بازدید 3491

داسیلوا: با قدرت از حق مردم فلسطین دفاع خواهیم کرد

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد که کشورش با قدرت همراه و حامی فلسطینیان خواهد بود و برای پس گرفتن آزادی و استقلال فلسطین به عنوان یک کشور مستقل و با حاکمیت در مرزهای ۱۹۶۷ تلاش خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰ 03 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، داسیلوا این سخنان را در دیدار با ریاض المالکی وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و فرستاده ویژه محمود عباس به مراسم تحلیف ریاست جمهوری‌اش بیان کرده است.

رئیس جمهوری برزیل بار دیگر بر تعهد اصولی کشورش برای حمایت از آرمان ملت فلسطین تأکید کرد و گفت که برازیلا پشتیبان تلاش کشور فلسطین در تمام میادین بین المللی خواهد بود.

وی بار دیگر گفت که تعهد مستحکم برزیل همچنان حمایت از حقوق ملت فلسطین است و کشورش همچنان به عنوان یاری گر فلسطین باقی خواهد ماند.

این سیاستمدار کهنه کار برزیلی پیش از این از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ نیز ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت.

تحلیلگران سیاسی می‌گویند بعید است ریاست جمهوری لولا مانند دو دوره قبلی او باشد. تصدی این دوره وی پس از فشرده‌ترین رقابت ریاست جمهوری در بیش از سه دهه اخیر در برزیل و مقاومت برخی از مخالفانش در برابر روی کار آمدن او صورت می‌گیرد.

این سیاستمدار جناح چپ، بولسونارو نماینده جناح راست افراطی برزیل را در رای گیری ۸ آبان با اختلاف کمتر از ۲ درصد شکست داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی