بازدید 4242

آمریکا خواستار اشتراک تجارب کرونایی کشورها شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از همه کشورها خواست تجارب خود در زمینه مبارزه با کرونا را به اشتراک بگذارند.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 23 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی بر نیاز همه کشورها از جمله چین، برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در مورد مقابله با کرونا تاکید کرد.

بلینکن در یک کنفرانس خبری در وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن آماده کمک به همه کشورها در مورد کرونا است.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال گفت که پکن از واشنگتن درخواست کمک نکرده است.

پیش از این، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام نگرانی از موج جدید کرونا در چین ابراز امیدواری کرد پکن موج کنونی شیوع ویروس کرونا را شکست دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد کشورش آماده است تا به حمایت از کشورهای جهان از جمله چین برای مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ و دیگر مشکلات بهداشتی کمک کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت: آنچه در چین در حال وقوع است، پیامدهایی برای اقتصاد جهانی خواهد داشت. موفقیت چین در کنترل موج جدید کرونا در بهبود شرایط اقتصادی مهم است.

شهرها و موسسات پزشکی چین تلاش ها برای توسعه واحدهای مراقبت های ویژه (ICU) و تقویت منابع دارویی ذخیره شده و افزایش تسهیلات درمانی جهت تقویت ظرفیت های درمانی برای مقابله با موج دیگر ویروس کرونا آغاز کردند.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز، کارشناسان معتقدند با توجه به نیاز به واحدهای مراقبت های ویژه بیشتر، مشکل کمبود کارکنان آموزش دیده در این بخش ها به عنوان بزرگ ترین چالش برای موسسات پزشکی کشور چین در مبارزه با ویروس کرونا باقی مانده است.

گزارش های رسانه ها از تدارکات اضطراری تسهیلات پزشکی برای خدمت رسانی به مبتلایان به ویروس کرونا خبر می دهد که به نظر می رسد طی ۲ هفته گذشته افزایش تعداد افراد بستری در بیمارستان را بدنبال داشته است.

طی ۳ سال گذشته مقامات بهداشتی و درمانی چین تلاش های بسیاری برای افزایش و تقویت ذخایر دارویی و ساختن بخش های مراقب های ویژه در بیمارستان های این کشور ترتیب دادند.

آخرین داده ها که توسط «ان اچ سی» روز ۹ دسامبر جمع آوری شده نشان می دهد تعداد کلی تخت های واحدهای مراقبت ویژه در چین به ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ یعنی نزدیک به ۱۰ تخت برای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

درحال حاضر کمبود فعلی در این کشور فقدان پرستار در بسیاری از بیمارستان هاست.

اپیدمولوژیست های چینی با خوش بینی بر این باورند که شرایط اپیدمی تا بهار سال آینده بهبود پیدا خواهد کرد و پس از عبور از موج های اپیدمی در ماه های ژانویه و فوریه وارد شرایط عادی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم