بازدید 21166
با سیصد و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

پیشروی نیروهای ارتش روسیه در «زاپوریژیا»/ توصیه آمریکا به اوکراین برای خارج کردن نیروها از باخموت / کشته شدن نظامی آمریکا در اوکراین

سیصد و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 21 January 2023

توصیه آمریکا به اوکراین برای خارج کردن نیروها از باخموت

بین الملل تابناک: سیصد و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پیشروی نیروهای ارتش روسیه در «زاپوریژیا»
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۲۰:۳۳

منابع خبری شنبه شب به وقت تهران از تهاجم نیروهای روسیه به منطقه «زاپوریژیا» در جنوب شرقی اوکراین خبر دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» ارتش روسیه اعلام کرده که نیروهایش حمله‌ای را در منطقه زاپوریژژیا در اوکراین آغاز کرده‌اند. پیشتر نیز حملاتی در این منطقه صورت گرفته بود و اینک نبرد در زاپوریژیا تشدید شده است.

ارتش روسیه از پیشروی و تسخیر مواضعی در این منطقه عملیاتی خبر داده است. چند روز پیش، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که پیروزی روسیه در اوکراین حتمی است. او که در جریان بازدید از یک کارخانه اسلحه‌سازی در شهر زادگاهش «سن پترزبورگ» صحبت می‌کرد گفت:«پیروزی مسلم است. شکی درباره آن ندارم.»

این گزارش حاکیست، دلگرمی‌های غرب به اوکراین و حتی ارسال سلاح و آموزش نظامیان اوکراین نیز نتوانسته جلوی موفقیت ارتش روسیه را بگیرد. از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی و متحدان اوکراین با استفاده از فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین نه تنها به توقف آتش ناآرامی‌ها در اوکراین کمکی نکرده‌اند بلکه باعث تداوم جنگ در این کشور شده‌اند.

 

نمی‌توانیم بگوییم پهپادهای انتحاری روسیه ساخت ایران است
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۱۸:۴۱

«ایوان چیژفسکی» از مقام‌های دادستانی کل اوکراین گفت که بازرسان اوکراینی نمی‌توانند به طور قابل اطمینانی تایید کنند که پهپادهای انتحاری که توسط روسیه استفاده می‌شود، در ایران تولید شده‌اند.

وی در ادامه گفت: «ما نمی‌توانیم هنوز بگوییم که این پهپادها ایرانی هستند یا خیر. تحقیقات اولیه هم اکنون در حال انجام است و نتایج آن به سرعت مشخص نخواهد شد».

چند روز پیش بود که دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین از اتحادیه اروپا خواست ایران را به دلیل آنچه که وی ارائه پهپاد انتحاری به روسیه توصیف کرده بود، تحریم کند.

مقام‌های تهران و مسکو پیش از این اتهام‌های اوکراین و حامیان غربی آن درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را رد کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین چندی پیش این موضوع را «اخبار جعلی» خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از پهپادهای ساخت داخل استفاده می کند.

ولودیمیز زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین چندی پیش گفته بود: «ایران صدها پهپاد انتحاری را در روسیه مستقر کرده که این زیرساخت حیاتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. این‌گونه بود که یک تروریست، (تروریست) دیگری را کشف کرد».

وی همچنین عنوان کرد: «پهپادهای ایرانی تهدیدی برای زیرساخت‌های حیاتی ما هستند و روسیه در سیاست جنایتکارانه خود، یک متحد پیدا کرده است».

این اظهارات رئیس جمهور اوکراین واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه را به همراه داشت و ضمن محکوم کردن این اظهارات و اتهامات بی اساس، خطاب به رئیس جمهور اوکراین گفت: زلنسکی بداند که صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی اساس نامحدود نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعایی پهپادها پاسخ داده، بار دیگر تاکید کرد‌ که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی به منظور استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

تایوان: از جنگ اوکراین درس گرفته‌ایم
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۱۵:۰۲

نماینده ارشد تایوان در آمریکا گفت که این جزیره خودگردان درس‌هایی از جنگ اوکراین گرفته که به آن کمک می‌کند تا از حمله احتمالی چین پیشگیری کرده و در صورت وقوع حمله، از خود دفاع کند.

شیائو بی‌کیم، نماینده ارشد تایوان در آمریکا معتقد است که یکی از این درس‌ها، ‌افزایش آمادگی سربازان ذخیره و همچنین غیرنظامیان برای وارد شدن به جنگی تمام‌عیار است، مانند کاری که مردم عادی اوکراین کردند.

او در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: امروز همه تلاشمان برای این است که درد و رنج تراژدی اوکراین در تایوان تکرار نشود. پس هدف نخستین ما این است که قدرت بازدارندگی خود را در برابر تهاجم نظامی افزایش دهیم؛ اما همزمان می‌دانیم که در بدترین حالت، باید آمادگی نظامی خود را تقویت کنیم.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس گرفتن آن می‌داند. این گفت‌وگو در میان تشدید تنش‌ها میان دولت مرکزی چین با آمریکا و تایوان در یک سال گذشته صورت گرفت. این تنش‌ها با سفر نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان شدیدا افزایش یافت.

شیائو در پاسخ به سوالی درباره احتمال سفر کوین مک‌کارتی، رئیس فعلی مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت: او خود باید تصمیم بگیرد. اما فکر می‌کنم مردم تایوان نشان داده‌اند که از میهمانان سرتاسر جهان استقبال می‌کنند.

او تصریح کرد: مقامات پکن به هیچ وجه حق ندارند که درباره چگونگی تعامل با دنیا تصمیم‌گیری کنند.

آمریکا از دیرباز سیاستی دوگانه در قبال تایوان اتخاذ کرده است، بدین ترتیب که آن را یکی از متحدان خود دانسته و اصلی‌ترین تامین‌کننده تسلیحاتی این جزیره است، اما استقلال آن از چین را به رسمیت نمی‌شناسد. آمریکا همچنین به شکل مشخص اعلام نکرده که آیا در صورت حمله چین به تایوان، از این جزیره حمایت نظامی خواهد کرد یا نه.

شیائو درباره این «ابهام استراتژیک» گفت: این سیاست توانسته در دهه‌های گذشته وضعیت موجود را – یا بهتر بگویم، صلح را – حفظ کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بارها در سخنرانی‌های عمومی خود تایید کرده که برای دفاع از تایوان، نیروهایش را می‌فرستد. اما هر بار، مشاوران کاخ سفید تاکید کرده‌اند که هنوز به سیاست «چین واحد» پایبند هستند.

شیائو یادآور شد که حمله روسیه به اوکراین، به تایوان یادآوری کرده که به سامانه‌های تسلیحاتی آمریکا نیاز دارد، از تسلیحات جاولین، استینگر، هیمارس و دیگر سامانه‌های تسلیحاتی کوچک و قابل حمل. این دیپلمات تایوانی گفت که مقامات تایوان و آمریکا در این زمینه به توافق‌هایی رسیده‌اند.

با این حال، برخی از اندیشکده‌های امنیتی معتقدند که صرف این حجم از دلارهای آمریکا در تایوان - با ارسال تسلیحات پیشرفته - کار اشتباهی است، زیرا در صورت وقوع حمله، ارتش چین می‌تواند این اهداف را نابود کند.

به گفته شیائو، آمریکا تاکید کرده که با وجود تقاضای بالای اوکراین برای دریافت سامانه‌هایی با فناوری ضعیف‌تر برای پیاده‌نظام این کشور، تایوان همچنان در اولویت‌های آمریکاست و واشنگتن از آن غافل نخواهد شد.

او با تاکید بر اهمیت همراهی یک متحد قدرتمند، گفت: باید به رهبران خودکامه دائما این پیام را فرستاد که زور راه به جایی نمی‌برد. زور و ارعاب با واکنش گسترده بین‌المللی مواجه شده و تبعاتی در پی دارند.

کشته شدن نظامی آمریکا در اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۱۵:۰۱

نیروی دریای آمریکا تایید کرد، یکی از اعضای نیروهای ویژه‌اش در شرق اوکراین کشته شد اما این "اپراتور جنگ ویژه نیروی دریایی" در "وضعیت فراری فعال" بود.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، یکی از مقامات نیروی دریایی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت، دنیل سوئیفت، اپراتور جنگ ویژه نیروی دریایی آمریکا ۱۸ ژانویه سال جاری میلادی بر اثر جراحت‌هایی که در درگیری با نیروهای روسی متحمل شده بود، جان باخت.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به نام سوئیفت اعلام کرد: ما می‌توانیم مرگ اخیر یک شهروند آمریکایی را که در اوکراین مبارزه می‌کرد، تایید کنیم. ما با خانواده‌اش در تماس هستیم و تمامی کمک‌های کنسولی ممکن را ارائه می‌دهیم. به دلیل احترام به حریم خصوصی این خانواده در این دوران سخت، از ارائه اطلاعات بیشتر معذوریم.

براساس گزارش مجله تایمز، سابقه خدمت سوئیفت نشان می‌دهد که این تفنگدار دریایی ساکن اورگان در سال ۲۰۰۵ میلادی داوطلب خدمت سربازی شد و به خاطر شرکت در جنگ جهانی علیه تروریسم و جنگ‌های عراق و افغانستان مدال‌هایی دریافت کرده بود. نام وی در مارس ۲۰۱۹ میلادی به عنوان غایب بدون مرخصی ثبت شد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رسما آمریکایی‌ها را از عضویت در تشکیلات "لژیون خارجی" که توسط کی‌یف تشکیل شده، منصرف کرده است. دست‌کم هشت تبعه آمریکایی که این کار را کردند طی سال گذشته در جنگ اوکراین کشته شدند.

آمریکا، انگلیس و دیگر نیروهای ویژه ناتو از پیش از تشدید درگیری‌های در فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، در اوکراین فعالیت داشتند. رسانه‌های فرانسوی در آوریل ۲۰۲۲ میلادی درباره حضور اپراتورهای ویژه انگلیس و آمریکایی شهادت دادند. این موضوع در دسامبر سال گذشته نیز توسط ژنرال رابرت ماگووان، کماندوی سابق تفنگداران دریایی سلطنتی تایید شد.

این در حالی است که واشنگتن همچنان تاکید دارد که آمریکا یکی از طرفین جنگ اوکراین نیست، گرچه میلیاردها دلار کمک مالی و تجهیزات نظامی برای اوکراین فراهم کرده و علنا متعهد به حمایت از کی‌یف تا زمان پیروزی بر روسیه شده است.

توصیه آمریکا به اوکراین برای خارج کردن نیروها از باخموت

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد، واشنگتن به اوکراین توصیه کرده است که این کشور نیروهای نظامی خود را از باخموت بیرون کند.

از سوی دیگر، منابع خبری اعلام کرده‌اند که پنتاگون به اوکراین توصیه کرده تا زمان رسیدن تسلیحات جدید، از هرگونه حمله گسترده به نیروهای روسی خودداری کند.

شهر سولیدار، منطقه‌ای کلیدی برای حمله نیروهای روس به شهر راهبردی باخموت و سیطره بر آن، طی روزهای اخیر تحت کنترل روسیه درآمده است.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به تازگی با درخواست کمک‌های تسلیحاتی بیشتر از غرب، مدعی شد «ارائه سامانه‌های دفاع هوایی مدرن به اوکراین، روسیه را مجبور می‌کند، تجاوزات خود را متوقف و ما را به پایان جنگ نزدیک‌تر کند.»

بورل: روسیه تا آخرین نفس می‌جنگد

کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، غرب باید به ارسال سلاح به کی‌یف ادامه دهد و به کسانی که فکر می‌کنند روسیه شکست خورده یا ضعیف عمل می‌کند، هشدار داد که مسکو سابقه پیروزی در جنگ‌های طولانی را دارد.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «جوزپ بورل» کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی روز جمعه خود در مادرید گفت: «روسیه کشور بزرگی است، ملت بزرگی که عادت دارد تا آخر بجنگد و سپس بهبود یابد» و در ادامه به حمله ۱۸۱۲ توسط ناپلئون بناپارت، امپراتوری فرانسه و حمله ۱۹۴۱ توسط آدولف هیتلر آلمان به عنوان نمونه‌های تاریخی این امر اشاره کرد.

بورل افزود: «بیهوده است که فکر کنیم روسیه در جنگ شکست خورده یا ارتش این کشور ناتوان است.» او مدعی شد که فعلا مسکو «در جنگ شکست خورده اما هنوز قدرت زیادی دارد و توانایی دارد به این جنگ ادامه دهد.»

به همین دلیل، او گفت: «اکنون زمان آن رسیده که به تجهیز اوکراین با ابزارهای مادی و نظامی لازم برای انجام جنگی که باید انجام شود، ادامه دهیم.» او این را نه تنها «جنگ تدافعی» توصیف کرد، بلکه گفت که این کار به اوکراین اجازه می‌دهد «ابتکار عمل را در دست بگیرد و جبهه‌ها را فتح کند و از آغاز یک حمله جدید، بسیار قدرتمند و خونین روسیه در چند ماه جلوگیری کند.»

اشاره بورل به ناپلئون و هیتلر غیرعادی بود. ناپلئون رهبری یک ارتش چند ملیتی را بر عهده داشت که از سراسر اروپا تحت سلطه فرانسه استخدام شده بود و به مسکو رسید، اما نتوانست روسیه را وادار به تسلیم کند. جنگ دو سال بعد با رژه سواره‌نظام روسی در خیابان‌های پاریس پایان یافت. تلاش هیتلر هم که توسط متحدان و دست‌نشاندگان اروپایی متعددی کمک می‌شد، علیه روسیه شکست خورد و سربازان روسی برلین را در سال ۱۹۴۵ تصرف کردند.

بر اساس برآوردهای روسیه، ایالات متحده و متحدانش در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات، مهمات و تدارکات را برای ارتش اوکراین ارسال کردند. علی‌رغم این تلاش بی‌سابقه، بورل روز جمعه همچنان اصرار داشت که غرب طرف مناقشه نیست و اتحادیه اروپا هر کاری که می‌توانست برای جلوگیری از آن انجام داد. رهبران سابق آلمان و فرانسه اما علنی اعتراف کردند که توافقات مینسک با میانجیگری اروپا، ترفندی جهت خرید زمان از آنِ اوکراین برای آماده شدن برای جنگ بوده است.

کمیسیونر عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در سالن تئاتر اصلی مادرید سخنرانی کرد؛ جایی که جایزه انجمن اقتصاد جدید ۲۰۲۲ به او اهدا شد. یکی از مجریان، خاویر سولانا، سلف بورل در پست اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو در سال ۱۹۹۹ بود؛ زمانی که این بلوک تحت رهبری ایالات متحده جنگی را علیه یوگسلاوی سابق آغاز کرد.

پنتاگون: هلند سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین می‌دهد

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، هلند موشک ها و سامانه های دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا را به اوکراین اهدا خواهد کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه پس از نشست وزرای دفاع کشورهای غربی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان اعلام کرد که هلند موشک‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا را به کی‌یف اهدا خواهد کرد و قرار است به نظامیان اوکراینی برای استفاده از آنها آموزش دهد.

رئیس پنتاگون افزود: چندین کشور کمک های مالی مهمی به اوکراین ارائه کرده اند که به محافظت از آسمان، شهرها و شهروندان اوکراین کمک می کند.

لوید آستین تصریح کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس نیز سیستم های دفاع هوایی به اوکراین اهدا کرده اند.

وی ادامه داد: کمک های نظامی به اوکراین همچنین شامل یک سامانه موشکی پاتریوت از سوی آلمان است و هلند نیز موشک‌ها و سامانه پاتریوت را به اوکراین اهدا خواهد کرد و به نیروهای اوکراینی آموزش خواهد داد.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، در همین حال، کانادا سیستم ناسام و مهمات مربوط به آن را به اوکراین تحویل خواهد داد.

تلاش آمریکا و متحدانش برای متقاعد کردن آلمان به منظور موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین شکست خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گفت‌وگوهای رهبران نظامی آمریکا و متحدانش در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برای جلب موافقت برلین در زمینه ارسال این تانک‌ها بدون دستیابی به توافقی در این زمینه پایان یافت.

دریافت تانک از جمله تانک‌های لئوپارد، یکی از خواسته‌های اصلی اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه است. اما آلمان تاکید کرده است، در صورتی که آمریکا تانک‌های آبرامز خود را به اوکراین بفرستد، برلین نیز آماده تصمیم گیری مشابه خواهد بود.

برلین همچنین تاکید کرده است، در صورت اجرای این شرط، به آن دسته از متحدانی که تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان را در اختیار دارند، اجازه خواهد داد تا این خودروهای نظامی را به کی‌یف ارسال کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۱
چیزی که از غرب چندش آورتره ، غربگداها هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
وصد البته شرقگداها هم از شرق چندش آورترند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
از غربگداها چندش آورتر شرق گداها هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
بالاخره اقامت بگيرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
بوی غربگداها از همه جا به مشام میرسد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
گور بابای غرب و شرق ایران را دریابید
روسیه باید کاری کند بر دولت امریکا فشار وارد کند نه اوکراین
دیگه نفسی برای. روس‌ها نخواهد ماند یاران پوتین منتظر مرگ او هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
زیاد ماهواره نبین
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
چیزی به جناب دیکتاتور پوتین نگین شرقگدا ها ناراحت می شن ! اون پیرمرد با شواف نشون می ده که خیلی قوی یه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
شما هم زیاد ۲۰۳۰ نبین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
غربدگداها نشر دهنده اربابانشون هستند .
تقویت مالی ایران از سوی روسیه دولت امریکا را در مسیر حمایت از اوکراین دچار تردید خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
اصلن تو باغ نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
حتما تو و اربابات در باغ هستید که تمام معادلاتون اشتباه از اب درامده
یاد جنگ ایران و عراق افتادم الان معلوم نیست کی صدام حسین است پوتین یا زلنسکی ولی یک چیز است و اونم نابودی اوکراین توسط روسیه البته به معنی اشغال آن نیست به معنی واقعی کلمه اوکراین الان ویران شده اگر واقعاً دوستدار پایان جنگ هستید هر دو طرف را وادار به صلح کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
دوستدار گم شدن امریکا از منطقه هستیم
گندی که پوتین به روسیه زده، حتی تزارها هم نزدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
فعلا روسیه شده قدرت کشاورزی مواد اولیه و اتمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
همین که شما غربگداها رو سوزونده ینی موفقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
مطمئنی گند امریکا نیست
آمریکا شورشو در آورده هر جنگ و بدبختی تو دنیا یه طرف دیگه اش آمریکا ایستاده! هواپیمای اوکراینی هم سمت دیگه اش آمریکا بود
زمین زمان دارن به اوکراین کمک میکنند بعد تابناکی ها میگن روسیه با اوکراین می جنگه چطوری که سرباز امریکایی اون وسط کشته میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
حق گفتی
پوتین فرار کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
زیاد بی بی سی نبین
به امید نابودی روسیه و مرگ پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
به امید نابودی امریکا که ریشه همه بدبختی های بشریت هست
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
ناشناس جان این شعر را کامل کن:
یه ثنار به آش به همین
توصیه یا دستور؟
امریکایی اونجا چه غلطی می کرده اها یادم اومد دموکراسی صادر می کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
با متجاوز میجنگیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آمریکا خودش متجاوزه
ژاپن و آلمان و روم در زمان جنگ جهانی دوم الان هم عراق و افغانستان و سایر
روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.!!!

نمیدونم چه اصراری دارید که تجاوز نظامی روسیه رو یک جور دیگه نشون بدید ؟؟؟؟؟
ابادی اوکراین بعد یک سال پایان جنگ انی که نابود می شود و یک قدرت درجه چهار پنج می شود روسیه است
جناب شیائو بی‌کیم شما هنوز از جنگ اوکراین متاسفانه درس نگرفته اید اگر درس می گرفتی هیچ وقت به سمت امریکا ذلیلانه نمی رفتی تا دیروز زیر سلطه انگلیس بودی حالا که به آغوش مادرت برگشتی داعی استقلال می زنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران باید به روسها کمک موشکی وپهبادی کنه چون روسها با اکراین نمیجنگند با امریکا وانگلیس وفرانسه والمان میجنگند .باید کمک روسها کنند تا دهن اینها را اسفالت کنند
آن ابلهی که قرآن را آتش زد عامل روسیه است که مانع از عضویت سوئد در ناتو میخواد بشه
تا اوکراین خواستار تحریم ایران بخاطر ارسال پهپادی که خود مقامات ایران میگفتند قبل از جنگ اوکراین به روسیه دادند شد ایران از موضع خودش نسبت به جنگ روسیه و اوکراین دست کشید و اعلام کرد که الحاق مناطق اشغالی به روسیه را به رسمیت نمیشناسد و اینجور شد که اوکراین هم از جبهه گیریش علیه ایران دست کشید و اعلام کرد هنوز مشخص نیست پهپاد ها متعلق به ایران باشد، بعید میدونم موضع اوکراین درباره ایران به همین شکل باقی بماند. اما بهتر بود تابناک این جریان رو تحریف نکند و طوری وانمود نکند که انگار تهدید های ایران مبنی بر این که تحمل راهبردی ایران حدی دارد تاثیر گذار بوده است.
تایوان هم درس احمقانه ای گرفته چرا که عملا مقایسه تایوان با اوکراین از نظر وسعت مثل مقایسه مگس با هواپیمای مسافر بری است و تایوان نه از نظر تسلیحاتی و نه از نظر ارتش و نه از نظر وسعت حتی یک روز هم نمیتواند مقاومت کند. مگر اینکه امریکا بمب اتم غول پیکر به تایوان بدهد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر