بازدید 8137
۹

ثبت اولین روز آلوده هوای پایتخت با آلاینده دی‌اکسید گوگرد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بررسی اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت در روزهای گذشته، از افزایش ساعتی غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در برخی ایستگاه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 18 December 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی در گفت و گو با ایسنا درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها طی هفته گذشته اظهار کرد: طی هفته گذشته به‌ویژه حد فاصل ۲۲ تا ۲۵ آذر افزایش غلظت آلاینده دی‌اکسیدگوگرد به خصوص در ساعات میانی روز، بسیار فراتر از حد استاندارد قرار داشت.

وی افزود: در ایستگاه‌های واقع در پهنه‌های غربی و جنوبی شهر بیشتر از ایستگاه‌های سایر نقاط شهر شاهد افزایش شاخص این آلاینده بودیم. اولین روز آلوده از منظر آلاینده دی‌اکسیدگوگرد از ابتدای سال در روز پنج‌شنبه (۲۴ آذر )اتفاق افتاد.

میرزائی قمی در ادامه اظهار کرد: بررسی وضعیت شاخص این آلاینده در شهر تهران از سال ۹۴، نشان می­‌دهد که با وجود ثبت شاخص فراتر از حدود مجاز در برخی از ایستگاه­‌ها در سال­‌های گذشته، هیچ‌گاه میانگین شاخص برای کل شهر تهران وارد شرایط آلوده نشده و پنج‌شنبه هفته گذشته، اولین روز آلوده به لحاظ آلاینده دی‌اکسیدگوگرد در طی هفت سال گذشته است.

وی ادامه داد: بررسی آلاینده دی‌اکسید گوگرد در شهر تهران طی سال­‌های گذشته نشان داده که عمدتاً در نیمه دوم سال به دلیل افزایش شرایط سکون نسبی و پایداری جو، شاهد شرایط نامطلوب­‌تری برای این آلاینده هستیم و افزایش غلظت آن در ساعات میانی روز طی هفته گذشته، نشان‌دهنده تأثیر منابع غیر ترافیکی در وقوع این رویداد است.

میرزائی قمی در پایان تصریح کرد: موضوع مذکور، تولید این آلاینده به علت استفاده از سوخت‌های پُرگوگرد در منابع ثابت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۹
آقای کارشناس چرا علت آلودگی رو رک و راست نمی گی؟
استفاده از سوخت‌های پُرگوگرد در منابع ثابت یعنی چی آخه؟
صاف و پوست کنده بگو استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های اطراف تهران منشأ آلودگی است منابع ثابت غیر ترافیکی چیه میگی آخه؟؟؟
بگو به دروغ اعلام می کنند که سوخت مازوت ندارند این هم سندش!
بیچاره جرات نداره بگه که سوخت مازوت موجب این حجم از آلودگی شده و یه عده ای از مسئولان دارند دروغ میگن! ببین چطوری گزارش رو نوشته ....
به به ادم حظ میکند این قطار پیشرفت دولت یک دست با چه سرعتی دارد به پیش میرود هر چی هم سر راهش باشد را صاف میکند از روش رد میشود
بنظرم بهتر است در استاندارد هوای پاک تجدید نظر کنند و استانداردها را تعییر بدهند تا بعضی روزها شاهد هوای پاک باشیم، بهتر نیست؟ چون عملا کار دیگری نمی‌کنند!!!!
چرا دوپهلو حرف می زنید چرا رک وراست نمی گید دارین چی به سر مردم میارین
نیروگاههای فرسوده و کهنه و غیراستاندارد بودن تجهیزات پالایش گاز و بنزین آشغالی......همچنان میگید تحریمها فرصت هستن؟؟؟
چرا طفره میره؟
بگو کشور های همسایه گاز نیاز دارن ، ما هم جیبامون و بچه هامون پوووول دلاری نیاز داریم پس صادر میکنیم مردم خودمونم کوفت بخورن مازوت تنفس کنن!!!
چرا تعطیلیهارو پشت سرهم اعلام نمیکنید که بچه هامونو برداریم بریم شهرستان حداقل از این هوا دور شیم
دی اکسید گورد حاصل استفاده از سوختهای غیر مجاز شهری مثل گازوئیل یا دیزل معمولی و یا سوخت نفت کوره است.
جهت اطلاع هم وطنان عزیزم عرض کنم بنزین تولیدی پلایشگاهها درست است کیفیت استاندارد اروپا را ندارند ولی انصافا" گوگرد ندارند تا از سوخت آنها دی اکسید گوگرد(SO2)تولید شود.
شرایط فرآیند تولید بنزین بگونه ای است که اگر گوگرد در مسیر باشد کاتالیستهای راکتورها از کار می افتند و تولید بنزین قطع می شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی