بازدید 4296

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۷ دی ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 28 December 2022

تابناک _ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۷ دی ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت ارائه گزارش عملکردها و موفقیت‌های حاصل شده را موجب افزایش امید و اعتماد عمومی عنوان کرد و از همه مسئولان به ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در کنار ارائه گزارش‌های امیدبخش، درباره آن دسته از اقدامات که به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده نیز به مردم گزارش دهند.

خبر خوب وزیر نفت برای مشترکین گاز

جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرد آن دسته از مشترکین گاز که نسبت به سال گذشته و ماه مشابه در سقف مصرف داشته یا حتی کاهش مصرف داشته اند، به همان میزان از شرکت ملی گاز بستانکار می شوند.

وی توضیح داد که در صورتی که مشترکین نسبت به گذشته درصدی کاهش داشته باشند ۳ درصد تخفیف به آن ها می دهیم و بستانکار شرکت ملی گاز می شوند.

وزیر کار خبر داد: تعیین دستمزد کارگران برای ۱۴۰۲ در جلسه آتی شورای کار

صولت مرتضوی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی درباره آخرین تصمیمات برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده، گفت: بناست در جلسه آتی شورای کار اتخاذ تصمیم شود و متعاقبا اطلاعات کافی به استحضار می رسد.

وی همچنین با بیان اینکه در ماهی که گذشت خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری ارایه شد، اظهار کرد: انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی همه بازنشستگان با افزایش ۸۰ درصد شرح خدمات و ۱۲۰ درصد منابع ریالی هدیه ای بود که دولت به این افراد داد. واریز حقوق بازنشستگان کشوری به همراه یک ماه معوق افزایش سایر سطوح از دیگر اقداماتی بود که در وزارت تعاون انجام شد.

استاندار خوزستان تغییر کرد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام اینکه درجلسه امروز هیئت دولت بنا بر پیشنهاد وزیر کشور، استاندار خوزستان تغییر کرد، افزود: هیات دولت ضمن تشکر از زحمات خلیلیان استاندار قبلی این استان، آقای "محراب" را به عنوان استاندار جدید انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: "محراب" پیش از این با دولت همکاری داشته و مسئول قرارگاه تنظیم بازار دولت در سال جاری بود. همکاری تنگاتنگی با مدیران اجرایی دولت و استانداران داشته است. پیش از این مسئولیت‌های مختلف در سطح ملی و استانی داشته است. در استان خوزستان هم سابقه مسئولیتی دارد. امیدوارم با حضور وی به عنوان مدیر جهادی شاهد تحولات با سرعت بیشتر باشیم.

تعداد فیلم‌های فجر امسال بیش از سال گذشته است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره فیلم فجر امسال گفت: تاکنون ۷۵ فیلم به جشنواره رسیده و الان کارهای بررسی فیلم‌ها در حال انجام است. تعداد فیلم‌ها هم از سال گذشته بیشتر است و تعداد افرادی که دخالت دارند نیز خیلی بیشتر از سال قبل است.

تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش بنیان به عرصه عمومی اقتصاد وارد شوند

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور از تلاش این معاونت برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به عرصه عمومی اقتصاد کشور خبر داد و با اشاره به مزیت‌های فعالیت کارگروه بار اول گفت: این کارگروه یک فرصت بسیار مناسبی است که شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های فناوری که دستاوردهای آنها بومی کشور است، بتوانند دستاوردهای خود را به دستگاه‌های اجرایی و صنایع کشور ارائه کنند.

هماهنگی سفر مقامات آژانس به ایران بعد از تعطیلات ژانویه

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی درباره سفر گروسی و سایر مسولان آژانس به ایران و روند گفت و گوها و مذاکرات گفت: تمایلی نشان داده شده، قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

دولت انگیزه ای برای افزایش قیمت دلار ندارد

علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر این که دولت انگیزه ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیما است، در مورد نوسانات قیمت دلار در بازار گفت: آن چیزی که عایدی دولت است از محل عرضه دلار در سامانه نیما است.

کلیات لایحه بودجه به مجلس ارسال شده است

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه کلیات لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، از ارایه پیشنهادات وزارتخانه متبوعش در این زمینه از جمله در حوزه تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش خبر داد.

تشریح علت گرانی خودرو از زبان وزیر صمت

رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با برشمردن دلایل متعدد تاثیرگذاری افزایش قیمت دلار بر قیمت‌های بازار، علت این امر را تلاش مردم برای حفظ ارزش پول خود با خرید کالاهایی که این ارزش را حفظ کنند،اعلام کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: بحث خودرو خیلی شیرین است و هر خبرنگاری که می‌بینیم درباره‌اش می‌پرسد؛ اگر بخواهم در این زمینه توضیح دقیقی بدهم شاید در این فرصت خیلی امکان‌پذیر نباشد، اما آنچه که می‌توانم بگویم این است که در شش‌ماه آینده حداقل هشتصدهزار تا یک میلیون خودرو به بازار عرضه می‌شود که بخشی از آن وارداتی و بخشی تولید داخل است و می‌تواند جلوی خیلی از التهابات را بگیرد.

استقبال مشروط وزیر ارتباطات از فعالیت استارلینک در ایران

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره امکان فعالیت اپراتور استارلینک در ایران اظهار کرد: ما از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت‌ ماهواره‌ای ارائه می‌دهند استقبال می‌کنیم. همین الان هم دو سه اپراتور هستند که اینترنت ماهواره‌ای در نقاط دورافتاده روستایی ارائه می‌کنند، اما طبق قواعد بین‌المللی هر اپراتور اینترنت ماهواره ای که بخواهد در قلمروی یک کشور سرویس ارائه کند باید قواعد سرزمینی آن کشور را رعایت کند.

کارهای VAR در حال انجام است

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از پیگیری انجام امور مربوط به تکنولوژی VAR در فدراسیون فوتبال خبر داد و اظهار کرد: یک نامه‌ای تهیه کردیم که استان‌هایی که نیاز به VAR دارند استانداران از آن حمایت کنند و کارهای لازم از طرف فدارسیون فوتبال در این زمینه در حال انجام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست