بازدید 218830
با سیصد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات سنگین روسیه به تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین / واکنش پنتاگون به ارسال اف-۱۶ به اوکراین/ بیل گیتس: دولت اوکراین از فاسدترین دولت‌های جهان است

سیصد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱ 27 January 2023

حملات سنگین روسیه به تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین/ واکنش پنتاگون به ارسال اف-16 به اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کاخ‌سفید: چین از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت نکند
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۰۰:۲۳

«جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید روز جمعه گفت که آمریکا از چین می‌خواهد تا از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین حمایت نکند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «واشنگتن درصدد اتخاذ اقداماتی علیه شرکت‌ها از جمله شرکت‌های چینی است که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را نقض می‌کنند».

کربی در ادامه افزود: «ما آشکارا به طرف چینی اعلام کرده‌ایم که هم اکنون زمان حمایت از روسیه نیست. ما به داشتن چنین مذاکرات با طرف چینی ادامه خواهیم داد و قطعا چنین ساختاری را علیه نقض کنندگان تحریم پیگیری خواهیم کرد».

بر اساس گزارشی که خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع آگاه ناشناس منتشر کرد، آمریکا تشخیص داده برخی شرکت‌های چینی در حال اعطای کمک‌های غیر کشنده به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین هستند.

به نوشته این خبرگزاری، این منبع خبری گفت، مقامهای آمریکایی نگرانی خود از این کمک‌ها را به دولت چین منتقل کرده‌اند.

این منبع ناشناس گفت: «چیزی که ما شاهدش هستیم، رساندن کمک‌های نظامی غیرکشنده و حمایت اقتصادی بوده که هنوز به سطح دور زدن کامل تحریم‌ها نرسیده‌اند.»

به نوشته رویترز این منبع توضیح بیشتری در این زمینه نداده و این خبرگزاری قادر به راستی‌آزمایی مستقل این ادعا نشده است.

این منبع اظهار کرد، این که آیا دولت چین از این فعالیت‌ها مطلع بوده یا خیر روشن نیست.

به نوشته این خبرگزاری، آمریکا به دولت چین نسبت به تبعات هر گونه ارسال تسلیحات از سوی چین برای روسیه به منظور استفاده علیه اوکراین هشدار داده است.

زلنسکی: نیاز فوری به سلاح‌های جدیدی داریم
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۲۳:۵۴

«ولودمیر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در پیامی توییتری هشدار داد که این کشور نیاز فوری به سلاح‌های جدید دارد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اگر قرار باشد تانک‌های (آمریکایی) آبرامز تا ماه آگوست برسند خیلی دیر خواهد بود».

مسکو سلاح‌های ارسالی غرب به کی‌یف را به «آهن قراضه» تبدیل می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۲۳:۱۵

، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ضمن تمجید و تحسین روحیه و قدرت جنگندگی ارتش روسیه، از حمایت نظامی غرب از رژیم کی‌یف انتقاد کرد.

یو جونگ اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در بحبوحه بحران جاری در اوکراین، همچنان به حمایت از مسکو ادامه خواهد داد.

دیپلمات کره شمالی در بیانیه‌ای که در سانه دولتی کره شمالی منتشر شده، گفت که کره شمالی با مردم و ارتش روسیه که برای دفاع از غرور و منزلت، حاکمیت و امنیت کشورشان به پا خواسته‌اند، همواره در «یک سنگر» خواهد ماند.

وی همچنین با انتقاد از تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های جنگی «آبرامز» به اوکراین، گفت که این طرح‌ها به کی‌یف کمکی نخواهد کرد و افزود: هیچ شکی ندارم که همه مهمات و تجهیزاتی که آمریکا و غرب به خاطر آنها به خودشان می‌بالند، خاکستر شده و مقابل روح جنگنده و تسلیم ناپذیر و توان ارتش حماسه‌ساز و مردم روسیه، تبدیل به آهن‌قراضه خواهند شد.

بیل گیتس: دولت اوکراین از فاسدترین دولت‌های جهان است
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۲۱:۳۸

«بیل گیتس» میلیاردر معروف آمریکایی و مؤسس شرکت مایکروسافت، روز پنج شنبه در سخنانی گفت که دولت‌ کی‌یف از بدترین دولت‌های جهان در زمینه فساد است.

به نوشته آرتی، او گفت که فساد به شدت در میان کارمندان دولت اوکراین شیوع پیدا کرده است و همچنین تعداد اندکی از ثروتمندان بر دولت مسلط شده‌اند.

بیل گیتس در ادامه تأکید کرد: «این موضوع برای مردم اوکراین به شدت ناراحت کننده است. اراضی کشاورزی اوکراین به مراتب حاصلخیزتر از اراضی آمریکاست. در واقع اوکراین سبد غذایی اروپا محسوب می‌شود و از امکانات بزرگی برخوردار است».

این سخنان میلیاردر معروف آمریکایی در حالی است که اخیرا به دنبال افشای فساد مالی گسترده در رده‌های بالایی و میانی دولتی اوکراین، پنج فرماندار منطقه‌ای و چهار معاون وزیر این کشور از کار برکنار شده‌اند.

همچنین «ویاچسلا شاپووالوف» معاون وزیر دفاع اوکراین نیز در ارتباط با یک فساد مربوط به خرید آذوقه با چند برابر قیمت موجود در فروشگاههای این کشور برای نیروهای ارتش از سمت خود برکنار شده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری این کشور در واکنش به کشف فساد اداری در این کشور قول داده بود که دست به تغییرات گسترده بزند. او دستور داده است که مقامات اوکراین جز برای کارهای رسمی حق خروج از این کشور را ندارند

همچنین افشای فساد گسترده در سیستم اداری اوکراین در بحبوحه جنگ با روسیه و کمکهای مالی و تسلیحاتی غرب نگرانیهای زیادی را در زمینه به مقصد نرسیدن این کمکها در ارتش اوکراین به وجود آورده است.

پیش از این نیز «گِنگ شوانگ»، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کرده بود حجم خیلی زیادی از سلاح و تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال شده و این وضعیت نگرانی‌ها را نسبت به احتمال تحویل این سلاح به «دست‌های ناپاک» افزایش داده است. این مقام چینی دراین‌باره افزود: گزارشی‌هایی وجود دارد که گروه‌های مسلح در غرب آسیا و آفریقا به صورت غیرقانونی به سلاح‌هایی دست یافته‌اند که در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته است.

پنتاگون: نمی‌توانیم تانک‌های آبرامز را فوری به اوکراین بدهیم
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۲۱:۳۵

پنتاگون با تایید تصمیم این کشور برای تجهیز اوکراین به تانک‌های آبرامز ام۱، اعلام کرد که این تانک‌ها با تاخیر به کی‌یف تحویل داده خواهند شد.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا تانک‌های رزمی «آبرامز M۱A۲» مازاد برای تجهیز اوکراین ندارد و به همین دلیل چند ماه‌ طول می‌کشد تا تانک‌ها به میدان جنگ در اوکراین برسند.

سینگ گفت: ما از ابتکارعمل کمک امنیتی اوکراین استفاده می‌کنیم؛ اما چندین ماه طول می‌کشد تا آنها (تانک‌ها) را به اوکراین برسانیم.

ویکتور نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره تصریح کرد: آمریکا تا بهار نمی‌تواند تانک‌های خود را به اوکراین بفرستد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که انگلیس، فرانسه و آلمان تانک‌های جنگی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند و آمریکا نیز ۳۱ تانک آبرامز را برای کی‌یف ارسال می‌کند.

همچنین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحده در رابطه با اخبار مربوط به ارسال تانک به اوکراین اعلام کرد: ما خواهان صلح هستیم و این امر اقدامی در این جهت نیست.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی زمانی که از وی در خصوص صادرات انبوه تانک به اوکراین سوال شد، اظهار کرد که این سازمان خواهان صلحی عادلانه در تطابق با حقوق بین‌الملل است و اقداماتی که در حال حاضر صورت می‌گیرند، حرکتی در این جهت نیست.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که برای اوکراینی‌ها یک سناریوی کاملا بد در حال اجراست. وی اذعان کرد: "ما تصمیم نداریم که هر باری که به اوکراین تسلیحات جدیدی ارسال می‌شود، اظهار نظر کنیم".

وی تاکید کرد: "آنچه ما مایل به دیدن آن هستیم – یک صلح عادلانه در چارچوب منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل است. اما آنچه ما شاهدش هستیم، ما را به در این جهت سوق نمی‌دهد".

دوجاریک خاطر نشان کرد: این در حالیست که این امر ما را از ارائه کمک‌های بشردوستانه بازنمی‌دارد.

اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را ۶ ماه دیگر تمدید کرد
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۲۱:۳۴

شورای اتحادیه اروپایی امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) با تمدید ۶ ماهه تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موافقت کرد.

 در بیانیه شورای اروپا در خصوص این موضوع آمده است: اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا که بخش‌های مشخصی از اقتصاد روسیه از جمله تجارت، تامین مالی، فناوری و کالاهایی با کاربرد دوگانه را هدف قرار می‌دهد تا روز ۳۱ ماه جولای تمدید خواهد شد.

در این بیانیه تصریح شده است که اعضای این اتحادیه در مقابل جنگ اوکراین، در کنار این کشور و مردم آن قرار داشته و از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن در چارچوب مرزهای شناخته شده بین‌المللی حمایت می‌کنند.

در بیانیه شورای اروپا خاطرنشان شده است که اعضای این اتحادیه در واکنش به تهاجم همه‌جانبه روسیه به اوکراین، بسته تحریمی «بی‌سابقه و سختگیرانه‌ای» را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. این بسته شامل ممنوعیت واردات یا انتقال نفت خام از طریق دریا، حذف دسترسی چندین بانک روسیه به سیستم تسویه بین‌المللی (سوئیفت) و تعلیق فعالیت پخش چندین رسانه روسی که اطلاعات نادرست درباره جنگ اوکراین منتشر می‌کردند، است.

کمک های نظامی و مالی لهستان، اسپانیا و بلژیک در راه اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۲۱:۳۰

لهستان از برنامه جدید کشورش برای تحویل ۶۰ تانک مدرن از جمله ۳۰ تانک PT-۹۱ و بلژیک از اختصاص بسته نظامی ۹۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی به کی‌یف خبر داد. اسپانیا نیز وعده داده است در فصل بهار تعدادی تانک لئوپارد به اوکراین می دهد.

به گزارش روز جمعه تارنمای روزنامه لو فیگارو، ماتئوش موراویسکی در گفت‌وگو با تلویزیون کانادایی سی‌تی‌وی (CTV) یادآوری کرد که لهستان ۱۴ تانک لئوپارد ۲ را نیز به اوکراین ارسال می‌کند.

وی اضافه کرد: لهستان از آغاز جنگ اوکراین تاکنون ۲۵۰ تانک و حتی بیش از آن به کی‌یف تحویل داده است.

به گفته وی بیشتر این تانک‌ها از نوع T-۷۲ ساخت شوروی هستند و تانک‌های PT-۹۱ نسخه مدرن شده T-۷۲ هستند.

رئیس جمهور اوکراین نیز در پی انتشار این خبر، در حساب توییتری خود اعلام کرد: برای تامین ۶۰ تانک لهستانی از جمله ۳۰ دستگاه PT-۹۱ و همچنین ۱۴ لئوپارد تشکر می‌کنم.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه هفته جاری ایالات متحده و آلمان تحویل تانک‌های سنگین لئوپارد ۲ و آبرامز را به اوکراین وعده دادند.

مارگارتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا نیز به تازگی اعلام کرد که کشورش در بهار 2023 به اوکراین تانک های لئوپارد ارسال خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست چه تعداد از این تانکها توسط اسپانیا به اوکراین داده خواهد شد و زمان دقیق آن هم مشخص نیست.

اختصاص بسته ۹۳.۸ میلیون یورویی بلژیک

به گزارش تارنمای روزنامه لوموند، نخست وزیر بلژیک روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست هفتگی شورای وزیران در بروکسل اعلام کرد که دولت فدرال این کشور با ارائه کمک‌های نظامی اضافی به مبلغ ۹۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو به اوکراین موافقت کرده است.

به گفته الکساندر دی کرو، این بزرگترین کمک نظامی بلژیک به اوکراین است.

بر اساس این گزارش، این رقم علاوه بر ۱۴۶ میلیون یورویی است که این کشور از آغاز جنگ اوکراین به کی‌یف اختصاص داده است.

لوموند اضافه کرده است که کمک‌های مدنی افزون بر ۸۶ میلیون یورو شامل ۶۹ میلیون یورو کمک بشردوستانه و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو برای بازسازی کشور به این مبلغ اضافه می‌شود.

واکنش پنتاگون به ارسال اف-۱۶ به اوکراین

روز جمعه «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون گفت که آمریکا احتمال تامین جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را رد نمی‌کند.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین گفت: «ما قصد نداریم هیچ چیزی را از مد نظر قرار دادن حذف کنیم؛ اما قصد نداریم در مورد هیچ بسته کمک نظامی که هنوز اعلام نشده پیشی بگیریم.»

معاون سخنگوی پنتاگون ادامه داد: «جنگنده‌های اف-۱۶ سامانه‌های پیچیده‌ای داشته که نیازمند آموزش است.»

از سوی دیگر، «مایکل کارپنتر» سفیر آمریکا در «سازمان امنیت و همکاری اروپا» گفت که ایالات متحده در تامین جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین توسط کشور‌های دوست دخالت نخواهد کرد و در صورت حمایت ناتو از این پیشنهاد حمایت می‌کند.

سفیر آمریکا گفت: «ایالات متحده از انتقال جنگنده اف-۱۶ توسط متحدان به اوکراین حمایت خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، هلند از انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ به نیروی هوایی اوکراین حمایت کرده و به احتمال زیاد در اواسط فوریه در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، نیروی هوایی هلند به ۶۱ جنگنده اف-۱۶ مجهز است که این احتمال را که این کشور بتواند ۶ تا ۱۲ فروند هواپیمای جنگی را به اوکراین ارائه دهد، منتفی نیست.

ممکن است آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با این جنگنده حدود شش ماه طول بکشد.

در تحولی دیگر پنتاگون اعلام کرده که از بیم نبرد محتمل با روسیه، چند هزار نیروی خود را دست کم برای ۹ ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت. مقامات آمریکایی روز یکشنبه گفتند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چند هزار نیروی خود را دست کم برای ۹ ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت.

حملات سنگین روسیه به تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور حملات گسترده موشکی و پهپادی را به اوکراین، به ویژه علیه حمل و نقل تسلیحات و مهمات به خط مقدم، از جمله تسلیحات و مهمات از کشورهای ناتو وارد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه اعلام کرد: در نتیجه این حملات، حمل و نقل تسلیحات و مهمات به مناطق نبرد از جمله آن دسته از تجهیزاتی که توسط کشورهای عضو ناتو برای کی‌یف تامین شده، دچار اختلال گشته است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود افزود: این حمله همچنین با موفقیت تاسیسات سیستم انرژی اوکراین را هدف قرار داد که عملکرد شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی و سیستم حمل و نقل اوکراین را تضمین می‌کرد.

روسیه خواستار شفافیت موضوع آلمان در قبال جنگ اوکراین شد

«ماریا زاخاروفا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه از سفیر آلمان در روسیه خواسته است تا درباره مواضع برلین در جنگ اوکراین شفاف سازی کند. وی در کانال تلگرامی خود نوشت: «وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرده است که کشورش به همراه کشورهای دیگر علیه روسیه مبارزه می کند، در حالی که این وزارتخانه آلمان را همراه ائتلاف در برابر روسیه نمی داند. به همین دلیل و با احتساب بیانیه های مناقشه برانگیز سفیر آلمان در روسیه باید شفاف سازی های لازم را انجام دهد.»

به گزارش تاس، پیشتر وزیر امورخارجه آلمان گفته بود، تامین کمک به کی یف، موجب تبدیل برلین به متحدی برای اوکراین نمی شود. دیپلماسی آلمان چنین است در حالی که «آنالنا بائربوک» وزیر امورخارجه این کشور در مجمع پارلمان شورای اروپا می گوید: ما در برابر روسیه می جنگیم. کمی بعدتر چنین بیانیه ای صادر می کند که کمک به اوکراین به معنای اتحاد با این کشور برای جنگ در برابر روسیه نیست.

وزیر دفاع انگیس: تانک‌های چلنجر ۲ آخر مارس تحویل کی‌یف می‌شود

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: دولت بریتانیا قصد دارد تانک‌های چلنجر ۲ وعده داده به اوکراین را در پایان ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۲) تحویل کی‌یف دهد.

به گزارش تارنمای روزنامه لو فیگارو، الکس چاک، پنجشنبه شب در سخنرانی خود در پارلمان بریتانیا اضافه کرد: تا آن زمان یک برنامه آموزشی قابل توجه برای سربازان اوکراینی که از این تانک‌ها استفاده می‌کنند و کسانی که مسئول نگهداری از آنها خواهند بود، برنامه‌ریزی شده است.

وزیر دفاع انگلیس زمان اجرای این برنامه آموزشی را از روز دوشنبه هفته آتی اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۳۳
نفت روسیه تحریم ثانوی نیست. یعنی فقط اروپا و امریکا گفتند واردات نفت روسی ممنوع هست ولی کشورهای دیگر می توانند وارد کنند. ولی با این وجود چون هند و چین و پاکستان و... می دانند که روسیه چاره ای جز فروش نفتش به انها ندارد تقریبا به قیمت نصف جهانی از روسیه می خرند. حالا حساب کنید که نفت ایران تحریم ثانوی هم هست. حالا چین و مالزی که برای فروش مجدد نفت چین به ایران ان را از دلالها می خرد چه اندازه از ایران تخفیف خواستارند. قطعا بیشتر از تخفیفی که روسیه که نفتش برای فروش به چین تحریم نیست می خواهند. همین هست که اگر ایران حتی دو میلون بشکه هم صادر کند باز با این وضعیت دلالها و کشورها که تخفیف بیشتر از روسیه می خواهند دلار و قیمتها باز به سوی بالا هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
جه تحلیلی ! ما داریم نفت میفروشیم به کوری چشم کدخدا
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
درامد نفت گاز امثال هنوز منتشر نشده اما پارسال ایران با وجود همین تحریمی که میگی رتبه سوم درآمد نفتی وگازی جهان را داشت
بیچاره روسیه که عرضه تصرف یک کشور را ندارد ارتش هیولایی جان من چه طوری دویست سال قبل از اینا شکست خوردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
سلام
این آهن قراضه ها لئوپارد نقطعه ضعف و مشکل اساسی فراوانی داره
نهایت برد موشک های این آهن قراضه های لئوپارد فقط 3 کیلومتره.
اما تانک T90 روسیه میتونه تا 7 کیلومتر دورتر رو هم هدف قرار دهد

دوم : همانند تانک های مرکاوا رژیم صهیونیستی که در جنگ با لبنان پودر و منهدم شدند هستش
مرکاوا و لئوپارد تقریباً ساختار یکسانی دارند. موشک هوشمند کنترل از راه دور دهلاویه یا همان krnet به آسانی می‌تواند زره این تانک ها رو تکه تکه و خرد سازد

به احتمال زیاد هدف ناتو فقط ارسال 100 یا 200 تانک نیست چون با این تعداد کم هیچ نتیجه و پیروزی نخواهد داشت، و به سادگی و آسانی منهدم می‌شوند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تانک لئوپارد اتفاقا زره قوی تری دارد نسبت به باقی تانک های روسیه بجز آرمتا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
جنگ روسیه اکراین طولانی شده و طولانی تر هم خواهد شد . غرب چنین می خواد . کشور ما نباید زر مجموعه روسیع قرار گیرد . بی طرفی بهترین موضع است
در مورد حمله مسلحانه به سفارت اذربایجان در تهران گفته بودیم و هشدار دارده بودیم که پوتینی ها در برابر مقاومت ایران در عدم ارسال اسلحه و موشک به روسیه ساکت نمی نشینند. تخریب و بحرانی کردن روابط ایران و همسایه شمالی که به ترکیه هم مجبور به موضع گیری میشه. روسیه هم دل خوشی ازاذربایجان و ترکیه نداره. حالا امیدوار باشیم فقط این باشه.

این کامنتی بود که چند روز منتشر شد:

"باید به همه مسئولان و میهن دوستان هشدار داد که مرلقبت و هوشیاری را بشدت رعایت کنند. حالا که بنظر میرسه بعد از مواضع اروپا دولت ایران با مصلحت سنجی تصمیم گرفته مانند دولت چین کاملا در جنگ روسیه در اکراین بیطرف بشود و هیچ تسلیحات جدیدی به روسیه که نیاز مبرم پوتین هست ارسال نکند باید منتظر عکس العمل های احتمالی روسیه و پوتین بود که می توانر طیفی از مواضع دیپلماتیک و فشار سیاسی تا خرای نکرده فعال شدن دوباره داعش که سگ هار پوتین هست را در بر بگیرد. پونینی ها در اکراین و اقتصاد و دکترین زمستان سخت شکست مطلق خوردند و تحمل عدم همکاری ایران و کاهش تنش بین ایران و اروپا را نخواهند داشت. خیلی هوشیار باید بود"
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
من هم اینطور فکر می کنم
در مورد حمله مسلحانه به سفارت اذربایجان در تهران گفته بودیم و هشدار دارده بودیم که پوتینی ها در برابر مقاومت ایران در عدم ارسال اسلحه و موشک به روسیه ساکت نمی نشینند. تخریب و بحرانی کردن روابط ایران و همسایه شمالی که به ترکیه هم مجبور به موضع گیری میشه. روسیه هم دل خوشی ازاذربایجان و ترکیه نداره. حالا امیدوار باشیم فقط این باشه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تو یک پانترک در لباس منتقد هستی؛ ارسال سلاح به روسیه هیچ ربطی به گنده گویی‌های باکو نداره و اتفاق دیروز هم ربطی به پاسخی که باید به باکو داده بشه نداره.
همین که امکان حضورم در جنگ علیه روسیه نیست وگرنه قطعا شرکت میکردم
پاسخ ها
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
روسیه سرزمینی که به زور بعد از فروپاشی شوروی ازش جدا کردند را میخواند اگه ارپا این حق را گرفته حق منکر شدن این حق هم ندارا مالشه درضمن چرا اروپا اینقدر در حفظ دولت زلنسکی تلاش میکنه؟
بیل گیتس درست میگه حکومت اوکراین دست نشانده و نوکر غربی ها هستن زلنسکی خودش اصالتش روسیه اما مزدور غرب شده
پاسخ ها
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
روسیه و اوکراین سالیان سال یک کشور بودند وفقط سی سال اوکرابن از روسیه جدا شده
بیلگیتس فاسد به اوکراین فاسد میگه فاسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
بیلگیتس فاسد نیست این صحبتها رشته صحبتهای از بیلگیتس که در مورد موضعات اقتصادی و بهره وری قتصادی صحبت میکنه در مورد اکثر کشورها هم نظر داده منتها تابناکی عزیز برای بهره برداری سیاسی این تکه از صحبتها رو برجسته کرده تیتر گذاشته
کاش مثل قبل فقط یه خبر گزاری بود حداقل ای دروغارو راحت باور میکردیم
به به اینک صلیبیون در پشت دروازه های جهان اسلام به جان هم افتادن و مانند گرگ درنده یکدیگر را جر می دهند نوش جانشان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اره
حق شان است
لعنت بر پوتین
خبر بیل گیتس را سرچ کنید فقط یک وبسایت وابسته به روسیه منتشر کرده.
روسیه تو دروغ گویی داره ابعاد جدیدی را رونمایی می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
حرص نخور دروغ باشه تکذیب میکنه
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
روسیه خاک تصرف شده اش را میخواد که حقشه
خبر بیل گیتس را سرچ کنید فقط یک وبسایت وابسته به روسیه منتشر کرده.
روسیه تو دروغ گویی داره ابعاد جدیدی را رونمایی می کنه.
تمام تجهیزات نظامی غرب علیه روسیه در جنگ سوزانده خواهد شد
رسماً ناتو دارد با روسیه می جنگند

اما دو تا پهپاد ایرانی جنایت جنگی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
چون آغاز کننده جنگ روسیه است،دراصل روسیه متجاوزجنگی است ،هرکمکی به روسیه ،کمک به متجاوزمحسوب میشودوذیل برخی موادقطعنامه های سازمان ملل میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
در سی و چند سال اخیر تحریک کننده و بعضاً شروع کننده جنگ آمریکا بوده . اگر اشغال بد است ، اول باید آن را محکوم کرد که هزاران کیلومتر دور از خاک خود همسایگان را به جان هم می اندازد و منابع شان را غارت می کند . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
۱۵:۱۸
پس عراق چی بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
من فقط طرف کشورعزیزم هستم . منتها جنگ ایران و عراق رو هم صدام شروع کردولی غرب طرف عراق بود . امیدوارم کشورم در جنگ اوکراین کاملا هوشمندانه بی طرف بمونه
امریکا با جنگ اوکراین قصدش ضعیف کردن روسیه و اختلاف شدید بین روسیه و اروپاست و دقیقا اروپایی ها هم طبق نقشه ی امریکا دارن پیش میرن در این جنگ برد فقط با امریکاست و مابقی کشورها متضرر این جنگن والسلام
من دوست دارم کشورهای غربی دراین جنگ شکست بخورند.چون همه ی کشورهای غربی استعمارگرهستند.به امیدپیروزی شرق برعلیه استعمارگران غرب (ان شاءالله )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
به امید پیروزی شرق علیه باطل
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اگه یه کمی تحقیق بکنی خواهی فهمید بزرگترین ظلمها رو روسیه در طول تاریخ و در عصر کنونی علیه مسلمانان روا داشته حداقل در دو قرن اخیر پنجاه میلیون مسلمان رو به هر طریقی کشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تاریخ مشترک ایران و روسیه پر است از ظلم های روسیه به مردم ایران . این ها فراموش نخواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
روسیه در طول تاریخ همسایه خوبی برای ایران نبوده . ما همدشمنی با اون نداریم ولی باید در جنک اوکراین بی طرف بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
پاسخ به رسول: این امار نمیدانم از کجا می اوری ولی از سال 2005 به نقل از بی بی سی جهانی که بعضیا تو کشور ما قبولش دارن فقط کوودک توسط امریکایی ها در فقط افغانستان کشتن.کتاب که نمیخونید حداقل همین اخبار کشورهای غربی رو درست گوش بدینخیلی حقایت براتون روشن میشه. خداوکیلی بی بی سی فارسی زبان و سعودی نشنال خیلی راست و دروغ بهم میبافه بارها هم براتون مشخص شده دروغ های وحشتناکی هم میگن
شکست روسیه حتمی است
سلام
غربی خا این جنگ برایشان منفعت دارد و روی همین اصل هر گر نخواهند گذاشت که اوکراین روی آرامش را ببیند.
بدبخت اروپایی ها ، بدنبال پیروی کورکورانه از امریکا ، هم باید پول بدهد ، هم باید تجهیزات بده و هم باید انرژی را دو برابر قیمت از امریکا بخرد . چه اتحادیه مستقلی ، سرانش بیشتر عروسک خیمه شب بازی امریکا هستند
فاسد بودن زلنسکی یهودی و صهیونیستی بر همگان روشن است روسیه باید کار رویکسره کنه. این جرثومه فساد و حکومت ظالمی که با کمک آمریکا ییها درست شده باید بره به جهنم..اونا میخواهند روسیه را وارد یه جنگ طولانی کنند. روسیه باید کار زلنسکی نابکار رو زودتر تمام کنه تا مردم اوکراین از شرش خلاص بشند
من ضد روسی هستم ولی نمی‌توانم زلنسکی را تحمل کنم پوتین و زلنسکی برن به جهنم
همین کشورامریکابامتحدانش کشورهایی مانند اوکراین رابه کشمکش و جنگ باکشورهای دیگرسوق می‌دهند وازاب گلالودماهیگیری وکاسبی کنندتابرای صلاحهای کشتارجمعی خودمشتری پیدا کنندتاملتهای دنیارابه خاک وخون بکشند
یه،زمانی اوکراین بزرگترین زردخانه اتمی رو داشت،وهواپیماهای بزرگ کسی نمی تونست نگاه چپ بهش بکنه همین امریکا وغرب تمام اون سلاح هاشو باسیاست کثیف ازش،گرفتن وگفتن بهش که اگه سلاحت رو نابود کنی ما تو رو جزو ناتو میکنیم اون احمق هم گول خورد حالا باید گدایی،کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ماله اوکراین نبود ، ماله اتحاد جماهیر شوروی بود
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اون زمانی که میگی اوکراین متعلق به شوروی بود
اقدامات تحریک امیز امریکا واروپا تنها راه کار اصلی وهدف انها نابودی دولت اوکراین واز بین بردن امکانات وادادگی ملت اوکراین بدلیل عدم تدبیر ریس جمهور بازیگر آمریکاست
داخل روسیه عوامل نفوذی باید وارد عمل بشند وگرنه روسیه کل منطقه رو تخریب میکنه روسیه از اول تخریب کننده هست تا حالا نشده کشوری کمک کنه
به نظر ناتو واکراین دراین کارزار درحال شکست فاحشی هستند واین ۴تا نصفی تانک فلان کشور داد ۲ تا ونصفی فلان کشور داد .نمی دانم بسته کمکها ی چند میلیون دلاری فلان کشور به اکراین درراه است نشانه استیصال ودر ماندگی گروه امریکا وغرب است و... بیشتر جنبه روانی دارد .شیرازه نظم وانضباط واقتصاد وزیر بناهای اکراین ویران شده واین زلنسکی دلقک هم که با بارک الله گفتن غربی ها وامریکاییها سربازان ومردم اکراین را گوشت دم توپ روسها قرار داده وغربی ها وامریکاییها هم فکر می کنند با این هیاهوهای مثلا کمک به اکراین دل روسها خالی می شود ودست از جنگ می کشند .تازه اگر کمکهای مالی ارسالی به اکراین درست باشد با وجود آشفتگی وهرج ومرج وفساد موجود در اکراین ممکن است ازجیب چند نفر اطرافیان زلنسکی سر بر آورد که آن دور. دورها. نشسته وفعلا جایشان گرم ونرم است .وفکر مردم اکراین هم نیستندامریکا وغرب و۵۰کشور که کمر به نابودی سوریه وتغییر نظام در سوریه بسته بودندبا آن هزینه سرسام آور وکلان وگسیل هزاران آدم کش نتوانستند به اهداف خود در سوریه برسند اینجا در اکراین هم شکستی بد تر از سوریه خواهند خورد.
پاسخ ها
پرپینچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مرحبا دوست هموطن انشاالله
تمام تسلیحات اکراین زیر نظر پهپاد های روسیه هست حتی باماهواره رصدمیکنه
حالا هی اروپاومریکا تانک وموشک بدن به اوکراین بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بی طرف باشیم .
تمام تسلیحات اکراین زیر نظر پهپاد های روسیه هست حتی باماهواره رصدمیکنه
حالا هی اروپاومریکا تانک وموشک بدن به اوکراین بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
در جنک بی طرف
باشیم
ببینید نیروهای اوکراین خیلی از انبارهای روسها را نابود کردن فیلمهاش در شبکهای مجازی هستش اونها را هم بزارید تا حالا ۲۵ هزار نفر از نیروهای روسیه گشته شدند اونها را هم بگید
کره شمالی رو بگو جیگر حمله به عهدی رو ندارد
سلام.اینکه،فردی بانقلاب رنگی دراوکراین حاکم فاسدی شودتاکشورش رابخاطرهیچ بخاکسترتبدیل کندمایه تآسف است که ملت اوکراین چراچنین ننگی بپذیرندگیرم روسیه مانع ازپیوستن به ناتونمیشدایاامنیت اوکراین تامین میشدنتنهانمیشدکه هزینه های هنگفت تآمین سهم ناتوبران کشورتحمیل میشدوهرکجاناتووهم پیمانان انگلیس وامریکاپاگذاشتندجزکشتاروغارت وفساددستاوردی نبوده‌ونخاهدبودامنیت هرکشوراتحادوفرهنگ‌ملت‌تامین میکندنه اجنبی وبیگانه.ذ.ز
قدرت یعتی روسبه ،،،شوخی نیست با۸۳ ابرقدرت تنهایی میجنگد انهاامریکااروپاوووباارسال دههامیلیاردلاردرجنگ شراکت دارندنام اینهاکمک نیست جالبه،زلنسکی به غرب واروپادستور میدهدادوات نظامی مالی خوراکی وووبفرستیدپول حواله کنید وووانهاهم چون نوکردربرابرش سرتعظیم فروداوردندمگرکمک یک میلیاردی درجهان داریم چه برسد ۴۰ و۵۰و۶۰ میلیارددلاری نام این مبالغ شراکت درجنگ میباشد
روس. نابوده. بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
احسن به تو
عین جنگ ایران وعراقیهای کثافت شدهمهٔ کشورها به عراق ملزومات جنگی میدادن
الان هم همهٔ کشورها علیه روسیه شدن وبه اکراین ملزومات میرسونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
عزیزم تو جنگ ایران عراق بیشتر کشوری که به عراق اسلحه و موشک میداد میزد تو خونه های هموطن ات همین روسیه جونت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
۱۴:۴۷
اون اتحاد جماهیر شوروی بود
این رئیس جمهور اوکراین هر چند روز از کشورهای اروپایی درخواست سلاحهای جدید میکنه آخه تو رو انداختن جوونا با باید التماس شان کنی که برای بیفکرخودت مردم قربانی کنی آخه اروپا و امریکایی ها به کسی حرف راست زده اند
خب دیگه جنگ جهانی سوم شروع شد .
واقعا زلنسکی فکر کرده می‌تونه روسیه که یکی از بزرگترین قدرتهای اتمی در دنیاست رو شکست بده؟
حتی اگه اوکراین با کمک ناتو بتونه روسیه رو در تنگنا قرار بده ، روسیه هم مثل آمریکا با استفاده از نیروی اتمی جنگ رو تموم میکنه. آمریکا هم در جنگ با ژاپن و زمانی که خطرِ شکست در مقابل ژاپن رو حس کرد از بمب اتمی استفاده کرد و توجیه‌ش این بود که اگر جنگ ادامه پیدا می‌کرد نفرات بیشتری کشته می‌شدند. برای همین از بمب اتمی استفاده کرد. امیدوارم روسیه مثل آمریکا جنگ رو تموم نکنه.
سلام اگرمیانجی گری توسط کشورهای بی طرف بین روسیه واکراین انجام شودخیلی خوبست .تازه اگرمیانجی گری توسط کشورهای همسایه روسیه واکراین هم انجام شودخوبست چون این جنگ کم کم گریبانگیرکل منطقه میشود.وجنگ بجزخرابی وکشتن افرادغیرنظامی هیچ خوبی دیگری نداردازطرفی تمام اروپادارن به اوکراین کمک نظامی میکنن وخودشودرواقع هیزم آوراین آتش هستن وگویاغرب ضمن تشویق اوکراین به جنگ کوتاه نمیان ازطرفی روسیه هم فکرکنم بخاطردخالت اروپاحاضربه پایان دادن جنگ نیست انشاالله که روزی دنیاخالی ازجنگ وخونریزی شودوکل مردم درآرامش زندگی کنن چون دراین میدان جنگ چه انسانهای بیگناهی کشته میشن ازبچه های خردسال تاسالمندان وناتوانان الهی خودت امنیت وآرامشت نصیب دنیاومردمت برقرارکن الهی آمین
کلکسیونی ازتانک های مختلف نه تنها کمکی به اوکراین نمی کندبلکه عدم کارایی انها باعث تضعیف روحیه می شوددربحبوحه جنگ که وقت اموزش وکسب مهارت‌ نبست انهم باانواع زبانهاوسیستم های مختلف
پاسخ ها
ساران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تمام سیستم‌های دیکتاتوری در نهایت نابود خواهد شد خصوصآ که متجاوز هم باشن .جنگ فرسایشی آه از نهاد روس بیرون خواهد کشید
این که امریکا و غربیها ارسال تانکها را به چند ماه بعد موکول میکنند فقط بخاطر این است که جنگ را طولانی و فرسایشی بکنند و فکر میکنند که اینطوری توان جنگی روسیه خسته خواهد شد و مثل جنگ جهانی دوم مثلآ با یک تحاجم کسترده آرتش روسیه را وادار به شکست خواهند کرد ولی برای یک چنین سناریوی روسها خود را آماده کرده اند چاره اندیشی های باز دارنده کردن ولی درست است غربیها با قصد تجزیه روسیه این جنگ را راه انداختن ولی امروز با پایان جنک و شکست اوکراین بدین معنی خواهد بود که اروپا تجزیه خواهد شد و نه روسیه طبق شواهدی که در حال حاضر موجود است و این روسیه است که در زمین اوکراین دارد میجنگد نه اوکراین در خاک روسیه .
حماقت پوتین او را در برابر کامل با غرب قرار داده فکر کرد اینجا سوریه است .
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
روسیه کم بیاورد اروپا را باسلاح هسته ای با خاک یکسان می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
فعلاً نماد حماقت آن پیرمردی است که با آدم های نامرئی دست می دهد و راه بازگشت خود را گم می کند .
درود بر پوتین که خوب حال زلنسکی و غرب لیسان رو گرفته
ضدانقلاب ارباباتون عزادار شدند هلاکت ۱۰ تا صهیونبست کمر اسراییلتون شکست
ایران نباید درجنگ اوکراین نظارگر باشه؛ امریکا واروپا دشمن ایرانن؛ ایران باید باروسیه کمک کنه همون طوری که اونا درقضیه داعش به دادایران رسیدن
کل ارتش ناتو؛ مستقیم، مستقیم، مستقیم هم وارد اوکراین شوند، باز هم نمی توانند روسیه را از دونباس خارج کنند.
آمریکا:نمی توانیم به اوکراین فورا تانک بدهیم
بله درسته شما تانک نمی دهید فقط یک سری خضعولات می گید تا دیگران رو تحریک و کوک کنید تا خودشونو با روسیه درگیر کنند و بعد خودتون پا پس می کشید
ایا بهتر نبود که اکراین بی طرف می ماند و خودش را درگیر جنگ نمی کرد؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
نه اوکراین بی طرف نیست،تمایل به عرب داره،ولی کشور زورگویی مثل روسیه تحمل نمیکنه،البته تاوانشم،بیش از صد هزار تلفات داشته ارتش به روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اوکراین بایستی بدلیل جلو گیری از کشتار ملت و جلوگیری از آواره شدن مردم اوکراین... روزهای اول در برابر روسیه تسلیم میشد چون روسیه لامذهب هست اینقدر مدت زمان طولانی در جنگ هایش زمان می برد که فقط بدلیل جنگ فرسایشی در مدت زمان زیاد و طولانی... مخاطب را خسته و رنجور و خلاصه شکست می دهد... جنگ در سه روز خلاصه می شود نه جند سال... بنابراین وقتی جنگ بیش از سه روز طول بکشد یعنی فرسایش....... اوکراین احمق هست و سپر بلای اروپا شده.... زلنسکی برای حفظ جان مردم اوکراین نباید جنگ را طولانی کند... پوتین هم اگر لامذهب هست شکی نیست ولی زلنسکی برای حفظ جان و ناموس مردم لجبازی کردن را کنار بگذارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
۱۵:۵۴
روسیه مسیحی ارتدوکسه
پوتین هم مسیحی ارتدوکسه
روسیه اینقدر از انتقال تانک و جنگنده به اوکراین ترسیده که توی خواب و خیالش داره تسلیحات غربی ارسال شده رو منهدم میکنه :))
فقط نمیگه با تحویل سامانه های ضد هوایی جدید به اوکراین دیگه پهپادهای انتحاریش کاربرد وحشت افرینیشون رو از دست دادن و مجبوره تولید اخبار فیکش رو برای گمراه کردن مردمش دو برابر کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اتفاقا برعکس ، شماها با دستور از امریکا میخواهید وانمود کنید که اتفاق عجیبی در حال افتادن هست در حالیکه خودتون هم میدونید دلقک اینکاره نیست
اوکراین قربانی منافع امریکا شد تا روسیه را دچار چالش کند. همانطوری که عراق برای ایران همانطور که عربستان علیه یمن و تایوان علیه چین و این داستان ادامه دارد.
لعنت به پوتین لعنت به روسیه
اروپائی ها اوکراین راویران کردند .تمام مشکلات اوکراین زیرسر اروپا وامریکاست.اگراینها درمناقشه این دوکشور دخالت نمیکردند راحت تر و بدون اینهمه تخریب وکشتار جنگ تمام شده بود.
یک خبر بزار درست درمون تا بفهمیم چی میگی صد تا خبر رو گزاشتی یکی از یکی مزخرفتر
دیگه پوتین دوست ندارم میخوام چکمه بپوشم
اوکراین پیروز است
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تو خواب و فضای مجازی دلقک پیروز است
آمریکا دنبال اینه که کدخدای زمین بمونه و از ابر قدرت شدن روسیه و چین میترسه برای همین مثل همیشه سیاست کثیف تفرقه بنداز و حکومت کن را در پیش گرفته. دولت اوکراین و مردمش این وسط قربانی جاه طلبی ابرقدرتها شدن
این مهمات به سردردم اکراین میارن پوتین ازکاخهای خودش نشسته نگاه می کند فردای قیامت عضاب خدا سخت است فراموش کرده هرچند غرور داری میمیری فکرخداکن سیاست بزارکنار
زلسکی دلقک باید نابود بشه مردم خودشو داره به کجا میکشونه احمق گول و فریب آمریکا رو خوردی
این آقای گیتس درست گفته واقعا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خود بیل گیتس از کسانیست که در ساخت آزمایشگاه های کرونا ویروس و ساخت واکسن های کشنده دست دارد داره رد گم میکنه
این یک جنگ ساختگی پلید هست که ابتدا کمونیست از بین خواهد رفت وسپس خود امپریالیست.برد با هیچکدام نیس بلکه شاید با ما باشه چون کشور ما مردمانی با اراده وایمان قوی هستند بعلاوه ما امام عصر ع رو داریم وطبق وعده الهی حاکمیت ایشان بر کل دنیا بواسطه ایران وایرانی برقرار خواهد شد به امید اون روز.هم اکراین هم روس وغرب دولتهای فاسدی دارند عاقبت ظلم وفساد وناحق نابود شدن است.جاء الحق وذهق الباطل ان الباطله کانه ذهوقآ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
کمونیسم که ۳۰ سال پیش نابود شد ، روسیه نظامش سرمایه داریه
بابا بازی غرب امریکای جهان خوار همیشه ی جایی دور از کشور امریکا را مشغول جنگ می کنه تا کارخانه هاش تعطیل نشه و اقتصادش قویتر بشه وسلام
ار تش صدام خیلی قویتر از روسیه بود چون سلاحهای غربی را هم در اخیار داشت ولی یک شبه شکست خورد روسیه فقطبرگ برنده اش سلاح اتمی است که استفاده نخواهد کرد
تمام این فتنه ها زیر سردولت مردان جنایتکار و غارتگر آمریکاست و بیچاره اوکراین و روسیه و مردم هر دو کشور که باید تاوان منفعت طلبی آمریکا شوند درست مانند عراق که صدام را شیر کردن تا با ایران بجنگد
جنگ روسیه واوکراین حداقل 17ماه باید طول بکشه که تحلیل گرا میدونن چی میگم وچرا وگرنه ارتش روسیه کل اروپا و می تونه شکست بده برای همین تجهیزات جدیدش رو نمیاره میدان تانک تی 72 ومدلهای ابتدایی تی 90 رو تومیدون داره مخالفان کمی مطالعه کنن وازاین یارو دلقک زلنسکی باخود جرزنی حمایت نکنن
. پوتین پیروز است غربیها پر رو آدم میشن
سلام من از جنگ بین انسانها بیزارم اما کسی که به ملت و ماهیت وجودی خودش، و دوستانش خیانت میکند و پای غریبه ها را به کشورش باز میکند وکشور را مرکز درگیری دو ابر قدرت میکند و سیل انواع جاسوسان با تخصصهای ضد بشری جهت آزمایشگاههای تولید ویروس برای کشتن ابنای بشری را به کشورش راه میدهد و کشور را به فساد تباهی میکشد و از بدیهی ترین قاعده سیاسی بی بهره است و مردمش را به بدبختی و آوارگی وفساد وتباهی کشانیده چه میشود در مورد این آدم گفت من از مردم اوکراین در تعجبم که چه گونه به یک دلقک که کارش معکوس حق عمل کردن است تا مردم را بخنداند و عملا در در قدرت هم همین عمل را انجام داده که اینبار نه تنها مردم را نمیخنداند بلکه دسته دسته داخل گور و یا آوارگی دردیگر کشورها در اوج بدبختی کرده است این رئیس جمهور نادان هنوز فکر میکند باید عملکرد دلقکی و یا معکوس واقعیت انجام دهد و در نقش اشتباه خودش گیر کرده را کار و چاره مردم اوکراین اینه که این دلقک را از اریکه قدت خارجش کنند و او وهمفکرانش را که دنیا را دارد به ورطه نابودی و جنگ جهانی سوم میکشد که همه مردم جهان را به نابودی میکشند در تیمارستان نگهداری کنند آمریکا و غرب در غرور کاذب گیر افتاده اند اگر انتظار دارند روسیه درجنگی که خود را بشدت محق میداند عقب بنشیند سخت در اشتباهید روی سخنم به آمریکا و اروپاست تا دیگر نشده دست از این شیطنت بردارید وبا روسیه به تعامل برسید و خسارات جنگ تحمیلی را به او بپردازید وگرنه کره زمین دیگر جای مناسبی برای زندگی نخواهد بود به جای تیکه پاره کردن کشورها برای غارت بیشترشان اتحاد جهانی درست کنید و جهان را بصورت شورایی و بدور ازسلایق سیاسی بلکه در راه اعتلاو پیشبرد ارزشهای انسانی اهداف خود را پایه گذاری کنید و از نیروی دانش در بهبود زندگی تمامی مردم جهان تحت لوای و نظر حضرت احدیت خالق هستی بخش جهانیان قراردهید و سر به آستان اوخم وتسلیم اوامراوباشید تا در دنیا و آخرت رستگار گردید و بخاطر یک مشت مزدور عیاش هوسباز سرمایه دا و قدرت طلب جامعه جهانی را به تباهی و نابودی سوق ندهید به ریسمان الهی چنگ بزنید و از آن متفرق نگردید زلنسکی درست همان کاری را انحام میدهد که آن صربها عمل کردند و جنگ جهانی اول را راه انداختند تا میتوانید از زلنسکی دوری کنید این نماینده شیطان است این وظیف مردم اوکراین است تا این ابلیس را به جای خود بنشانند وگرنه تاریخ درموردفهم مردم اوکراین قضاوت مناسبی که آنها دوست دارند نخواهند کردو همواره تجسم بدی از انتخاب و عملکرد اشتباه این مردم در اذهان باقی خواهد ماندبایدتصمیم بگیرید فقط بدانید غرب خودش درکثافت غوطه ور است وحالا شما میخواهید در دامن آنها بیفتید
درود بر دوستان
دوستنا چرا انقد سطحی داریم بررسی میکنیم اینها همه دعواهای زرگری و دروغیه آب گل آود کردنه که سیزده خاندان بزرگ که عروسک گردانهای اصلی هستند ، با پول و زد و بندهای مافیایی پشت پرده شون انجام میدن و دولتها و حکومتها رو به جون هم میندازن و گردوخاک درست میکنند تا ماهیشونو بگیرند ساده نباشید دوستان
نه غرب و نه شرق ...
باید بلای که سر کشور عزیزم ایران اوردن سرشون بیاد چوب خدا اینجوری صدا میده حالا کجاشو دیدین بشینین نگاه کننین
آیا ممکن است بخاطر حمله به سفارت باکو در ایران جنگ بشه
من‌درجنگ‌‌‌‌تحمیلی‌‌‌‌‌‌‌در‌گردان ‌عملیاتی‌‌‌‌‌‌بودم‌
تمام‌‌ومنافقین‌و‌‌مزدوران‌به‌عراق‌‌کمک‌می‌کردن
‌‌‌‌‌اما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نتوانستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در‌‌‌‌‌‌آخر‌‌‌جنگ‌‌‌‌‌‌‌‌در‌خاک‌‌خود‌
اونها‌‌‌‌‌‌وسلاحهای‌‌خودشان‌‌‌پیروز‌‌میدان‌شدیم
روسیه و پوتین قطعا پیروز نهایی میدان نبرد هستند گذشت زمان این موضوع را بر جهانیان ثابت خواهد کرد پوتین یگانه مردی در جهان است که با تمام قدرت به دهان آمریکای جنایتکار و قلدر و اروپای مزور و دنباله روی آمریکا کوبید اوکراین هزار سال دیگر هم حریف روسیه نخواهد بود فقط هزینه و تبعات جنگ بالا می‌رود و اوکراین و زلنسکی بازیگر فیلم های مبتذل گوشت قربانی و گوشت دم توپ هستند والسلام
همیشه دوست به دوست کمک می‌کند ۸سال جنگ تحمیلی وجند سال داعش چه غلطی کردند غربی ها که حالا می خواهند بکنند پیروزی با روسیه است
۸سال جنگ تحمیلی وجنگ سوریه غربی‌ها با آن همه سلاحهایی که داشتند که پیروز جنگ شد همه ی تجهیزات نابودشد چون غربی‌ها با ما دشمن هستند باید به کمک روس رفت
امریکا واقعا شیطان بزرگه وشیطان بلاخره شکست میخورد حالا اروپا واکراین را هم وارد جنگ کرده انشالله که نابود خواهند شد
زلنسکی برای حفظ امنیت و جان و ناموس مردم اوکراین نبايد جنگ میکرد.... برای استقلال جنگ میکنه در حالیکه مردمش آواره و بی ناموس شدند.. به قیمت اینکه می‌خواهند مستقل بشن... آیا این بی ناموس شدن استقلال خواهد داشت.. استقلال بدست آوردن راهکار درست داره نه اینکه به اتکای اروپا و آمریکا.... دلش را خوش کند.
کاملا مشخصه وارد شدن آمریکا در جنگ با روسیه منجر به حملات هسته ای و .... خواهد شد که خسارات زیادی برای هر دو طرف خواهد داشت. روسیه با حمله به اوکراین باعث شد آمریکا بدون جنگ و درگیری و کاملا قانونی باهاش وارد نبرد بشه. سرباز از اوکراین سلاح از روسیه و خرابی در روسیه و اوکراین. اجماع جهانی هم بر علیه روسیه. حتی متحدان روسیه هم خودشون رو کنار کشیدن. نتیجه این جنگ که برای آمریکا فقط به کاربردن سلاحهای تاریخ مصرف گذشته اش هست و برای روسیه ضعف و نابودی و کاملا به نفع غربه. باید دید این وسط سیاست روسیه چطور می خواد از این چالش نجاتش بده.
وای اگر روسیه بوی شکست به مشامش بخوره عصبانی وسلاح هسته ای فعال کنه بعد غربی ها چه خواهندکرد
"معاون سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا تانک‌های رزمی «آبرامز M۱A۲» مازاد برای تجهیز اوکراین ندارد و به همین دلیل چند ماه‌ طول می‌کشد تا تانک‌ها به میدان جنگ در اوکراین برسند."
باورتان میشه امریکا نمیتونه تانک به اوکراین بدهد؟
روسیه و اتحادیه اروپا را سرشاخ کرده تا هر دو ضعیف بشن....و الان هم یکی به نعل میزنه و یکی به میخ....
اونقدر روسیه را تحریک کرد تا توی تله تاکتیکی حمله به اوکراین افتاد.
ساده لوح ها هم فقط حمله روسیه به اوکراین می بیینند نه دست های پشت صحنه ایالات متحده...
اکراین دچار یک جنگ ناخواسته شده و تجاوز روسیه اکراین را وادار به دفاع کرد ما هم بودیم از کشورمان دفاع میکردیم
بازنده نهایی این جنگ با سیاستی که پوتین در پیش گرفته شک نکنید خود ما هستیم
لعنت بر پوتین ،اوکراین پیروز است ، روسیه همش حرف تو خالیه
جنگ روسیه ادامه پیدا کند اروپایی نخواهد ماند
روسیه اگه مجبور بشه کل اروپا و آمریکا و قسمت‌های بزرگی از این کره خاکی را با سلاحهای اتمی ویران خواهد کرد. البته طرفهای درگیر هم در آن صورت مقابله به مثل خواهند کرد و ازسلاحهای اتمی برای ویران کردن روسیه دریغ نخواهند کرد
در جنگ دوم جهانی،امریکای تازه نفس در اواخر جنگ وارد شد و به عنوان دولت فاتح،بدون شلیک یک گلوله به خاکش تمام تکنولوژی نظامی آلمان را به غارت برد.امروز هم تا اینجای کار برنده اصلی امریکاست با فروش منابع انرژی.بازنده هم اروپا بوده و هست،چه در جنگ دوم جهانی و چه اکنون.
کشورهای غربی سخت در اشتباه هستند و نباید اوکراین را هدایت کنند و ابزار جنگی برای اوکراین بفرستند چون عاقبت خوبی ندارد .چون پوتین خیلی فشار بهش بیاد و به خواسته خودش نرسد صد در صد از هسته‌ای استفاده میکند و ممکن هست انسانهای زیادی از بین بروند. بی شک ..و عامل اصلی این انسان کشی و نابودگری زیر سر آمریکا و غرب هست .همین جوری پیش برن امکان زیاد جنگ جهانی کلید میخورد
روسیه چپاول نابود شه
روسیه در باتلاق اوکراین .مرگ بر پوتین مرگ بر روسیه.به زودی روسیه شکست خورده دست از پا درازتر برمیگرده به خونه متهفنش و اماده میشه برای سقوط
اجماع آمریکا و اروپا نشان‌دهنده ضعف آنها دربرابر روسیه است .روسیه بینی شونو به زمین می ماله دیگه تو کشورهای دیگه دخالت نکنن .تو سوریه بی آبرو شدن. مرگ بر امریکا...
این وعده وعیدهای آمریکا به اوکراین منو یاد زمانی انداخت که آمریکا به افغانستان به بهانه جنگ با طالبان حمله کرده بود.اونوقت یادمه آمریکا قرار بود کلی پول به افغانستان کمک کنه وکلی وعده وعید دیگه .پول رو نداده که هیچ ادعا داره چندمیلیارد دلار درجنگ افغانستان هزینه کرده حالا پولشو میخاد
بیل وزیر امورخارجه انگلیس تنها اروپائیست که تمام دروغهای آنآن را برملا کرد.
جنگ بین روسیه و اوکراین چیز خوبی نیست اما این جنگ ماهیت غرب را بیشتر رو کرد

غرب در جنگ ایران و عراق بر ضد ایران جنایت کرد و در حالی که بخاطر دوتا پهپاد ایران به روسیه ایران را زیر فشار قرار داده اما اکراین را تا دندان مسلح می کند و نسخه های دوگانه می پیچد

نه به خاطر به زحمت افتادن مردم اکراین اما بخاطر به گل نشستن غرب امیدوارم روسیه میدان پیروز شود و زلنکی قدرت طلب غربگرا که اکراین را نابود کرد خودش نابود شود
همش چرت و پرت
دوستان روسیه اگر شکست بخوره بهضرر کل دنیاست،قدرت باید توازن داشته داشته باشه تو دنیا،
دولت ایران در این فراوانی سلاح اوکراین برود بهترین هایش را بخرد و تکثیر کند دولت‌های دیگر دارند می‌خرند خیلی ارزان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی