بازدید 9714
به منظور برگزاری رزمایش نظامی مشترک «زمستان- ۲۰۲۳»؛

نظامیان جمهوری آذربایجان وارد ترکیه شدند

وزارت دفاع ترکیه امروز از ورود نظامیان جمهوری آذربایجان به این کشور به منظور برگزاری رزمایش نظامی مشترک «زمستان- ۲۰۲۳» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲ 07 January 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از ترند آز، وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کر که نظامیان کشور جمهوری آذربایجان به این کشور آمده تا در رزمایش نظامی مشترک میان دو کشور وسوم به «زمستان- ۲۰۲۳» شرکت کنند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این خصوص آمده است: سربازان نیروهای مسلح (جمهوری) آذربایجان که در رزمایش شرکت خواهند کرد وارد قارص شدند. خوش آمدید. در تمرینات موفق باشید!

این در حالیست که در بیانیه کوتاه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه به تاریخ دقیق برگزاری رزمایش نظامی مشترک مذکور اشاره‌ای نشده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دوشنبه ۱۴ آذر ماه سال جاری با صدور بیانیه ای از آغاز برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان ارتش های این کشور و ترکیه خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، نظامیان نیروی زمینی و هوایی دو کشور در رزمایش مشترک امروز مشارکت داشتند.

این رزمایش بر اساس توافقنامه همکاری میان آنکارا و باکو در بخش نظامی برگزار شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص آمده بود، که بر اساس توافقنامه همکاری نظامی میان دو کشور، نیروهای ترکیه و جمهوری آذربایجان به منظور برگزاری رزمایش در باکو، آستارا، جبرائیل و ایمیشلی گردهم آمده اند.

این رزمایش با استفاده از روش های جنگی مدرن اجرا شد و شامل مأموریت‌ هایی مانند سازماندهی هماهنگ یگان‌ های مختلف، نصب پل‌ های شناور برای عبور از رودخانه‌ ها و استقرار نیروها در مناطق دشمن مجازی بود. این تمرین نظامی برای اطمینان از هماهنگی واحدها در طول نبرد، بهبود مدیریت آنها، به اشتراک گذاری تجربه و افزایش توان حرفه ای آنان طراحی شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست