بازدید 3901
۳

امیدی به صلح در اوکراین در آینده نزدیک نیست

سازمان ملل می گوید صلح در اوکراین حداقل در کوتاه مدت دور از دسترس است.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 27 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل در یک نشست خبری با ابراز آنکه نسبت به برقراری صلح در کوتاه مدت و در آینده نزدیک در اوکراین خوش بین نیست، همچنین گفت: «سازمان ملل می‌خواهد شاهد صلح در اوکراین باشد، اما آنچه اکنون می‌بینیم ما را به این سمت نمی‌برد.»

دوجاریک گفت: «آنچه ما می‌خواهیم ببینیم صلح عادلانه در راستای منشور سازمان ملل متحد و مطابق با قوانین بین المللی است.»

این اظهارات سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش و پاسخ به سوالی درباره تأثیر ارسال تانک‌های نظامی به اوکراین توسط متحدان کیف عنوان شده است.

در حال حاضر دولت آلمان اعلام کرده که تصمیم دارد تا تانک‌های لئوپارد را به اوکراین ارسال کند. موافقت صدراعظم آلمان برای ارسال تانک‌های آلمانی لئوپارد به اوکراین بدنبال فشارهای زیاد روی آلمان برای اعلام موافقت با ارسال این تانک‌ها به اوکراین صورت می‌گیرد. مدل تانک‌های لئوپارد، سری آ ۶۲ عنوان شده است.

این در حالی است که «تینو چروپالا»، رهبر حزب اپوزیسیون آلترناتیو برای آلمان (AfD) تصمیم صدراعظم را غیرمسئولانه و خطرناک خواند و افزود که ارسال تانک به کیف دزدی پارلمان است و خطر کشیده شدن آلمان به درگیری مستقیم با روسیه را چند برابر می‌کند.

همچنین «لئونید اسلوتسکی»، قانونگذار روس نیز به نوبه خود گفت که تصمیم برای ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین به این معنی است که وضعیت در میدان نبرد باعث نگرانی شدید در میان کشورهای غربی شده است. وی با بیان اینکه این اولین بار نیست که آلمان تانک برای جنگ با روسیه می‌فرستد، افزود: ارسال تانک‌ها هیچ کمکی به درگیری نخواهد کرد و مسکو در این جنگ پیروز خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم اعلام کرده است که ۳۱ تانک آبرامز به اوکراین تحویل داده خواهد شد. همچنین برخی از کشورهای اروپایی نیز از ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به این کشور خبر داده بودند.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ما با متحدان خود برای اطمینان از اینکه اوکراینی‌ها در بهترین موقعیت برای مقابله با حمله طولانی مدت روسیه هستند، همکاری کرده ایم. کمک‌ها با همکاری‌های سایر کشورها همراه خواهد بود. اقدامات غرب در ارتباط با اوکراین تهدیدی برای روسیه نیست! مسکو تلاش کرد ما را از متحدانمان جدا کند، اما شکست خورد. نیروهای اوکراینی برای آزادسازی اراضی خود تلاش می‌کنند و بنابراین توانایی‌های عملیاتی آنها در برابر روس‌ها باید بهبود یابد. تانک‌های آبرامز بهترین تانک‌های جهان هستند. قطعات یدکی آنها را هم در اختیار اوکراینی‌ها قرار خواهیم داد. آموزش استفاده از آنها هم به زودی آغاز خواهد شد تا آنها را به میدان نبرد برسانیم. تانک‌های آبرامز پیچیده هستند و به آموزش و نگهداری زیادی نیاز دارند و این کار در اوکراین انجام نخواهد شد. وزارت دفاع برای تحویل سوخت و تجهیزات مورد نیاز کی یف برای استفاده و نگهداری تانک‌ها تلاش خواهد کرد. کشورهای دیگر هم خودروهای زرهی در اختیار اوکراین قرار خواهند داد که در هفته‌ها و ماه‌های آینده در نبردها استفاده خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
رفتن به سوی دنیای بدون جنگ به خودی خود رخ نمی دهد .

تا زمانی که رسانه ها برای افشای دروغهایی مثل سلاح هسته ای ، نیروگاه هسته ای ، تکنولوژی هارپ و .... به صورت جدی و مستمر وارد عمل نشوند دنیا به همین شکل زشت و پر از جنگ و ویرانی باقی خواهد ماند.

رسانه ها عادت کرده اند که فقط اخبار تکراری بی ارزش را منتشر کنند.

ایا با انتشار چنین اخباری می توان انتظار داشت آگاهی جمعی بالا رود و ملتها از جنگ و درگیری متنفر شوند؟

ایا رسانه ها نباید بیشتر از این احساس مسئولیت کنند که به جای اخبار بی اهمیت دیکته شده ، باید برای افشای دروغها یی که در لباس حقیقت در باورها هستند ، وارد صحنه شوند.؟

واقعا که فکر کردن و درست اندیشیدن ، از سخت ترین کارهاست.
با شنیدن حرف های این پیر مرد خرفت جنگ طلب یاد این ضرب الا مثل افتادم
همسایه ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم
جنگ اوکراین بانابودی زلنسگیِ مزدوروارتش دست نشانده اش،پایان میابد@!@.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر