بازدید 2178

افزایش ارتفاع امواج در جنوب کشور در پی وزش باد

کد خبر: ۱۱۵۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ 16 January 2023

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آسیب به تورهای صیادی براثر وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی ۱تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۲.۵ متر خبر داد.

این وضعیت جوی از پیش‌از ظهر سه‌شنبه(۲۷ دی‌ماه) در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در روز چهارشنبه و پنجشنبه(۲۸ و ۲۹ دی‌ماه) در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و شرق خلیج فارس و تا اواخر وقت جمعه (۳۰ دی‌ماه) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان همچنین مناطق غربی دریای عمان دور از انتظار نخواهد بود.

براثر مخاطرات ناشی از چنین شرایطی احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار