بازدید 3761
۲

روایت وزیر خارجه پاکستان از رایزنی با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه پاکستان امروز با انتشار پیامی به تشریح محورهای رایزنی امروز خود با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 07 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «بلال بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان امروز جمعه در پیامی توییتری از رایزنی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این خصوص نوشت: از رایزنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین خوشحال شدم. درباره وضعیت فلسطین پس از اقدام اخیر وزیر اسراییل در یورش به مسجدالاقصی بحث کردیم.

زرداری در ادامه تأکید کرد: پاکستان این اقدام تحریک آمیز اسرائیل را محکوم و بار دیگر بر موضع خود مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف مطابق با قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تاکید می‌ کند.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم پیشتر در سخنانی اظهار داشت که «آنتونیو گوترش» بر ضرورت حفظ وضع موجود همسو با نقش ویژه اردن در مدیریت مقدسات اسلامی قدس تاکید کرده است.

وی در واکنش به تعرض ایتمار بن گویر وزیر افراط گرای صهیونیست به مسجد الاقصی نیز از تمامی طرف‌ ها خواست از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش و درگیری‌ ها در قدس و دیگر اراضی اشغالی منجر شود، اجتناب ورزند.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه تحت تدابیر امنیتی شدید به مسجدالاقصی تعرض کرد که این اقدام با واکنش شدید فلسطینیان از جمله گروه های مقاومت فلسطین مواجه شده است.

پیش از این مقامات سازمان ملل و مصر با ارسال پیامی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی هشدار داده بودند که در صورت تعرض ایتمار بن گویر به مسجدالاقصی، نمی توانند مانع از پیامدهای خطرناک آن شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اینقدر بدبخت شدیم که رایزنی با کشور پاکستان برای وزارت خارجه دستاورد مهم حساب میشه
پاسخ ها
شجاعت علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
متاسفانه ما همیشه غریب پشندیم و همراهی همسایگان برای ما همیشه امری کوچک محسوب میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار