بازدید 99684

علائمی در انگشتان که نشانه دیابت است

اگر دیابت دارید یا در معرض خطر هستید. مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی باشید.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 28 January 2023

علائمی در انگشتان که نشانه دیابت است

به گزارش «تابناک»، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری(CDC)، شایع‌ترین علائم دیابت تکرر ادرار، تشنگی، کاهش وزن بدون علت، تاری دید، خستگی و گرسنگی است.

با این حال علائم دیگری از این بیماری وجود دارد که کمتر در مورد آن صحبت شده و می‌توان به بوی شیرین نفس، لکه‌های تیره پوست اطراف گردن، عفونت‌های مکرر و خشکی دهان به عنوان نمونه‌هایی از آن اشاره کرد.

سطوح بالا یا پایین قند خون نیز می‌تواند باعث سبکی سر و بدخلقی شود. از آنجایی که دیابت می‌تواند باعث آسیب عصبی یا نوروپاتی دیابتی شود، افراد مبتلا به این بیماری گرفتگی پا و خارش دست و پا را تجربه می‌کنند.

 علاوه بر این نوروپاتی ممکن است باعث شود افراد با حالت تهوع دست و پنجه نرم کنند. یکی دیگر از علائم دیابت که ممکن است زیاد در مورد آن نشنیده باشید، مربوط به پوست دست و پاست که سفت و ضخیم می‌شود.

این عارضه معمولا در انگشتان دست و پا ایجاد می‌شود و به آن اسکلروز سیستمیک می‌گویند.

به گفته انجمن پوست آمریکا پوست پشت دست ممکن است سفت و مومی به نظر برسد. این سفتی باعث می‌شود انگشتان سفت و حرکت آن دشوارتر شود.

در صورت عدم درمان پوست ضخیم می‌تواند روی ساعد و حتی بالای بازوها ایجاد شود و برخی افراد پوست ضخیم و سفت را روی آرنج و زانوهای خود تجربه ‌کنند.

 اسکلروز سیستمیک می‌تواند به تاندون‌های شما سرایت و صاف کردن انگشتانتان را سخت کند. بنابراین اگر متوجه شدید پوست انگشتانتان ضخیم و سفت شده، آن را با پزشک خود در میان بگذارید. البته فیزیوتراپی می‌تواند به شما کمک کند تا حرکت مفاصل خود را افزایش دهید.

منبع: nobellab.com

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی