بازدید 7759

حقوق سال آینده کارکنان دولت چقدر است؟

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد که حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۷ میلیون تومان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 10 January 2023


به گزارش تابناک به نقل از تابناک، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران، پیش از سخنان خود با اشاره به ورود جبهه هوای سرد به کشورمان از مردم درخواست کرد: از ۲۰ دی‌ماه تا اواسط بهمن جبهه هوای سردی بخش‌های متعددی از کشور را در بر می‌گیرد و می‌خواهیم با مدیریت تقاضای گاز کمک کنند تا اخلالی در روند گازرسانی پیش نیاید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین متغیرهایی که سال های گذشته اجازه رشد تولید کشور را نمی‌داد، کاهش سرمایه‌گذاری در کشور بوده و متوسط دولت قبل با کاهش سرمایه‌گذاری و در برخی سال‌ها با کاهش میزان سرمایه در کشور مواجه بودیم. این مشکل در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ وجود داشت ولی با تدبیر دولت سیزدهم، در شش ماهه اول امسال ۳.۹ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را شاهد بودیم. این اعداد موید کاهش بیکاری است، و نرخ بیکاری در تابستان به ۸.۹ کاهش یافته بود.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: هم‌چنین در پایان آذر امسال رشد نقدینگی ۳۳.۴ درصد بوده که این عدد ۷ درصد از شهریور ۱۴۰۰ است و کاهشی است و نشان می دهد انضباط پولی و کنترل‌های بانک مرکزی در پیش گرفته کمک می‌کند تا یکی از موتورهای مهم تورم را کنترل کنیم.

خاندوزی گفت: در ۹ ماه ابتدای امسال ۹۱۷ هزار میلیارد تومان مجموع درآمدهای کشور بوده است که ۸۸ درصد رقم مصوب بودجه است و تا پایان سال این رقم به ۱۰۰ برسد. ناترازی‌های بودجه هم به کمترین عدد در طی سال‌های گذشته رسیده و استقراض دولت از محل انتشار اوراق ۳۳ هزار میلیارد تومان کاهش داشته است. انضباط پولی و مالی در دستورکار است.

وی عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۲ به زودی در دستور کار مجلس قرار می گیرد و با ۱۹۸۰ همت منابع عمومی و مصارف عمومی خواهد بود و از این میزان، ۷ میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت در بودجه پیش بینی شده و معافیت مالیاتی هم همین عدد است، ۲۰ درصد متوسط افزایش حقوق کارکنان است، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، ۷ درصد کاهش مالیات تولید را خواهیم داشت و امیدواریم به تولید کمک کند. هم‌چنین ۱۵ هزار میلیارد تومان کمک به صندوق تثبیت بازار سرمایه را داریم.

سخنگوی اقتصادی گفت: برخی موسسات عدد ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان کسری بودجه امسال دولت را طرح کرده‌اند و می‌گویم ما اصلا چنین برآوردی نداریم و این عدد غیردقیق است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۲
طبق قانون خدمات کشوری افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد حالا شما نه تنها این را عمل نمی کنید بلکه اون 20 درصد را نیز پلکانی می کنید که مبدا بین کارمندان جز و مدیران اختلاف حقوق باشه و باید کاری کرد که همه به یک مقدار مساوی حقوق بگیرند. این چه نوع استدلالی است که کلا سعی و تلاش و خلاقیت را در سیستم از بین می برید.خواهشا اصلاح فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
حداقل حقوق رو افزایش میدن تا حداکثر حقوق که 7 برار حداقل هست رشد خوبی داشته باشد فعلا که تازه استخدام نداریم پس حقوق حداکثری ها مثل پارسال 57 درصد رشد خواهد داشت خخخ
ظاهرا مسئولینی که برای حداکثر 20 درصد افزایش حقوق کارمندان (علیرغم تورم نزدیک به صد درصدی) در طی چند سال اخیر تصمیم گرفته اند ، منابع درآمدی دیگری دارند و با مفاهیم تورم و فقر آشنا نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
صبح بخیر اقا نیما
بازنشستگان چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
الفاتحه
بایستی از آقای وزیر سوال کرد که آیا خود شما میتوانید با حقوق 7 میلیون تومان در ماه زندگی کنید؟ فرض کنید یک کارمند در شهر تهران مستاجر هم هست، بایستی در ماه 7 میلیون تومان فقط اجاره مسکن بدهد. چجوری و با چه فرمولی به این عدد رسیدید؟ تورم 100 درصد هست و با این قیمت های اقلام با این حقوق یک هفته هم نمی شود زندگی کرد.پیشنهاد می شود که آقای وزیر یک سر به بازار بزنند و قیمت اقلام خوراکی را ببینند و سپس متوسط هزینه یک خانوار مثلا دو سه نفری را محاسبه کنند و ببینند آیا خودشان می توانند با 7 میلیون تومان و با اجاره خانه زندگی کنند؟؟؟
پلکانی کردن افزایش حقوق ها به هیچ عنوان به معنی برقراری عدالت نیست . بلکه عین بی عدالتی و نادیده گرفتن همه فاکتورها و مبانی قانونی ناظر بر حقوق کارکنان دولت از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین مشابه است . طبیعی است حقوق کارکنان با مدرک پایین ، تجربه پایین و سنوات پایین ، پست های پایین ، آموزش ندیده ، و ده ها فاکتور مشخص شده در قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به حقوق کارکنانی که دارای تجربه و پست های بالاتر ، آموزش بیشتر و پست های حساستر هستند باید متفاوت باشه . صدور این همه ابلاغ در دستگاهها ، ارتقاشغلی کارکنان پس برای چیست ؟ اگر تبعیضی در دریافتی های پرسنل برخی دستگاهها و سازمانها می بینید بیایید آنها را درست کنید و یکسان سازی را به معنی واقعی جامه عمل بپوشانید ، چرا کارمند وظیفه شناسی که سالها زحمت کشیده و در مسیر ارتقا شغلی حقوق و مزایای خود را دریافت کرده اجحاف می کنید . اون بیچاره چه تقصیری داره که بعضی ها حقوقشان نجومیه . پلکانی کردن حقوق ها پاک کردن صورت مساله است و نه راه حل مشکل . مشکل حقوق های نجومی و تبعیض های ناروا در اختصاص مجوزهای خاص است .
7 میلیون تقسیم بر 41 هزار میشه 170 دلار
جان مادرتون میشه حقوقها را افزایش ندین بجاش یا تورم رو کم کنین یا با دنیا تعامل کنین!
تصمیم گیری بر مبنای سلیقه (مصلحت)نارضایتی را افزایش می دهد . طبق قانون عمل کنید حتی اگر خلاف مصلحت شما باشد یا قانون را عوض کنید. وقتی بر مبنای مصلحت در مرحلۀ اجرا،بعضی قوانین را تغییر می دهید یا بعضی را مسکوت می گذارید و اجرا نمی کنید به مردم نیز حق بدهید عصبانی شوند. بر مبنای کدام قانون بالادستی یا کدام منطق و برنامۀ قابل قبولی باید هر سال قدرت خرید حقوق بگیران اعم از شاغل و بازنشسته کاهش پیدا کند. این راه کنترل اقتصاد کشور نیست. اگر بلد نیستید لطفا جایتان را به کسی که بلده بدهید .
از همین الان برید تو نخ حقوقها و بدمید بر باد افزایش تورم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی