بازدید 2711

دمشق: سیاست‌های غلط آمریکا سوریه را بی‌ثبات کرده

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که رفتار مخرب واشنگتن میلیون ها سوری را به سمت ناامنی و بی ثباتی سوق داده و بسیاری از آنها را آواره کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 26 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جلسه دیروز شورای امنیت درباره امور سیاسی و بشردوستانه در سوریه، اعلام کرد که سیاست‌های غلط آمریکا در جهان و منطقه به خصوص در سوریه باعث بی ثباتی و از بین بردن دست‌آوردهای توسعه‌ای شده که طی دهه‌ها به دست آمده است.

به گزارش سانا، صباغ افزود: پافشاری برخی کشورها بر تکرار مذاکرات هر ماه شورای امنیت در مورد سوریه بدون حصول هیچ گونه تحولی مثبت، نشان دهنده بی تفاوتی آنها به حفظ وقت شورا است.

وی تصریح کرد: دولت‌های متوالی آمریکا با اتخاذ سیاست «آشوب خلاقانه» در منطقه از جمله سوریه، بحران و درگیری‌ بوجود می‌آورد و سپس با خرج میلیون‌ها دلار از طریق رسانه‌ها اقدام به انحراف افکار عمومی و مخدوش کردن چهره دولت سوریه می‌کند. این سیاست خبیثانه باعث نابودی همه دست‌آوردها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و در نهایت باعث بروز گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره می‌شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: در حالی که سوریه تمامی این جنایات، نقض‌ها و اقدامات آمریکا و متحدانش را محکوم می‌کند، از شورای امنیت می‌خواهد که مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرد و به وظایف خود در احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و حفظ تمامیت ارضی سوریه عمل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل