بازدید 33910
با سیصد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن ۱۷۰ نظامی اوکراین در یک روز/ تانک‌های آلمان در راه اوکراین/ سرنگونی سه جنگنده اوکراینی توسط روسیه

سیصد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲ 10 January 2023

کشته شدن 170 نظامی اوکراین طی یک روز

بین الملل تابناک: سیصد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سرنگونی سه جنگنده اوکراینی توسط روسیه
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۰۱:۳۷

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه خبر داد که پدافند هوایی این کشور سه جنگنده اوکراینی را سرنگون کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، سه جنگنده سرنگون شده از نوع سوخو 25 بوده و بر فراز دونتسک سرنگون شده‌اند.

آلمان ۴۰ میلیون یورو به اوکراین کمک می‌کند
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۲۲:۵۶

- آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در سفر به خارکف گفت که کشورش ۴۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین کمک می‌کند و ارائه تسلیحات به کی‌یف ادامه خواهد یافت.

 بائربوک سه‌شنبه به خبرگزاری د.پ.آ گفت: ما تا هر وقت لازم باشد از شما حمایت می‌کنیم. از تلاش‌ها برای ارائه حمایت نظامی بیشتر با هدف حفظ جان انسان‌ها دست نمی‌کشیم.

کمک جدید آلمان به اوکراین شامل ۲۰ میلیون یورو برای گذران زمستان از جمله تامین ژنراتورهای برق و مین‌روب است. همچنین ۲۰ میلیون یوروی دیگر به گسترش شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اختصاص می‌یابد.

وزیر خارجه آلمان همچنین وعده کمک به الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

سفر ناگهانی وزیر خارجه آلمان به اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۲۲:۱۰

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین همزمان با سفر روز سه شنبه آنالنا بائربوک همتای آلمانی وی به کی یف ، از برلین خواست به کشورش تانک ارسال کند.

به گزارش "خبرگزاری فرانسه" وزیر خارجه اوکراین که همراه بائربوک به شهر خارکف سفر کرده بود گفت که مخالفت آلمان با ارسال این تانک‌ها منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از مردم می‌شود.

وی گفت: هرچه دیرتر به اوکراین تانک ارسال کنید، تعداد بیشتری از افراد جان خود را از دست خواهند داد. من شک ندارم که اوکراین تانک‌های لئوپارد آلمانی را دریافت خواهد کرد. فکر می‌کنم دولت آلمان این تصمیم را خواهد گرفت و تانک‌ها به اوکراین منتقل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آلمان در بازدید از شهر خارکف و دیدار با مقامات اوکراینی، وعده تسلیحات بیشتر و کمک به الحاق این کشور به اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

بائربوک بالاترین مقام آلمانی است که تاکنون از خارکف بازدید کرده است.

بائربوک در شهر خارکف در دیدار با مقامات اوکراینی وعده کمک‌های بیشتر نظامی کشورش به کی‌یف و کمک به پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را ارائه کرد.

بائربوک در بیانیه‌ای پیش از دیدار با دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین، حمایت کشورش از کی‌یف را در فصل زمستان ابراز کرد ولی جزئیاتی درباره کمک‌های این کشور برای گذران زندگی مردم اوکراین در فصل سرما نگفت.

آلمان تاکنون با ارسال تانک به اوکراین موافقت نکرده است.

انتصاب رئیس جدید ستاد نیروهای زمینی ارتش روسیه
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۲۰:۵۱

خبرگزاری دولتی تاس روسیه گزارش داد مسکو سپهبد الکساندر لاپین را به عنوان رئیس ستاد نیروهای زمینی این کشور منصوب کرده است. به ادعای رویترز، این انتصاب به رغم انتقادات شدید متحدان جنگ‌طلب پوتین درباره عملکرد وی در اوکراین انجام شده است.

به نوشته رویترز، لاپین فرمانده سابق منطقه نظامی مرکزی روسیه اکتبر از سوی متحدان پوتین بعد از بیرون رانده شدن نیروهای روسیه از شهر لیمان در شرق اوکراین، مرکز لجستیکی کلیدی، مورد انتقاد قرار گرفت.

رمضان قدیروف رهبر جمهوری چچن که واحدهای نظامی برای تقویت روسیه به اوکراین فرستاده، گفته بود باید مدال‌های لاپین از او گرفته شود و با یک تفنگ او را به خط مقدم فرستاد تا شرمش را با خونش بشوید.

طبق این گزارش، انتصاب او به دنبال تغییرات گسترده دیگر در رهبری نظامی روسیه در جریان جنگ ۱۱ ماهه است که در آن مسکو توانسته بخش‌های بزرگی از جنوب و شرق اوکراین را به تسلط خود درآورد.

هشتم اکتبر، سرگئی سورویکین ژنرال نیروی هوایی روسیه به سمت فرماندهی کل نیروهای این کشور در اوکراین منصوب شد.

آمریکا و ناتو عملاً طرف غیرمستقیم در جنگ اوکراین هستند
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۲۰:۵۰

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گزارش‌های ادعایی درباره انجام شدن گفتگوهایی بین مقام‌های این کشور و نمایندگان آمریکا را تکذیب کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، در پاسخ به سوالی درباره اقدام کشورهای غربی برای مصادره اموال روسیه در خارج از کشور، گفت: «تلاش برای مصادره دارایی‌های روسیه عواقبی برای همه کشورهایی که تلاش می‌کنند به آن اقدام کنند، خواهد داشت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن اشاره به حمایت‌های نظامی مکرر کشورهای غربی از اوکراین برای جنگ با روسیه، توضیح داد: «دخالت ایالات متحده و ناتو در اوضاع اوکراین واضح است و آنها عملاً به طرف‌های غیر مستقیم در این درگیری تبدیل شده‌اند».

سخنگوی کرملین همچنین با رد ادعای سفر «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه به ترکیه برای مذاکره با نمایندگان آمریکا به منظور مقدمه‌چینی برای آغاز مذاکرات با اوکراین، گفت اینگونه گزارش‌ها جعلی و نادرست است.

طبق این گزارش، پسکوف در پاسخ به سوالی در این‌باره اظهار داشت: «خیر، نمی‌توانم تأیید کنم. متأسفانه تعداد خبرهای جعلی در کانال‌های تلگرامی، برخی مواقع از مقدار اطلاعات واقعی فراتر می‌رود، بنابراین بیایید در این مورد خلاق و فلسفی باشیم».

وی در ادامه واکنش اوکراین و کشورهای غربی به اعلام آتش‌بس یکجانبه روسیه به بهانه سال نو میلادی را «غیر قابل درک، غیرقابل توضیح و بدبینانه» توصیف کرده و گفت: «اینکه بخواهیم بار دیگر چنین آتش‌بس‌هایی اعلام کنیم، به تصمیم رئیس‌جمهور بستگی دارد».

این مقام روس همچنین از تایید یا تکذیب گزارش‌ها درباره انتصاب ژنرال «الکساندر لاپین» به‌عنوان رئیس ستاد کل نیروی زمینی روسیه اجتناب کرد.

تانک های آلمان در راه اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۲۰:۴۳

پس از آن‌که هفته گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم برای افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین برای مقابله با روسیه، «رابرت هابک» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان نیز امروز (سه‌شنبه) از تدارکات برلین برای ارسال تانک‌‌های «لئوپارد» به کی‌یف برای نبرد با مسکو خبر داد.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، هفته گذشته آلمان از تحویل 40 خودروی جنگی پیاده‌نظام «ماردر» و یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت ساخت آمریکا به کی‌یف خبر داد.

با این حال دولت اولاف شولتز تحت فشار اوکراین و برخی سیاستمداران آلمانی و اروپایی قرار گرفته تا تانک‌های لئوپارد را به بسته کمک‌های نظامی به کی‌یف بیافزاید.

این مقام آلمانی در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که دولت اوکراین بارها از برلین کرده تا تانک‌های سنگین «لئوپارد ۲» به این کشور بدهد.

وی در مصاحبه روز یکشنبه خود با شبکه «آ آر د 1» گفت که احتمالاً‌ تحت فشارهای بیرونی مجبور به ارائه این تانک‌ها به کی‌یف شود.

با این حال، رئیس‌ کمیته امور دفاعی پارلمان آلمان نیز اخیراً‌ در این زمینه گفته است: «استدلال صدراعظم آلمان بر این اساس بوده که ما نباید به تنهایی عمل کنیم ولی با توجه به تصمیم فرانسه (برای ارسال سلاح به اوکراین) شولتز باید بپذیرد که زمان ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر فرارسیده است».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ما

کشته شدن ۱۷۰ نظامی اوکراین طی یک روز

روز سه شنبه، نیروهای ملی جمهوری دونتسک اعلام کردند در جریان عملیات مشترک نیروهای جمهوری دونتسک و ارتش روسیه، دست کم ۱۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های جمهوری دونتسک و ارتش روسیه دو تانک ارتش اوکراین از نوع T-۶۴BV، سه توپ از نوع ۲S۳ Akatsia، چهار توپ هاوترز ۱۵۵ میلیمتری، ۱۹ خودروی زرهی و خودرو‌های وابسته به ارتش اوکراین را نابود کرده اند.

این در حالی است که «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه سه‌شنبه (دهم ژانویه) گفت، روسیه اکنون در حال جنگ با ائتلاف نظامی ناتو تحت هدایت آمریکا در اوکراین بوده و غرب در تلاش است روسیه را از هم فروبپاشد و در نهایت آن را از نقشه سیاسی جهان پاک کند.

وی در اظهاراتش گفت، خودکفایی روسیه، غرب را که به دنبال تجزیه آن است، آشفته می‌کند. به گفته این مقام امنیتی روس، روسیه به ارتش و اطلاعات قوی برای خنثی کردن تهدید‌های نظامی نیاز دارد.

به تازگی سخنگوی کرملین تاکید کرد که کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، مانع دستیابی ارتش روسیه به اهداف نظامی خود نخواهد شد. او این اظهارات را همزمان با زمزمه‌هایی مبنی بر ارسال تانک‌ها و خودرو‌های زرهی از سوی کشور‌های غربی به ارتش اوکراین، اعلام کرد.

 

گرجستان سلاح‌های دریافتی از اوکراین را پس نمی‌دهد

گرجستان از پس دادن سلاح‌هایی که اوکراین در زمان جنگ روسیه و گرجستان در سال ۲۰۰۸ به این کشور فرستاده بود، سر باز می‌زند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، آندری کاسیانوف، کاردار اوکراین در گرجستان گفت: اوکراین بر درخواست خود از تمامی شرکای بین‌المللی‌اش – از جمله گرجستان – برای دریافت سلاح و مهمات پافشاری دارد. کی‌یف از گرجستان خواسته تا سامانه‌های پدافند هوایی «بوک» را که در جنگ ۲۰۰۸ به این کشور داده بود، به اوکراین برگرداند.

به گفته کاسیانوف، اوکراین علاوه بر سامانه بوک، از گرجستان خواسته موشک‌اندازهای ضدتانک آمریکایی با نام «جاولین» را هم به کی‌یف بفرستد. این اقدام نه تنها به تایید آمریکا رسیده، بلکه واشنگتن به تفلیس وعده داده که جای خالی این موشک‌اندازها را با سامانه‌های جدیدتر پر خواهد کرد.

کاردار اوکراینی تصریح کرد: با وجود مقاومت بسیار گرجستان در برابر کمک نظامی به کی‌یف، اوکراین با هرگونه استفاده ابزاری از این مساله در مناقشات سیاسی داخلی مخالف بوده و اتهام کشاندن گرجستان به جنگ با روسیه را رد می‌کند.

در سال ۲۰۰۸ جنگی میان دولت مرکزی گرجستان و نیروهای جدایی‌طلب در مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی – که تحت حمایت روسیه بودند – درگرفت. اوکراین در آن زمان سامانه‌های موشکی بوک ساخت شوروی را به گرجستان فرستاد.

با این حال، گرجستان از آغاز حمله روسیه به اوکراین، موضع بی‌طرف گرفته و نه تنها از ارسال سلاح به این کشور خودداری کرده، بلکه به پویش تحریم‌های غرب علیه روسیه هم نپیوسته است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
مرگ بر منافقین و پوتین درود بر رزمندگان اوکراین سلام بر شهیدان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
!! شهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
اوکراینی ها که به درک واصل شدند و تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
شهیدان اوکراینی منظورته؟ جنگ روسیه و اوکراین ربطی به ایران نداره و حتی 1 نفر از اونایی که برای ایران شهید شدن اگر الان بودن از اوکراین طرفداری نمی کردن
ولی درسته مرگ بر منافقین البانی و غربگدا و شرقگدا و همچنین مرگ بر صهیونیست ها هر کجا که باشن از اسقاطیل تا اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
شهید کسی است که برای اسلام از جان عزیزش گذشته باشه
شهید کسی است که از مؤمنان و صالحان دفاع کرده باشه
شهید کسی است که انسان با ایمان و پاکی بوده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
فهمیدی یا نه؟
طولانی شدن زمان جنگ بنفع کی است احتمالا روسیه
تحویل تانکهای پیشرفته آلمانی به اکراین گواه ،برنامه عملیات پیشروی توسط اکراین و باز پس گیری سرزمینهای اشغال شده است، اکراینی ها تا کنون علاوه بر دفاع و جلوگیری از پیشروی روسها توانستند ضربات مهلکی به ارتش روسیه وارد کنند که موجب عقب نشینی آنها شده و اکنون با حملات موشکی مرتب موجب تلفات سنگین برای ارتش روسیه میشوند نتیجه سرنوشت جنگ در میدان به نفع اکراین بسرعت در حال تغییر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نکنه تو خبرنگار جنگی هستی که هذیان میبافی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
زیاد پای ایران اینترنشنال و بی بی سی نشستی. مثل این که بخش قابل توجهی از اومرایل را روسیه اشغال کرده و اکراین با تمام قوای ناتو و امریکا هنوز کار مهمی نکرده و ناتو جرات نمی کنه اکراین را در ناتو بپزیرد.
اطلاعات نیروهای ملی دونتسک که خبرشو نوشتید ۱۷۰ رو کشتن حتی خبرگزاریهای روسی هم از قول اونها خبر درج نمیکنن تعداد سیستمهای هایمارس منهدم شده توسط اینها رو در ماههای گذشته جمع زدن بیش از کل چیزی بوده که امریکا به اوکراین تحویل داده
مرگ بر روسیه متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
شما غربی ها که میگفتید نباید برای کسی آرزوی مرگ داشت حالا خودتون : مرگ بر روسیه مرگ بر چین مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
شما غربگداها که میگین چی مرگ مرگ میکنین پس چی شده چرا مرگ مرگ میکنید درود بر روسیه که یک تنه جلوی دشمنانش وایساده ومرگ بر زلنسکی که به مردمش اهمیت نمیده
تا الان از تلفات روسیه متجاوز ننوشتین! چرا بنظرتون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چون آلمان خوی وحشی گری داره و باید نازی زدایی انجام شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
چون خودشون را روس حساب میکنند
خاک بر سر دلقک اوکراینی مهره ناتو برای قربانی کردن اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
دلقک اوکراینی از خاندان بی عرضه پهلوی بهتر است
اونا نتونستند 30 ثانیه مقاومت کنند باز این حداقل 1 سال تا الان دوام آورده
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
اگه کمک ناتو و امریکا نبود و ایستادگی میکرد اونوقت دستمریزاد داشت اما حالا مهره امریکا شده برای از بین بردن کشورش . ببینید ایران که در مقابل اینها ۸ سال مقاومت کرد وپیروز شده احسنت داره نه این دلقک
مگر آلمان توان چند تا تانک را دارد برای فرستادن انگلیس وعده ده تانک چلنجر داده خوب آلمان هم نهایتاً ده تا تانک لئوپارد بفرستد مگر یک جنگ بزرگ دربرابر روسیه با 20یا 30تانک میشود نتیجه جنگ را تغییر داد ازنظر من که نه بهتر هم هست تا یکی را غنیمت گرفته وبیارد ایران روسیه بزرگترین نیروی هوایی و زرهی را دارد بزرگترین توپخانه جهان را دارد بزرگترین تولید کننده گلوله توپخانه اس، اوکراین یک مشکل که نداره کمبود سوخت خود مشکلات بزرگ اس الان که سرما زیر صفر است تانک ها بخاطر یخ نزدن باید موتور ش روشن باشد از دیزل یا همان گازوییل استفاده می کند یخ می زند بعد آب داخل سلندر اونوقت اس سلندر پاره میشود حتی نیم درصد امکان پیروزی ندارد اوکراین، ناحق پسران جوان را دم گلوله میفرستند
پاسخ ها
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
فعلا که روسیه مثل ... تو گل گیر کرده داداش
زلنسکی توبمیری تامردم اکراین ازدست وابستگی هات به غرب وحشی راحت شوند.
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
تو چقدر پول گرفتی که آنقدر از کمونیستهای آدم کش روسیه
دفاع ۲آتیشه میکنی؟
غربی‌ها خیلی کم عقل نادان هستند؟ آخر این جنگ نگاه کن شکست تمام قدرت های جهان تنها مردم مظلوم اوکراین روسیه؟ پیروز این جنگ چین ایران هند کار خداوند متعال؟؟؟؟؟؟؟،،
شهر باخموت مهم نیست روسیه دستاورد پوشالی داشته
چون از اساس نیات غرب وامریکا جنایتکارانه وشیطانی بوده وهست وبه دنبال آشوب وآدم کشی وبه هم ریختن شیرازه کشورها بخصوص روسیه هستند،اینها موفق نخواهند بود وروسیه همه اینها را شکست خواهد داد.دراین میان امریکا برای از میدان به در کردن روسیه به عنوان ابر قدرت ویکه تاز شدن امریکا در جهان است ودر این رابطه کشورهای اروپایی رافریب داده وعاقبت هم منابع مالی این کشورها به باد فنا خواهدرفت وجز شکست خفت بار برای امریکا واروپا چیزی باقی نخواهد ماند.
به درک
باز حداقل زلنسکی دلقک تونست یک سالی مقاومت کنه

رضا پالانی یاغی شورشی که یک روز هم نتونست از ایران دفاع داشته باشه. و با ذلت به جزیره موریس شوت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
رضا پالانی هنرش ساخت آفتابه بود. ولی امروز ایران موشک و ماهواره‌ به فضا می‌فرستد
زمان رضا پالانی ایران توان 30 ثانیه مقاومت هم نداشت اما امروز ابر قدرت نظامی جهان از جمهوری اسلامی ایران تسلیحات می‌خرد
این است پیشرفت
سلام، این کشته شده های روسیه و اکراین کی تشیع کی دفن کجا براشان مراسم می گیرند مراسم هفتم شان کجاست مراسم چهلم و سالشان چی میشه مراسم تجلیل و گرامی داشت کی برگزار میشه
اروپاوآمریکاوغرب وحشی غلط میکننداسم ایران رابرزبان میآورند
جمعیت اوکراین تموم نشد ؟
طبق آمار روسیه تا الان کل سربازها و مردم عادی باید کشته شده باشن !
یک دلقک سلبریتی اکراین زیبا را نابود کرد.بدبخت توکه ازسیاست چیزی نمیدونستی چرا اسیر امریکا وناتو وروسیه متجاوز شدی. بدبخت دلقک دست ازسیاست بردار
عزیزان جنگ ضرر است برای طرفین ولی جنگ روس‌ها با اوکراینی ها از سال 2014 شروع شده کلی روس تبار کشتن الان شعله بیشتر شده همه به دستور آمریکا اومدن کمک اوکراین چرا ،، کل اقتصاد خارجی شامل صادرات و واردات اوکراین دست پسر بایدن یادتونه ترامپ گفت پسر بایدن باید محاکمه بشه لعنت بر آمریکای پول پرست و ادم کش
بله اروپا بایداینقدرسلاح به اکراین بدهد که آبرویشان
نرود واین جنگ‌به نفع ایران واسلا م‌خواهد بود
ومکرو مکراله واله وخیرالماکرین
روسیه هار شده که تجاوز کرده اکراین ، باید کل دنیا متحد بشند روسیه رو نابود کنند از جنسیت مرد دوازده سال به بالا رو باید در روسیه از بین ببرند تا مثل آلمان اصلاح بشه و کشورگشایی رو فراموش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چه راحت برای ۱۵۰ میلیون انسان تصمیم گرفتی..اگر تو خدا بودی وای به روز بشر.. با کدام منطق..وجود ادمهایی مثل تو کار کره زمین رو به نابودی میکشونه و اخر زمان رو برپا میکنه
چیزی با عنوان "جمهوری دونتسک" وجود ندارد که ادعاهای پوچ آن ارزش انعکاس خبری داشته باشد. چیزی که وجود دارد مناطقی از استانهای دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین است که موقتاً در اشغال نظامی روسیه قرار دارد.
آلمان خسیس بهترین تانک دنیارو داره ولی تحویل نمیده !!!
سلاح دوربرد بدند بهشون نجات بدند ، هرچیزی که بدرد خودشون نمیخوره تحویل اوکراین میدند !!
نمیدونم مردم چرا از اوکراین حمایت میکنن
اکراین زمین بازی برای درگیری روسیه و آمریکا. این وسط مردمانی که انتخاب نداشته اند باید کشته شوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار