بازدید 3367

دیدار وزرای خارجه انگلیس و آلمان در لندن

جیمز کلورلی و آنالنا بربوک وزرای امورخارجه انگلیس و آلمان روز پنجشنبه طی دیداری که در لندن برگزار شد، پیرامون مسائل امنیت جهانی از جمله آخرین تحولات جنگ اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 06 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت امورخارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد اعلام کرد که در این مذاکرات تمرکز قابل توجهی بر امنیت جهانی صورت گرفت و دو طرف حمایت قاطع خود را از اوکراین در مبارزه با روسیه اعلام کردند. دوطرف همچنین متعهد شدند که روسیه را در قبال آنچه جنایات صورت گرفته در اوکراین نامیدند، پاسخگو بدانند.

در این بیانیه آمده است، انگلیس و آلمان قبلاً از طریق گروه هفت و ناتو برای منزوی کردن روسیه و حمایت از اوکراین همکاری کرده‌اند، اما گفت‌وگوهای امروز مشارکت دو کشور را عمیق‌تر کرده تا یک همکاری نزدیک‌تر را ممکن کند.

جنگ در اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

بر اساس گزارش وزارت امورخارجه انگلیس، جلسه روز پنجشنبه در قالب گفت‌وگوهای راهبردی سالانه لندن و برلین صورت گرفت که چارچوب آن در سال ۲۰۲۱ با هدف توافق در زمینه‌های همکاری در سیاست خارجی و امنیتی پایه‌گذاری شد.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: انگلیس و آلمان نزدیک‌ترین شرکا هستند و ما از قدرت روابط خود برای مقابله با چالش‌های مشترکی که امروز با آن روبه‌رو هستیم استفاده می کنیم. ما به‌عنوان اقتصادهای پیشرو در اروپا، توافق کردیم که در حمایت تزلزل‌ناپذیر خود از اوکراین و مبارزه با تغییرات آب و هوایی نزدیک‌تر کار کنیم.

گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزرای خارجه دو کشور بود که در بیانیه وزارت امورخارجه انگلیس به آن اشاره شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار