بازدید 7708

سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به روسیه

«رافائل گروسی» پس از سفر به روسیه و دیدار با مقامات هسته ای این کشور، بر ضرورت ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ 23 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از انجام مذاکرات در روسیه گفت که ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا برای جلوگیری از حوادث هسته‌ای ضروری است.

بر اساس این گزارش، گروسی در ادامه افزود: ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از حادثه هسته‌ای در زاپروژیا بسیار مهم است. من با مسئولان آژانس انرژی اتمی روسیه در مورد نیاز به ایجاد یک منطقه امن در اطراف این نیروگاه گفتگو کردم.

آژانس انرژی اتمی روسیه نیز از همگرایی مواضع با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا خبر داد.

گفتنی است که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پیشتر گفته بود که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنج شنبه به روسیه سفر خواهد کرد.

اولیانوف درباره این سفر گفت: رایزنی‌ها با رافائل گروسی در مسکو انجام خواهد شد. این رایزنی‌ها درباره ابتکار مدیرکل آژانس در خصوص ایجاد یک منطقه امنیتی فیزیکی و هسته‌ای پیرامون نیروگاه اتمی زاپروژیا است.

به گفته وی، روسیه با هیئتی متشکل از اعضای وزارت خارجه، وزارت دفاع، شرکت روس‌اتم، گارد ملی و سرویس فدرال نظارت بر مدیریت محیط زیست، فناوری و هسته‌ای از گروسی میزبانی خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر