بازدید 3000

خودرویی در لندن شش نفر را زیر گرفت

یک دستگاه خودرو در شمال لندن شش عابر پیاده را زیر گرفت و متواری شد که با تعقیب پلیس متوقف شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ 23 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، یک دستگاه خودرو در شمال لندن شش عابر پیاده را زیر گرفت و متواری شد که با تعقیب پلیس متوقف شد.

اورژانس انگلیس اعلام کرد مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

پلیس هنوز درباره دستگیری راننده و انگیزه او از این اقدام، همچنین هویت راننده و عابران خبری منتشر نکرده است.

در سال‌های اخیر چند حمله تروریستی با خودرو در انگلیس انجام شد که در پی آن در بسیاری از معابر به ویژه بر روی پل‌ها و نیز اماکن دولتی موانع فلزی و بتونی ایجاد شد.

مهمترین حمله تروریستی سال‌های اخیر در این کشور در فروردین ۱۳۹۶ در پل وست مینستر به ثبت رسید که در پی ان مهاجم با خودرو عابران پیاده را بر روی این پل نزدیک پارلمان و ساختمان نخست وزیری این کشور که امنیتی‌ترین منطقه در این کشور است در حرکت بودند زیر گرفت که چهار کشته و حدود چهل مصدوم و معلول برجای گذاشته است.

پلیس انگلیس ادریان راسل المز ۵۲ ساله را که متولد منطقه کنت در انگلیس بود عامل این حمله اعلام کرد. مهاجم پس از کوبیدن خودرو به نرده‌های ساختمان پارلمان انگلیس و حمله به پلیس محافظ متوقف شد و به ضرب گلوله پلیس کشته شد. اطلاعات فاش شده نشان داد این مهاجم پس از عزیمت به عربستان و اقامت چهارساله در این کشور اعلام کرد مسلمان شده و نام خالد مسعود را برای خود انتخاب کرد.

به تازگی نیز فردی مسلح از داخل خودرو افرادی را که از مراسم خاکسپاری باز می‌گشتند در نزدیکی یک کلیسا هدف تیر اندازی قرار داد که چند نفر از جمله دو کودک زخمی شدند که جراحات برخی از آنان عمیق اعلام شد.

پلیس انگلیس پیش‌تر اعلام کرده بود میزان جرایم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن گذشته به بیش از ۶.۵ میلیون جرم رسید که حد نصاب جدیدی در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان