بازدید 3683

استقبال آمریکا از رویکرد غیرسازنده اروپا علیه سپاه

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه خصمانه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه در تداوم رویکرد دوگانه و ضد ایرانی دولت بایدن علیه این نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما از رویکرد قوی و متحد اتحادیه اروپا در مقابل سپاه استقبال می کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰ 24 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: سپاه همچنان از سوی آمریکا به عنوان سازمان تروریستی خارجی شناسایی می شود.

وی با اشاره به تحریم های جدید ضد ایرانی آمریکا علیه سپاه گفت: این تحریم های به دلیل موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی سپاه هستند. ما از تحریم های جدید اتحادیه اروپا و متحدان اروپایی آمریکا علیه سپاه به دلیل ارسال پهپاد به روسیه استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین با تکرار ادعاها درباره برجام گفت که چند ماه است که بازگشت به برجام دیگر در دستور کار آمریکا نیست. ایران به صورت مکرر به فرصت های موجود برای احیای برجام پشت کرده است.

وی در تداوم مداخله جویی در امور داخلی ایران با ادعای کاذب حمایت از مردم ایران، و اتهامات ضد ایرانی درباره جنگ اوکراین مدعی شد: در نتیجه اقدامات ایران در سراسر جهان و علیه مردم خود، ما بر ارسال پیام واضح به این کشور متمرکز شده ایم مبنی بر اینکه کشتن مردم خود را متوقف کنید، به روسیه پهپاد ارسال نکنید و آمریکایی هایی که به ناحق بازداشت کرده اید را آزاد کنید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما به صورت منظم با متحدان خود از جمله اروپایی ها در خصوص چالش های نشات گرفته از سپاه در سرتاسر جهان گفتگو می کنیم. در اروپا هیچ شکی در خصوص چالش های نشات گرفته از سپاه وجود ندارد.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن تهدید کرد: پیام ما این است که جهان نظاره گر مقامات ایرانی است و جهان آماده اقدام علیه مقاماتی است که مردم ایران را سرکوب می کنند. اگر ایران به نقض حقوق بشر ادامه دهد، ما به افزایش فشار ها بر این کشور ادامه خواهیم داد.

نمایندگان پارلمان اروپا در تداوم اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، به یک گزارش ادعایی درباره حوادث اخیر که در آن درخواست نامتعارف افزودن نام سپاه پاسداران به آنچه "فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اتحادیه اروپا" نامیده، مطرح شده است، رای دادند.

به گزارش ایرنا، در گزارش موسوم به «پاسخ اتحادیه اروپا به تظاهرات‌ها و اعدام‌ها در ایران» ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص حوادث اخیر و ادعای مشارکت تسلیحاتی با روسیه در جنگ اوکراین، مطرح و در بدعتی خطرناک از شورای اروپا تقاضا شده بود که نام این نهاد رسمی نظامی ایران را به فهرست موسوم به گروه‌های تروریستی اضافه کند.

طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی پارلمان اروپا پیشنهاد و در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه درقالب متمم به گزارش یادشده،اضافه شد. در این متمم از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن را از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پنج تن از اعضای هیات مدیره آن، معاون وزیر اطلاعات و امنیت و چهار فرمانده ارشد سپاه در ایران را بر اساس اختیارات حقوق بشر خود در فهرست تحریم ها قرار می دهد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه به وقت محلی در رشته توییتی با تکرار ادعاها گفت: امروز، آمریکا ده فرد و یک نهاد مرتبط با سرکوب بی رحمانه اعتراضات توسط رژیم ایران را تحریم کرد. این اقدامات هماهنگی نزدیک ما با شرکای انگلیسی و اتحادیه اروپا را برجسته می‌کند، آنها نیز امروز تحریم‌هایی را علیه اشخاص خاص ایرانی اعلام کردند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: درمیان افراد تحریم شده امروز، سردار محمد نظر عظیمی و کوروش آسیابانی معاون وی قرار دارند. آنها با هم بر سرکوب خونین سپاه در استان کرمانشاه در غرب ایران، به ویژه در شهر جوانرود نظارت کردند.

رابرت مالی مدعی شد: در اواخر آبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی عظیمی و آسیابانی با گلوله های جنگی و با استفاده از مسلسل و تسلیحات سنگین به معترضان مسالمت آمیز جوانرود شلیک کرد.

وی افزود: ما همچنین ناصر راشدی، معاون وزیر اطلاعات ایران را تحریم می‌کنیم. او همچنین با تکرار ادعاها مدعی شد وزارت اطلاعات ایران به طور مکرر با نقض حقوق بشر، برای سرکوب مخالفان از ضرب و شتم و سوء استفاده جنسی و همچنین نظارت، سانسور و اعترافات اجباری استفاده می کند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه نام راشدی به مافوق خود یعنی اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ایران در فهرست تحریم های آمریکا می پیوندد، با تشریح این تحریمهای ضد ایرانی گفت: ما از سوی دیگر پنج نفر از اعضای هیئت مدیره بنیاد تعاون سپاه (بنیاد تعاون سپاه) را به دلیل مشارکت در نقض حقوق بشر مردم ایران تحریم کردیم. بنیاد تعاون سپاه، مجموعه‌ای است که توسط رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس شده و در سراسر اقتصاد ایران فعال است. این نهاد به عنوان صندوقی برای کارکنان و منافع تجاری سپاه عمل می کند و از شبه نظامیان وابسته به سپاه در سراسر منطقه حمایت می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر