بازدید 4239

هشدار سازمان ملل درباره پیامد خشکسالی در آفریقا

گزارش سازمان ملل متحد حاکی است به علت خشکسالی در منطقه شاخ آفریقا، هم اکنون ۲۴ میلیون نفر در این منطقه با کمبود آب رو به رو هستند.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 25 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی «آر تی»؛ سازمان ملل متحد اعلام کرد، خشکسالی ۲۰ میلیون نفر را در منطقه شاخ آفریقا به ورطه گرسنگی کشانده است.

سازمان ملل این هشدار شدید را درباره منطقه شاخ آفریقا به ویژه سه کشور کنیا، اتیوپی و سومالی مطرح کرد. برابر اعلام این سازمان، ساکنان این منطقه با بحران خشکسالی ادامه دار دست به گریبان هستند. 

«لیک فان د ویل»، مقام سازمان یونیسف در منطقه شرق و غرب آفریقا، نیز در این باره گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا هم اکنون به پاسخ گویی در زمینه آنچه خشکسالی بزرگی که ممکن است در سال بعد و سال‌های آینده شاخ آفریقا را هدف قرار دهد، متعهد باشند. ما هم اکنون باید برای نجات جان کودکان، محافظت از شان و جایگاه آنان و پشتیبانی از آنان برای آینده شان اقدام کنیم.

خبرنگار افزود: گزارش سازمان ملل متحد حاکی است به علت خشکسالی در منطقه شاخ آفریقا، هم اکنون ۲۴ میلیون نفر در این منطقه با کمبود آب رو به رو هستند. شمار کودکانی که گرفتار گرسنگی، تشنگی و بیماری هستند، در مدت ۵ ماه دو برابر شده است (و به ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد). دو میلیون نفر در دو نسل، به علت شرایط نامناسب جوی ناچار به ترک خانه و کاشانه و آوارگی شده اند.

با این حال، منابع جهانی برای کمک به آفریقا ممکن است به اندازه کافی نباشد، چرا که کشور‌های غربی اولویت‌های امدادرسانی شان را تغییر داده اند. در سال ۲۰۲۲ کشور‌های اروپایی ۲۱ درصد از کل کمک‌های صورت گرفته به آفریقا را صورت دادند، این در حالی است که این رقم در مقایسه با آمار ۳۷ درصدی در سال ۲۰۱۸، ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که سازمان ملل متحد از شکاف بزرگ میان مبلغ مورد نیاز کشور‌های آفریقایی و مبلغ کمک شده - از جمله رقم ۲ میلیارد دلار مورد نیاز و رقم ۷۰۰ میلیون دلار کمک صورت گرفته به کشور جمهوری دموکراتیک کنگو - خبر می‌دهد. درباره کشور اتیوپی این رقم‌ها به ترتیب ۱.۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است. در خصوص کنگو رقم تامین شده یک سوم و درباره اتیوپی نیمی از رقم درخواستی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست