بازدید 5394
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعلام جزئیات طرح آزمایشی اعطای کالابرگ الکترونیکی / گروسی اعلام آمادگی کرده به ایران بیاید / قطع اینترنت‌های همراه در محدوده‌های برگزاری کنکور / تکذیب شایعه تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می کند، تضعیف کنند.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ 18 January 2023

اعلام جزئیات طرح آزمایشی اعطای کالابرگ الکترونیکی /  گروسی اعلام آمادگی کرده به ایران بیاید / قطع اینترنت‌های همراه در محدوده‌های برگزاری کنکور / تکذیب شایعه تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی

تابناک _ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و هشتم دی ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت فساد ستیزی در حوزه دولت و دستگاه‌های اجرایی را به معنای اصلاح بسترهای فسادزا عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع از برخورد با فساد نیز مهم‌تر است، زیرا با از بین رفتن بسترها حتی اگر کسی انگیزه و نیت فساد هم داشته باشد، نمی‌تواند آن را عملی کند.

رئیس جمهور نقش سامانه‌های نظارتی در رفع بسترهای فسادخیز را مهم توصیف و تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به گزارش وقوع فساد از سوی هر دستگاه و بخشی حساس باشند و آن را به دقت بررسی کنند تا ضمن برخورد با عوامل فاسد، بسترهای ایجاد کننده آن نیز از بین برود.

وزیر تعاون جزئیات طرح آزمایشی اعطای کالابرگ الکترونیکی را اعلام کرد

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح آزمایشی اعطای کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان گفت: اگر استقبال مردم از این طرح گسترده باشد حتماً این طرح جایگزین یارانه نقدی می‌شود.

وی توضیح داد: دولت مکلف بود که ما به‌ ازای حذف ارز یارانه‌ای را به صورت کالابرگ الکترونیکی بین مردم با قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ توزیع کند. متاسفانه بستر این کار فراهم نبود اما با تلاش همکاران در وزارت تعاون بستر کار فراهم شد و از دیروز به صورت آزمایشی در استان هرمزگان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

دولت سیزدهم بالاترین میزان تولید گاز را داشته است

جواد اوجی وزیر نفت با بیان اینکه بالاترین میزان تولید گاز از میادین مستقل و مشترک گازی را در همین ایام داشتیم که در دولت سیزدهم رکورد جدیدی است، افزود: هم‌چنین فراورش گاز در ۲۱ پالایشگاه را داشتیم که رکورد بی‌نظیری بود. همچنین بحث انتقال گاز از جنوب کشور به مناطق مرکز و شمال کشور را داشتیم، بنابراین در بحث تولید و فراورش و انتقال در دولت سیزدهم رکوردهای جدیدی ثبت شد که از همکاران‌مان در حوزه نفت و گاز تشکر می‌کنم.

تعاملات ما با آژانس برقرار است/ گروسی اعلام آمادگی کرده به ایران بیاید

محمد اسلامی رییس سازمان انژری اتمی با اشاره به اظهار تمایل و آمادگی رافائل گروسی برای سفر به ایران گفت: امروز به صراحت اعلام می کنیم و بارها هم آژانس اعلام کرده است که هیچ فعالیت و سایت اعلام نشده در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. تعاملات ما با آژانس برقرار است. آقای گروسی هم اعلام آمادگی کردند به ایران بیایند و باید هماهنگی سفر انجام شود و به محض اینکه اهداف و برنامه سفر نهایی و هماهنگ شود، سفر مدیرکل آژانس به ایران انجام می‌شود.

۱۰۰ درصد ون‌ها و ۶۰ درصد تاکسی‌های تهران فرسوده‌اند

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به مشکلات سازمان تاکسیرانی گفت: در حمل و نقل عمومی تهران، ون‌ها حدوداً ۱۰۰ درصد و تاکسی‌ها بیش از ۶۰ درصد فرسوده‌اند و در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم که نیاز به نوسازی و بازسازی را به امری جدی بدل می‌کند.

وی افزود: برای تسهیلات نوسازی هم بازبینی انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم که با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و مجموعه‌های مختلفی که حاضرند سرمایه‌گذاری کنند رایزنی کنیم تا کمک خوبی به رانندگان داشته باشیم.

توضیح میرکاظمی درباره بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی

سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را درباره وضعیت پرداخت بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی ارائه کرد و گفت: ۳۳۰ همت (هزار میلیارد تومان) پرداخت حقوق صندوق های لشگری و کشوری است. در مورد بدهی های گذشته تامین اجتماعی نیز طرحی را در قانون برنامه می‌بریم، تا بتوانیم با راهکاری که آنجا در نظر می گیریم به کلی تسویه کرده و در آینده نیاز نباشد که معطل دولت باشند.

رقم بودجه عمرانی میراث فرهنگی اصلاح می‌شود

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه امسال به دلیل محدودیت منابع کشور رقم بودجه عمرانی دچار تغییر شده، افزود: سال گذشته اعتبار این بخش خوب بود و دوبرابر میانگین رشد دولت بود اما امسال به دلیل محدودیت منابع کشور این رقم دچار تغییر شده که با صحبتی که با آقای رئیس‌جمهوری کردم قرار است با پیگیری سازمان مدیریت و ارتباط با مجلس این رقم اصلاح شود.

قطع اینترنت‌های همراه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محدوده‌های برگزاری کنکور

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و اطلاعات درباره قطع اینترنت به خاطر کنکور نیز اظهار کرد: هفته پیش گفتم و الان هم می‌گویم، بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور درخواستی را وزارت علوم مطرح کرده بود، برای قطع سراسری اینترنت که ما اعلام کردیم با قطع سراسری اینترنت مخالفیم و با قطع سراسری هم موافقت نشد، آنچه از فردا اتفاق می افتد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محدوده‌های حوزه‌های برگزاری کنکور است که آن هم با اطلاع قبلی قطع می‌شود. اینترنت ثابت به هیچ وجه قطع نمی شود. ما به دوستانمان در وزارت علوم توصیه کردیم که باید از ابزارهای جدید برای مقابله با تقلب استفاده کنند. ما هم دغدغه آنها را درک می کنیم، مجموعه دولت به سمتی می رود که این نگرانی‌ها را با استفاده از روش‌های جدید کاهش دهند.

تکذیب شایعه تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی

احمد وحیدی وزیر کشور تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی را شایعه خواند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر استانداران به پایان رسیده است، بیان کرد: آنهایی که در برنامه بود، عوض شدند. ما روال جاری ارزیابی عملکرد را داریم و بر اساس آن نتایج ارزیابی‌ها به موقع و در وقت خودش تصمیم می‌گیریم.

رئیس جمهور به دستگاه های مسوول برای اجرای قانون هوای پاک تاکید کرد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با تشریح مصوبات جلسه امروز هیات دولت گفت: درآستانه روز هوای پاک قرار داریم طبق معمول رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای به دستگاه های مسوول درباره قانون هوای پاک داشتند که علی رغم این، این موضوع بلند مدت است و ساختارهای لازم در این زمینه به نوعی به باز نگاه جدی تری نیاز دارد، ولی از کارهای کوتاه مدت هم نباید غافل شد و با سرعت هر چه بیشتری باید بتوانیم شاهد بهبود وضعیت به ویژه آلودگی هوا در کلانشهر ها که با این مشکل مواجه هستند، باشیم.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به ادعاهای فرح دیبا درباره خارج نکردن اموال و جواهات از ایران در دی ۵۷ گفت: این را به فال نیک می گیرم که بعد از ۴۴ سال بعضی‌ها یادشان بیفتد که باید نسبت به اقدامات و غارتگری‌های خود و این که اموالی رفته یا نرفته پاسخگو باشند.

وی خواستار رسیدگی محاکم صالح به وضعیت اموال به غارت رفته مردم ایران توسط رژیم پهلوی شد.

آبگیری سد چم‌شیر و تشکیل وزارت محیط زیست کذب است

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست درباره آب‌گیری سد چمشیر اظهار کرد: از وزارت نیرو به دنبال راستی‌آزمایی این موضوع بوده و آن را پیگیری می‌کنیم.از بحث آبگیری اطلاعی ندارم. ما موضع خودمان را اعلام کردیم و هنوز در مرحله رفت و برگشت مکاتبات هستیم. از موضوع آب‌گیری اطلاعی ندارم و این موضوع را تکذیب می کنم.

افغانستانی‌ها هم می‌توانند به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر بنشینند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آثار افغانستانی در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر اظهارکرد: فیلم‌ها از کشورهای متعددی از آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا به جشنواره ارسال شده است که کشور افغانستان را هم شامل می‌شود. بازدیدکنندگان افغانستانی هم می‌توانند مثل سایرین به تماشای فیلم‌ها بنشینند و ما از این موضوع استقبال می کنیم.

بودجه بنیاد شهید رشد ۵۰ درصدی داشته است

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تامین اعتبارات سازمان متبوعش، اظهار کرد: به تسهیلات اشتغال توجه ویژه‌ای شده و رقم آن تقریبا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، همچنین مجموعه ارقام بودجه ما نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
همچنان افکار کهنه و تفکرات مسموم و قدیمی به جای حل مشکل پا بر روی زندگی و افکار مردم می گذارند.

ایا حل مشکل تقلب با قطع اینترنت مردم حتی در نزدیکی اماکن کنکور تنها امکان پذیر هست؟

اینترنت به این اندازه افکار و تصمیمات اشتباه خطرناک نیست.
از حرراااااااج ربعععععه سککککککککه ها چه خبر؟؟؟؟
ربع سکه شده ۸.۷۵۰ میلیون
خسته نباشید به پهلووووون فرزین ریاست بانک مرکزی با این شاهکار جدیدشان

بهمنی هم سال ۸۹ حباب سکه تمام را میخواست کم کند و پولهای نفت ۱۳۰ دلاری را ضرب سکه کردند و به باد دادند برای کاهش حباب!!!
منتهی نه تنها حباب سکه کم نشد بلکه سکه ان زمان از ۲۰۰ هزار تومان شد ۵۰۰ هزار تومان و بعد ۷۵۰ هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
ربع سکه ۹.۲ میلیون شد
یکی از کاربران درست پیش بینی کرده بود که خاصیت بورس سکه ، ربع سکه ۱۰ میلیونی خواهد بود به اسم کشف قیمت
صدور کالا برگ بواسطه این است که برخی سیاستمداران آن را الزامی میدانند که میتواند از دیدگاهی درست باشد.

بررسی کنید و ببینید در این سالها چه عملکردی داشته اید که ناچارید، چنین عقبگردی داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
چراغ علا الدین و دبه ۲۰ لیتری نفت و کپسول گاز را که

زنده کردید و مثل زمان انقلاب و جنگ در صف کردید

کوپن را هم زنده کنید که قشنگ بریم؟ ۴۰ سال قبل
برق رابمدت کنکورقطع کنیدهیچ تقلبی نمیشه ،،
یک نظر دلسوزانه . در سالهای اخیر طبعتا بسیاری از والدین شهدا ، که گل‌های سر سبد جامعه هستند, به دیار باقی رفته اند. بویژه سالهای کرونایی این رویه را سرعت بخشید پس قطعا عزیزان تحت پوشش بنیاد شهید کمتر شده اند رویه طبیعی این است که سال به سال بودجه این نهاد خودم کاهش یابد نه افزایش . بسیاری از ارگان های دولتی برای این که بودجه شان کاهش نیابد اقدام به تعریف برنامه و اهدافی برای خود می کنند که از نظر بهره وری هم قابل توجیه نیست.
اگر درآمد کشور ۵۰ درصد رشد دارد به هر کجا خواستید ۵۰ درصد افزایش بودجه بدهید ولی اگر بخاطر مصالح خودتان بودجه رسانه و بنیاد ها و طرفداران خودتان را بسیار بیشتر افزایش می دهید لاجرم بودجه سایر بخش ها برای عموم مردم کاهش می یابد تبعیض ظلم هست
کاش به فرموده قرآن که خداوند می فرماید یک ذره در امور فکر کنید گوش می کردیم
چرا بعضی فکر میکنن با قطع شدن اینترنت تقلب کنکور تموم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
کسی نگفته با قطع اینترنت تقلب تموم میشه. با قطع اینترنت شانس تقلب کاهش پیدا می کنه. نه ما و نه هیچ فرد دیگه ای نمی تونه با سرعت پرشتاب رشد فناوری های ارتباطی مقابله کنه. فقط میشه سرعتش رو کم کرد.
آمریکا برجام رو تموم شده اعلام کرده برجام مرد
نماینده مجلس رشت اقای جعفرزاده گفته بود آقای رئیسی ادعا کرده چند برابر زمان روحانی نفت فروخته و به مجلس پاسخ نداده پول هارا چکار کرد؟ خوب با این اوضاع و احوال مردم می توانند امیدوار باشند اوضاع مملکت درست بشه؟؟؟وقتی رئیس جمهور کشور حاضر به پاسخگویی.به نمایندگان محترم مجلس نیست آنوقت مردم انتظار دارند رئیس جمهور پاسخگوی آنها باشد ؟؟؟
واقعا باید شرم کنید با این وضعیت اینترنت که ۱۰۰ سال عقبگرد داشتید دیگه قطع کردنش چه صیغه ای هست
آقاي اُوجى وزير نفت اوايل امسال مصاحبه اى داشتند كه پيشنهاد افزايش قيمت فرآورده هاي نفتى را مطرح كرد، ايشان و دوستان بالدستى و پايين دستى اش زمان اجراي زمينه سازي اين كار را سردترين فصل سال انتخاب كردند، اين گروه با كاهش عمدي فشار گاز و ايجاد كمبود نفت و بنزين و گاز مايع، كمبود عمدي ايجاد كردند و با در پيش گرفتن شگرد ( به مرگ بگير تا به طب رضايت دهند) كه براي ما ملت كاملا آشناست، بحث ضعف زيرساختها را مطرح كردند تا به مردم بگويند بودجه لازم براي بر طرف كردن ضعف زير ساختها با گران كردن بنزين و گاز و انواع فرآورده هاي نفتى ممكن است تا مردم به به جاي يخ زدن در زمستان (مرگ) به گرانى ها (تب) رضايت دهند.
یارانه نقدی مورد استقبال عمومی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر