بازدید 23790

انواع تورهای استانبول + قیمت و ترفندهای خرید تور ارزان

چند سالی است که ایرانی‌ها استقبال خوبی از تورهای استانبول می‌کنند و به همین دلیل هم هست که آژانس‌های مسافرتی سعی می‌کنند به شکل‌های مختلفی پکیج تور استانبول را ارائه کنند که افراد با بودجه‌ها و سبک ‌های سفر متنوع، بتوانند در آن شرکت کنند. پس، اگر قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز با انواع تورهای استانبول آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 02 January 2023

در این متن سعی کردیم پرطرفدارترین تورهای استانبول را به همراه مزایا و معایبشان به شما معرفی کنیم و در کنار آن لیست قیمت و ترفندهای خرید تور استانبول را هم با شما به اشتراک بگذاریم تا خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید. با خواندن این متن، دیگر خودتان به راحتی می‌توانید برای سفرتان تصمیم بگیرید و نیازی نیست حتما کسی در انتخاب تور استانبول به شما کمک کند.

انواع تورهای استانبول + قیمت و ترفندهای خرید تور ارزان

جاهای دیدنی در تور استانبول

انواع تورهای استانبول

ابتدا انواع تور استانبول را بر اساس تعداد روزهای برگزاری‌شان برای شما شرح می‌دهیم. در حال حاضر، تورهای استانبول تعداد روزهای متنوعی برای اقامت دارند. در ادامه، ۴ نوع برگزاری که بسیار پرطرفدار هستند را معرفی می‌کنیم. ترتیب معرفی تورها از کمترین تعداد روز تا بیشترین است.

تور استانبول ۳ شب و ۴ روز

تور استانبول ۳ شب و ۴ روز مخصوص کسانی است که می‌خواهند با کمترین هزینه به استانبول سفر کنند و از طرفی فرصت کافی برای چند روز سفر ندارند. در این تورهای استانبول، شما سه شب اقامت در هتل دارید. مزیت تورهای ۳ شب و ۴ روز استانبول این است که به دلیل کم بودن مدت اقامت، شما کمترین مبلغ را می‌توانید برای تورتان پرداخت کنید. اما در مقابل بزرگترین عیب این تورها، عجله‌ای بودن آن است، چرا که شما فرصت کافی برای گشت‌وگذار ندارید و البته ممکن است طی چنین سفری به دلیل فشردگی برنامه، خسته شوید.

اگر در حال حاضر که اوقات کم طرفدار استانبول هم هست، بخواهید سفر کنید، برای یک تور ۳ شب با پرواز آتا در یک هتل ۳ ستاره، حدود ۷ میلیون تومان کافی است. هر چه هتل شما کیفیت و ستاره بیشتری داشته باشد بدون شک به مبلغ تور افزوده می‌شود.

تور استانبول ۴ شب و ۵ روز

اگر تصور می‌کنید یک روز بیشتر دلتان می‌خواهد در استانبول بمانید که آنقدرها سفرتان عجله‌ای نشود، تور استانبول ۴ شب و ۵ روز می‌تواند گزینه بعدی شما باشد. اگر هتلی که می‌خواهید انتخاب کنید چندان لوکس نباشد، قیمت تور ۴ شب استانبول با تور ۳ شب تفاوت چندانی پیدا نمی‌کند و شما همچنان می‌توانید با مبلغ ارزانی، تور استانبول بخرید.

تور استانبول ۴ شب چندان تفاوتی با تور قبلی که معرفی کردیم ندارد فقط از نظر هزینه کمی گرانتر می‌شود و به لحاظ فرصت سفر، اندکی دست شما باز می‌شود. اما اگر سوال کنید بین این دو پکیج کدام بهتر است قطعا پیشنهاد می‌کنیم تور استانبول ۴ شب را انتخاب کنید چون حداقل ۱ روز فرصت بیشتری دارید و هزینه‌اش هم تفاوت محسوسی ندارد.

تور استانبول ۵ شب و ۶ روز

تور استانبول ۵ شب و ۶ روز یکی دیگر از انواع تورهای استانبول است که طرفداران بسیاری دارد. علت اینکه بسیاری از افراد تور استانبول ۵ شب را انتخاب می‌کنند این است که در این تعداد روز هم فرصت گردش در شهر استانبول فراهم است و هم آنقدر زیاد نیست که حوصله‌شان سر برود.

اگر بخواهیم از معایب تور استانبول ۵ شب بگوییم، لازم است به این مورد اشاره کنیم که با توجه به اینکه تعداد روزهای اقامت در این تور بیشتر می‌شود، قیمت تور هم افزایش پیدا می‌کند؛ یعنی مثلا اگر بخواهید در دی‌ماه یک تور استانبول ۵ شب ارزان بخرید، حداقل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید برایش در نظر بگیرید. اگر هم بخواهید هتل به نسبت بهتر، یعنی در ردیف ۴ ستاره‌ها انتخاب کنید، حداقل ۸ میلیون و پانصد هزار تومان برای خرید یک تور استانبول لازم دارید.

تور استانبول ۷ شب و ۸ روز

آن‌هایی که واقعا دلشان می‌خواهد استانبول را درست و حسابی بگردند و بچشند، فقط به تور استانبول ۷ شب و ۸ روز فکر می‌کنند. خیلی اوقات ممکن است حتی از زبان این افراد بشنوید که ۷ روز هم برای استانبول کم است و جاهای تیک نخورده زیادی همچنان در لیستشان باقی مانده است. با توجه به اینکه برای سفر یک هفته‌ای به استانبول، نیاز به تعداد مرخصی‌های زیادی است، این تورها معمولا در روزهای تعطیل خیلی طرفدار پیدا می‌کنند.

همان‌طور که اشاره کردیم، مزیت تورهای ۷ شب استانبول، فرصت کافی برای گشت‌وگذار با صبر و حوصله است اما در مقابل، این تورها جزو گرانترین تورهای استانبول محسوب می‌شوند چرا که تعداد روزهای اقامتشان زیاد است. همچنین فراهم کردن یک هفته مرخصی برای افراد شاغل کمی دشوار است. با این حساب، طرفداران تورهای استانبول ۷ شب و ۸ روز معتقدند (( اگه می‌خوای یه بار به استانبول سفر کنی، باید سفرت تمام و کمال باشه ))

قیمت تورهای استانبول ۷ شب و ۸ روز با پروازهای ایرانی از حدود ۸ و نیم میلیون تومان شروع می‌شود و هر چه کیفیت هتل بهتر می‌شود، گرانتر می‌شود. البته این مسئله را فراموش نکنید که در روزهای تعطیل قیمت همه تورهای استانبول ۷ شب گرانتر است زیرا طرفداران بیشتری دارد.

انواع تورهای استانبول + قیمت و ترفندهای خرید تور ارزان

بازارهای استانبول از جاذبه‌های پرطرفدار این شهر در تور استانبول

تورهای اقساطی استانبول

از تعداد روزهای تور استانبول که بگذریم، تورهای استانبول را بر اساس نوع پرداخت هم می‌توان دسته‌بندی کرد. شاید همیشه در ذهنتان پرداخت نقدی و کامل تور استانبول بوده است اما بد نیست بدانید که با توجه به افزایش قیمت ارز، تورهای اقساطی استانبول هم برای خرید وجود دارند؛ یعنی تورهایی که مبلغشان را به صورت اقساطی می‌پردازید.

هر کدام از آژانس‌های مسافرتی برای فروش تورهای اقساطی استانبول، شرایطی دارند. البته بخشی از شرایط بین همه آژانس‌ها یکسان است و بخشی دیگر باتوجه به صلاحدید خودشان تعیین می‌شود.

همانطور که از نامش مشخص است، در تور اقساطی استانبول شما درصدی از هزینه تور را می‌پردازید و باقی هزینه را طی اقساط پرداخت می‌کنید. خرید تور قسطی استانبول سبب می‌شود قیمت نهایی کمی گرانتر از  قیمت تمام شده تورهای عادی استانبول باشد اما در عوض شما این امکان را دارید که به جای پرداخت یکجای هزینه، آن را خورد خورد پرداخت کنید. قسمتی از قوانین آژانس‌های مسافرتی در فروش تورهای قسطی استانبول به شرح زیر است:

  • حداکثر ۵۰ درصد مبلغ تور قسطی را مسافر باید هنگام خرید، پرداخت کند.
  • معمولا آژانس‌های مسافرتی ماهانه بین ۲.۵ تا ۳ درصد به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.
  • معمولا برای خرید تور قسطی نیاز به چک صیادی است.
  • مسافر حدودا در بازه ۳ تا ۱۰ ماهه، باید اقساط تور قسطی خود را پرداخت کند.
  • بازه پرداخت را آژانس مسافرتی اعلام می‌کند امّا مسافر انتخاب می‌کند که طی چند ماه می‌خواهد مبلغ کامل تور اقساط را تسویه کند.
  • در صورت استفاده از دسته چک ضمانت، دسته چک حتما باید متعلق به مسافر باشد.

انواع تورهای استانبول + قیمت و ترفندهای خرید تور ارزان

ترفندهای خرید تور ارزان استانبول

حالا که با انواع تورهای استانبول آشنا شدید، وقت آن است که از ترفندهای خرید تور ارزان استانبول برایتان بگوییم که اگر قصد سفر به این شهر بی‌نظیر را دارید، با بودجه کمتر راهی سفر شوید:

قید فصول پرطرفدار سال را بزنید؛ روزهای عید نوروز، بهار و تابستان جزو اوقات بسیار پرطرفدار استانبول هستند. اگر قصد خرید تور استانبول ارزان دارید برای پاییز و زمستان برنامه‌ریزی کنید. فصل بهار به خاطر تعطیلی‌های متعدد و تابستان به خاطر تفریحات آبی و هوای خنک بسیار پرطرفدار است اما بدانید که پاییز و زمستان استانبول هم بسیار زیباست و ارزش سفر دارد.

تعطیلات و آخر هفته‌ها را فراموش کنید؛ اگر بتوانید طی روزهای غیر تعطیل به استانبول سفر کنید، بدون شک برنده‌اید. معمولا مسافران برای اینکه مرخصی کمتری بگیرند، روزهای تعطیل را انتخاب می‌کنند در حالی که سفر در طول هفته، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

نام ایرلاین و برندش اهمیتی ندارد؛ درست است که بعضی ایرلاین‌ها هم کیفیت بهتری دارند و هم به موقع‌تر پرواز می‌کنند اما شاید اگر بدانید برندهای معروف کمی گرانتر هستند، قید کیفیت پرواز را بزنید.

خودتان راهنمای خودتان باشید؛ یکی از عواملی که قیمت تور استانبول را افزایش می‌دهد، میزان خدماتی است که شما از آژانس مسافرتی دریافت می‌کنید. اگر اهل سرچ کردن در گوگل باشید دیگر هیچ نگرانی وجود ندارد و با خیال راحت می‌توانید به جای دریافت خدمات از آژانس مسافرتی، خودتان بخشی از کارها را با هزینه کمتر انجام دهید.

تعداد روزهای اقامت نسبت مستقیم با قیمت دارد؛ اقامت از سنگین‌ترین فاکتورهای قیمت تور است، بنابراین هر چه تعداد روزهای اقامتتان کاهش پیدا کند، قیمت تور استانبول هم ارزانتر می‌شود.

سخن آخر

در این متن سعی کردیم شما را با انواع تورهای استانبول آشنا کنیم و از ترفندهای خرید تور استانبول ارزان بگوییم. خوشبختانه استانبول از آن دسته مقاصدی است که به دلیل محبوبیتش بین ایرانی‌ها هم تنوع خوبی دارد و هم اطلاعات فراوانی درباره‌اش وجود دارد. پس با خواندن این متن احتمالا دیگر دید نسبتا خوبی نسبت به خرید تورهای استانبول پیدا می‌کنید. حالا دیگر مهم این است که یک فروشنده تور مطمئن با قیمت‌های مناسب پیدا  کنید که رضایت کافی را از سفرتان داشته باشید.

منبع: استانبول دات کام - لست سکند

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی