دولت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارسال شد / سخنگوی مجلس: تا زمان تعیین تکلیف برنامه هفتم، لایحه بودجه اعلام وصول نمی‌شود

به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است، چون طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 28 December 2022

دولت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارسال شد / سخنگوی مجلس: مجلس تا زمان تعیین تکلیف برنامه هفتم، لایحه بودجه اعلام وصول نمی‌شود

تابناک _ سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، پس از تعیین تکلیف برنامه هفتم توسعه از سوی دولت، لایحه بودجه ۱۴۰۲ از سوی مجلس اعلام وصول شده و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سیدنظام الدین موسوی درباره شرایط بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در صحن گفت: رئیس جمهوری در نامه‌ای به مجلس، رسما لایحه بودجه را ارسال کرده است؛ اما بنا بر قانون، ابتدا دولت باید زمان ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس را تعیین تکلیف و بعد از آن، مجلس لایحه بودجه را اعلام وصول کند و سپس در دستور کار قرار دهد؛ بنابراین، با تصمیم هیات رییسه مجلس، تا زمانی که تکلیف برنامه هفتم مشخص نشود، لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعلام وصول نمی شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس یازدهم افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید براساس برنامه هفتم توسعه تنظیم و تدوین شده باشد و لازم است، نخست لایحه برنامه هفتم از سوی دولت ارائه شود. البته اگر اذن رهبر معظم انقلاب مبنی بر تمدید برنامه ششم توسعه ارائه شود یا نمایندگان با تمدید برنامه ششم توسعه موافقت کنند، می‌توان لایحه بودجه ۱۴۰۲ را زودتر از برنامه هفتم اعلام وصول و بررسی کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: پیش از این هم برنامه توسعه با اذن رهبری به مدت شش ماه تمدید شده بود تا پس از آن بررسی شده لایحه بودجه در دستور کار قرار گیرد.

لایحه بودجه ۱۴۰۲ دوشنبه پنجم دی از سوی دولت تقدیم مجلس شد؛ بنابراین، هیات رئیسه مجلس باید برای هفته آینده جلسه‌ای را جهت تقدیم لایحه بودجه از سوی رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی تنظیم کند.

به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است، چون طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
جان پدارتون حقوق های نجومی پولهای اضافی حذف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
الان داریم نتیجه بودجه نویسی پارسال و میبینیم .تو رو به خدا بگید هیچی ننویسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
دوست عزیز اشتباه به عرضتون رسوندند. حقوق نجومی نداریم، دریافتی نجومی داریم. طرف حقوقش 10 تومنه، اما خروار خروار دریافتی جانبی به اسم های مختلف داره که بعضاً چند برابر حکمش میشه. اینها باید حذف بشه و به شکل یکسان برای تمام کارکنان دولت اعمال بشه. نه اینکه یک عده چند ده میلیون تومن عایدی جانبی داشته باشند و یک عده هیچی!!!
به نظرم با اجرای 6 برنامه قبلی اوضاع مملکت اینه ، بزارید یه چندسالی هم بدون برنامه و بودجه بریم جلو شاید اوضاع بهتر شد....
لایحه برای چیه ؟منتشر نشود همه خبر می شوند کاملا محرمانه بین خودتون خداوکیلی ابرو ریزی نکید
بسلامتی
ومبارکی
ومیمنت
دلار امروز وارد کانال ۴۴۰۰۰ تومان شد
بورس هم البته صرفا بخاطر جهش بیسابقه نرخ دلار ونه شکوفایی اقتصادی همچنان در مسیر رشد است و امروز بیش از ۴ درصد رشد کرد !!!
به نظر میاد تحویل بودجه سال آینده فقط خسته کردن خودتان است. چه برنامه اقتصادی در محوریت بودجه قرار دارد. مگه شما در بودجه قیمت دلار را تعییین نمی کنید و شاه کلید برنامه بودجه تعیین نرخ دلار است آیا 4 ماه از سال باقی مانده قیمت دلار همان پیش بینی شما در برنامه بودجه با سناریو اعمال تحریم می باشد0 لذا پیسنهاد می کنم نه بودجه را اعلام وصول بگیرد و نه عرض خودببرید و نه زحمت مردم و دولت بدهی
نوشتن بودجه با این همه مجهولات از قبیل نرخ ارز، نرخ تورم، تحریم ها، وضعیت صادرات، معادلات سیاسی داخلی و خارجی، ...... کاری عبث و بیهوده است.
فقط همین امسال 500 هزار میلارد تومان معادل یک سوم بودجه اظهار شده، کسر بودجه وجود دارد!!!!!
ننویس آقا بیشتر از این بدبختمون نکن.بودجه
با این اوضاع مگر هنوز دولتی وجود دارد اگر هست اوضاع چرا اینطوری شده واقعا خجالت نمی کشند
بودجه ای که مجلس تصویب می کند متاسفانه هم در دولت و هم مجلس کار کارشناسی روی آن انجام نمی شود . و در سال اجرا بودجه چندین بار مجددا بودجه اصلاحیه می خورد . ( نمونه اش همین سال ۱۴۰۱ چقدر وقت مجلس برای اصلاحیه گرفته شد . آیا این هدر رفتن بیت المال نیست ) ؟ کی باید جوابگو باشد ؟
این دولت کپی برابر اصل همان دولت احمدی نژاد ست بااین فرق که درزماناحمدی نژاد به اندازه ی کل تاریخ ایران نفت فروختیم و پول داشت و ترکش آن به دولت روحانی و ریسی خورد
اول نمایندگان مجلس تکلیف دلار 23 هزارتومانی که برای بودجه 1401 تعیین کردن را روشن نمایند که چرا شده 43 هزار تومان ، بعد بیایند برای بودجه سال بعد تصمیم بگیرند
یک عزیزی از حقوق نجومی صحبت نمودند الان همه غرق هستند
یکی یک متر یکی ۱۰۰ متر
اگر کسی سال آینده ۵۰ میلیون هم بگیره به احتمال زیاد زیر ۱۰۰۰ دلار در ماه درآمد داره کمتر از نصف حداقل حقوق در غرب یخ زده
دولت سیزدهم = دولت احمدی نژاد ثانی

هر چقدر دولتین آقای احمدی نژاد اعتقاد به کار قانونی و رساندن به موقع لوایح بودجه به مجلس داشتند، این دولت هم خواهد داشت.
بررسی بودجه ۱۴۰۲ درمجلس حتی دیرشده ، امیدواریم لایحه دخل و خرج کشور ، هرچه زودتر در مجلس بررسی شود.
حقوق ها کمتر از ۵۰ درصد افزایش بیابد کفاف تورم همین ۳ ماه پیشرو را نخواهد کرد از اول سال تا به حال که هیچ.
نمی شود حقوقها را به بهانه آثار تورمی افزایش نداد اما بودجه نهادها را چندین برابر کرد
دوستان ! دولت و مجلس چیزی برای ارائه ندارند . اگر لایحه را اعلام وصول کنند باید منتشر کنند . فلذا تمام عالم و علی الخصوص مردم میفهمند دستشان خالی است و تدبیری هم ندارند . بخاطر همین دارن این بازی رو درمیارن . آقایون دولت و مجلس !! خودتون سرکارید بابا !
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی