بازدید 11801
۷
با تحولات منطقه و جهان

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران/ جلو کشیدن ده ثانیه‌ای ساعت آخرالزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای / تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا/ حمله جبهه النصره به شمال سوریه

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران، جلو کشیدن ده ثانیه‌ای ساعت آخرالزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای، تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا، حمله جبهه النصره به شمال سوریه و بازداشت ۱۴۲ مقام سعودی به اتهام فساد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 25 January 2023

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران/ جلو کشیدن 10 ثانیه ای ساعت آخر الزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای/ تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا/ حمله جبهه النصره به شمال سوریه

بین الملل تابناک: اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران، جلو کشیدن ده ثانیه‌ای ساعت آخرالزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای، تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا، حمله جبهه النصره به شمال سوریه و بازداشت ۱۴۲ مقام سعودی به اتهام فساد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران

امروز سه‌شنبه، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد، در ماه فوریه به ایران سفر خواهد کرد.

مدیر کل آژانس گفت: «معتقدم من برای گفت‌وگو درباره این موضوع و دیگر موضوعاتی که برایتان شرح دادم فوریه به تهران می‌روم؛ شاید برای گفت‌وگو در خصوص گفت‌وگوهای سیاسی‌ که بسیار ضروری هستند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، ایران به رغم انباشت مواد هسته‌ای لازم برای ساخت چند سلاح هسته‌ای اقدام به اشاعه هسته‌ای نکرده است.

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران/ جلو کشیدن 10 ثانیه ای ساعت آخر الزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای/ تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا/ حمله جبهه النصره به شمال سوریه

او گفت: «آنها هنوز اشاعه هسته‌ای نکرده‌اند. به همین دلیل لازم است در تعامل باشیم.»

گروسی برجام را در حال حاضر «پوسته تو خالی» خواند؛ اما گفت: «هیچ‌کس این توافق را مرده اعلام نکرده؛ اما هیچ تعهدی در کار نیست و همان‌طور که شنیده‌اید، هر محدودیتی که در برجام بود، چندین بار زیر پا گذاشته شده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌ از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران چند ماه پیش تصریح کرد، تهران به پرسش های مطرح‌ از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده؛ اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چند ماه پیش، قطعنامه‌ای به تصویب رساند که تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی در خصوص یافت شدن «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده» در «چندین مکان اعلام‌نشده در ایران» متهم می‌کند.

جلو کشیدن ده ثانیه ای ساعت آخرالزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای

ساعت آخرالزمان در نود ثانیه به نیمه شب تنظیم شد؛ یعنی بشریت هیچ‌گاه مانند اکنون به یک فاجعه همه‌جانبه نزدیک نبوده است. دانشمندان هسته‌ای با بیان اینکه حمله روسیه به اوکراین خطر نابودی انسان‌ به دست خودش را افزایش داده، ساعت آخرالزمان را ده ثانیه جلو کشیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه هیل، ساعت آخرالزمان معیاری استعاری است که مجله «بولتن دانشمندان هسته‌ای» برای نشان دادن میزان خطر رویارویی رهبران جهان با چالش‌هایی در سطح انقراض بشر معرفی کرده است؛ از جمله استفاده از سلاح هسته‌ای. البته امروز تغییرات اقلیمی و تهدیدات زیستی از جمله ویروس کرونا هم در تعیین زمان این ساعت تاثیر دارد.

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران/ جلو کشیدن 10 ثانیه ای ساعت آخر الزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای/ تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا/ حمله جبهه النصره به شمال سوریه

دانشمندان هسته‌ای این ساعت را از ۱۰۰ ثانیه مانده به نیمه‌شب به ۹۰ ثانیه مانده به نیمه‌شب جلو کشیدند. این جلو کشیدن ده ثانیه‌ای باعث شد، این ساعت آنقدر به نیمه‌شب نزدیک شود که تا کنون سابقه نداشت.

ساعت آخرالزمان یا ساعت روز قیامت، نمادی است که احتمال وقوع یک فاجعه جهانی به دست بشر را نشان می‌دهد. این ساعت نمادین از سال ۱۹۴۷ آغاز به کار کرد و استعاره‌ای از تهدیدهای بشری ناشی از پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری کنترل نشده است.

یک فاجعه جهانی فرضی با نیمه شب در ساعت نشان داده می‌شود و میزان وضعیت تهدیدآمیز با تعداد معینی دقیقه یا ثانیه به نیمه شب مشخص می شود که در ژانویه هر سال ارزیابی و بازبینی می‌شود.

عوامل اصلی تاثیرگذار بر این ساعت در سال ۲۰۲۳، جنگ روسیه و اوکراین، تهدیدات بیولوژیکی، اشاعه تسلیحات هسته‌ای، بحران آب‌وهوایی جاری، کارزارهای اطلاعات نادرست تحت حمایت دولت‌ها و فن‌آوری‌های مخرب عنوان شده است.

بولتن دانشمندان اتمی، تحولات جدید در علوم زیستی و فن‌آوری را که می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بشریت وارد کند، تحت نظارت دارد. همچنین هیات حامیان که شامل یازده برنده جایزه نوبل است در این تصمیم گیری دخالت دارند.

تنظیم اولیه ساعت آخرالزمان در سال ۱۹۴۷ در هفت دقیقه مانده به نیمه شب تنظیم شد. از آن زمان تاکنون این ساعت هشت بار به عقب و ۱۶ بار به جلو برده و در مجموع ۲۴ بار بازتنظیم شده است که دورترین فاصله از نیمه شب ۱۷ دقیقه به نیمه شب در سال ۱۹۹۱ بود که جنگ سرد پایان یافت و نزدیک‌ترین آن ۹۰ ثانیه به نیمه شب است که در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ تنظیم شد.

بولتن در ۱۹۴۵ با ابتکار آلبرت انیشتن، جی رابرت اوپنهایمر و دیگر دانشمندانی که روی پروژه منهتن کار می‌کردند، که اولین سلاح هسته‌ای را تولید کرد، تاسیس شد.

ریچل برانسون، رئیس و مدیرعامل بولتن دانشمندان هسته‌ای گفت: اگر اقدام سریع و متمرکزی صورت نگیرد، احتمال وقوع حوادث فاجعه‌بار بیشتر است.

این مجله پیش از این حمله روسیه به اوکراین را محکوم و تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای را «شرم‌آور و خطرناک» توصیف کرده است.

برانسون با اشاره به اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که گفته بود جهان امروز وارد عرصه‌ای از خطر هسته‌ای شده که از اوج جنگ سرد تا امروز بی‌سابقه است، گفت: احتمال اینکه کنترل شرایط از دست خارج شود، بالاست.

تغییر ساخت آخرالزمان و هشدار این مجله همزمان با آن صورت گرفت که نماینده آمریکا در کنفرانس خلع هسته‌ای سازمان ملل، از روسیه به دلیل به تعویق انداختن گفت‌وگوهای استراتژیک درباره کاهش کلاهک‌های هسته‌ای انتقاد کرد.

روسیه پیشتر اعلام کرد به دلیل کمک‌های آمریکا به اوکراین در جنگ، این گفت‌وگوها را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه، چندین فرد و نهاد را به دلیل تسهیل فعالیت های مالی حزب الله تحریم می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی ادعا کرد: در مرکز این شبکه، صرافی لبنانی و حسن مقلد یک کارشناس مالی قرار دارد که نقشی کلیدی در توانمند ساختن حزب الله برای ادامه بهره برداری و تشدید بحران اقتصادی لبنان ایفا می کند.

وزارت خزانه داری همچنین مدعی شد، سی تی ای اکس اکسچنج، یک صرافی متعلق به حسن مقلد و پسران او از جمله رایان و رانی مقلد که فعالیت های مالی حسن مقلد و شرکتش را در حمایت از حزب الله تسهیل می کنند، تحریم می کند.

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران/ جلو کشیدن 10 ثانیه ای ساعت آخر الزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای/ تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا/ حمله جبهه النصره به شمال سوریه

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: از آنجایی که فساد رشد اقتصادی و توانایی افراد برای تامین معاش خانواده هایشان را تضعیف می کند، آمریکا متعهد است تا کسانی که از موقعیت های خاص خود برای منافع شخصی استفاده می کنند، پاسخگو کند.

وی در تداوم ترس از نفوذ حزب الله لبنان ادعا کرد: امروز، وزارت خزانه‌داری علیه یک صرافی فاسد اقدام کرده است که برنامه ریزی مالی آن فعالانه از حزب‌الله و منافع آن به ضرر مردم و اقتصاد لبنان حمایت می‌کند و آنها را توانمند می‌سازد.

شرکت لبنانی برای اطلاعات و مطالعات (LCIS) و شرکت لبنانی برای انتشارات، رسانه ها و تحقیقات و مطالعات (LCPMR) از جمله دو شرکت دیگر متعلق به حسن موکلد هستند که در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

آمریکا با فشارهای سیاسی و وضع تحریم ها علیه لبنان و سوریه از طریق قانون به اصطلاح "سزار" باعث به وجود آمدن بحران اقتصادی و مالی در این کشورها شده است.

حمله جبهه النصره به شمال سوریه

بامداد چهارشنبه، یک مقام نظامی بلندپایه روسی از حمله عناصر گروه تروریستی "جبهه النصره" به منطقه کاهش تنش در شمال سوریه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک"، اولیگ ایگوروف، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج نوبت نقض آتش بس از گروه جبهه النصره را ثبت کرده که دو مورد آن در استان ادلب و دو حمله در استان لاذقیه و حمله دیگر در استان حماه انجام شده است.

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران/ جلو کشیدن 10 ثانیه ای ساعت آخر الزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای/ تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا/ حمله جبهه النصره به شمال سوریه

این مقام روس پیشتر نیز اعلام کرد، تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش در استان ادلب برای اقدامات خرابکارانه و حمله به مواضع نیروهای دولت قانونی و نظامیان روسی آماده می شوند.

ایگوروف گفت که اطلاعات دریافتی ما حکایت از این اخبار دارد و هدف آنها تشدید تنش‌ها و به تعطیلی کشاندن بندهای توافق روسیه و ترکیه در خصوص حفظ مشترک آتش بس در این منطقه است.

معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه ۲۷ دی ماه نیز اعلام کرد که حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها از منطقه «برزه التحطانی» به مواضع ارتش سوریه در روستای «نخشبه» در استان لاذقیه منجر به کشته شدن سه سرباز سوری شد.

بازداشت ۱۴۲ مقام سعودی به اتهام فساد

سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد در عربستان سعودی اعلام کرد، در یک ماه گذشته ۱۴۲ مسئول این کشور به اتهام فساد بازپرسی و سپس بازداشت شده‌اند.

به نوشته وبگاه المواطن، در ماه جمادی‌الثانی ۱۴۴۴ تعداد دو هزار و ۳۶۴ پرونده از سوی سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد عربستان سعودی مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا ۳۰۷ تحقیقات به عمل آمده و از میان آن‌ها ۱۴۲ تن به زندان افتاده‌اند که برخی از بازداشت‌شدگان به قید کفالت آزاد شده‌اند.

به گفته سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد در عربستان سعودی مهم‌ترین جرایم فساد مالی به دریافت رشوه و سوءاستفاده از مقام و پول‌شویی و جعل سند مربوط می‌شود.

اعلام زمان سفر مدیرکل آژانس به ایران/ جلو کشیدن 10 ثانیه ای ساعت آخر الزمان با خطر وقوع جنگ هسته ای/ تحریم شش فرد و نهاد مرتبط با حزب الله از سوی آمریکا/ حمله جبهه النصره به شمال سوریه

بیانیه سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد عربستان تأکید کرده که افراد بازداشت‌شده متعلق به وزارتخانه‌های کشور، دفاع، انرژی، دادگستری، شهرداری‌ها، بهداشت، آموزش، محیط زیست و نیز خود سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد و سازمان زکات و مالیات و گمرک بوده است.

این بازداشت‌ها در حالی است که محافل معارض دولت سعودی با دید تردید به آن نگاه می‌کنند. به گفته مخالفین بازداشت مقامات و کادر اداری و نظامی نه به دلیل فساد، بلکه به دلیل عدم وفاداری به محمد بن سلمان صورت می‌گیرد، به گونه ای که در سال‌های گذشته، صدها افسر وزارت کشور و دفاع عربستان به دلیل وفاداری به «محمد بن نایف» ولی‌عهد معزول و زندانی سعودی دستگیر شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
آقای گروسی خوب بود می‌گفتید که چه کسی برجام رو به به پوسته توخالی تبدیل کرده
ساعت ما که همیشه ده دقیقه ایی عقب و جلو داره!ده ثانیه هم رووش.مشکلی نیست فقط جه بهتر بود بجای نیمه شب قبل ظهر باشه که سر حال باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
زیاد فیلم هالیودی می بینی ناشناس 12:15
ما باید بمب اتمی بسازیم اونوقت آمریکا مجبور میشه با ما بهتر برخورد کنه همانطور که با پاکستان و کره شمالی این کار رو کرد. یادمون نره که وقتی کره شمالی به توانایی پرتاب موشک اتمی به آمریکا رسید یا به این توانایی نزدیک شد ترامپ چندین بار با رهبر کره شمالی دیدار کرد. درسته ترامپ دنبال خودنمایی بود اما سیستم آمریکا انقدر هم درب داغون نیست که چند بار رییس جمهورش با رهبر یک کشور به شدت دشمن دیدار کنه به صرف خودنمایی. هدف اصلی کاهش تنش با کره شمالی بود. در مورد تحریم هم مساله اینه که اگر کره شمالی تحریم نباشه و مردمش با دنیا ارتباطشون زیاد بشه حکومتش فرو میپاشه. در ضمن خیلی از تحریمها توسط شورای امنیت وضع شده و چین هم نمیخواد کره شمالی تحریمش برداشته بشه تا کره شمالی به چین وابسته بمونه.
واضح و مبرهن که دنیا قانون جنگل هست
ضعیف باشی به راحتی یه لقمه چرب و نرم میشی
راهی نداریم
باید
ایران حق مقابله به مثل داشته باشه
تمدن سازی بدون امنیت غیر قابل باور هست
اون جاهلینی هم که میگن شوروی هم بمب اتم داشت پس چرا تجزیه شد
علتش نفوذ غربگرایان روسی در سطح اول سیاست گذاری هاشون بود وگرنه هزار سال دیگه کل اروپا و غرب قدرت فکر درگیری و رویارویی مستقیم با اون عظمتی بنام شوروی رو نداشتن

احساس کشورهای غربی این هست که ایران بصورت مخفیانه حرکت هایی کرده که حق مسلم ما در مقابل این همه تهدید هست
کسی هم یک ایران مرفه و با ثبات اقتصادی نمیخواد کشورهای اطراف ایران هم نمی‌خوان تحریمهای ایران برداشته بشه و ایران قدرت اقتصادی خودش پیدا کنه مادامیکه با خروج سرمایه های ایرانی و سرازیر شدن در کشورهای ترکیه و عربی باعث رونق و عمران این کشورها شده ومیشه نفتشون ارزشمند و هتلهاشون پر از مسافر بازارهاشون پر رونق از خرید مسافران ایرانی وهزاران منفعت و سودی که از ایران امروز میبرن در عوض خودشون روز بروز پرزرق و برق تر میشن تا ایران و ایرانی در حسرت انها باشن و جدیدا هم بخاطر اوضاع نا امید کننده اقتصاد مغزها و نیروهای متخصص رو هم جذب خود کرده و اروا هم در صید جوانان و نخبه ها و مغزهای ایرانی و تحریمها هم که نعمت برای عده ای
از ته دل آرزوی جنگ اتمی دارم / من یکی بمیرم از دست دروغها و غربیهای ملعون راحت بشم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر