بازدید 35410
سندی بر استقلال دستگاه قضا؛

حکم تعلیق سه مقام ارشد قضایی مرتبط با کهریزک صادر شد

اتقان نظر و رسیدگی قاطع دستگاه قضایی از دو راه جداگانه، یعنی دادسرای نظامی و نیز دادگاه انتظامی قضات درباره تخلفات و جنایات صورت گرفته در رخدادهای سال گذشته کهریزک، سندی ارزشمند بر استقلال دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و اهتمام ملی بر اجرای قانون و عدالت بدون هرگونه تأثیرپذیری از فشارها، حاشیه سازی های درونی و جوسازی بدخواهان خارجی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸ 22 August 2010
حکم تعلیق سه مقام قضایی مرتبط با تخلفات و جنایات سال گذشته بازداشتگاه کهریزک صادر و به آنان ابلاغ شد.

به گزارش "تابناک" یک منبع آگاه در گفت وگو با مهر افزود: بنا بر کیفرخواستی که پیش از این در دادسرای انتظامی قضات صادر شده بود، شعبه یک دادگاه انتظامی قضات، پس از گذراندن مراحل رسیدگی قانونی درباره بررسی مسئولیت سه نفر از مسئولان ارشد دادستانی تهران در پرونده رخدادهای سال گذشته بازداشتگاه کهریزک، حکم تعلیق قضایی افراد فوق را صادر و به نامبردگان ابلاغ کرد.

بر پایه این حکم که وفق نظر کارشناسان قضایی و وکلا در تاریخ احکام قضایی پیش و پس از انقلاب اسلامی بی سابقه است، افراد یاد شده، باید از سمت هایشان عزل شده و درباره اتهامات مطرح در پرونده، مسئولیت خویش را پذیرفته و خارج از مصونیت قضایی مانند شهروندان عادی پاسخگو باشند.

این حکم تعلیق قضایی بنا بر پرونده های مشروح، جداگانه و در تاریخ 24 مرداد ماه 1389 صادر شده است.

لازم به یادآوری است که پیش از این و در تاریخ نهم تیر 1389 سازمان قضایی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه ای، از صدور حکم قصاص نفس عاملان قتل در بازداشتگاه کهریزک خبر داد.

این سازمان همچنین با اشاره به صدور کیفرخواست علیه دوازده نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک در دادسرای نظامی تهران، از رسیدگی به اتهامات متهمان با رعایت مقررات قانونی در جلسات متعدد دادگاه با حضور شکات، متهمان و وکلای آنان و همچنین صدور نهایی احکام قضایی برای آنان خبر داده بود.

اتقان نظر و رسیدگی قاطع دستگاه قضایی از دو راه جداگانه، یعنی دادسرای نظامی و نیز دادگاه انتظامی قضات درباره تخلفات و جنایات انجام گرفته در رخدادهای سال گذشته کهریزک، سندی ارزشمند بر استقلال دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و اهتمام ملی بر اجرای قانون و عدالت بدون هرگونه تأثیرپذیری از فشارها، حاشیه سازی های داخلی و جوسازی بدخواهان خارجی است.

صدور این احکام همچنین نشانه عزم جدی نظام بر برخورد با متخلفان و متجاوزان به حقوق شهروندی در هر سطح و مقامی است و این که هر زمان برای دستگاه قضایی تخلف احدی از مسئولان قوا و از جمله قوه قضاییه اثبات شود، قاطعانه با متخلف برخورد خواهد شد.

سال گذشته، رهبر انقلاب اسلامی، به محض آگاهی از انتقال بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات به کهریزک، دستور تعطیلی فوری آن را صادر و بارها حوادث رخ داده را تخلف و جنایت خواندند.

ایشان همچنین در دیدارهای متعدد با خانواده قربانیان مظلوم این حوادث، با دلجویی کردن از آنان، دستورهای لازم برای هدایت پرونده در راه درست، مجازات مجرمان و مقصران و نیز احقاق حقوق بازماندگان را صادر فرمودند. بی گمان در این رسیدگی بی سابقه در تاریخ قضایی کشور - که بررسی اتهام و تخلف مهمترین مقامات قضایی مرکز کشور را شامل شده است - دستورات قاطعانه رهبر انقلاب، تأثیر برجسته ای داشته و موجب قوت قلب دست اندرکاران سیستم قضایی کشور شده و همچنین امیدواری هر چه بیشتر برای احقاق حق شهروندان بوده است.

ایشان در دیدار با خانواده های قربانیان مظلوم یادآور شده بودند که «عنوان مجرمانه اگر ثابت شود، حاشیه امنی برای هیچ کس نیست.»

یادآوری می شود، در تخلفات و جنایات رخدادهای سال گذشته بازداشتگاه کهریزک، سه جوان از خانواده های متعهد کشور، به نام های محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر مظلومانه قربانی این اقدامات خودسرانه شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
سلام
شما که 3 کشته حوادث کهریزک راشهید میدانید شهدای فتنه را چه می دانید؟ امام زمان یا گروهی آشوب طلب ؟
ای کاش در خصوص شهداء بسیجس فتنه نیز اینگونه احساس مسئولیت میکردید. واقعاً شما در زمان جنگ به جبهه رفته بودید؟ اگر الان جنگ شود میروید؟
فکر نمی کنم !!!!!!
این افراد اسم ندارند؟ وقتی از آن ها نام برده نمی شود ،چگونه انتظار داریم عدالت در مورد همه یکسان اجرا شود؟
خودمان را گول نزنیم،افراد دارای مصونیت در این کشور جولان می دهند.
خب باز هم که جرات نکردی اسم ببری!
ای کاش در موارد مشابه دیگری که شاکیان از جایگاه خاصی برخوردار نبوند این چنین عمل می شد.
خداوند اخر و عاقبت این پرونده را بهخیر کند. البته امسال را نمی گویم چندسال دیگر را می گویم که قطعا جای متهم و شاکی عملاعوض خواهد شد.
اقای روح الامینی! به خط قرمز برخی اشخاص وارد شدی. امیدوارم خداوند حافظتان باشد تا زمانی که نیتتان خیراست. امیدوارم باعث شود واقعا محسنهای دیگر این مملکت به بهانه های واهی پرپر نشوند. اجرکم عندالله
این سه نفر قاضی اسم ندارند؟
این همه توضیح لازم است!!
بفرمایید کی بودند!!؟؟
چرا اسامی را نمی نویسید ؟
چرا اسامی این افراد گفته نمیشود؟ حالا که دیگر حکمشان صادرشده ومحکوم شده اند؟
برای همه همینگونه است ؟
اگر چنين حكمي صادر شده باشد نشانه يك گام به پيش بطرف استقلال دستگاه قضا محسوب ميشود.
مردید و راست می گوید اسامیشان را هم می گفتید
نام؟
چرا نام و مسئوليت آنها افشاء نميشود؟
اگر اینها مجرم هستند، لطفا مثل بقیه اسمشون رو هم اعلام کنید. اینها اگر از سمت قضایی کنار گذاشته شوند، بدین معنی است که کاری دیگری را خارج از قضا می توانند بدون مشکل شروع کنند یا ادامه دهند؟
حکم قاطعانه این افراد چیست؟
از باب تسبيب نفر اول متهمين اين جنايتها موسوي و كروبي مي باشند كه فعلاً در حاشيه امن زندگي نكبت بار خود را ادامه ميدهند ميدانم كه چاپ نميكنيد لااقل حرف دل ميليونها نفر راي دهنده را انعكاس دادم خود دانيد.
اسامی آنان را لطفا اعلام کنید
جالبه که با اینکه حکمشون قطعی شده اسامی شون اعلام نمیشه ولی دیگران ....
چرا اسامي اعلام نمي گردد ولي به راحتي در مورد كساني كه هنوز متهم هستند اسامي اعلام مي گردد.
لطفا نامها را اعلام كنيد چطور هر روز تلويزيون نام و تصوير سران فتنه را پخش كرد حال كه نوبت بقيه شده اصلا نامشان را هم ذكر نمي كنيد
اسامی را اعلام نمی کنید؟ تعلیق یعنی بر میگردند یک کم که گذشت. بعد تعلیق می شن کجا می روند؟ ویلای شمال؟
اسامی و پست و مقامشان؟
با این جزییات کامل که ازشون گفتید همه دنیا قانع شد!!!!!!!!!!!!
بهبه چه رایی صادر کردند بدون نام بردم اسامی آنها . مگر آنها را محاکمه میکردید با دمپایه و پیژامه میاوردید جلوی دوربین تو دادگاه . قبلا جزء سران مملکت نبودند . چرا الان جرات اسم بردن انها رو ندارید؟
بعد میخواهید عدالت رو رعایت کنید . ا
برادری که کامنت اول را گذاشته . من رزمنده ام - جانبازم اما تفکرم با شما متفاوت است هیچکس حق ندارد اگر روزی افتخاری اینچنیننصیبش شده فکر کند همه مانند او باید فکرکنند . بله اگر جنگ شود با سنی که از من گذشته با افتخار از خاک و ناموس خودم دفاع میکنم در داخل هم اجازه نمیدهیم هر کس هر غلطی خواست به نام . که شما خوب میدانید اینکار را کند . بسیجی یعنی فهمیده . یعنی باکری ها حیف که برخی از ما فقط شعار میدهیم مسلمان به ناحق حتی تفکر بد در مورد مسلمان ندارد . شما اول دیکته بسیج را درست بنویس بعد از تفکرات بسیج بگو
این اولین قدم برای ایجاد وحدت بین مسئولین است انشالله که خون به ناحق ریخته این سه نفر وحدت را به کشور اسلامی بازگرداند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی