بازدید 5185
۱

اقدام پلیس آلمان برای شکستن کمپ محیط زیستی‌ها

رئیس پلیس آلمان از یکی از چالش برانگیز ترین عملیات‌های پلیس آلمان برای شکستن حلقه اعتراض فعالان محیط زیست در یکی از ایالات آلمان خبر داده که برای آن تعداد زیادی نیرو بسیج شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 11 January 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: رئیس پلیس آلمان از یکی از چالش برانگیز ترین عملیات های پلیس آلمان برای شکستن کمپ اعتراضی فعالان محیط زیست در یکی از ایالات آلمان خبر داد.

در آستانه تخلیه شهر لوتزرات Lützerath که از چهارشنبه پیش بینی می شود، پلیس در حال جمع آوری نیروهای قوی است. به گزارش خبرنگاران خبرگزاری آلمان در اطراف محلی که توسط فعالان محیط زیست اشغال شده بود، ده ها خودروی پلیس صبح چهارشنبه مستقر شده اند. باران شدید و پیوسته می بارید، زمین خیس بود.

به گفته پلیس آخن، عملیات پاکسازی محل باید زودتر و از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز شود. به گفته دیرک واینسپاچ، رئیس پلیس آخن، تخلیه این روستای معترض یکی از چالش برانگیزترین عملیات سال های اخیر است. پلیس از سراسر آلمان حمایت می شود. فعالان برای مقابله با تخلیه از طرف پلیس حدود 25 خانه درختی ساخته‌اند که برخی در ارتفاعات زیاد هستند.

Lützerath لوتزرات ناحیه‌ای از شهر 43000 نفری Erkelenz در غرب ایالات نوردراین-وستفالن است. این دهکده که در وسط مزارع واقع شده است، اکنون مستقیماً در لبه معدن روباز زغال سنگ قهوه ای Garzweiler قرار دارد. زغال سنگ زیر آن قرار است برای تولید برق استخراج شود که فعالان محیط زیست با این مسئله مخالفند و در منطقه تحصن کرده اند.

پلیس روز سه شنبه به کار مقدماتی خود در آنجا ادامه داد و موانعی را که توسط گروه های معترض در جاده منتهی به محل نصب شده بود، پاکسازی کرد. فعالان محیط زیست زنجیره های انسانی تشکیل داده و در منطقه تحصن کردند.

در یک رویداد اطلاعاتی در مورد عملیات در Erkelenz در عصر روز سه‌شنبه، حدود 300 شرکت‌کننده معترض که عمدتاً نمایندگان طرح‌های محلی حفاظت از آب و هوا بودند به شدت استخراج معادن روباز را رد کردند. آنها خواستار توقف موقت با توجه به آغاز قریب الوقوع تخلیه شدند و گزارش هایی که بر اساس آن استفاده از این سایت برای استخراج زغال سنگ روباز و تولید برق در نظر گرفته شده است را زیر سوال بردند.

ساکنان روستاهای مجاور از پرواز هلیکوپترهای پلیس در نزدیکی خانه هایشان شکایت کردند. استقرار یک سرویس امنیتی خصوصی نیز در منطقه مورد انتقاد قرار گرفت.

"هربرت رئول"، وزیر کشور ایالت نوردراین-وستفالن از قبل نگران امنیت خدمات پلیس است. وی در این باره گفت: ما نسبت معینی از فعالان خشن را در لوتزرات داریم که تعداد آنها در حال حاضر هر روز در حال نوسان است. بنابراین، چنین عملیاتی همیشه برای پلیس خطرناک است و من دائماً نگران امنیت افسران خود هستم.

به دلیل بحران انرژی فعلی، تولید برق از زغال سنگ برای شبکه برق اروپا اخیراً دوباره گسترش یافته است که این مسئله خشم فعالان محیط زیست از جمله در آلمان را برانگیخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
پس می‌گفتند قطع گاز روسیه هیچ ضرری برای اقتصاد و آسایش مردم نداره وما می‌توانیم این مشکل را با بقیه شرکای اروپایی حل کنیم؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار