بازدید 90592

ماجرای دمای ۴۰- درجه در چهارمحال و بختیاری

یکی نوشته بود، هوای چهارمحال و بختیاری منفی ۴۰ درجه است و دیگری نوشته بود که برودت هوا در این استان اصلا ۵۰ درجه است و دمای هوا را بالاتر اعلام می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 23 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکی در شبکه‌های اجتماعی عکسی را منتشر کرده بود که "دما در چهارمحال و بختیاری به منفی ۴۰ یا ۴۵ درجه رسیده است"، مخاطبان او زیر عکسش پاسخ گذاشته بودند که چرا با این شرایط رودخانه زاینده‌رود در کوهرنگ یخ نزده است و عکس بیانگر روان بودن رودخانه و آب آن دارد.

یک کارشناس زیست محیطی نیز اعلام کرده بود که ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ به پنج متر رسیده است، با این حال فرمانداری کوهرنگ اطلاعیه داد" با توجه به وسعت شهرستان، میزان بارش در نقاط مختلف متفاوت می‌باشد و تاکنون میزان حجم برف در شهرستان به صورت میانگین یک متر و ۲۰ سانتی‌متر است و در گردنه‌ها ارتفاع برف، متوسط به ۲متر رسیده است".

با این وجود حتی برخی مدعی شدند که دمای هوا در استان خیلی کمتر از آمارهای اعلام شده است و آنها مدعی شده بودند که اگر دمای واقعی اعلام شود، انرژی گاز برای این استان رایگان می‌شود با این وجود برخی نیز عنوان کردند که مانند خوزستان در فصل گرما که از یارانه برق برخوردار است، در فصل سرما به این استان یارانه انرژی گاز بدهند.

به گزارش ایرنا، در حالی‌که برخی مردم عنوان می‌کنند که زمستان امسال در چهارمحال و بختیاری سردتر از سال‌های گذشته است و دما از آنچه اداره‌کل هواشناسی اعلام می‌کند، کمتر است، کارشناسان مربوطه توضیحاتی را در پاسخ به این ابهامات بیان می‌کنند.

تاکنون ابتدای بهمن‌ماه، زمستان امسال برای چهارمحال و بختیاری زمستان به نسبت با بارش همراه بوده است و پس از بیش از یک دهه خشکسالی در این استان که پیامدهای ناگواری بر محیط زیست، منابع آب و شرایط اقتصادی زندگی مردم برجا گذاشته است، بارش‌های زمستان امسال اگر چه نمی‌تواند تاثیر طولانی مدت خشکسالی بر این استان را جبران کند اما این امید را در دل مردم زنده کرد که خشکسالی دست‌کم برای یک سال هم که شده در این استان تکرار نشود.

بیشتر بخوانید

هرچند به گفته کارشناسان هواشناسی، همچنان این استان با سال‌های ترسالی فاصله دارد و وضعیت کنونی منابع آب همچنان تنش‌آفرین است و چنانچه مدیریت صحیحی به کار گرفته نشود تابستان پرچالشی پیش رو خواهیم داشت.

اما جدای از وضعیت بارش‌ها، برخی مردم استان عنوان می‌کنند که امسال از نظر دمایی هوای استان سردتر از سال‌های گذشته است.

برخی شهروندان نیز عنوان می‌کنند دما در نقاط مختلف استان از آنچه اداره‌کل هواشناسی اعلام می‌کند کمتر است.

اما براستی بین دمای واقعی و دمای احساسی تفاوتی وجود دارد؟ دمای واقعی کدام است و سازمان هواشناسی چگونه دمای هوا را اندازه‌گیری می‌کند؟

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سوالات و دغدغه‌های برخی از مردم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اندازه‌گیری و اعلام دما باید بر اساس استانداردهای تعیین شده سازمان جهانی هواشناسی باشد به گونه‌ای که در ایستگاه هواشناسی یک دماسنج با ارتفاع حدود ۲ متر از سطح زمین، در جعبه‌ای تحت عنوان اسکرین قرار داده می‌شود که باید این جعبه به دور از تابش نورخورشید و تشعشعات زمین باشد و تنها جریان هوا از شیارهای آن به داخل جعبه نفوذ کند.

معصومه نوروزی تصریح کرد: از همین رو دمایی که در این ایستگاه و با توجه به استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی اندازه‌گیری می‌شود بی‌شک نزدیک‌ترین و درست‌ترین دمایی است که اندازه‌گیری و اعلام می‌شود هرچند امکان دارد آن دمایی که افراد احساس می‌کنند بیشتر یا کمتر از دمای اعلام شده باشد.

وی ادامه داد: بی‌شک دما در کنار کوه عظیمی از برف در ارتفاع بالا با دما در مناطق مسطح و کم‌ارتفاع متفاوت است از همین رو از آنجا که دما در نقاط مختلف یک خانه مسکونی متفاوت است و شهروندان نمی‌توانند آمار دقیقی از دمای منزل مسکونی خود ارائه بدهند، اندازه‌گیری دما در تمامی نقاط شهر نیز امکانپذیر نیست و جریاناتی نظیر کوهدشت، وزش باد و میزان رطوبت در این رابطه موثر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرمای هوای زمستان امسال در استان بی‌سابقه نیست و در سال‌های گذشته دماهایی کمتر از جمله منفی ۳۰ و منفی ۳۲ نیز ثبت شده بود، افزود: این در حالی است که احتمال دارد ماندگاری هوای سرد در استان سبب شده تا سرمای هوا بیش از سال‌های گذشته برای مردم استان محسوس باشد که البته بررسی مدت ماندگاری استقرار توده هوای سرد جای بررسی دارد و از آنجاکه هنوز به پایان فصل زمستان نرسیده‌ایم بررسی این موضوع در حال حاضر امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه ماندگاری هوای سرد هم بیشینه و هم کمینه دماها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر که موج هوای سرد استان را تحت تاثیر خود قرار داده است در برخی روزها دمای بیشینه در بیشتر ایستگاه‌های استان منفی بود و همین عامل سبب شد تا سرما توسط افراد بیشتر احساس شود و این در حالی است که در برخی سال‌ها دمایی بسیار کمتر از منفی ۲۶ را داشته ایم و دمایی نظیر منفی ۳۰ و منفی ۳۲ در استان به ثبت رسیده است.

این کارشناس هواشناسی از کاهش میانگین دمای استان در دی ماه امسال خبر داد و گفت: دما در دی ماه امسال نسبت به میانگین بلندمدت حدود یک درجه کاهش داشته اما به این معنا نیست که دماها در استان رکورد جدیدی را به ثبت رسانده‌اند.

نوروزی در عین حال به افزایش یک درجه‌ای دمای میانگین استان از پاییز امسال تاکنون اشاره کرد و افزود: نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که در بهمن و اسفند سالجاری دمای میانگین استان نسبت به بلندمدت افزایشی باشد و بهار اقلیمی زودتر از بهار تقویمی در استان رخ دهد.

برهمین اساس می‌توان گفت دمایی که هواشناسی اعلام می‌کند دمایی است که توسط دماسنج در یک ایستگاه اندازه‌گیری و به اطلاع مردم می‌رسد.

این نوع اعلام دما در حقیقت روشی شناخته شده و رسمی است که از سوی ادارات‌کل هواشناسی اعلام می‌شود و در اصل روشی جهانی ست که توسط سازمان جهانی هواشناسی تدوین و به تمام کشورها ابلاغ شده و در تمام دنیا به صورت یکپارچه و واحد اندازه‌گیری می‌شود.

در زمان طلوع خورشید، کمینه دمای روزانه اتفاق می‌افتد و در ساعت‌های حدود ۱۴ تا ۱۵ بعدازظهر هم بیشینه دما نمایش داده می‌شود.

اما فقط این دمای هوا نیست که گرما و سرما را مشخص‌کند بلکه رطوبت و وزش باد با هم و در کنار یکدیگر شرایط حرارتی محیط را شکل می‌دهند.

از همین رو بنا بر توضیحات ارائه شده می‌توان گفت دمایی که توسط هواشناسی اعلام می‌شود برابر با استانداردهای جهانی هواشناسی و بر اساس واقعیت‌های موجود در هر شهر و منطقه است که به عنوان عامل تاثیرگذاری در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور و امور فردی شهروندان قابل اتکا و اعتماد است.

در صبح روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه بلداجی با ۲۵.۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام شد و همچنین دمای کمینه طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرکرد ۲۳.۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، بروجن ۱۸.۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، لردگان ۴.۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، کوهرنگ ۱۸.۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، اردل ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، فارسان ۱۷.۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سامان ۱۲.۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، بن ۲۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، شلمزار ۱۸.۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، فرخشهر ۲۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، بازفت سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سورشجان ۲۱ درجه سانتی‌گراد زیرصفر و مالخلیفه ۶.۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۶۴
ما که نفهمیدیم چی شد
پاسخ ها
ناهید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
نگران نباش خودشونم نفهمیدن چی گفتن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آنچه را که هواشناسی اعلام می کند درست
است.زیرا سازمان هواشناسی ایران با رعایت قوانینسازمان هواشناسی جهانی گزارش می دهد و باید دقیق باشد. دمای اعلامی دمای هوا در ارتفاع حدود ۲متری است و آن عکس دمای مجاور سطح زمین است که در کشاورزی کاربرد دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
الان مرجع هواشناسی و درجه حرارت مختص به ایران نیست که بخواد بالا پایین بکنه..هواشناسی کل دنیا از جمله forca.comِیا windy.com یا...همین اطلاعات را میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مگه ما در ارتفاع دو متری از سطح زمین زندگی میکنیم که باید دمای هوا رو از اونجا محاسبه می کنن؟ دمای هوا باید از جایی حساب بشه که انسان زندگی می کنه
تمام درختان طرح نادرست طوبی رو سرما زده و حالا کشاورزان به دنبال بیمه هستند!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
در آمریکا و همه جای دنیا به طور تصادفی سرمازدگی هست.مختص اینجا نیست. البته باید همانند آمریکا و .... باید تدابیری اندیشید
در امور فردی هواشناسی قابل اتکا نیست. محل اسکان فرد مهم است نه میانگین دمای اعلامی.چه بسا جان افراد به خطر بیفتد با این اتکا
روز شنبه دمای هوا ۲۸ درجه روزی صفر بود و مدارس باز
این سطح از مدیریت را معنا کنید !!!!!
واقعا چرا گاز برای این استان رایگان نمیشه،و طبق اعلام صدا و سیمایه استان امسال قبض گاز چند برابر میشه،و مردم بیچاره با وجود سرمای زیر ۲۵ درجه باید منتظر قبض های یک میلیونی باشند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
این قانونی یک بام و چند هوا در بحث یارانه های منطقه ای رای کل ایران و برای امتیازات دیگر و گاز باید بازبینی شوند. واقعا در حق استانهای سردسیر مثل چهارمحال و بختیاری، لرستان، اردبیل، آذربایجانها، کهکیلویه و بویر احمد، همدان و شاید مناطق محدود دیگر صادق باشد. نیاز به بازنگری است
تعیین دمای هوا یک کار علمی و بر اساس اصول مشخص است. اینکه هر کسی بر حسب نظر خودش دمائی را اعلام کند، کاملا غیر منطقی و غیر عقلانی است.
متاسفانه هر چه می گذرد تفکر و تعقل در جامعه ما تضعیف می شود!!!!!!!!!
هرچه گفتن باید بگم تو درست میگی ای آقا کجای کاری
واقعا که زمستان قدیمی به شهرکرد برگشته .وحشتناک سرده تما م درختان یخ زنده. ولی مدارس هنوز باز وتعطیلی وجود ندارد .حداقل زمان فعالیت ادرات را از ساعت ۹ می کردن .ولی خبری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مدارس بسته اند اداراتم ساعت ۹ میرم سر کار کجای کاری
سلام من خودم ساکن شهرکردم ایقدر هوا سرده که جراات بیرون رفتن ندارم باید ساعت۱۲اینها بریمبیرون ک متاسفانه بازار بسته میشه توخونه خیلی سرد بخاری هم روشن جواب نمیده جوری ی چندتا لباس بپوشبم تااحساس سرما نکنیم فشار گاز انگار کم شده چون من هرسال ی دونه بخاری روشن میکردم گرم میشد کم میکردم ولی الان واقعا سرده تا کی قرار سرما رو تحمل کنیم نمیدونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مطمئن باش شما ساکن شهرکرد نیستی چون منم ساکن شهرکردم و صبح 8 الی 8و نیم میرم سرکار، زن و مرد و کوچک و بزرگ هم در حال رفت و آمد و انجام کارهاشونن. خداییش لااُبالی گری که ننگ بزرگی بود انگار به افتخار تبدیل شده! خدایا خودت عاقبتمونو بخیر بفرما
من که متوجه منظورتان نشدم طرف کی هستی اما من اینجا یخ بستم حیاط وخونه وماشین ودرختان هم یخ بستن
سلام من خودم اهل بلداجیم ده روز دم در هم نرفتم قندیلها به در چسبیده بودن و تازه امروز باز شده. از نزدیک ببینید تا بفهمید سیبری کجاست چرا گازها رایگان نیست
حالا که دماسنج ها دمای محل زندگی را نشون نمی ده کاش می شد خونه ها را می بردیم کنار محل نسب دماسنج های اداره هوا شناسی!!
تورا خدا مردم چهارمحال و بختیاری گناه دارن سرماش مال اونهاست و آب زلال برای اصفهان و خوزستان و یزد و بقیه کشوره.. اگه میشه فیش گاز این استان محروم را مجانی کنید
من خودم یه دانش آموزم توی این هوای وحشتناک دارم میرم مدرسه انقدر سرده که تمام دستام زخم شده حتی با اینکه دستکش میپوشم بعضی از بچه ها از سرما با خودشون پتو میارن این چه وضعیه واقعا؟! سلامتیمون مهم تره یا درس؟
در روزهای شنبه و یک شنبه اول و دوم بهمن ، رودخانه زاینده رود تکه های یخ با خود می آورد .
والا اینقد سرد چهارمحال لوله گازا یخ زده
نوروزی کارشناس فکرمیکند مردم متوجه نیستن این درجه هوای که اعلم می‌کند برای عمه اش خوب است
خیلی سرده شهر ما چند شب به اعلام همین هواشناسی منفی ۲۶ بوده
ولی خب قبض گاز هم اومده برامون ۷ میلیون واسه کمتر از یک ماه
بلندشو بلندشو......
خداراشکر که هواسرد شده این لازمه زمستان هست انشاالله بارندگی ادامه داشته باش من ازاین سردترشم یادم میاد
کسی متوجه شد آخرش چیشد
زمستان سرد اروپا از بغلش رد شد خورد به ما؟
متاسفانه قانونی توی این مملکت نیست .شهرهای جنوبی کلا از یارانه برق استفاده میکنن اصلا پول بسیارناچیزبراشون میاد بعد تو این سرمای وحشتناک اومدن اقلیم بندی کردن وهرروز هم اخطار قطع وجریمه گاز میاد
زمستان سخت؟؟؟؟؟؟؟ زمستان سخت اروپا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من خودم بچه چهارمحالم، اونی که گفته دمای هوا منفی 40 هست درست گفته، شخصا دماسنج گذاشتم و منفی 44 را ساعت 8 صبح نشون داد خودتون قضاوت کنید شب چطوری گذشته
خیلی ها جرات نمی کنن ماشین بیرون بیارن، میزان تصادفات جاده ای بخاطر یخ زدگی حتی در سطح شهر ها هم بالاست، لوله ها و کنتورهای آب یخ زده، مدارس بخاطر شدت سرما و قطع گاز مدارس به صورت آنلاینه
و اینا فقط یه بخش کوچیک از مشکلات مردم
قدیم ها مردم کرسی میگذاشتند تا پاهایشان گرم شود درژاپن هم بنظر میرسه هنوزهم درمناطق سردسیر کرسی رایج است مردم این استان هم باید باگذاشتن کرسی اگر ذغالی باشدکه کیفی تر است .زمستان امسال راباسرمای زیاد تحمل کنند عوضش تابستان مطبوعی خواهند داشت زمستان پشتش بهار است.براستی سرمای چهارمحال سخت است انشاءالله تابستان پر برکت هم بدنبالش باشد
مدرسه دخترانه شاهد سهام خیام شهرکرد دانش آموزاش با خودشون پتو میبرن ،چرا مدرسه ها رو تعطیل نمیکنید!!!!
شرکت گاز قرار با ارسال قبض های چند میلیونی مردم را گرم و داغ کنه
صرفه جویی هم فقط در شرایط تابستان امکان پذیره از نمایندگان مجلس استان هم کسی نیست بگه بابا اینجا یکه ماه دمای هوا زیر بیست درجه زیر صفر رفته و مردم تو اتاقهای در بسته هم یخ می‌زنند
همه اب با لوله کشی میره اصفهان با اب زاینده رود هم برنج کاری میکنند صنایع اصفهان هست کشاورزی شرق اصفهان هست بعد مردم چهارمحال وشهرکرد اب خوردن هم از چاه میکشند اخه این درسته
بعداز گذشت چند سالی اینگونه سرما را احساس نکرده بودیم اما هنوز هم به سردی سرمای قبل انقلاب نیست
ارتفاع برف در بلند ترین نقطه از ۱۵۰ سانت بیشتر نیست دمای هوا هم بیشتر از منفی ۲۴ نشده ولی ازن گزارشها ثابت کرد چقدر مقامات استان از علم دورند وفقط نظر های عمه سکینه را قبود دارند
من هم دماسنج را بیرون از خانه گذاشتم ودرحالی که در رادیاتور ماشین ضد یخ ریختم دو شب یخ زد بنابراین وقتی روی گوشی دمای اعلام شده را دیدم با دماسنج من تفاوت داشت .درست مثل سیبری شد
واقعا سرما ی امسال بی سابقه هست ما تو خانه نشستیم ولی از سرما یخ زدیم بخاری جواب نمیده
دلت خوش گاز رایگان بشه تازه پیام داده شرکت گاز که ماولتفاوت سه ماه اخیر باید پرداخت بشه
نمیدونم سازمان هواشناسی استان چارمال بختیاری چون حال ندارن برن بیرون از سازمان هواشناسی یه گوشه کناری دما اندازه میگیرن یا واقعا سیاستی پشت این کار هست من خودم ساکن شهرکرد میرآباد هستم و برادرم ساکن کاشانی دو نقطه متفاوت از نظر ارتفاع ولی تو روزی که دمای شهرکرد بیست دودرجه اعلام کردن کاشانی بیست نه درجه ثبت کردن و پشت بوم خونه نا چهل یک ،جاتون خالی دو دقیقه جلوی نونوایی یعنی تب لرز شب ولی چرا دولت گاز تو استان چهارمحال سیبری مجانی نمیکنه استانی که سرماش و بیماری برا ما غارت آب برا مافیای آب ،
شدت سرمای زیر ۲۰درجه وبالای ۲۵ درجه می بایست مدارس کل استان تعطیل میشدو ادارات ۱۰تا ۳میشدوتعرفه گاز هم نیم بها میشد
ذخیره سازی آبهای سطحی با طرحهای آب خیزداری به کجا رسیده است.؟؟؟
متاسفانه در طی سالهای گذشته ساخت و ساز در همه مناطق کشور چه گرو و چه سرد یکسان و با یک نوع مصالح و حتی یک نوع نقشه و طراحی شده است و این سبب می شود که مردم هم گرما و هم سرما را بیشتر احساس کنند . در گذشته بر اساس اقلیم هر منطقه ساخت و ساز صورت می گرفت و باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می شد.
شهر شهرکرد شهر بی صاحبی از نظر نماینده مجلس و استاندار بخدا هوا بیش از ایناس که هواشناسی میگد چرا گاز این استان رایگان نه اما کمتر از عرف قانونی باشد ما نماینده نداریم که تو مجلس برای شهرکرد صحبت کند.
همین الان یه دماسنج بگذارن بیرون از اطاق ببینن دما چند درجه است این همه مسخره بازی نداره که ، مسولان متاسفانه همیشه برای تبرئه کردن خودشون هزار و یک بهونه دارن
طبیت زمستان یعنی سرما برف بوران مردم عادت کردند به گرما به گنجشکه گفتند اون وقت که جیک جیک معصومت بود فکر زمستونت نبود
انقدر بوران سرما شدید شده که ماشینها دیزلی بین مسیر شهرکرد به بروجن از حرکت باز ماندن بدلیل یخ زدگی گازاویل
اتفاقاً برعکس گفته های این سایت، تالاب بین‌المللی چغاخور و سطح رودخانه زاینده‌رود یخ زدند که تصاویر آنها پخش شد. هنگام صبح، مقداری آب روی شیشه اتومبیل ریختم که سریعا آب روی شیشه یخ زد
ای بابا دولت آقای ریسی هست دیگه ما بلداجی داشتیم ک فیش گاز اومده ۳ملیون اینا گاز رایگان میکنن
واقعا آدم نمیدونه بخنده به این نظرات بدون پشتوانه عقلی فکری!؟ یا گریه کنه؟ البته این حجم از سطحی نگری، نظرات کذب و دروغ محض بیشتر گریه داره داره تا خنده... سرماهای دهه 60 که بخار داخل دماغهامون قشنگ یخ میزد تا بریم مدرسه. اونم پای پیاده و مسافتی طولانی. الان با ماشین میبرنشون تا دم در مدرسه بازم دو قورت ونیمشون باقیه.. خونه هایی که با کرسی سر میکردن و کاسه آب تو طاقچه هشون یخ میزد. اینهمه ناشکری و طلبکاری از کجا سرچشمه میگیره در حیرتم.
کارشناس هواشناسی کاملا اشتباه به نظرمردم محترم استان چهارمحال وبختیاری اطلاعاتشون رو رسوندن
بله جایگاه دماسنج درست
ولی شرایط قرار گرفتن ایستگاه هم مهمه
تنها ایستگاه درست هواشناسی دراستان مورد نظر ایستگاه فرودگاه هستش
یکی از حداقل های قرار گرفتن ایستگاه های هواشناسی قرار گرفتن در محیط بیرون ازشهرهست پس شما دارید دمای ی منطقه خاص از شهر رو به مردم میگید حرف شمازمانی درسته ک بتونید ایستگاه درستی داشته باشید
اگر پول گاز براي من زيادي بنويسين بخاري گازي را از رده خارج ميكنم و بخاري چوبي جايگزين مي شود حالا خود دانيد
مشترک گرامی گاز استان چ و ب
در صورتیکه صورتحساب قبلی خود را پرداخت نموده اید و در صورتحساب جدید مبلغی با عنوان بدهی گذشته درج گردیده است، این مبلغ مربوط به تغییر نرخ گازبها از تاریخ 1401/09/16 می باشد.
توی این هوای فوق العاده سرد . تازه اداره گاز استان لطف کرد. حکایت اون پل و رد شدن مردم به شرط . و و ......
دمای منفی 40 خوب اصلا من میگم -60 !! اینجور صحبتها که علمی نیست
شرمنده برادران و خواهران شهر کردی عزیز آیا شما که میگید خوزستان فلان قبض ارزونتر برق تابستون شما یک ماه یا دوماه سرما رو اونم با گاز و لباس گرم رد میکنید آیا خودتون هوای خوزستان رو حس نکردید که ۱۰ ماه از سال باید تو گرما جون کند خدارو شکر کنید بخاطر آب و هوایی که دارید
امسال اواخر دی و اول بهمن بیش از حد سرد شد فارسان چند سالی بود که لوله های آب یخ نمیزدن ما الان 2هفت لوله های آب هامون یخ زدن اصلاً آب نداریم همش مه من 17ساله فارسان هستم مه ندیدم اینجا الان که میبینم تعجب میکنم من فقط تو سرما های خوزستان مه می‌دیدم الان فارسان همش مه و یخ زدگی
دروغ محض برای کمرنگ کردن مدیریت نادرست و کمبود گاز .دما اصلا به منفی ده هم نرسیده چه برسه به 40
من ساکن شهرکرد و راننده ام یه اتفاقی که سه شب پیش برام بوجود اومد رو تعریف میکنم قضاوت با خودتون ساعت ۲ نصف شب بار رو تخلیه کردم و میخواستم برم خونه حدود ۱۵ دقیقه ماشین رو گرم کردم و بخاری رو روشن کردم و راه افتادم (سرعت ۷۰ الی ۸۰) حدود ۱۰ کیلومتر که رفتم آمپر آب نزدیک ۱۰۰ درجه رسید ماشین رو برگردونم محل کار البته چون یه مقدار سرازیری داشت چند باری خاموش کردم تا آمپر بالاتر نیاد بالاخره بعد از رسیدن به محل رادیاتور ماشین رو نگاه کردم عین رادیاتور کولر برفک زده بود (ضد یخ هم یه چهار لیتری داشت) با استفاده از مشعل گازی رادیاتور رو گرم کردم تا وقتی حرکت نمیکردم و ماشین درجا روشن بود مشکلی نداشت به محض حرکت دوباره یخ میزد(درون رادیات چیزی شبیه یخ در بهشت میشد)
من اهل بلداجی ام از استان چهارمحال و بختیاری.سردترین جای ایران.سرما پدرمونا درآورده.دیگه بخاریا هم جواب نمیدن.آب تو هوا یخ میزنه
من ساکن شهرکردم واقعا این سرما چون مداوم هم بوده تا حالا کم نظیر بوده.مردیم از سرما، اکثر مردم لوله های آب حیاط یا کنتور هاشون یا ناودانها یخ زدن و خسارت دیدن از طرفی سرمای شدید بازارها را راکد کرده ،این هم از قبضهای ملیونی گاز که وضعیت را بدتر کرده ،یه وضعیتیه اینجا
آقا انقدر سرده که ضد یخ خالص یخ زده کجای کاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی