انتها مانور مشترک آمریکا . اسراییل در هفته پیش و پیش از آن مانور مشترک ایران روسیه و چین و... و تمام دنیا میدانند که ایران پس از انقلاب اسلامی تا به امروز به جز تعداد معدودی میگ روسی قدیمی نتوانسته به ناوگان هوایی خود اضافه کنید در حالیکه تمام کشورهای اطراف ایران انواع هواپیماهای جنگی غربی را در اختیار دارند و فقط ایران دنبال برنامه موشکهای بالستیک خود بوده و نسبتا موفق عمل نموده ولی پس از اعلام برنامه توسط آمریکا و اسراییل برای مانور مشترک چند ماه قبل روسیه نیز درخواست ایران را برای دریافت هواپیمای جنگی داشته و همزمان با اعلام مانور مشترک آمریکا و اسراییل ایران نیز قرارداد دریافت میگ ۳۵را توسط نماینده مجلس تایید کرده است و این یعنی نبرد تسلیحاتی در یک طرف آمریکا و متحدانش و طرف دیگر ایران و دوستانش و این یعنی یک برنامه از پیش نوشته شده برای فروش تسلیحات به تمام کشورهای منطقه مطابق ۴۴سال گذشته که ایران را کردند گربه سیاه خاور میانه و تمام کارخانجات تسلیحات غرب و شرق دنیا با پول کشورهای اطراف ایران دایم تولید کرده و پول آنرا دریافت کرده آند و این یعنی ساپورت خودشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ایران هنوز سیاست توسعه دفاع موشکی و پهپادی خودش را دارد . حالا که روسیه نیاز به پهپاد ها ما دارد میتوانیم سیستم نیروی هوایی خود را نیز بدون فروش نفت تقویت کنیم این یعنی با یک تیر دو هدف زدن
اگر ایران با اوکراین وارد جنگ بشه کار اوکراین تموم است به چند دلیل گسترده تر شدن جبهه درگیری دخالت احتمالی آمریکا که منجر به اتفاقات زنجیره‌ای میشه که منجر به جنگ جهانی سوم میشه و اگر جنگ جهانی سوم آغاز نشه بدلیل دور بودن زمینی دو کشور موشک های بالستیک ایران برتری داره نسبت به اوکراین روسیه نیروی پشتیبانی پیدا میکنه شاید بلاروس هم تحریک به جنگ بشه خواهش میکنم وارد باتلاق روسیه نشید نمیدانم حمله به اصفهان کار کی بوده ولی بیشترین نفع از این حادثه روسیه برده موشک های ایرانی به کی‌یف می‌رسد برد دوهزار پانصد کیلومتر تأیید شده و سه هزار کیلومتر ادعایی توسط اسرائیل آیا واقعاً اوکراین می‌تواند اونم با این پدافند هوایی جلوش را بگیره لطفاً توجه کنید ایران از نظر نظامی از قوی است هر چقدر بگیم پهباد تانک موشک جنگنده فتوشاپ و قابلمه و لوله بخاری جارو برقی است ولی همین چیز های مسخره الان اوکراین را مجبور به واکنش کرده پهباد پنجاه هزار دلاری شاهد تونست جنگنده شش میلیون دلاری میگ را ساقط کنه بعنوان یک ایرانی معتقد هستم ایران نباید وارد جنگ اوکراین بشه مگر اقدامی آشکار توسط اوکراین سه متهم در مورد حمله چند روز قبل اصفهان داریم اولی جمهوری آذربایجان دومی اسرائیل سومی اوکراین اگر این حمله کار این سه تا باشه به جرأت میگم کار روسیه است لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
اوکراین باید رسما عذر خواهی کنه وگرنه گور خودشو کنده
جنگ با اوکراین به مصلحت مملکت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
هر کسی به این کشور نگاه چپ کند باید تو دهنی بخورد
من دلیل این اصرار عجیب بر نوشتن روی پس زمینه قرمز و کور کردن چشم مردم رو نمیفهمم! اصلا عجیبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
تقصیر ادمینه
از هر چه جنگ و جنگ ستیز باید دوری کرد . دنیا نابود شد بدست زیاده خواهان بی اندیش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
ویژگی انسان اینه
آقای ترامپ تاجر پیشه اون دفعه هم با پول و نفوذ روسیه رئیس جمهور شدی و با چراغ سبز روسهاوپوتین برجام رو پاره کردی تا ایران رو تلکه کنید ولی نقشه تون نقش بر آب شد ، کجایی که پوتین جونت تو باطلاق اوکراین گیر کرده و تو دیگه دستت از کاخ سفید کوتاه شده ،
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اومدیم و سال بعد ترامپ دوباره رییس جمهور آمریکا شد قیافه همه شما ها دیدند دارد
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اخر ما نفهمیدیم ازیه طرف می گین روسیه خرس پوشالی و
تو خالیه از یه طرف معتقدین رییس جمهور امریکا رو پوتین تعیین می کنه
کور شدیم ، اینو چرا قرمز کردید ؟!؟ متن کیلویی ، اونم رنگ به رنگ.....دفتر نقاشیه ؟!؟
اکراین پیروز است کمونیست نابود است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بیل گیتش هم گفت دولت اوکراین مافیایی و مزدوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
حدود یک ساله که این حرفو میزنید و هر روز وضع دلقک بدتر میشه
خدا کنه زود تر صلح کنند چون که اگه صلح نکنند افراد بیشتری کشته میشوند
اصلا به ما چه ربطی داره روسیه ببازه یا ببره
منافع کشورمون رو برای روسیه نباید به خطر بندازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
دلقک باید عذر خواهی کند
اوکراین اگ میخاد موشک دارم میدمش
چرا ندیم؟ اتفاقا بدیم ولی بعد از چین !!!
والا ما که از زمین و زمون داریم تحریم میشیم فرقی به حالمون نداره !
دو کشور مستقل روسیه و چین موندن جلوی غرب و امریکا که اگه این دو هم تضعیف بشن ایران هم ینی کشک
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
روسیه قدرت هسته ایه و در اخر از پس خودش بر میاد اما اگر غیر این شد و روسیه شکست خورد و از بین رفت در ادامه ایران و چین در صورت دسیسه دوباره غرب علیه خاکشان هرگز پشت یکدیگر را خالی نمیکنند چرا که نابودی هر کدام مساوی با نابودی تدریجی دیگری است، بخصوص اینکه چین در دریای خلیج فارس و عمان قرارداد بزرگ و طولانی مدتی عقد کردند که در صورت بروز تهدید علیه ایران بعضی از منافع بزرگ چین نیز تهدید میشود
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
در جنگ ایران وعراق همه دنیا پشت صدام بود ولی نتونستند کاری بکنند .
تنش و درگیری غرب با روسیه اجتناب ناپذیر بوده و هست اگر روسیه حمله نمیکرد غرب حتما اینکار را انجام میداد الان هم بخشی از نیروهای نظامی روسیه با کل غرب و ناتو درگیره البته اگر بخواد میتونه کل اکراینو بگیره ولی با این جنگ و گریزها اولا تاکتیک ها و دوم از نحوه کار سلاح های سری ناتو آگاهی پیدا میکنه
امریکا و اروپا یعنی_هر کشوری که مثل اوکراین به خواسته هاشون بله بگه، مرداش مثل ادامس تا وقتی شیرین باشن به نفع امریکا جوییده میشن تا زمانی که مدت زمان استفادشون تموم و بی مزه بشن، بعد جنازشون مثل تفاله تف میشن رو زمین. مسیر رو که برای پیشروی امریکا علیه دشمنش هموار کردن، سربازای تن پرور غربی از راه میرسن و تو مسیر صاف شده میتازونن و ادعای شجاعت و قدرت هم میکنن و زن های بیوه شده هم میشه مزد سربازای غربی که تو جنگ بهشون سخت نگذره.
غربگدا ها دقت کنن عاقبت عشق به غرب چیه درس بگیرن.
حالا اوکراین اشغالی که دلتون به حالش میسوزه اون دلش به حال شما نمیسوزه و قصد داره پای شمارو هم به جنگ جهانی پیش رو باز کنه. در صورتی که ایران هدفش کمک به روسیه برای جنگ نبوده و قبل از جنگ به روسیه پهپاد فروخته و غیر این ثابت نشده...
باز دوباره همونجور که روسیه رو تحریک کردن به اوکراین حمله کنه میخوان ایران رو هم تحریک کنن؛ به روسیه میگید متجاوز در صورتی که خود اوکراین با کارایی که میکنه انگار دوست داره بهش تجاوز کنن و وقتی کسی هرزه پولی بود دیگه نمیتونه ادعا کنه مردم بهش تجاوز میکنن بعد اگر پای ایران رو به جنگ بکشونن که این قطعا هدف امریکاست اونوقت باز ی عده غربگدا میخوان ایران رو مقصر بدونن و بگن چرا به روسیه کمک کرد که اینجوری بشه و به نفع غرب کار کنن؟!
نمیدونن که امریکا بصورت موزیانه ای درحال طراحی ی جنگ جهانی علیه همه رقباش از جمله تحریک کره جنوبی علیه کره شمالی، تایوان علیه چین، اوکراین علیه روسیه، و الانم درگیر کردن ایران هست و انقدر خوب عمل کرده که جای ظالم و مظلوم عوض بشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
عالی بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
تحلیلتون بینظیربود
جالبه که اینجا چقدر بحث اوکراین داغه ‌و یک عده ررای هر دو طرف چنان سینه چاک میدن که انگار جنگ اسرائیل و حزب الله هست. گور پدر جفتشون که هیچ خیری برای ما نداشتند و امیدوارم شرشون هم به ایران نرسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
چرا یک خیرهایی برای ما داشت بطور غیر مستقیم. الان روسیه به ما محتاجه
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
محتاج بود حداقل یه چیزی هم به ایران میداد
از جمله سیستم دفاعی ضد هوایی نسل جدیدش یا هواپیما های نسل جدیدش
امریکا تصمیم داره ی جنگ جهانی جدیدی رو تحت مدیریت خودش ترسیم کنه که در اون تموم رقباش مثل ایران، چین، روسیه و کره شمالی رو به چالش بکشه و حتی بعید نیست بین هند و پاکستان بعنوان دو کشور دارای سلاح هسته ای نیز به بهانه مناطق تنش زا درگیری ایجاد کنه
شرش به ایران رسید
امریکا و انگلیس و آلمان هنوز دارن زمان ارسال تانک ها به اوکراین رو برسی میکنن و فعلا همین تانک هارو هم ارسال نکردن بعد زلنسکی جت جنگنده میخواد، زیر دریایی میخواد، ۳۰۰ تانک علاوه بر تانک های مذکور میخواد...
باشه منتظر باش حتما همش رو میفرستن خودشونم میان میجنگن اصلا تو برو بشین امریکا فقط دستور بده.
مثل این جوجه هایی که تازه از تخم بیرون اومدن همیشه گشنس و دهنش بازه بیصاحاب.
هرچی میبینه میخواد انگار اومده پیکنیک.
مرتیکه با این تسلیحاتی که تو از غرب میخوای میشد نصف زمینو اتیش زد ولی معلوم نیس چیکارشون میکنی، خود ناتو و امریکا مستقیم وارد عمل میشدن کمتر خرج بر میداشت.
یونان خوبکاری کرد گفت هیچی نمیدم به اوکراین هرچی دادم دستشه بسشه.
از اونطرف پروفسور لوپن به کشفیات جدیدی رسیده میگه دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین ممکنه به جنگ جهانی منجر بشه. ببخشید شما بیا ... روسیه هم بزار بعد توقع داشته باش جنگ جهانی اتفاق نیوفته میخوای اصلا خود روسیه به خودش تجاوز کنه شما خسته میشی انقدر فکر میکنی.
چرا بايد با کسانیکه آرامش بندگان خدا را بهم می‌زنند همراه باشیم‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
جرا از این حرفها برای فلسطین و یمن بلد نیستی
جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان.راه اروپا از اوکران میگذرد.
قابیل زد هابیل شهیدش کرد. و شروع شد جنگ بهترین خلقت خدا...
من گوسفند دارم از سیاست چیزی بلد نیستم ولی خدارو شکر بارون امسال خوبه گوسفندان سیر علف میشن..
بنظر من بشر در طول تاریخ همیشه در شرایطجنگی پیشرفت کرده و به دستاوردهای مهمی رسیده وقتی طبل جنگ کوبیده می شود مرد از نامرد مشخص میشه
زمینه قرمز رو برا قسمتی از خبر گذاشتین مخ و چشم آدم هنگ میکنه.
اگر همین الان روسیه و اوکراین را وادار به صلح نکنید شرایط ترسناک میشه
باید دید این معجزه تکنولوژیک چطور اتفاق افتاده و یا اوکراین منظورش چی بوده
جنگ وحشتناک و غم انگیزه
ای کاش همیشه از وطن ما دور باشه
گور بابای روسیه و اوکراین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل