بازدید 6934

آجورلو: عزل من از استقلال کودتا بود

کد خبر: ۱۱۵۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 31 December 2022

مصطفی آجورلو از گفتگو پیرامون دوران یکساله حضورش در استقلال و دلایل برکناری شبانه خود امتناع کرده بود تا این که سرانجام سکوت این مدیر باسابقه فوتبال ایران در مصاحبه روز پنجشنبه شکست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مدیرعامل استقلال یک سایت ورزشی را به جای رسانه‌ای سراسری مثل تلویزیون یا نشست خبری عمومی برای شکستن سکوت انتخاب کرد و به نظر می‌رسد برخی سوالات اساسی در این مصاحبه بی پاسخ ماند.

بخش‌هایی از این مصاحبه را می‌خوانید: 

آجورلو: عزل من از استقلال کودتا بود

سجادی از قهرمانی استقلال خشمگین شد

 مایل بودم که صحبت کنم و بگویم اما نه شرایط کشور، شرایط مساعدی بود و نه حرف‌هایی که من می‌زدم به شرایط بعدی کمک می‌کرد...برکناری من این حسن را برای برادران خودم دارد که خیلی در تلاش بودند که آقای آجورلو نباشد؛ انشاالله از این به بعد برای کار برای نظام و کشور و ورزش صرف شود. اگر بخواهیم وارد بحث بشویم این است که استقلال بعد از ۹ سال قهرمان شد. بسیاری مایل نبودند و یکی از دلایلی که من می‌توانم بیان کنم، نیامدن آقای سجادی در روز قهرمانی برای جام دادن بود. معلوم بود که عصبانی هستند. نبود چون ایشان وزیر سایه است. به نظر من وزیر اصلی شخص دیگری بود و مجموعه آن تفکرات که من مایل نیستم درباره آن صحبت کنم و الحمدلله امروز هم وزیر جدید شدند و انشاالله که دست از سر ورزش بردارند و ورزش نفسی بکشد.

 

آجورلو: من با سیاسی کردن ورزش موافق نبودم

نمی‌خواهم بگویم که می‌گویند استقلال قهرمان نشود؛ تیم فکری و مکتب ذهنی آقای آجورلو موفق نشود چون اگر این اتفاق بیافتد جای آنها تنگ می‌شود چون من قائلم که مدیریت ورزش، باید با نگاه ورزشی باشد و لاغیر. سال‌های گذشته هم که سیاسیون در ورزش دخالت می‌کردند، بارها گفتم که من واقعا مخالفم. نه اینکه با آمدن آنها به ورزش مخالف باشم؛ آمدن افراد در ورزش خیلی خوب است اما اینکه ورزش را سیاسی کنند و به جهت مجموعه گروه و حزب و مجموعه‌ای که انتخابات را برده‌اند، ببرند؛ خیر. پس باید در چارچوبی حرکت کنیم که گفتمان مدیریت ورزشی را در فضای ورزش مدیریت کنیم. یعنی نمی‌شود زمین فوتبال را تبدیل به یک جای دیگر کرد.

طبیعتا این یک مکتب و تفکر است. بسیاری با این موافق نیستند. ممکن است برادرانی با من در این حوزه هم‌نظر نباشند و من به آنها حق می‌دهم و ابدا هم گله ندارم.

 

برکناری من حتما کودتا بوده است

اسم این را کودتا می‌گذارم چون رییس هیئت مدیره و مدیرعامل من هستم و من باید سه یا چهار نفر دیگری را که آنجا هستند، به جلسه هیئت مدیره دعوت می‌کردم. انتظار من از برادر عزیزم، آقای سجادی که به عنوان وزیر ورزش هستند، صادق بودن و راستگو بودن است چطور ایشان می‌گویند هیئت مدیره چنین تصمیمی گرفته‌اند؟
البته من بعد من توضیح می‌دهم که چرا اینها تا این حد هول این کار را انجام دادند. ما از دوستان هم گله نداریم. کار خیلی خوبی کردند که این اتفاق افتاد. جا دارد من همینجا از کسانی که این فرصت را برای یک سال خدمت در استقلال به من دادند، تشکر کنم تا بتوانم با آرامش استقلال را به یک معنا و کارآمدی نشان بدهم که ببینند مدیران کشور می‌توانند کارآمد باشند و بعد از ۹ سال یک تیمی را که تا این حد مشکل داشت، بدون هیچ مصاحبه‌ای و بدون تخریب گذشتگان و مدیران گذشته‌اش، بدون مصاحبه‌های جنجالی، بدون بمب ترکاندن، تیم را اداره کند و این اتفاق به یک سرانجامی برسد که آن هم قهرمانی در لیگ برتر و سوپرجام بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست