بازدید 394393
از شنبه هشتم بهمن

از این پنج بانک، ۵ هزار یورو با کارت ملی بگیرید / آخرین نرخ دلار و یورو چقدر است؟

در روزهای اخیر با اعلام رئیس کل بانک مرکزی، فروش ارز به نرخ توافقی در صرافی ها، پایان یافت و متقاضیان خرید ارز باید از تمامی صرافی‌ها بدون انجام نام نویسی، ارز خود را دریافت کنید. فرزین تاکید کرده است: خرید ارز به نرخ تابلو و بدون صف خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 26 January 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ به تازگی محمدرضا فرزین، رئیس‌کل این بانک، با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، درباره وضعیت بازار ارز، با تاکید بر اینکه در یک فضای مجازی و ذهنی برای کشور محدودیت ایجاد کردند، اظهار داشت: در حالی که عملیات واقعی این نیست و منابع ارزی کشور آزاد است و تامین ارز در بازار به خوبی در حال انجام است، در فضای مجازی عددسازی می‌کنند و می‌گویند این بازار آزاد است! فرزین تصریح کرد: ما در بازار آزاد هم ورود خواهیم کرد و شروع به نرخ سازی می‌کنیم لذا  بانک مرکزی نرخ سازی را از این به بعد با اقدامات خود انجام خواهد داد. 

این اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر ورود این بانک به نرخ سازی در بازار آزاد در حالی بود که در اولین روز بهمن ماه، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: از روز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، صرافی‌ها می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام نمایند. صرافی‌ها همچنین مجازند نسبت به فروش منابع تامین شده از این محل به اشخاص حقیقی ایرانی (بالای ۱۸ سال) و حقوقی مقیم به صورت یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها در سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام کنند.

بانک مرکزی همچنین در اطلاعیه‌ای خطاب به صرافی‌ها بیان داشت: صرافی می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی (به استثنای بانک‌ها و صرافی ها) پس از احراز هویت مشتری حسب مقررات ابلاغی، تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها با ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری؛ کد ۵۶» با نرخ توافقی طرفین اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید 

همچنین صرافی‌ها می‌توانند صرفا از محل منابع تامین شده از سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری»  نسبت به فروش ارز به اشخاص  حقیقی ایرانی (بالای ۱۸ سال) و حقوقی مقیم (به استثنای بانک‌ها و صرافی ها) یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی از طریق اخذ کارت ملی یا شناسنامه، شماره تلفن همراه به نام شخص حقیقی یا نماینده شخص حقوقی دارای امضای مجاز، شماره حساب بانکی به نام شخص حقیقی یا شخص حقوقی تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها با ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام نمایند.

همچنین در صورت نیاز، بانک مرکزی از طریق صرافی‌های بانکی، امکان تامین منابع مورد نیاز برای فروش در سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» را فراهم خواهد نمود.

در ادامه اطلاعیه بانک مرکزی به صرافی‌ها آمده بود: در سقف وضعیت باز ارزی اسکناس (خرید اسکناس - فروش اسکناس) صرافی‌ها در هر روز معادل ۳۰،۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها تعیین می‌شود. در صورت وجود مازاد، امکان خرید برای صرافی‌ها وجود نخواهد داشت. صرافی مکلف است مازاد اسکناس را حداکثر تا پایان روز کاری بعد به اشخاص حقیقی و حقوقی (به استثنای بانک‌ها و صرافی ها) یا بانک ملی ایران به فروش برساند.

عرضه ارز تا سقف ۵ هزار یورو در پنج بانک دولتی

بانک مرکزی امروز اعلام کرد: از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸، علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری در سقف معادل ۵۰۰۰ یورو اقدام خواهند کرد.

در ادامه اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: در راستای تسهیل تأمین تقاضای ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل «تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶)»، شعب منتخب بانک‌های فوق با شرایط زیر نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس اقدام می‌کنند:

۱- فروش ارز (اسکناس) به متقاضیان، حداکثر به مبلغ ۵.۰۰۰ یورو یا معادل آن به دلار به نرخ اعلامی در پایگاه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به نشانی www.ice.ir تحت عنوان «آخرین نرخ» مجاز است.

۲- فروش ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل «تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶)» صرفاً به اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال و اشخاص حقوقی مقیم (به استثنای بانک‌ها و صرافی‌ها) امکان‌پذیر است.

۳- تأمین ارز از محل منابع داخلی آن بانک، بازار متشکل معاملات ارزی و اسکناس خریداری شده بابت «تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶)» مجاز است.

تبصره۱: خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی پس از احراز هویت مشتری حسب مقررات ابلاغی، تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به دلار با ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) تحت سرفصل «تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶)» با نرخ توافقی طرفین مجاز است. مبالغ ارزی بالاتر از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایرارز‌ها با ارایه اظهارنامه در مبادی رسمی به شعب‏/باجه‌های ارزی بانک ملی ایران به‌ فروش می‌رسد.

تبصره۲: در صورت نیاز، تأمین ارز مربوطه توسط این بانک نیز انجام خواهد شد. در این ارتباط مقتضی است هماهنگی لازم را با اداره پایش بازار ارز این بانک به‌عمل آورند.

۴- فروش ارز از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ تا اطلاع ثانوی با ارائه کارت ملی اشخاص حقیقی‏/کارت بازرگانی اشخاص حقوقی و کارت ملی نماینده اشخاص حقوقی متقاضی امکان‌پذیر است. همچنین شناسایی مشتری باید حسب ضوابط ابلاغی این بانک صورت پذیرد و علاوه بر ضوابط مذکور، فروش ارز صرفاً از طریق پرداخت معادل ریالی با کارت بانکی یا از طریق حساب بانکی به نام متقاضی و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی از سامانه شاهکار امکان‌پذیر است.

۵- آن بانک مکلف است قبل از فروش ارز، نسبت به ثبت مشخصات متقاضی (شماره ملی) در "سامانه نظارت ارز (سنا) " تحت عنوان «تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶)» و پس از اخذ تأییدیه از سامانه سنا، نسبت به فروش ارز به متقاضی اقدام کند.

از این پنج بانک ۵ هزار یورو با کارت ملی بگیرید/ «آخرین نرخ دلار» امروز ۴۲ هزار تومان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۰۷
پولی که میتونه صرف ابادانی مملت و رفاه مردم بشه دارن دودستی تقدیم مردم میکنن که بزارن زیر بالش. بجای این کارهای تکراری که هیچ تاثیری بر نرخ ارز نداشته و نداره باید صرف واردات تکنولوژی و ماشاین الات و افزایش تولید و ایجاد شغل و رفاه بشه. اما حیف که نه مدیر لایق و کاردان برای این کارها وجود داره و نه اراده ای برای سازندگی. به قول اون آقای مسئول توی اتاق بازرگانی تمام سیاستهای دولت آتش نشان شده خاموش کردن این آتش و اون آتش.
پاسخ ها
نظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
دولت که دلار داره بعد برای مخارج داخلی ریال نیاز داره بنظرتون این ریال رو چطور باید به دست بیاره این راه گذاشتن که به این صورت ریال دستشون بیاد و نیاز دلار هم تامین بشه درسته دلال بازی هست ولی همون فروشنده کارت ملی که نیاز داره این وسط منتفع میشه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
برای سایت تان زشت این گونه جو دهی برای هیچ
یک ماه از برکناری رییس قبلی بانک مرکزی گذشته چه اتفاق اقتصادی افتاده؟ ؟

دیروز ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بورس خارج شد فقط و فقط به دلیل بازی ارزی رییس جدید بانک مرکزی و بازی با قیمت دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
معلومه که از پایین اومد نرخ ارز ناراحتی. پولی که توی بازار برای مردم اختصاص پیدا میکنه کاچی به، اما اثر روانی بالایی داره. تصمیم آقای فرزین هم درسته. امثال شما هم باید بجای دلالی، آدم باید.
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بیچاره بورس
تازه تازه داشت یه کم رشد میکرد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
میخوان حقوق پرسنل دولت و بدهی اوراق خزانه رو بدن. اقتصاد دولت محور میشه همین
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
واقعاً گل گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
ارز پاشی های دولت از سر استیصال و برای جبران کسری بودجه است کاری به عواقب آن ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اول آشتی و تعامل بعد حرف شما
ناشناس
| France |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
شماازچه چیزی شکایت داری پول کشورماریال است این پول اکنون زیربالش هست بانک مرکزی این پول رامیگیرد دلار رامیدهد بگذارندبقول شمازیر بالش لطف وحسن اینکارآنستکه پول درگردش کم میشودتورم اندکی کاهش میابد درضمن ریال بیشتردراختیاردولت قرارمیگیرد که باعث آبادانی شودبجای چاپ پول درضمن دلاردرکشورماتاریال نشودکارآئی ندارد مگربرای آنهائی که میخواهند ببرندخارح خرج کنند ویابقول شمابگذارندزیربالش مثل سکه طلا انشاالله که متوجه شدی پس بهتراست بجای چاپ اسکناس بی پشتوانه دلار بفروشند خرج آبادانی کنند
طوری دلار داره گردن کشی میکنه که انگار با هیچ کدوم از این کارها قصد نداره کاهش پیدا کنه از کانال چهل هزار تومان پایین تر نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
آقا عجله نکنید
یکشنبه هم شود خوبه
مردم را الکی بازی ندهید
دلار ۴۵ باعث برکناری صالح آبادی شد حالا اقای فرزین میخواهد چه گلی به سر اقتصاد بزند ؟؟؟
احتمالا در فروش ارز دولتی دیدن ۲۰۰۰ دلار با ۱۵۰ هزار نفری که گرفتند کلش شده ۳۰۰ میلیون دلار حالا تصمیم گرفته اند سهمیه فروش را بیشتر کنند
احتمالا این حرکت تبلیغاتی شنبه با دستورات مقامات بالاتر لغو میشود چون مملکت ارز کافی ندارد
اقای فرزین قرار بود ریال را قدرتمند کنی و از کاهش ان جلوگیری نمایی ولی با این شوهای نخ نما فقط ریال را نابود و ملت را غارت میکنید و جیب دولت فخیمه را پر میکنید این نوع عملکردها نیاز به تخصص و سواد ندارد که شماهم از ان بی بهره اید لطفا بفرمایید با چه قیمتی برای فروش دلار موافقید ۵۰۰ هزارتومان یا یک میلیون تومان ولی با این سیاست شما تا ۶۰ هزار رو رد میکنید روزهای سختی در انتظارتونه
خوب چه فایده ای داره قیمت دلار الان حدود ۴۵ هزار تومان است هر چقدر هم دلار بدید با همین قیمت خریده میشود برای اینکه قیمتش همینه مثلا خودرو که قیمتش ۶۰۰ میلیون هست در کارخانه میگن ۱۸۰ میلیون ولی راحت ۶۰۰ میلیون در بازار فروش میرود برای اینکه قیمت همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
خودرو با دلار فرق میکنه. میشه اینقدر به بازار خودرو داد که کسی نره خودرو 600 میلیونی بخره ولی هر چی دلار دولتی بدی بازار همش محو میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
و خودرو های وارداتی چینی که در تمام بازارهای منطقه و جهان به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان قسطی است

را مافیای خودرو دارند ۴ تا ۵ برابر قیمت به مردم فلکزده میفروشند و اجحاف میکنند
از ساده دلی مسئولین حیرانم دلار دارد میرود که به ۵۰ هزار تومان و ۶۰ هزار تومان برسد بعد اونا هنوز امیدوارند با این روش ها آن را برگردانند به ۲۸ هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
شما ساده دل هستید عزیز.
برای چی باید به افرادی که نیاز ندارند ارز داده بشه؟ چرا مثلا مدرک نمیخوان که هدف از این ارز چیه؟ مثلا اگر کسی برای مسافرت میره باید بلیت مسافرت به همراه ویزا رو ارایه بده؟ یا مثلا اگر کسی برای واردات میخواد مدرک یا تضمینی ارایه کنه؟
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
دلیلش برمیگرده به امضای مسوولین پولی و اقتصادی کشور روی اسکناس که درحقیقت تعهد اونها به بازخرید پول ملی با ارزهای معتبر بین‌المللی یه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
اگه بخوان دلار قیمتش پایین بیاد باید سود بانکی زیاد کنند تا مردم در بانک‌ها سرمایه گذاری کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
آنقدر مغزت کوچیکه که نمیفهمی چرا مردم پولشونو دلار میکونن اخه تو که نمیفهمی برا چی نظر میدی اگر ۶ ماه پیش ۱۰۰ ملیون داشتی الان اسمش ۱۰۰ ملیونه ارزشش ۴۹ ملیونه برای حفظ ارزش پولی که با بدبختی جمع کردن دلار می‌خرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
دقیقا
نيما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
براي اينكه قيمت جعلي هست وهركه بخرد هم پشيمون ميشه وهر كسي هم كه نخريد پشيمونه چون اصولا كار بي ضابطه وي بي برنامه اي هست اول مي فروشند و مي خرند بعد فكر ميكنند كه حالا چه كارش كنيم
از فردا تمام شعب تابلوی ارز فروشی نداریم اویزون می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
دقیقا
اقای جهانگیری هم ادعا می‌کرد به هر کس هر چه قدر بخواااااااهد ارز ۴۲۰۰ تومانی میدهیم
شد وضع فعلی
ارز پاشی در شرایط فعلی حماقت محض است
این همه نوشتی، آخرش نفهمیدیم 5 تا بانک کدامند؟!
راحت قیمت دلار را رسما از 30 تومن به 41 تومن افزایش دادید. دو ماه پیش راحت میشد هر مقدار ارز به نرخ 30 تومن خرید!!! امیدوارم این عدد دو ماه دیگه 51 و 61 نشه!!!!
باشه
آباگرفتن ارز بعد مالیات مییاد
مگر مشکل قیمت ارز به دلیل خرید مردم است که بیش از ده سال است مثلا برای کنترل آن تلاش میکند؟!!!
بعد از بیش از ده سال و ۵۰ برابر شدن نرخ ارز هنوز نفهمیده اید مشکل جای دیگری است؟! یا میدانید و این کارها برای فریب کاری است؟!
بالا رفتن نرخ ارز اصولا جمله غلطی است، ارزش ریال سقوط کرده که آن هم ۸۰ درصدش به دلیل کسری بودجه دولت و ایجاد نقدینگی برای جبران همین کسری است. بقیه هم به دلیل ساختارهای غلط مالی و اقتصادی است.
اصلا مگر چند درصد ارز کشور دست مردم است که بتوانند نرخ سازی کنند؟!!
مگر غیر از این است که ۹۰ درصد ارز دست دولت است؟! حالا چطور چند نفر دلال با چند کانال تلگرامی میتوانند نرخ ارز را تغییر دهند ولی بانک مرکزی نمیتواند؟!!!!!
وقتی فکروتدبیرودانش اقتصادی نباشه هرچندمدت یکبارتصمیمهای بروزگرفته میشه ....وبازارآشفته وسرگردانی مردم وبلاتکلیفی ....یک تصمیم قاطع وکارشناسی گرفته نمیشود
حتی با فرزین هم دلار ۴۴،۵۰۰ تومن ماند
"...لذا بانک مرکزی نرخ سازی را از این به بعد با اقدامات خود انجام خواهد داد. "

درود بر نرخ سازان بانک مرکزی. حالا اگر نتوانستند نرخ ارز آزاد را کنترل کنند، بدون هیچگونه تکبری قیمت ارز خودشان را از روی قیمت بازار تعیین کردند.
این کار درسته .چون خود صرافی ها دلالی کرده و از پرداخت ارز به نرخ دولتی خودداری می‌کنند .ج
وقتی قیمت مصوب 23000 تومان هست اینکه دلار را 41600 تومان بفروشید مصداق گران فروشی نیست؟؟؟؟
کی پاسخگو هست؟
سلام اینکه میگن هر کس استفاده کنه یارانشو قطع میکنن ؟
همش چرته
تاسیاستهای خارجی نظام بازنگری نشود هیچ اتفاق خوشایند اقتصادی روی نخواهددا د
به زودی ریال کاملاً نابود میشه و اولین قدمش هم برداشته شد! دیگه از بانک ریال نمی‌گیرید و به جاش دلار یا یورو می‌گیرید!
سیاست فروش ارزازطریق بانکهابسیارکاردرستی است فقط اشکال آنستکه فروش ارزبااین قیمت بالا این تداعی راپیش میآوردکه دولت محترم برای جبران کسری بودجه دلاررابه این گرانی میفروشدهرچندمامیدانیم چنین چیزی غیرممکنست !
درهرحال گرفتن مالیاتهای زیاد که باعث بیماری و تعطیلی بسیاری از مشاغل شده بی ارزشی پول ملی با چاپ اسکناس های فراوان برای بستن دهان این وآن دمارازروزگار‌ مان درآورده فقط فکردیکرروز مملکتتان باشیدو گاهی نیم نگاهی به نظر اقتصاددانان آکاه ودلسوز وباتحربه بیاندازید مملکت خودمان است خدانکند چنان بلائی سرش بیاوریم که هیج دشمنی قادربه انجام آن نباشد
شما گفتید ما هم باور کردیم
من فقط دنبال یک دولت مرد هستم تو این مملکت که فقط بتواند حرف بزند و اون حرفش یک روز اعتبار داسته باشداگر آقای رئیس جمهور میدا کردید بفرمایید البته روی سخنم با خودتان هم هست
5000یورو معادل حدود245م تومان این یعنی معادل 30مه حقوق حالا پیدا کنید پرتقال فروش (ببخشید ارز خر) را
ندیدم تا بحال چنین رفتاری از دولت با مردمش
نمیشه بجای پنج هزار یورو که دومیلیارد میشه حتی بیشتر خودت دولت یارانه یک میلیونی بهمون بده نه پانصد هزار ماهانه دولت بده به مردم به هر ایرانی مثل یارانه بجای چهارصد یک میلیون بدن سالی ده میلیون فقط ربع سکه سالی به هر ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
عزیزم ۵۰۰۰ یورو میشه حدود۲۴۰ میلیون تومان نه ۲ میلیارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
یورویی چند حساب کردی؟
خیلی‌هم‌خوب
سلام جنااب بازتاب ما که کسی از بررگان رو نمی بینیم حرفمون رو بزنیم.
بپرسید.کجای دنیا کدوم کشور میگه مردم بیاند و پول کشورشون رو با پول کشوری دیگر عوض کنند.
این امر چقدر به نفع اروپا و امریکاس که پولشون در زیر لحاف ایرانی ها بلوکه میشه .
باز الان عده ای خواهند گفت که وعده مسولان دروغ است.
به همین راحتی دلار توافقی که حدود ۳۶۰۰۰تومان تا دو هفته پیش بود را با .عده مسولان تحقق پیدا کرد و بالای ۴۲۰۰۰تومان رسوا توسط بانکها به فروش می‌رسانند بعداً یک سری میگویند مسولان از اقتصاد سر رشته ندارند.اگه سر رشته نداشتند که مردم را به مرگ نمی‌گرفتند تا به تب راضی شوند
پرداخت پنج هزار دلار با کارت ملی مقطعی است و بانگ مرگزی نمیتواند این روند را طولانی مدت ادامه دهد و بعد از ان ارز با سرعت زیاد بالا خواهد رفت،مگر هم قیمت بازار عرضه شود که یعنی تک نرخی شدند؟
مگه بی غیرت شدم برم پول کشورم رو با پول آمریکای تحریم گر عوض کنم؟
عجی بانک ملی اگر دو میلیون تومان خواستی ميگه ندارم چطور ۵ هزار يورو اسکناس میده، بانکهای ایران دلار اسکناس از ریال بیشتر دارن
چه‌کسی‌میتواند۵۰۰۰‌یورو‌بخرد؟ب
ی جواب ساده اینکه بعداز خرید جرا وبه جه کسی فروخته بشه به کسی نربوطه و میگن یارانه خریدار قطع میشه به بهانه اینکه داشتی که دلار خریدی راسته یکی ی چواب بده
باز هم گیر دلال میاد چرا یک جوری برنامه ربزی نمی کنید تا دلار گیر ادم های ضعیف هم بیاد باید باپیامک کد ملی به بک سر شماره دلار به همه برسه نه اینکه دلال کارت ملی اجاره کنه دومیلیون وبقیه سودش بره تو جیب دلال هایی که با صرافی ها زد و بند دارند این عدالت نیست وفقط مردم رو بد بین می کنه فکری کنید
یک بازار جدید بنام بازار نیمایی آزاد هم بوجود آمده است به این صورت که برخی تجار که ارز نیمایی برای واردات کالا می گیرند واردات کالا را به شخص دیگر می سپارند و ۷ هزار تومان مابه التفاوت دلار نیمایی و دلار نیمایی آزاد که ۳۵ هزار تومان است می گیرند
این هم یک فرقه جدید از صدها فرقه ای است که دولت در دامان مردم گذاشته است
سیاست اقتصادی غلط دولت باعث شده
سلام بر دوستان من دلار میخوام یالله
فقط به نغع پولدارها و دلال‌ها همه قانونهاشون به نفع خود شون هست کسری بودجه دارند از جیب مردم برمیدارن منتظر گرانی بیشتر باشیم با این روش
مبنای ارزش گذاری ریال در معاملات خرید وفروش و پرداخت دستمزد اگر دلار باشد تورم خود به خود خنثی میشود و فشار بر روی همه اقشار جامعه برداشته میشود مثل کشور عراق
سریع...فوری اقدام
صرافها را اعدام
خریداران را حبس ابد

دلار میاد پایین
عقیناً کاسه ای زیر نم کاسه هست وگرنه هیچ عقل سلیمی چنین کاری نمی کند
جالب است هیچ کس سوال نمی کند که نتیجه این کار چیست ؟
جناب فرزین شما که مدعی هستید عده ای در فضای مجازی عدد سازی میکنند و قیمت ارز را به طور غیر واقعی بالا میبرند، چرا خودتان هم مثل آنها عمل میکنید و نرخ ارز را در صرافی ملی نزدیک به قیمت همون فضای مجازی میفروشید؟ پس شما هم عدد سازی کاذب میکنید
اگر دیدید دولت به شما پول میدهد سریع فرار کنید
هیچ فایده نداره.کار باید از ریشه درست بشه . که شما بلد نیستید.
ایرانیهای بیچاره هیچیشون جوردرنمیاد.همیشه حرص میخورن باهم حسودی میکنندوبیرحمی تااخرعمرشون
تو کشور ما همه دلال شدن طرف کامیون داره میفروشه دلالی میکنه .
دامدار همه داماشو میفروشه دلالی میکنه . دیکه چیزی به اسم تولید وجود نداره.
حرف من با دولت و وزراشه، دولت محترم میبینی ک این مملکت ویران شده ب دست وزیران و مدیران نالایقتون لااقل مثل فدراسیون های ورزشی شماهم از ژاپن و کره برید مدیر وارد کنید تا مملکت مارو هم مثل کشور خودشون آباد کنند البته اگ بهتون برنخوره ،یه پیشنهاددیگه هم بدم برید از کشورهای عربی خلیج فارس بیارید ک رابطتون با اونا بدک نیس بخدا مردم بیچاره چ گناهی کردن
کی این بازی ها تموم میشه گرونی موادغذایی دلال بازی درآمداندک
فکر خوبی است برای تسکین نیاز و ولع مردم عادی به شرطی که نظام مافیایی برای استفاده از کارت ملی افراد بی اطلاع در ازای مبلغی ناچیزی پول شکل نگیرد.
دولت ارز را با نرخ فعلی به مردم می فروشد بعداز یکماه که جیب مردم را خالی کرد سیر نزولی دلار را اعلام می کند
چقدر دروغ گو شدیددددد تا دیروز پول نقد نبود هالا چی شده میخان۵۰۰۰یورو به ریال بدن به مردم هانن؟
پنج هزار یورو مثلا چه دردی رو میخواد از من دوا کنه ؟؟؟؟عزیز من ، گیر کار برای هر نفر بالای چند میلیارد تومن آب میخوره.پنج هزار یورو رو بگذار در کوزه آبش رو بخور
اصلا معنی مفهومی ندارد که مردم یک کشور تشویق کنند که بروند و پول خود را تبدیل به ارز کنند و ارزش پول ملی خود را از ارزش بیندازند که چی بشه تا اینکه گفته بشه رئیس بانک مرکزی توانست بازار را کنترل کند نمی دانم در اینده این عمل از بین بردن پول ملی را چه کسی جوابگو خواهد بود
اصلا معنی مفهومی ندارد که مردم یک کشور تشویق کنند که بروند و پول خود را تبدیل به ارز کنند و ارزش پول ملی خود را از ارزش بیندازند که چی بشه تا اینکه گفته بشه رئیس بانک مرکزی توانست بازار را کنترل کند نمی دانم در اینده این عمل از بین بردن پول ملی را چه کسی جوابگو خواهد بود
دلارتامرز60هزارخاهدرسیدمطمعن باشید چون از تورم خیلی عقب هست
سلام.الان این ۵۰۰۰یوروی که دولت به هموطنامون لطف میکنه میده به نرخ ازاد میخواد بده یا نرخ پایین از نرخ ازاد؟؟اکه به نرخ بازار ازاد میخواد بده که واقعا چه حرکت انسان دوستانه،یا ومردم ایران رو دوستدارانه میخواد انجام بده..مردم باید خوشحال باشن دیکه دولتشون به فکرشونه.!!!
دلالی از صرافی به بانک‌ها منتقل می‌شود. .متاسفانه با این سیاست های اشتباه فقط،ریال را بی لرزشتر میکنند. .بجای اعمال سیاست های،خارجی درست و تعامل با دنیا هر روز در باتلاق تورم بیشتر عرق میشویم.
بجای این کارها اقای رییسی 10صفحه از اون فکر کنم هفتاد هزار صفحه بود روکنه تا این اقتصاد رانتی رو درست کنه تا کی میخوان ازمون تکرار خطا را امتحان کنند الله واعلم
من نه کسی رو خارج دارم و نه الان برنامه رفتن ولی بانک مرکزی بجای دلال پروری این ارز رو به کسانی بده که نیاز به ارسال ارز برای فرزند یا خانواده دارند و همچنین به کسانی که یه سفر تجاری یا سیاحتی برای حداقل دو بار در سال دارند .یا حق
وای خدایااااا کمک کن.....با این نرخها اصلا سردرد میگیرع آدم
دولت دطتوری عمل نکنه وامور اقتصادی وبازرگانی دلار وارز خارجی را به مردم (برای اداره ان شورایی متشکل از چند دلال خرد کوچه بازاری وچند دلال عمده وچند بازرگان و....) قرار بده تاافت قیمت ارز وافزایش قدرت پول فراهم بشه بااین مدیریت ناتوان وخسته همچنان وضعیت گذشته ادامه خواهد داشت
دولت دارد ارز را در صندوقهای خانه ها فیریز می کند . آیا این خدمت است .؟؟؟؟؟
سود دلار تو جیب دلار میره.دلال کارت ملی اجاره می کند به صاحب کارت ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان میده مابقی سود بالای ۱۰میلیون میشه تو جیب دلار میره پس دولت برای دلال کار می کند نه ان بدبخت فلک زده کارت ملی اش میده احتمالا فردا یارانه اش.حسابش و..قطع کنند بعید نیست
کاش چندتا اقتصاد دان از کشور های دیگه بیارن اقتصاد درست کنه
یه توضیح میدادین چه کسانی میتونن از بانک ارز بخرن ؟
قبلا از صرافی گرفته باشن میتونن ؟
کاش این یورها خرج ابادانی کشور میشد نه دست یک عده دلار فروش
یهترین کار این هست واحد پولی کشور را به بیت کوین تغییر بدیم
این کار اولین بار در کشور بالی سال گذشته صورت گرفت نرخ رشد اقتصادی بالی پنجاه درصد افزایش پیدا کرد
میتونیم حتی معادل بیت کوین پول چاپ کنیم این روش میتونه حالت ترکیبی با تومن پیدا کنه
سرورهای قدرتمند بانک مرکزی هم میتونه صرف این موضوع بشن
باور کنید خیلی از اقتصاد ها به همین شکل هست
اقتصاد قطر و کویت با بورس آمریکا و انگلستان و هنگ هنگ و توکیو در ارتباط هست یعنی سرمایه های کویت به صورت اوراق در کشورهای ثالث هست
و خوبی بیت کوین هست سرمایه متمرکز و وابسته به هیچ کشوری نیست
در دراز مدت ارزش تومن در برابر دلار افزایش پیدا میکنه مثل واحد پول کویت و قطر

راه حل دوم هم این هست مبادلات ارزی را به مبادلات با فلزات گرانبها تغییر بدید و استخراج و کشف سنگ های معدنی با ارزش بیشتر بکنید
اقتصاد های شیشه ای دنیا که مثل ایران نوسان دارند دقیقا بدون ایجاد صنعت همینطوری پیشرفت کردند
حداکثر تا پایان فروردین سال آینده، دلار به مبلغ 35 هزارتومان یا زیر 35 هزار تومان خواهد رسید
ببینید کی گفتم
والله آدم سر از کار این دولت در نمیاره یه دلیل میتونه این باشه که عمدا دلار ۳۰ هزار تومانی به ۴۵ هزار تومان رساندند بعد هم فروش گرانتر و درآمد بیشتر ولی چرا صالح آبادی رو عوض کردند چرا فرزین قول دلار ۲۸ هزار تومانی رو داد
محمدرضا فرزين رئيس هيأت عامل صندوق توسعه ملي نشان خدمت سکه های تحویلی از احمدی نژاد بعنوان نشان دولتی درجه یک که خودشان درخواست داشتند فراموش نکرده
سلام. من یکی ازسرمایه گذاران بورس درسال 98بودم با 7میلیارد سرمایه تازمانی که دستم تو دست دولت نبودروزگارخوبی داشتم فقط مواظب سرمایتون باشیدبخدا بدبخت میشی من که کلی زندگیم ازدست دادم
در قوه قضاییه مجتمع امور اقتصادی پرونده هایی تشکیل شده متهمین کسانی هستند که متقاضیان ارز با کارت ملی و کارت بانکی و ... در هر سال مطابق مقررات می‌توانند حدوددو هزار دلار خریداری نمایند برخی افراد نیازمند که پول برای خرید نداشته اند از دیگری پول گرفته و خرید نموده اند و بعد آنرا بفروش رسانیده و از سود حاصله مبلغی هم به کسی که پول را برای خرید داده یود پرداخت کرده است حال نمیدانم جرم این واسطه که پول داده تا متقاضی از سهمیه قانونی استفاده نماید چیست؟
تا سیاستهای کلی تغییر نکند وتا با کشورهای قدرتمند رابطه ای نداشته باشیم.آب از آب تکون نمیخوره.ووضع مملکت از این بدتر خواهدشد.
یک راهکار دولت قبل که سرمایه گذاری در بورس بود که با خیانت، مردم به سمت دلار و طلا رفتند. چرا ارزش بورس را درست نمیکید..؟
دقیقا بازیه که چند سال پیش با فروش سکه سر مردم پیاده کردند. اول سکه ها رو ۲۰ هزار تومن زیر قیمت بازار ازاد به مردم فروختند و بعد دو سال گفتند که حالا با توجه به نرخ تورم باید بابت مابه التفاوت قیمت خرید و قیمت روز مردم بابت هر سکه خریداری شده مالیات میلیونی بدهند. الانم همونه اول قطع یارانه خریداران و بعد که سال بعد دلارشد انفجاری کرد مالیات سنگین به مابه التفاوت نرخ خرید و نرخ روز . و به همین راحتی دریافت میلیاردها تومان مالیات بابت کاهش ارزش پول ملی.
فقط میخواستم بدونم الان این کار چه کمکی به اقتصاد مملکت و خانواده میکنه
اقتصاد بیمار با مسکن درست نمیشه اول باید با دنیا تعامل کنید بعد جراحی اقتصادی و شفافیت
سلام خدمت همگی میگم تو تراژدی قبلی یادتوته دولت با ملت چیکار کرد؟؟داستان دقیقا همونه دوستان.دولت به اندازه کافی ارز داره حتی به هر نفر اگه بخاد ده هزار دلار بده.عرضه دلار زیاد میشه دلار به نرخ بالا به مردم حریص واگذار میشه عرضه زیاد باعث کاهش دلار میشه همون دلار بالای ۴۰ تومن رو به نرخ ۳۰ تومن دوبارهراز مردم میخرند.با این طرح سیلی محکمی به مطومعین خواهد خورد چون تو بازی های سیاسی طمع=زیان.
چرا اقتصاد دانان ومدیران کار بلد ساکتند؟؟؟؟چرا کسانی که در زمانجهانگیری بر حام پاره میکردن ساکتن؟
اولا این نرخ دلار نیست واراده دولت براین است که بااین نرخ بفروشد
واگراین طرح رو قطع نکند وبعداز چندروز کافیست ۲هزارتومان ازنرخ ارزبکاهد خواهید دید که هیچ کس سراغ خرید ارز نمیرود وهمه فروشنده میشوند واگر بمدت ۲ ماه ادامه دهد نرخ ۲۸۵۰۰تومان تثبیت میشود
فرزين خواننده یه خاصیت داشت ، این آومد چه گلی بسر مون بزنه!!!
این بخشنامه ای که صادر کردن و دارن یورو خیرات میکنن صرفا یعنی خودزنی برای عادی جلوه دادن شرایط و اینکه گفته بشه مردم همه چی گل و بلبله و خیلی وضعمون خوبه که انقدر دستو دلباز شدیم!! وگرنه دلیلی نداره دولت بیاد تا ۵۰۰۰ یورو بخواد بفروشه اونم تو این شرایط. یادمه تا سال ۹۷ فقط ۳۰۰ دلار ارز مسافرتی اونم با صد تا مدرک میدادن و حالا تو این شرایط نبود دلار و یورو شده سهمیه فروش عادی شده ۵۰۰۰ یورو!!! شایدم معجزه اتفاق افتاده ما خبر نداریم. البته این طرح هم احتمالا تا یک هفته دیگه جمع بشه طبق معمول و شروع میکنن به مالیات بستن به اون بدبختای بینوایی که دوباره گول بانک مرکزی رو خوردن مثل همون داستان سکه چند سال پیش یا داستان موسسات مالی اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی که فقط سود کاغذی میدادن!
سلام یوروودلاروچندمیدن،ما6نفریم بالای 18سال،ازکجاتهیه بکنیم قیمتش چقدره
هدف اصلی حذف پول ملی وجایگزین کردن دلار
من قبلاً هم گفتم،دلار در زمستان 45 و کمی نوسان بالا و پایین داره،اما چون بودجه ارائه شده به مجلس، از بهمن ماه رو به پایینه،با این فروش دلار به نرخ روز هم تلاش اینه که نقدینگی از دست مردم خارج بشه و قیمت دلار رو به پایین بیاد،نظر من اینه دلار تا قبل از عید که مردم خرید دارن به محدوده 38 هزار میرسه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی