زمان آن رسیده که پلتفرم‌های خارجی رفع فیلتر شوند

نماینده مجلس گفت: اکنون که شرایط التهابات فروکش کرده، با وجودی که عده‌ای فکر می‌کنند بهترین فرصت برای بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی است، بنده معتقدم بهترین فرصت برای سامان‌دادن درست و دقیق به این فضاست.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ 21 January 2023

به گزارش «تابناک»، جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با اشاره به وضعیت اینترنت در سطح کشور، به «شرق» گفت: «شورای عالی امنیت ملی در شرایط التهاب جامعه و ناآرامی‌ها تصمیم گرفت تا آرام‌شدن فضای جامعه دو پلتفرم و شبکه اجتماعی خارجی مسدود شوند؛ اما از نظر من اکنون زمان آن رسیده است که رفع مسدودیت شود؛ چرا‌که فضای جامعه آرام شده است».

نماینده مردم مرودشت در مجلس تصریح کرد: «باید به نحوی عمل کنیم که مردم با اختیار خودشان و احساس امنیتی که دارند، علاوه بر شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی، در شبکه‌های داخلی هم عضو شوند. در کنار آن نیز باید برای برخورد با کسانی که مرتکب تخلف یا جرمی در شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌شوند، راهکار داشته باشیم. به عبارتی باید فضا را به سمت مدیریت پیش ببریم».

رشیدی‌کوچی با بیان این نکته که «با فیلترکردن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به این نحو مخالفم و بارها هم این مخالفت را اعلام کرده‌ام»، افزود: «‌گذشته و عقبه فیلترینگ با شیوه کنونی نشان داده که روش موفقی نبوده است و جز نارضایتی چیزی به دنبال ندارد».

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس علاوه بر تأکید بر رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ، خواستار رفع فیلتر سایر شبکه‌های اجتماعی خارجی شد و گفت:‌ «به اعتقاد من نه‌تنها باید واتس‌اپ و اینستاگرام رفع فیلتر شوند بلکه باید یوتیوب، فیس‌بوک و... هم رفع فیلتر شوند. با این روش، افراد عادی می‌توانند زندگی عادی و فروشگاه‌های مجازی خود را داشته باشند. بااین‌حال، در کنار آن باید زمینه برخورد با کسانی را که در این فضا مرتکب جرم و تخلف می‌شوند نیز ایجاد کرد. با این روش‌هاست که می‌توان امید را به جامعه برگرداند».

رشیدی‌کوچی همچنین افزود: «بنابراین اکنون که شرایط التهابات فروکش کرده، با وجودی که عده‌ای فکر می‌کنند بهترین فرصت برای بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی است، بنده معتقدم بهترین فرصت برای سامان‌دادن درست و دقیق به این فضاست».

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در‌عین‌حال گفت: شاید یکی از مصادیق حکمرانی نویی که گفته می‌شود و برخی هم به دنبال آن هستند، این موضوع باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان