بازدید 5117

اولین واکنش آنکارا به شروط دمشق

سخنگوی حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه در پاسخ به درخواست دمشق از آنکارا برای پایان دادن به اشغالگری ترکیه در سوریه گفت که کشورش «یک قدرت اشغالگر در سوریه نیست».
کد خبر: ۱۱۵۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰ 16 January 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم «عدالت و توسعه» امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری تصریح کرد: «اولین تهدید برای طرف سوری، سازمان های تروریستی هستند نه ترکیه».

وی با بیان اینکه ترکیه در سوریه قدرت اشغالگر نیست، تأکید کرد که «آنکارا قبل از هر چیزی به تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور سوریه احترام می گذارد».

سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» درباره نشست آتی وزرای خارجه دو کشور گفت: با تکمیل مقدمات لازم، وزرای خارجه دو کشور برای از سرگیری مذاکرات دیپلماتیک و سیاسی دیدار خواهند کرد.

وی بر لزوم پایبندی به روند سیاسی برای حل بحران سوریه تأکید کرد و افزود: «آنچه باید در سوریه انجام شود پیشرفت در مسیر روند سیاسی و ایجاد مکانیزمی برای اقدام مشترک با سوریه (میان ترکیه، سوریه و روسیه) به منظور مبارزه با سازمان های تروریستی است که تمامیت ارضی سوریه را تهدید می کنند».

این اظهارات چلیک در حالی است که مقامات بلندپایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور اخیرا همزمان با حملات هوایی در مناطق مرزی سوریه و عراق، به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه ماه پیش گفته بود که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را بررسی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل