بازدید 3553

از کشف سلاح غول پیکر تا دستگیری ۹۰۹ سارق تبهکار

کد خبر: ۱۱۵۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ 19 December 2022

سارقان مسلح برج مسکونی در شمال شهر، سارقان مغازه‌های پایتخت و مرد ورزشکاری که از دختران دم بخت سرقت می‌کرد، از جمله متهمانی هستند که در طرح رعد پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایران، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز در حاشیه مراسم شصت و یکمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت گفت: مأموریت‌های مربوط به این طرح طی ۷۲ ساعت گذشته از سوی همکارانم انجام شده و با ۲۱۵ حکم قضایی، ۹۰۹ نفر از سارقان و مالخران در پایتخت شناسایی و بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح رعد، ۱۷۰ پاتوق اراذل و اوباش، سارقان، مالخران و دیگر مجرمان نیز شناسایی و منهدم شدند، افزود: در مجموع تا به این لحظه افراد دستگیر شده به 2 هزار و 642 فقره سرقت اعتراف کردند و در نتیجه آن هزار و 268 پرونده سرقت در پایتخت مختومه شد. ۲۷ گروه و باند نیز منهدم شده و از دستگیر شدگان در این طرح ۲۸۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که عمده آنها سرقتی بودند کشف و ضبط شده است.

در مجموع ارزش اموال مسروقه مکشوفه در این طرح بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است. در نتیجه اجرای این طرح ۳۰۰ قبضه سلاح سرد نیز کشف شد. همچنین ۵۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری در این طرح کشف شد که از جمله آن می‌توان به کشف یک قبضه سلاح دوش پرتاب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته یک باند فعال در زمینه معاملات ارز شناسایی و منهدم شد، گفت: این باند معاملات صوری، فردایی و کاغذی خود را در اتوبوس، مینی‌بوس، مسجد و... انجام داده و در نتیجه اقدامات آنان، قیمت ارز افزایش پیدا می‌کرد. اجرای طرح‌های پلیس برای مقابله با دلالان ارزی و سوداگران ارزی همچنان ادامه خواهد داشت و پلیس با قوت و جدیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

سرقت 20 میلیاردی از برج

سه مرد و دو زن طراحان سرقت از برجی مسکونی در منطقه الهیه بودند. سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در رابطه با این خبر به «ایران» گفت: «با گزارش دومین سرقت از این برج، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و متهمان تنها دو ساعت بعد از اجرای نقشه سرقت‌شان در یکی از محله‌های جنوبی پایتخت بازداشت شدند.» سردسته باند مسلحانه که مسئول نگهبانی برج بوده و سابقه کیفری در پرونده خود ندارد، از جزئیات سرقت‌هایش می‌گوید:

چند مورد سرقت داشتید؟

دو سرقت مسلحانه از یک برج، دفعه اول از طبقه یکم سرقت کردیم و دفعه دوم که حدود یک ماه بعد بود، به سراغ واحدی در طبقه هشتم رفتیم.

چرا این برج را انتخاب کردید؟

من قبلاً مسئول نگهبانی همان برج بودم و از آنجایی که برای نظافت به واحد‌ها رفت و آمد داشتم از وضعیت مالی صاحبان آنها باخبر بودم. ساکنان دو واحدی که سرقت کردیم تاجرانی با وضع مالی خوب بودند که هم در ایران و هم در چندین کشور خارجی تجارت می کردند.

نقشه سرقت را چطور اجرا کردید؟

من به همراه دو نفر دیگر در حالی که صورت‌هایمان را پوشانده بودیم، وارد لابی برج شدیم. دست‌های نگهبان را بستیم و او را با خود به طبقه‌ای که برای سرقت انتخاب کرده بودیم، بردیم. زنگ آپارتمان‌ها را که به صدا درمی‌آوردیم، او را جلوی چشمی در قرار می‌دادیم و با تهدید اسلحه مجبورش می‌کردیم از خواسته ما پیروی کند. ساکنان خانه با دیدن او در را باز می‌کردند و ما وارد آپارتمان شده و بعد از بستن دست و پای ساکنان سرقت را انجام می‌دادیم.

از سرقت‌ها چقدر گیرتان آمد؟

میلیاردی سرقت می‌کردیم از سرقت دوم 20 میلیارد طلا و جواهر بدست آوردیم ولی 20 دقیقه بعد از اینکه به خانه خودمان رسیدیم، دستگیر شدیم.

با اعضای باند چطور آشنا شدی؟

یکی از آنها باجناقم است و دیگری برادرم. باجناقم و من دستفروش مترو هستیم و برادرم در کیک پزی کار می‌کند. خانم‌هایی هم که در این سرقت‌ها همراهمان بودند، نامزدم و خواهرش بودند. به خاطر مشکلات مالی ناچار به سرقت شدیم، از همسر اولم که جدا شدم، باید مهریه 114 سکه‌ای‌اش را پرداخت می‌کردم. باجناقم و برادرم هم اوضاع مالی خوبی نداشتند، به همین دلیل تصمیم به سرقت گرفتیم.

کشف یک سلاح غول پیکر

در این طرح یک دوش پرتاب تکاوری از خانواده آرپی‌جی‌ها توسط عوامل کلانتری ۱۲۷ نارمک کشف شد که به گفته مأموران این سلاح در بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که مأموران داشتند کشف شده است.سرهنگ اردشیر نادری سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در مورد این اسلحه غیرمجاز گفت: این دوش پرتاب را دوش پرتاب تکاوری یا کماندویی می‌گویند.این سلاح برای عملیات‌ خرابکاری، انهدام ساختمان‌ها و خودروهای زرهی و محکم استفاده می‌شود. وجود چنین سلاحی در تهران اصلاً طبیعی نیست و احتمال می‌دهیم قرار بوده از این اسلحه برای عملیات‌های خرابکاری در تهران استفاده شود.

سرقت اسلحه مأمور

سارق مغازه‌های لوازم صوتی و تصویری لیسانس تغذیه دارد. اما نه تنها با مدرکش کار نکرده، بلکه وارد کارهای خلاف شده و سناریوی سرقت‌های مسلحانه از مغازه‌ها و لوازم داخل خودرو را رقم زده است. در اوقات فراغتش هم با تاکسی اینترنتی دوستانش مسافرکشی می‌کرده است.

سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادید؟

روزهای تعطیل و آخر هفته سوار بر خودروی زانتیایی که سرقت کرده بودیم از استان البرز راهی تهران می‌شدیم. با قیچی قفل مغازه‌ها را می‌بریدیم و تلویزیون‌های کوچک را که بتوان با خودرو جابه‌جا کرد به سرقت می‌بردیم. بعد هم آنها را به مغازه دارها به نصف قیمت می‌فروختیم.

چه خودروهایی سرقت می‌کردید؟

فقط زانتیا سرقت می‌کردیم چون خودروی جا داری بود. بعد از سرقت هم وسایل داخلش را سرقت کرده و خودرو را در کنار خیابان رها می‌کردیم.

ماجرای سرقت اسلحه مأمور پلیس چیست؟

حدود دو ماه قبل در حال شکستن قفل یک مغازه در غرب تهران بودیم که مأموران گشت کلانتری 118 ستارخان متوجه شدند و ما هم با دیدن مأموران سوار خودرو شده و اقدام به فرار کردیم. اما مأموران که با هشدارهایشان نتوانسته بودند ما را متوقف کنند به لاستیک‌های خودرو شلیک کرده و مجبور به توقف شدیم. ما سه نفر بودیم و یکی از همدستانم در همان صحنه بازداشت شد و من و همدست دیگرم پیاده فرار کردیم. سرباز کلانتری مرا تعقیب کرد و خواست تیراندازی کند که تیر در اسلحه‌اش گیر کرد و من اسلحه را از او گرفتم. چند محله آن طرف تر با تلفن همراه همدستم که دستگیر شده بود با پلیس تماس گرفتم و گفتم اسلحه را در جایی رها کرده و خودم هم فرار کردم.

کلاهبرداری از مسافران

راننده پراید است و با شگردی خاص اقدام به سرقت از مسافرانش می‌کرده اما بالاخره دستش رو و دستگیر شد.

شگردت چه بود؟

یک‌بار از مغازه‌ای خرید کردم و فروشنده به جای 200 هزار تومان دو میلیون تومان کارت کشید. آن زمان بود که ایده سرقت به ذهنم رسید. با پرایدم مسافر سوار می‌کردم و زمانی که می‌خواستند پول پرداخت کنند به آنها می‌گفتم دستگاه کارتخوان دارم و کرایه را با کارت می‌کشم. از قبل چندین قبض 5 هزار تومانی کشیده بودم و به همراه داشتم. کارت مسافران را که می‌کشیدم به جای 5 هزار تومان 500 هزار تومان می‌کشیدم و فیشی را که از قبل تهیه کرده بودم به آنها می‌دادم. بعد هم بسرعت از محل دور می‌شدم اما بالاخره گرفتار شدم.

ازدواج‌های قلابی مرد ورزشکار

یکی از متهمان دستگیر شده مرد ورزشکاری است که با شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از دختران دم بخت می‌کند.

چرا با این شیوه کلاهبرداری می‌کردی؟

خودروام هیوندا سوناتا است و باشگاه ورزشی هم در غرب تهران دارم. مشکل مالی نداشتم اما این اواخر به خاطر کرونا مشتری‌های باشگاه کم شد و کم کم با مشکل مالی مواجه شدم. در فضای مجازی یا میهمانی‌ها با دختران جوان آشنا می‌شدم و با چرب زبانی از آنها درخواست ازدواج می‌کردم. بعد از عقد موقت با جلب اعتماد به بهانه‌های مختلف اموال‌شان را تصاحب می‌کردم.

چه بهانه‌هایی؟

مثلاً به یک نفر می‌گفتم خانه‌ات را به نام من بزن در عوض خانه‌ام را که قیمتی بالاتر دارد به تو می‌دهم. آنها هم فریب می‌خوردند و خانه و ماشین‌شان را به نام من می‌زدند و من هم سند خانه‌ای را که وجود نداشت و جعلی بود به نام آنها می‌زدم. از این راه حدود 8 میلیارد تومان کلاهبرداری کردم.

حالا چرا تصمیم گرفتی از دختران دم بخت کلاهبرداری کنی؟

از زنان کینه داشتم، مقصر اصلی هم همسر سابقم بود. چند سال قبل یک نفر به همسرم متلک انداخت من به خاطر او دعوا کردم و به زندان افتادم اما او طلاق غیابی گرفت. بعد از آن ماجرا از همه زن‌ها متنفر شدم. من ورزشکارم و در رشته کیک بوکسینگ قهرمان شده‌ام، در مسابقات بین‌المللی هم شرکت کرده بودم و خودم هم مربی این رشته هستم. برای فراموش کردن کاری که همسرم با من کرد دست به این کارها زدم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها