ارزش گذاری شرکت ها برای پذیرش در بازار سرمایه چگونه است؟

مدیر ارزش گذاری یکی از شرکت‌های پذیرش شده در فرابورس گفت: ارزش گذاری دارایی‌ها با کارشناس رسمی دادگستری انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ 22 January 2023

به گزارش بورس تابناک در اولین نشست خبری عرضه اولیه سهام یکی از شرکت‌ها در خصوص ارزش گذاری این شرکت سرمایه گذاری و عرضه آن در فرابورس نکاتی بیان شد.

آقای فرشاد فرزین مدیر عامل شرکت گفت: این شرکت در سال ۶۹ تحت عنوان سه منطقه فعالیت خود را آغاز کرد در سال ۸۶ به سبب بهتر شدن شرایط تبدیل به شرکت خاص تبدیل شد و بعد به سمت عام شدن حرکت کرد و اکنون هم که در فرابورس پذیرش و آماده عرضه است.

او در ادامه افزود: فعالیت شرکت بیشتر در زمینه انبوه سازی و مسکن است تا بتوانیم مردم را صاحب خانه کنیم سهامداران عمده ما شرکت سرمایه گذاری مسکن است در حال حاضر حدود ۴۹۷ هزار متر در دست ساخت داریم که حدود ۱۰ پروژه آن در کیش است.

به گفته فرزین، اولین پروژه ما در اردیبشهت بود که مهر ۹۹ به اتمام و به دست افراد رسید.

ابراهیمی مدیر بانکی و دارایی شرکت گفت: ما سه قالب پروژه را داریم اول ورود به عنوان سرمایه گذاری مستقیم، مورد بعد مشارکت با صاحب زمین مورد سوم نیز به عنوان مالک زمین شریک سازنده کسب می‌کنیم میزان ریسک و شرایط اقتصادی اولویت ما در انتخاب نوع پروژه است.

به گفته او، ارزش کل دارایی‌های دفتری شرکت حدود ۵۷۴ میلیارد تومان است از این میزان ۸۲ درصد در پروژه است ۱۳ درصد نیز در بخش دریافتی است در شرکت ما تمام مالیات‌ها در سال ۹۹ پرداخته شده است برای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز ذخیره وجود دارد و از لحاظ مالیاتی شفاف هستیم


مژده بادی الهی مدیر ارزش گذاری شرکت گفت: سال مالی شرکت‌های ۳۱ شهریور است در ارزش گذاری شرکت‌ها سه رویکرد وجود دارد رویکرد خالص ارزش روز دارایی، رویکرد بازار از جمله این رویکرد‌ها است. ارزش گذاری دارایی‌ها با کارشناس رسمی دادگستری انجام می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی