بازدید 43853
با تحولات منطقه و جهان

ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران / ساخت ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه/ واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان / گفت‌وگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران

ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران، ساخت ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه، واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان، گفت‌وگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران و برجام و آماده شدن ژاپن برای درگیری احتمالی تایوان، از مهم ترین رویداد‌ها و تحولات منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 21 December 2022

ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران/ احداث ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه/ واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان/ گفتگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران

بین الملل تابناک: ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران، ساخت ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه، واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان، گفت‌وگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران و برجام و آماده شدن ژاپن برای درگیری احتمالی تایوان، از مهم ترین رویداد‌ها و تحولات منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران 

 روز سه شنبه، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در سخنانی بار دیگر مدعی کمک تسلیحاتی ایران به روسیه شد و در سخنانی مدعی شد: «روسیه درصدد ارائه تسلیحات پیشرفته به ایران است و این کار به ازای پهپادهایی است که تهران در اختیار مسکو قرار داده است.»

ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران/ احداث ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه/ واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان/ گفتگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران

از سوی دیگر، روز گذشته (دوشنبه ۱۹ دسامبر، ۲۹ آذر ماه) «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در پیامی ویدئویی، لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در پیام جدید خود با تلاش برای ارتباط دادن حملات اخیر روسیه به جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که مسکو با پهپاد‌های شاهد-۱۳۶ ایران به اوکراین حمله کرده است؛ بنابراین روسیه و ایران باید مشترک مسئول شناخته و مجازات شوند.

 

ساخت ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه 

منابع عراقی از تصمیم نیروهای مرزبانی این کشور برای ایجاد ۲۰۰ پاسگاه نظامی در مناطق مرزی اقلیم کردستان با ایران و ترکیه خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری «العهد»، نیروهای مرزبانی فدرال عراق در حال برنامه‌ریزی جهت ایجاد ۲۰۰ پاسگاه نظامی در مناطق مرزی اقلیم کردستان با ایران و ترکیه هستند.

پیش از این، میان ایران و عراق توافق‌هایی برای استقرار نیروهای عراقی در مرزهای ایران و اقلیم کردستان صورت گرفته بود که ایجاد این تعداد پاسگاه در راستای همین توافق است.

واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان 

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه ها در کشور افغانستان، آن را بسیار نگران کننده دانست.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، روز سه شنبه به وقت محلی درباره تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه ها در افغانستان گفت که این اقدام، نقض تعهد دیگر از سوی طالبان است.

ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران/ احداث ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه/ واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان/ گفتگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران

دوجاریک تصریح کرد: از زمانی که طالبان قدرت را به دست گرفته است، ما شاهد محدود شدن فضای آموزش، اجتماع برای زنان و دختران در افغانستان بوده ایم.

سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت: این اقدامات بسیار نگران کننده است. تصور اینکه یک کشور چگونه می تواند بدون مشارکت فعال و آموزش زنان به چالش ها و مشکلات خود رسیدگی کند، دشوار است.

منابع خبری اعلام کرده اند که وزارت تحصیلات عالی طالبان در نامه‌ای به همه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان، تحصیل دختران را تا اطلاع ثانوی در دانشگاه ها را تعلیق کرده است.

بر اساس گزارش ها، در این نامه نوشته شده است که تصمیم تعلیق تحصیل زنان براساس مصوبه کابینه‌ طالبان گرفته شده و ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان نیز آن را امضا کرده است.

منابع خبری اعلام کرده اند که ضیاءالله هاشمی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی دولت طالبان، این مطلب را تایید کرده است.

ممنوعیت اخیر تحصیلات عالی، کمتر از سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که هزاران دختر و زن در سراسر افغانستان در امتحانات ورودی دانشگاه شرکت کردند و بسیاری از آنها آرزو داشتند، تدریس و پزشکی را به عنوان شغل آینده انتخاب کنند.

بیشتر دختران نوجوان در افغانستان پیشتر از تحصیلات دبیرستانی تعلیق شده‌اند و پذیرش دانشگاه نیز برایشان به شدت محدود شده بود.

طالبان در ماه اردیبهشت طی تصمیمی ناگهانی و با چرخشی چشمگیر، صبح همان روزی که قرار بود دبیرستان‌های دخترانه بازگشایی شوند، مانع از بازگشت دختران به مدارس متوسطه شدند.

چندین مقام طالبان می‌گویند که ممنوعیت دختران از تحصیل در مقطع متوسطه موقتی است، اما در مقاطع مختلف دلایل و بهانه‌های زیادی برای این تعطیلی برمی شمارند: از کمبود بودجه گرفته تا زمان مورد نیاز برای بازسازی برنامه‌های درسی مطابق با آنچه آن را اسلامی می‌دانند.

گفت‌وگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران و برجام

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بامداد چهارشنبه از دیدار با «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان خبر داد.

بورل در توئیتی نوشت: «من بر پویایی مثبت در روابط دوجانبه تاکید کردم. همچنین درباره تحولات ایران، مسائل مرتبط با برجام و سایر چالش‌های منطقه‌ای صحبت کردیم.»

ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران/ احداث ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه/ واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان/ گفتگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران

وی همچنین خبر داد با «عبدالطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز دیدار و درباره روابط دوجانبه و ابعاد مختلف امنیت منطقه‌ای صحبت کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیت دیگری در این‌ باره نوشت: «همچنین درباره فرایند صلح خاورمیانه و گفت‌وگو درباره حقوق بشر، تبادل نظر کردیم.»

آماده شدن ژاپن برای درگیری احتمالی تایوان 

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی نوشت: تغییر سیاست امنیتی ژاپن که اسناد کلیدی آن در اواخر هفته گذشته به تصویب ائتلاف احزاب حاکم رسید، نشان می‌دهد که اولویت اصلی این کشور در سال‌های آتی، تقویت جزایر دور دست در جنوب غربی این کشور است.

تمرکز بر این جزایر از این جهت مهم است که در صورت بروز حوادثی منحصربفرد مانند درگیری با چین، این جزایر موقعیتی مهم دارند.

ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران/ احداث ۲۰۰ پاسگاه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه/ واکنش سازمان ملل به تعلیق تحصیل زنان در دانشگاه توسط طالبان/ گفتگوی بورل با وزیر خارجه عمان درباره ایران

بر اساس این گزارش، اعزام نیروهای بیشتر، واحدهای جدید، ارتقای ظرفیت‌های ارتش و ایجاد مراکز درمانی، برخی از عواملی هستند که در اسناد جدید تصویب شده توکیو و تمرکز بر تاسیسات دفاعی جزایر «نانسه‌ای» بر آنها تاکید شده است.

هم اکنون نگرانی‌های فزاینده‌ای در خصوص وقوع بحرانی مشابه حمله روسیه به اوکراین در این منطقه وجود دارد.

کارشناسان می‌گویند، چشم‌انداز امنیتی جدید دولت ژاپن شامل تقریبا دو برابر شدن بودجه دفاعی کشور تا سال ۲۰۲۷ است و نشان می‌دهد که توکیو تا چه اندازه برنامه‌ریزی اضطراری را برای حمله احتمالی چین به تایوان جدی قلمداد کرده است.

اسناد تصویب شده نه تنها باعث تقویت قابلیت‌های دفاعی و بازدارندگی منطقه‌ای ژاپن می‌شود، بلکه مشخص می‌کند که توکیو در حال آماده شدن برای جنگ احتمالی در تایوان است.

ائتلاف احزاب حاکم در ژاپن روز جمعه اصلاحاتی را در سه سند کلیدی امنیتی این کشور انجام داد که تغییری اساسی در سیاست‌های دفاعی توکیو ایجاد خواهد کرد. ژاپن دولت چین را رسمی «بزرگترین چالش استراتژیک خود تاکنون» توصیف کرده و همزمان آمریکا متحد اصلی این کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم بوده است.

بر اساس این گزارش، قانون اساسی ژاپن امروز بیش از هر زمان دیگری آماده است تا برخی از محدودیت‌های ارتش ژاپن پس از جنگ جهانی دوم را کنار بگذارد.

بازنگری در این سه سند امنیتی که پس از ماه‌ها بحث و بررسی انجام شد، باعث خواهد شد تا توکیو به قابلیت حمله متقابل به پایگاه‌ها و مراکز کنترل و فرماندهی دشمن با استفاده از موشک‌های دوربرد دست یابد.

ائتلاف احزاب حاکم بر ژاپن طرحی را تصویب کرده که براساس آن هزینه‌های دفاعی کشور تا سال ۲۰۲۷ به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش خواهد یافت و منابع لازم برای این موضوع نیز از محل افزایش مالیات شرکت‌ها و دخانیات تامین خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۵
"رئیس‌جمهور اوکراین در پیام جدید خود با تلاش برای ارتباط دادن حملات اخیر روسیه به جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که مسکو با پهپادهای شاهد-136 ایران به اوکراین حمله کرده است و بنابراین روسیه و ایران باید به طور مشترک مسئول شناخته شوند و مجازات شوند."
اره درست میگه، یمن هم توسط موشک ها و جنگنده های امریکایی که به عربستان فروخته شده بمباران شده، پس باید عربستان و امریکا با هم محاکمه و مجازات بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
رییس جمهور چین در مقاله ای به زبان انگلیسی که با قلم خود نگارش کرده و در روزنامه ریاض منتشر شده، ضمن تاکید مجدد بر اهمیت روابط سیاسی و اقتصادی چین با عربستان، چندین و چند بار از واژه خلیج عربی یاد کرده است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
غربزده ها هیچ کار غرب را بد نمی شمارند
یا اصلا غرب، ناتو و آمریکا را در هیچ قضیه ای شایسته شماتت نمی دانند.
به عبارت بهتر این ها امریکا را در روی زمین خدای مقدس می شمارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
پاراگرافی از مقاله شي جين‌پينگ، رییس جمهور چین:
من اينجا هستم تا به دوستان عرب خود براي اولين اجلاس سران چين و كشورهاي عربي و اولين اجلاس سران چين و شوراي همكاري خليج ع‌رب‌ي ملحق شوم و يك سفر دولتي به عربستان سعودي داشته باشم. اين ديدار كه به عنوان سفري براي ساختن بر مبناي گذشته و مهم‌تر از آن گشودن آينده‌اي بهتر، طراحي شده است دوستي سنتي ما را به پيش خواهد برد و دوره جديدي را در روابط چين با جهان عرب، كشورهاي عرب حوزه خليج ع‌رب‌ي عربستان سعودي شروع خواهد كرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
پارگرافی دیگر از مقاله رییس جمهور چین:
عربستان سعودي صادركننده بزرگ انرژي در جهان و يكي از اعضاي گروه 20 است. چين، به عنوان شريك استراتژيك و دوست واقعي عربستان، خرسند است كه مي‌بيند تحت رهبري ملك سلمان و وليعهد محمد بن سلمان، مردم عربستان با گام‌هاي بلندي به سمت چشم‌انداز 2030 حركت كرده و پيشرفت‌هاي مهمي در زمينه اصلاحات اقتصادي و اجتماعي و تنوع‌بخشي كسب مي‌كنند. ابتكارات عمده توسعه در عربستان سعودي، «ابتكار سبز خاورميانه» و «ابتكار سبز سعودي»، در ميان بسياري ديگر ابتكارات، توجه گسترده‌اي را به خود جلب كرده‌اند. جايگاه و نفوذ آن در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و انرژي جهاني در حال افزايش است. ما به اين دوست خوب‌مان به خاطر اين موفقيت‌ها افتخار مي‌كنيم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، خطاب به چین: امیدواریم چنین خطاهایی دیگر رخ ندهد و به صورت کامل جبران شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
مبادلات اقتصادی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با چین 18% حجم اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد. در حالیکه مبادلات اقتصادی ایران با چین، تنها معادل 0.3 % اقتصاد چین است.
آیا چین اعراب را ول کرده طرف ایران قرار می گیرد؟!
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
دوست عزیز چرا قیمه ها رو می ریزی تو ماست . جنگ اکراین فرق می کند در واقع جنگ نیست بلکه تعرض و حمله به خاک یک کشور ضعیف تر و تصاحب کردن بخشی از آن خاک است اگر اکراین بخواهد مانند سال 2014 دست روی دست بگذارد و قبلا جزیره کریمه و حالا اسان های شرقی اش را دو دستی تحویل روسیه بدهد بنظر تو درسته ؟ و بعد از اون جنگ روسیه و اکراین جنگ با مقیاس و کشته های بسیار بالاست . برو مطالعه کن ببین آیا حمله عربستان به یمن برای تصاحب کردن خاک یمن است و یا برای مال و اموال یمنی ها .. جنگ عربستان و یمن جنگ نیست بلکه تضعیف نیروهای اسلحه بدست غیر نظامی آنهاست . در حال حاضر یک اجماع جهانی برای عقب راندن روسیه و خارج کردن تمام نیروهای روسیه است و می خواهند درسی به روسیه بدهند که هیچ زمان دنبال کشور گشایی نیفته و باید دنیا از اکراین حمایت کنه تا نتیجه دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
غرب زده ها چقدر ناراحتند از ارتباط سعودی ها با چین ، بابا آب بریزید آنجاییکه سوخته
این دلقک اوکراینی که با کج فهمی و عدم درک موقعیت کشورش در جهان ان را به نابوی کشیده است زیاده وراجی می کند . انگلیسی ها هم که مطابق تاریخ سراسر توطئه کشورشان فقط دنبال بر هم زدن اوضاع منطقه ما هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
یادت باشه جوجه رو اخر پاییز میشمرن
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
سالها است که روسیه و چین مانند کفتار به جان دنیا افتاده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
سخن شما درست است
اما انتظار نداشته باش کسانی که شستشوی مغزی شده اند متوجه بشوند
این ها خدایشان غرب است.
تا مثل اوکراین خود را فدای غرب نکنند ول کن نیستند
ناشناس
| Norway |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
دلقک؟ یعنی در مقابل تجاوز روسیه باید هیچکاری نمی کرد؟ اصلا فکر می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
منطق نمیتوان از حرکت گلوله ها جلوگیری کند، ولی می تواند از شلیک شدن گلوله ها جلوگیری کند. چیزی که یک دلقک نمیفهمد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
دلقک باید قبلش فکر میکرد ناشناس ۱۰:۴۷
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
چین بی ناموس و هم چنین روسیه از پشت به ایران خنجر میزنند.ی عده نمی‌دونم چرا منافع مملکت رو فدای روابط سست با چین و روسیه میکنند .
طالبان تحصیل زنان را در دانشگاهها ممنوع کرد!!!
بنظرم طالباندور اندیش هستند، تحصیلات دانشگاهی برای زنان جز پیر شدن جمعیت و دور ماندن از امر اصلی آنها که مادری است نتیجه ای ندارد متاسفانه بعد انقلاب یکی از اشتباهات ما توسعه بی دلیلی دانشگاه برای زنان بوده که نتیجه آن در اغتششاش اخیر هم معلوم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
بچه رو با هوا که نمیشه بزرگ کرد شیر می خواد پوشاک و دکتر و دارو می خواد . کدومش تو مملکت ما راحت و ارزون گیر میاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
دختر ها دانشگاه نمی رفتن هم دلار میشد ۴۰ تومن پروفسور و کسی جرات ازدواج و بچه دار شدن نداشت
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
امثال شما نباید توی جامعه باشن
اول و آخر این روسیه لعنتی و کم سیاستی سیاستمدارهای ما کار دست مردم کشورمون میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
تازه می ده؟ شما تنها شریک روسیه در تجاوز به اوکراین هستی و برای دهه ها باید تاوان بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
روسیه یک کار درست انجام داده باشه همینه ، دست امریکای اشغال و ناتو را در منطقه کوتاه کرد
به این میگن قدرت
وقتی تحریم میکنند، باید بدانند شرایطی رقم خواهد خورد که از اسلحه به اندازه نفت پول در بیاوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
مگه چقدر در اوردی به جز چهار تا پهباد که هر کدام 20 هزار دلار ارزش دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
عجب! باش تا صبح دولتت بدمد
توهمه اینها فقط اولین خبر بیشتر مربوط ب اینروزهای جهان وکشورمون هست ک جای جواب دادن داره حدودا چهاردهه جمهوری اسلامی از کثیف بودن سیاستهای غرب واشوب درست کردن تودنیارو داره میگه ک البته انگلیس بدتراز همه تشریف داره نزدیک ده ماه ازجنگی ک مسببش خود غربی ها وامریکا بودن میگزره ومثل جنگ هشت ساله ی ایران اوکراینو بهترین تجهیزات نظامی رو بهش میدن ولی روسیه ک حکم ایران اونروزو داره نباید باکسی دادوستد داشته باشه درضمن چشم تک تک کشورهایی ک نمیخان ایران پیشرفته نظامی واقتصادی داشته باشد در بیاد بکسی مربوط نیست چی میدیم چی میگیریم البته برای بنفع بودن ایران برای مردم عزیز ایران ک با صبر واتحاد ایران عزیزو قویتر از همیشه میسازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
خدا شفات بده یعنی به گفته شما ایران به عراق حمله کرد الان هم اوکراین به روسیه حمله کرده شما چقدر تشریف دارید
کاری درست و بجا از طرف طالبان وقتی محیط دانشگاه ها و نحوه آموزش ها بر روال دنیا پرستی هست و زن که نسل را تربیت می کند....!
مگر در جنگ ایران با عراق همینها نبودن که تمام سلاح ها به عراق دادن که بر سر ملت ایران امتحان کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
بیش از ۹۸درصد سلاحهای عراقی در جنگ ایران و عراق روسی بودند خودتان را به خواب نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
.ناشناس 14:34 معلومه جنگ را فقط از غربیها شنیدی فرانسه که هواپیما و توپ نداد ، المان که بمب شیمیایی نداد امریکایی ها که کاری نکردندنه به سکوهای ما حمله کردند و نه سلاح دادند .اگر هم دادند 2 درصد بیشتر نشد . جه هوادارهای بیسوادی نوبرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
من یک ایرانی وطن پرست هستم ولی شما هم یکم تاریخ معاصر را مطالعه فرمایید اگر خودتان را به خواب نزده اید من دو درصدی که گذاشتم برای همون میراژ و سوپر استانداردهای فرانسه هست و بیشتر سلاحهای شیمیایی عراقی منشأ روسی و آلمان شرقی داشتند می دونی که آلمان شرقی زیر نظر روسیه بود بقیه چیزها را هم نمی گویم چون آب در هاون کوبیدن است
همه کشورها راحت وبدونه سروصدادارن زندگی میکنن هیچ روزی توایران نیست که جنس گرون نشه .اختلاص نشه .حالا هم که دیگه هوای الوده
دلار چند دیگه تا پنچاه چیزی نمونده
سلام مخصوص دلار است و بس مقتدر و کوبنده بدور از هر گزند
نه شرقی نه غربی فقط منافع این خاک پاک، مرگ برامریکا وانگلیس وچین خائن وروسیه فرست طلب.
واقعا دانشگاه جای دختران و زنان نیست ..که چی بشه شغل مردها رو میبرن حقوق بالا میگیرن دیگه هم ازدواج نمیکنن و عده ایشونم میشن سلبریتی میافتن بون مملکت درضمن اگرهم دکتر و پرستار بشن بیشترشون تو بیمارستان سلام تونم جواب نمیدن انگار از آسمون افتادن .اینها نباید از ابتدا به دانشگاه راه پیداکنن برن
طالبان یعنی حکومت پخمگان بر نخبگان
آقا چرا خودتان را با روسیه همراه می کنید شریک جرم روسیه میشیم فردا دادگاه جنایی تشکیل دادند می فهمید. تا دیر نشده
صحبت صدها میلیارد دلار غرامت جنگی اوکراینه که به سلامتی پوتین ،ایران وادار میشه بپردازه یا از اموالمون در اروپا مصادره میکنند.
ایران باید به آمریکا حمله کند اونجا را به تصرف خود بیاورد
لیاقت ملت و سفیر ایران رو نداره جوزف بورل .با جاسوس ها و فراری ها و تفاله های ایران بشین که راضی ب تحریم و جنگ هستن با ایران.ایران 44 ساله ب تمام مشلاکت که شما درست کردید زیر حرف زور نمیره و هر چی منافعش هست انجام میده چون شماها حقیر تر از اونی هستید ک اسم ایران رو ببرید.
بله لازم باشدعلاوه برسلاحهایی که داربم،برای تقویت نظامی وامنیت خودازروسیه وچین وهرکشوری لازم باشد،سلاح خریداری میکنیم وازهیچکس اجازه نگرفته وهیچ کس حق نداردواجازه نمیدهیم،درامورملّت ودولت جمهوری اسلامی ایران،فضولی ویا دخالت کند.@!@
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
تو یک عربی
خدمت دوستمون که می‌گفت جنگ عربستان برای تصرف یمن نیست، عرص کنم که اتفاقا از طریق متصرفات کشور یمن میخواد نفتشو از بندر حدیده صادر کنه و اتکا صدور نفت از خلیج فارس را صفر کنه ضمن اینکه من با هر جنگی مخالفم
مرگ بر روسیه و چین درود بر آمریکا که تمام زیرساخت‌های ما مال آمریکاست
روابط استراتژیک ایران با روسیه است نه با چین، چین این مطلب را میدانند که روابط خود را با دشمن ایران استراتژی کرده، چین خود در تولید تسلیحات مهم به روسیه وابسته است، تمام تجهیزات مهم چین روسی میباش،، چین ازقبل ها زیاد ب ایران دلگرمی نداشت پول های بلوکه شده ایران نزد چینیها فکر کنم مانده وآزاد نکرده مثل کره جنوبی، نگران موضوع چین نباشید احتمالا سیلی بزرگ ازامریکا میخورد چین، دوستی آمریکا با چین موقتی است
رئیس‌جمهور‌اوکراین‌ دلقکی بیش نیست‌وابزار دست غرب وآمریکا
چون‌غرب‌سیاست‌بدبختی‌وبیچاره‌گی‌را‌خوب‌دیکته‌کرده‌وبرای‌نابودی
اوکراین‌برانامه‌ریزی‌خوب‌کرده‌اند‌با‌کمک‌به‌اوکراین‌تمام‌مهمات‌واسلحه
های‌خودرا‌به‌عنوان‌کمک‌اهدا‌میکنند‌وبیچاره‌رئیس‌جمهور‌اوکراین
فکر‌میکند‌که‌مورد‌لطف‌عرب‌وآمریکا‌قرار‌گرفته‌ولی‌با‌اینکار‌کمر‌به‌نابودی
اوکراین‌ومردمانش‌بسته
«ادعای انگلیس درباره ارسال تسلیحات پیشرفته روسیه به ایران»
(1)در خصوص این که ایران سلاح به روسیه ارسال می کند یا نمی کند، اگر فرمایشات دیپلمات ارشد ایران آقای امیر عبداللهیان را مبنا قرار بدهیم «مقدار کمی» پهپاد را قبول کرده اند - ما هم برای بار نخست یاد گرفتیم که پهپاد با واحد «مقدار» اندازه گیری می شود. (2) این که آیا روسیه به ایران بابت این سلاح ها پول پرداخت می کند یا جای دیگر با همدیگر تسویه حساب می کنند باز جای سؤال و بحث دارد، (3) یکی از احتمالات مطرح در خصوص اصرار روسیه با آن همه پیشرفت فضایی در خرید پهپاد در ایران می تواند کشاندن پای ایران به مناقشه و بسته شدن تمامی راه های در رو دور زدن تحریم ها است، که غرب با آن که خوب می داند ولی چشم پوشی می کند - در این صورت روسیه خود جای ایران را در تمامی بازارهای سیاه و خاکستری خواهد گرفت. (4) اطمینان داریم که روسیه هیچ گاه سلاح پیشرفته به ایران نخواهد داد. حتی فروش اس 300 را پس از سال ها آن هم با هزاران اما و اگر انجام داد - این در حالی است که دیگران اس 400 می فروشد و خود از اس 500 هم استفاده می کند.
تاحالا کشورهای مسلمان را بجانب هم می انداختن حالا بزار خودشون بجانب هم بیافتند. این که به نفع یارانه چرا ناراحتین مگه اوکراین برا ما چکار کرده که اینقدر سینه چاک می کنین
سلام : بایدبگم هرچه بلابرسرایران بیادازطرف غرب است : چین وروسیه ازمادفاع میکنن کجا ؟ سازمان ملل باحق وتو : آمریکا واروپا چندسال است که برای پوتین وروسیه چالش درست کردن با هول دادن اکراین :
عربها فهمیدن دوره آمریکا تموم شده و بلوک شرق داره قدرت رو دست میگیره ولی هنوز خیلی ها دنبال غرب و آمریکا هستن ... فقط باید نظام مردم رو شاد و آزاد و در ثروت نگاه بداره تا این دوران رد بشه یعنی باید هم دل بشیم ولی افسوس خیلی ها هنوز دنبال روسری و حجاب این چیزها هستن ومردم را از هم دور میکنن ‌
هاشمی رفسنجانی که میگفت ژاپن بودجه نظامی نداره ، پس چی شد جناب مرحوم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی